iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   zomaar extra kosten met iphone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/80111-zomaar-extra-kosten-iphone.html)

haticee 15-12-10 17:26

zomaar extra kosten met iphone
 
Halloo allemaal.
Ik hb sinds eergister problemen met mijn abo. Ik krijg namelijk al een paar dagen behoorlijk veel extra kosten. HEt is in 3 dagen opgelopen tot 50 euro. En ik hb geen idee wat het is.
Ik heb ook meerdere malen de tmobile klantenservice gebeld en elk persoon zegt weer wat anders aan de telefoon. Eerst moest ik wachten tot de factuur, daarna was het weer de schuld van Tmobile en uiteindelijk blijkt het door ene smsdienst te kunnen zijn:S
- Zelf denk ik dat het met een app temaken kan hebben, zoals fring ?? k hb het nu wel gewist enz maar k ben bang dat het daardoor komt want het word ook niet vergoed.
IEmand tips?!:confused:

JackNL 15-12-10 17:40

Zolang je niet exact weet wat er aan de hand is, blijft het lastig ingrijpen...

Het enige wat ik aan kan raden is nogmaals met de klantenservice bellen en nogmaals vragen waar de kosten vandaan komen....

BTW hoe kom jij aan het bedrag van 50 euro? Klopt dit bedrag wel?

haticee 15-12-10 18:12

Ja inderdaad ,
ik hb al 4x gebeld en ieder persoon aan de telefoon zegt wat anders ben helemaal in de war.
het is nu opgelopen tot 50 euro,
de eerste dag was het 25 en liep op tot 50 euro en gaat nogsteeds door:S

Driesdk 15-12-10 18:30

man, op de klantendienst kunnen ze je toch al zeggen of door te bellen, door data of door een smsdienst is, kan je bij t-mobile niet inloggen ergens en zien naar wie of wat je wanneer hebt gebeld, of gesmst, of hoeveel data je verbruikte?

Het is te zot voor woorden dat ze je op een klantendienst niet kunnen helpen

haticee 15-12-10 18:36

Ik vind het ook heel erg, ze zeggen de hele tijd dat ze het niet kunnen zien voordat de factuur er is .
het was eerst 'zogenaamd' de schuld van tmobile hadden gezegd , tenminste zo dachten ze. en ik heb nu de smsdiensten van nl helemaal kunnen blokkeren door de laatste gesprek met tmobile. Alleen moet ik 3 dagen wachten tot het ook echt effect heeft en in die 3 dagen heb ik al meer dan 100 euro extra volgens mij:S
Ik vind dat ze hier echt een groot fout hebben gemaakt door dit mij niet te vertellen pas na 4 /5x bellen en k wil hier niet zomaar voor betalen

ballegooier 15-12-10 18:44

Als je onkosten maakt waar jij niets mee te maken hebt is de kans ook klein dat je die daadwerkelijk moet betalen hoor. Apps kunnen in principe geen extra kosten geven via je provider. Je woont niet toevallig dicht bij de grens zodat je iPhone steeds op een buitenlands netwerk roamt?

haticee 15-12-10 18:52

nee, ik heb een internetbundel en heb nog nooit daardoor extra kosten heb gekregen. Het enige waarom ik er zo over denk is omdat de de persoon met wie ik aan de telefoon was zei dat het mogelijk is dat ik geabonneerd ben bij ene smsdienst znder het te weten en heb toen alles geblokkeerd om er zeker van te zijn

haticee 15-12-10 18:54

op dit moment is mijn telefoon ook uit,, en alsnog komt er extra bij

verfje 18-12-10 09:53

extra kosten
 
ik heb hetzelfde probleem met een iphone zonder internet.het gaat dagelijks om kleine bedragen 10 of 20 cent.worden dagelijks om 24 uur verrekent.volgens tm gaat het om updates.waarvan?doe alles via Wi-Fi !!!! gr.verfje

Guest-20180925190238 18-12-10 10:58

Bericht verwijderd (is niet nuttig).

verfje 18-12-10 12:11

extra kosten
 
:dook ik kreeg een aantal redenen voorgeschoteld,wat de reden kon zijn van die extra kosten en die kwamen allemaal van verschillende medewerkers.een ging zover door te zeggen dat ik mijn internet instellingen moest resetten.niemand daar weet waar hij of zij het over heeft.na contact krijg je per sms een aantal vragen,heb 1 x een reactie gegeven (nutteloos overigens) want ze doen er toch niets mee !!!!!! maar ben er nog steeds niet uit ! iemand suggesties? graag !!
gr.verfje

a192280 18-12-10 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door verfje (Bericht 616255)
:dook ik kreeg een aantal redenen voorgeschoteld,wat de reden kon zijn van die extra kosten en die kwamen allemaal van verschillende medewerkers.een ging zover door te zeggen dat ik mijn internet instellingen moest resetten.niemand daar weet waar hij of zij het over heeft.na contact krijg je per sms een aantal vragen,heb 1 x een reactie gegeven (nutteloos overigens) want ze doen er toch niets mee !!!!!! maar ben er nog steeds niet uit ! iemand suggesties? graag !!
gr.verfje

Beste ik heb nog maar 3 weken een iphone 3gs vroeger had ik een 2g iphone
en moest ik gemiddeld tussen de 16 & 28 € betalen
nu had ik een rekening van over de 200€ gekregen . ik viel bijna achter over.
ik heb een oplossing voor die extra kosten denk ik .
zet de 3G uit en ook de wiffi als je van huis bent anders blijven ze internet verbruiken. mijn collega heeft een rekening van 590€gekregen

a192280 18-12-10 22:12

Beste ik heb nog maar 3 weken een iphone 3gs vroeger had ik een 2g iphone
en moest ik gemiddeld tussen de 16 & 28 € betalen
nu had ik een rekening van over de 200€ gekregen . ik viel bijna achter over.
ik heb een oplossing voor die extra kosten denk ik .
zet de 3G uit en ook de wiffi als je van huis bent anders blijven ze internet verbruiken. mijn collega heeft een rekening van 590€gekregen

MasterMz 20-12-10 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door a192280 (Bericht 616442)
Beste ik heb nog maar 3 weken een iphone 3gs vroeger had ik een 2g iphone
en moest ik gemiddeld tussen de 16 & 28 € betalen
nu had ik een rekening van over de 200€ gekregen . ik viel bijna achter over.
ik heb een oplossing voor die extra kosten denk ik .
zet de 3G uit en ook de wiffi als je van huis bent anders blijven ze internet verbruiken. mijn collega heeft een rekening van 590€gekregen

Levert TM geen onbeperkt internet?
Want bij mij wel.

haticee 20-12-10 14:01

Ik heb inmiddels al een paar keer gebeld en het is nu bij 50,- gestopt,,
Nadat mijn factuur thuis is kan ik pas echt antwoord erop krijgen.
Ik hoop dat het jullie ook lukt,

Suriboy777 25-12-10 13:58

De rekening zou toch al automatisch bij €50 moeten stoppen, of geldt dit niet voor hotspots?

midego 26-12-10 01:28

Lijkt mij op dataverkeer als er een "cap" op het bedrag zit.

haticee 26-12-10 02:21

/Nee na een tijdje is het vanzelf gestopt , en als het goed is krijg ik over een paar dagen de factuur thuis. ik denk toch dat het een fout van hun is.

Suriboy777 26-12-10 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haticee (Bericht 619060)
/Nee na een tijdje is het vanzelf gestopt , en als het goed is krijg ik over een paar dagen de factuur thuis. ik denk toch dat het een fout van hun is.

Hopelijk komt alles goed. Ik las op dit forum dat iemand anders juist een vette rekening had gehad, en die heeft moeten betalen, nadat via Hotspots in Duitsland niet meer gratis was.

haticee 26-12-10 13:46

Ik dacht dat het dus van pushberichten kon zijn , dat kan door de apps die ik had maar wie weet!
Afwachten.
zodra er ook zoiets gebeurd moeten jullie: SMS dienstenfilter even jullie nummer laten blokkeren voor alle smsdiensten want die kunnen echt behoorlijk oplopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:12.