//

Inflatiecorrectie, ontbinding

Inflatiecorrectie, ontbinding discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Het tweede stukje van die link is mogelijk ook interessant... Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement direct gratis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10-12-10, 12:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Het tweede stukje van die link is mogelijk ook interessant...

Is de verandering nadelig voor u als consument? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. Doet uw aanbieder hier moeilijk over? Zegt hij bijvoorbeeld dat u moet betalen voor het opzeggen? Of zegt hij dat u uw telefoon weer moet inleveren? Neem dan contact op met ConsuWijzer.

Uit reacties in andere topics van mensen die hun T-Mobile contract (om andere redenen) ontbonden maak ik op dat T-Mobile vaak eist dat je jouw iPhone inlevert...

Dat zouden ze in dit geval ook wel eens kunnen doen (mocht het zover komen).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 10-12-10, 13:30
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een inflatie correctie gaan invoeren voor lopende contracten. Daar zouden ze zich flink mee in de vingers snijden.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #23  
Oud 10-12-10, 13:55
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze een inflatie correctie gaan invoeren voor lopende contracten. Daar zouden ze zich flink mee in de vingers snijden.
Inderdaad!
Ik kreeg net antwoord van webcare via twitter en die zei dat het alleen geld als ik over zou stappen naar het nieuwe relaxed.
Dit antwoord spreekt dus het vorige eerder gepost in dit topic tegen.

Laatst gewijzigd door DaveD30; 10-12-10 om 13:57.
  #24  
Oud 10-12-10, 14:22
cubesten cubesten is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 188
Standaard

Tot mijn verbazing staat het recht op inflatiecorrectie niet in hun algemene voorwaarden. waar het op neer komt is het volgenden:
voor nieuwe contracten wordt dit opgenomen, zodat ze in de toekomst de prijzen gelijk aan de inflatie kunnen laten stijgen.
voor huidige contracten verandert er waarschijnlijk niets, tot een verlengingen oid. Dan ga je akkoord met de nieuwe voorwaarden.
Passen ze tussentijds de voorwaarden aan door dit toe te voegen én uit te voeren, dan heb jij het recht de oude (huidige) prijs te blijven betalen. Ontbinden is geen optie, dat is namelijk onredelijk.
  #25  
Oud 13-12-10, 15:33
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kreeg zojuist via twitter antwoord op mijn vraag of het klopt dat de inflatie verhoging niet geld voor de al lopende abo's.
Ik kreeg dus het volgende antwoord.


@DaveD31 Dit geldt wel voor de i-tariefplannen, hetgene wat je aangeeft is dus niet correct.

Is dit in strijd met de algemene voorwaarden? Lijkt mij van wel toch?
  #26  
Oud 13-12-10, 15:48
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt uit hun antwoord niet afleiden of ze onderscheid maken tussen lopende en nieuw af te sluiten abonnementen.

(vooral omdat jij meerdere vragen stelde en zij maar 1 antwoord geven)
  #27  
Oud 13-12-10, 16:07
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Je kunt uit hun antwoord niet afleiden of ze onderscheid maken tussen lopende en nieuw af te sluiten abonnementen.

(vooral omdat jij meerdere vragen stelde en zij maar 1 antwoord geven)
Het was antwoord op maar 1 vraag die ik stelde en dat is of het ook voor iphone abo's gelde die al lopen.
  #28  
Oud 13-12-10, 16:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ha, ben benieuwd wat ze op deze tweet gaan antwoorden...
  #29  
Oud 13-12-10, 16:21
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ha, ben benieuwd wat ze op deze tweet gaan antwoorden...
Geniaal, maar ik denk dat ze niet eens de moeite doen om daarop te antwoorden omdat ze zich dan alleen maar erger in de vingers snijden.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #30  
Oud 13-12-10, 16:22
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarschijnlijk niks!! Hahahaha weet uit ervaring dat ze met dat soort vragen gelijk geen gehoor meer geven!

Laatst gewijzigd door DaveD30; 13-12-10 om 16:27.
  #31  
Oud 13-12-10, 16:29
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm alle mail adressen van hen werken ook niet meer he. Iemand toevallig een wel werkende?
Edit: Al gevonden! infopostpaid@t-mobile.nl werkt gewoon!

Laatst gewijzigd door DaveD30; 13-12-10 om 16:59.
  #32  
Oud 17-12-10, 15:23
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Volgens mij blijft je abo kosten gewoon gelijk maar als je erover zit geldt die inflatiecorrectie voor de belkosten die je maakt.
__________________
NWO 666
  #33  
Oud 17-12-10, 15:43
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Volgens mij blijft je abo kosten gewoon gelijk maar als je erover zit geldt die inflatiecorrectie voor de belkosten die je maakt.
Dat zou dan ook dus een nadelige verhoging zijn voor de bestaande abo's.
Weet niet of ze dat dus gaan doen want dan is het ook een reden tot opzegging. Denk dat we het beste even af kunnen wachten want krijg van t-mobile verschillende antwoorden!
  #34  
Oud 20-12-10, 11:06
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Lees dit door:

Inflatiecorrectie bij T-Mobile
  #35  
Oud 20-12-10, 11:14
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht

T-Mobile heeft vanaf 6 december inflatiecorrectie toegevoegd aan de voorwaarden voor particuliere en zakelijke klanten die kiezen voor Relax, de i-abonnementen of Voordeelsim. Dit betekent dat T-Mobile de abonnementsprijzen één keer per jaar aanpast met het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De algemene voorwaarden voor bestaande en nieuwe klanten wijzigen niet. Voor zakelijke klanten met Flex Zakelijk of Zakelijk Optimaal geldt geen inflatiecorrectie.

Communicatie over deze wijziging

T-Mobile heeft deze informatie opgenomen in de nieuwe brochures, prijslijsten, op de deskpads voor in de winkel en op de T-Mobile website: "T-Mobile zal ieder jaar in januari het maandbedrag van je abonnement aanpassen als gevolg van inflatie. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van je contract verstreken zijn."

Voorwaarden inflatiecorrectie
  • Met ingang van 6 december geldt inflatiecorrectie bij nieuwe aansluitingen of contractvernieuwingen met het vernieuwde Relax, de i-abonnementen en Voordeelsim.
  • Vanaf januari 2012 zal de eerste inflatiecorrectie worden toegepast en daarna ieder jaar in januari.
  • De klant heeft na 6 december 2010 zijn contract afgesloten of is na deze datum overgestapt.
  • Het lopende contract is langer dan 3 maanden actief op het moment van de inflatiecorrectie.
  • Inflatiecorrectie geldt voor de maandelijkse kosten, niet bij Voordeelbundels of buiten de bundel tarieven.
  • Promoties en kortingsacties blijven gelijk en worden niet aangepast na inflatiecorrectie.
  • Er is geen opzegrecht door inflatiecorrectie. Dit wordt genoemd in de prijslijst en is daarom onderdeel van de overeenkomst waar de klant mee akkoord gaat als hij zijn contract afsluit.
  • Het inflatiepercentage zal een maand vooraf via de factuur aan de klant worden gecommuniceerd.
En dan snap ik dus niet de met rood bedrukte tekst want dat is in strijd met elkaar of lees ik het verkeerd?
  #36  
Oud 20-12-10, 15:35
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ja dat is vreemd. In dit geval heeft Tmobile het altijd aan de rechte eind. Maar ja het is Tmobile zwaar amateuristisch weer.
  #37  
Oud 20-12-10, 16:00
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Is 2012 een tikfout, of duurt het echt nog ruim een jaar voor ze het eerst inflatie corrigeren?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Juridische vraag m.b.t. ontbinding van het contract MrT Odido (T-Mobile) 1 12-11-08 20:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.