//

geen bereik thuis

geen bereik thuis discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb al eerder een topic geplaatst over het feit dat ik hier thuis geen bereik heb. Het vreemde van het verhaal, is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-12-10, 21:06
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard geen bereik thuis

Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een topic geplaatst over het feit dat ik hier thuis geen bereik heb. Het vreemde van het verhaal, is dat ik wel bereik heb maar geen bereik heb... snap jij het nog?

De situatie hier thuis is als volgt;
Ik woon in een portiekwoning, heb hier digitenne van KPN en draadloos internet via een Linksys router (WRT160N). Mijn vriendin heeft een Blackberry met Hi, en heeft nergens last van.
Mijn Wi-Fi staat op m'n iphone staat altijd aan, dus dat verklaard het feit dat ik wel pushberichtjes binnen krijg zodra ik m'n iphone unlock.

Simpele vraag: weet iemand waarom ik wel bereik heb op m'n iphone 3gs 32 gig. De carrier geeft immers aan dat ik vol bereik heb, maar ik krijg NIKS binnen. Testen of ik bereikbaar ben door gebeld te worden levert een directe voicemail doorschakeling op!

Wie helpt mij? Want ik begin het nu wel een beetje zat te worden...

BVD!

Groet,
Bart K.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-10, 08:56
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard

ik ben gister overgezet van t-mobile naar vodafone met nummer behoud.

ik kon ineens niet meer bellen maar hij gaf wel bereik aan met die streepjes pas toen ik hem uitzetten en mijn nieuwe kaartje er in deed zag ik dat mijn nummer al overgezet was.

ze hadden mij gezegt dat er dan geen service zou komen te staan als t-mobile er uit zou liggen maar niet dus hij bleef aangeven dat ik bereik had maar dat had ik niet!

kun je het kaartje niet in een andere telefoon zetten om te testen of het echt aan het bereik ligt?
  #3  
Oud 04-12-10, 12:24
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard

Dat heb ik inderdaad al gedaan, het ligt echt aan de locatie waar ik ben. Hier thuis doet het zich voor, terwijl als ik buiten ben heb ik nergens last van!
  #4  
Oud 04-12-10, 16:05
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Je kan je contract laten ontbinden als je op de dekkingskaart genoeg meldingen doet. Ik had eenzelfde probleem bij mij thuis. Ze garanderen namelijk thuisdekking.
  #5  
Oud 04-12-10, 23:17
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard

Nogmaals, wel bedankt voor de reactie trouwens, het gaat hier NIET om een dekkingsprobleem. Hier in Den Haag is dat over het algemeen geen probleem. Het gaat erom dat er iets is dat mijn verbinding blokkeerd terwijl mijn carrier vol bereik aangeeft.
  #6  
Oud 05-12-10, 05:51
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ga naar Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in. Kies hier voor Herstel netwerkinstellingen.
Helpt dat niet, doe dan een harde reset.
Als laatste optie kun je ook nog een volledig herstel via iTunes doen -zonder de backup terug te zetten. Denk dan wel om je belangrijke gegevens als contacten e.d.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #7  
Oud 06-12-10, 00:36
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Als je wel ontvangst maar geen bereik hebt kan dat ook filevorming zijn. Of je zit op de rand van verschillende masten, zoals ik, en dan heb je vaak 'call failed'. (woon midden in Rotterdam)

Of je telefooninstellingen zijn niet goed, maar je hebt toch een kruistest gedaan waaruit bleek dat dat het niet was?

Het kan iig geen kwaad om tmobile een controle te laten doen op je huisadres..

Laatst gewijzigd door cubesten; 06-12-10 om 00:39.
  #8  
Oud 27-12-10, 20:02
daan92 daan92 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Standaard

Weet niet of het je inmiddels gelukt is om bereik te krijgen, maar als het niet zo is heb je het recht om (kosteloos) je contract te laten ontbinden. Zoals eerder in deze discussie werd aangegeven garandeert T-Mobile thuisdekking. Wat veel mensen niet weten is dat je ook 'recht' hebt op bereik op je werk.

Als je geen bereik krijgt kan je dus gewoon contact met hen opnemen en eisen dat je contact wordt ontbonden indien zij niet met een (andere) oplossing komen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Thuis geen push. Mitsj iPhone algemeen 13 08-01-11 15:45
geen bereik thuis kastenbart Odido (T-Mobile) 18 28-09-10 00:16
Wi-Fi thuis crasht zodra iphone buiten bereik is suzanne79 Wi-Fi 0 08-08-10 16:33
Een tip voor mensen met lan thuis: Internetten op iPod zonder Wi-Fi thuis DeathSpace Wi-Fi 0 20-05-10 19:57
Geen verbinding thuis netwerk pannamoker Wi-Fi 2 13-01-09 07:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:26.