iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Verbazing over T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/80971-verbazing-over-t-mobile.html)

MightyWiggy 27-12-10 21:28

Verbazing over T-Mobile
 
Vorige maand overgestapt van Voda naar T-mobile met een I-phone 4. De 17e van deze maand is het abo van kracht gegaan en direct slechte ontvangst (3G) in mijn woonplaats Duiven en vooral thuis elke keer meldingen in het scherm over geen netwerk. Zwaar balen dus.

Gisteren bij toeval een klachte formulier gemaild, via hun eigen site. Zou binnen 4 dagen telefoontje krijgen. Wat schets mijn verbazing.... vandaag al direct contact met de volgende melding....

"Inderdaad uw woonhuis valt net buiten de dekking en er zal binnen ong 6 maanden een nieuwe mast komen in Duiven, dus tot die tijd geen verbetering. Kunnen eigenlijk ook niet zeggen of het na die tijd beter zal worden, we denken van niet.
Kan u 2 opties aanbieden; 6 maanden 20% korting op uw kosten of ontbinding van uw contract (ook weer twee opties), want wij zijn namelijk ingebrekken gebleven en dan heeft u hier recht op"

Ik kon mijn oren niet geloven, na het lezen van alle ellende op diverse forums. Heb uiteindelijk gekozen voor ontbinden van het contract, met nummer behoudt, en zoek nu een nieuwe provider.

Zal vodafone mij weer terug nemen na een maand? OF moet ik naar een andere provider, bv. KPN?
Gaat natuurlijk om de dekking (3G) in Duiven voornamelijk, iemand enige ervaring met een goede dekking van een provider in combi met de I-phone 4 in Duiven? Ik vraag nog al wat als ik het zo lees.

Kort, graag advies.

Alvast mijn dank.

Wiggy :)

r0bert4 27-12-10 22:05

Erg netjes inderdaad, hoe was voor T-Mobile je bereik met Vodafone? Als deze goed was, zou ik als ik jou was gewoon Vodafone nemen, desnoods KPN prepaid simmetje kopen om te kijken hoe het daar zit met de ontvangst

MightyWiggy 28-12-10 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door r0bert4 (Bericht 619866)
Erg netjes inderdaad, hoe was voor T-Mobile je bereik met Vodafone? Als deze goed was, zou ik als ik jou was gewoon Vodafone nemen, desnoods KPN prepaid simmetje kopen om te kijken hoe het daar zit met de ontvangst

Thanks, bereik (3G) was altijd goed, maar dat was met een Nokia N95. Schijnt het bereik beter van te zijn dan van een I-Phone 4, weet 't niet.

Denk dat het wel weer Voda zal worden. Kijk wel ff.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Wiggy

MightyWiggy 28-12-10 12:51

Toch nog een vervolg vraagje; (sorry voor de dubbele post).

Nou ben ik wel accoord gegaan met het ontbindenvoorstel en heb ook een mailtje dat ik contract vrij ben. Nu moet ik WEL de telefoon terug sturen en natuurlijk ook nog de abo kosten betalen (1 maand) terwijl ik geen/slechte dekking heb gehad. Wat ze telefonisch toegeven. Is er nog iets mogelijk via de geschillencommisie, toestel houden, abo kosten terug ofzo?

Alvast mijn dank,

Wiggy

Guest-20180925190238 28-12-10 13:48

T-Mobile heeft jou voorstellen gedaan. Jij hebt één voorstel aanvaardt en je bent nu niet meer contractueel gebonden aan T-Mobile. Er is dan ook geen geschil en dus ook geen geschillencommissie.

Dat je die GESUBSIDIEERDE telefoon na zulk een korte contractperiode moet teruggeven lijkt mij nogal evident. Jou niet ? Indien je die telefoon mag houden dan gaat morgen de hele bevolking van Duiven een T-Mobile contract met een iPhone 4 afsluiten en na drie dagen opzeggen. Gewoon maar om een gratis iPhone te kunnen bemachtigen. Dat gaat niet lukken denk ik.

MightyWiggy 28-12-10 15:23

Helemaal gelijk, maar dacht vraag 't ff .

Thanks,

Wiggy

MightyWiggy 28-12-10 15:26

Voda wil mij gewoon weer als klant terug. 

Weet iemand een winkel die direct een 16G kan leveren? In combi met Voda abo. Omg Arnhem? Zijn nogal lastig te leveren.

Thanks,

Wiggy

Stucks 28-12-10 23:15

Duiven + T-Mobile is sowieso fail. Daarom verkoop ik klanten uit Duiven/Groessen sowieso geen T-Mobile.

Toestellen zijn lastig te krijgen. In mijn shop ben je voor de 16GB zo 1,5 mnd aan het wachten. Jammer, want de 32GB kan je zo meenemen.

curmie 29-12-10 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stucks (Bericht 620258)

Toestellen zijn lastig te krijgen. In mijn shop ben je voor de 16GB zo 1,5 mnd aan het wachten. Jammer, want de 32GB kan je zo meenemen.

Waar ligt dat nou aan? Is het Apple die de voorraden gewoon laag houd?
Toch eigenlijk bizar dat je na 6 maanden nog steeds zo lang moet wachten op een toestel....:confused:

MightyWiggy 29-12-10 09:38

Gezien de lange levertijden voor de 16G overweeg ik toch de 32G te kopen, maar is die het wel waard?
Weet 't ligt aan je zelf maar toch wel weer 100 euro extra uitgave?

Iemand met advies?

Thanks

Onyx 29-12-10 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy (Bericht 620352)
Gezien de lange levertijden voor de 16G overweeg ik toch de 32G te kopen, maar is die het wel waard?
Weet 't ligt aan je zelf maar toch wel weer 100 euro extra uitgave?

Iemand met advies?

Thanks

De vraag is simpel, is die extra 16Gig je €100.- extra waard?
Als je 'm helemaal vol wilt proppen met Prog's, mp3, films en games zal je antwoord waarschijnlijk ja zijn.
Zoniet, tja.. dan blijft alleen het voordeel in wachttijd over.

DaveD30 29-12-10 12:41

Grappig ik had zelf een 32gb versie van t-mobile en nu dus de 16gb van voda na contract ontbinding. Ook netjes geregeld met t-mobile!

MightyWiggy 29-12-10 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 620449)
Grappig ik had zelf een 32gb versie van t-mobile en nu dus de 16gb van voda na contract ontbinding. Ook netjes geregeld met t-mobile!

Tevreden over de dekking met Voda?

Vanwaar nu toch de 16G?

DaveD30 29-12-10 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MightyWiggy (Bericht 620496)
Tevreden over de dekking met Voda?

Vanwaar nu toch de 16G?

Dekking voda zeker tevreden over!
Ik heb nu de 16gb omdat ik daar genoeg aan heb en omdat hij nu op voorraad was in de shop.
Ik ben zeer content met Vodafone!
Lekker snel internet en qua deathgrip veel minder last als met t-mobile! Nu valt er hooguit 1 à 2 streepjes weg en bij t-mobile ging ie uiteindelijk op geen service.

MightyWiggy 29-12-10 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 620502)
Dekking voda zeker tevreden over!
Ik heb nu de 16gb omdat ik daar genoeg aan heb en omdat hij nu op voorraad was in de shop.
Ik ben zeer content met Vodafone!
Lekker snel internet en qua deathgrip veel minder last als met t-mobile! Nu valt er hooguit 1 à 2 streepjes weg en bij t-mobile ging ie uiteindelijk op geen service.

Thanks man, dat voldoet aan mijn verwachting.

Groet,

Wiggy

Stucks 29-12-10 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door curmie (Bericht 620338)
Waar ligt dat nou aan? Is het Apple die de voorraden gewoon laag houd?
Toch eigenlijk bizar dat je na 6 maanden nog steeds zo lang moet wachten op een toestel....:confused:

Sja geen idee. Vodafone schijnt er zoveel te verkopen... Het is sowieso een ramp voor de winkels. Het Vodafone aansluitsysteem schiet er bij mij ook steeds uit. Te druk...
Hoorde zelfs dat de vodafone shop moeite heeft.

MightyWiggy 08-01-11 10:49

FF verder om de afloop te laten weten;

Heb voor een Vodafone abo gekozen met een 4 in 16G uitvoering. Dit via een salesmedewerker van Vodafone aan de telefoon afgesloten.
Toestel is netjes binnen de afgesproken 5 werkdagen ontvangen. Ook de nummer portatie is netjes op de afgesproken datum ingegaan.

M.b.t. de dekking (vooralsnog alleen in Duiven) deze is goed. Bij mij thuis redelijk tot goed. Verder altijd 3G ontvangst welke mij zeker niet tegen valt, is verder prima. Gelukkig niet meer van die vervelende meldingen in het scherm over "geen netwerk meer".

Al met al, alles erg netjes verlopen en ik heb er weer een goed gevoel bij.

Allen bedankt voor alle reactie's en adviezen.

Groet,

Wiggy

angelofarnhem 23-01-11 19:52

Tmobile toppie!
 
Hallo allemaal ik ben een nieuwe. Zag dit staan.
Ik heb net de Np5 8Gb ingeruild voor de iphone 4.

Ik ben tevreden over T mobile toen ze nog orange waren never problemen met netwerk of overzetten abb. Nu 1 jarig abb wat pas 9 mei 2011 afloopt omgezet met nummerbehoud. Nieuwe abb gaat in in mei. Kon abb. een internetbundel erbij kopen tot aan mei. Binnen 30 min omgezet met tijdelijke mini SD kaart.

Enige nadeel Tmobile store. Ik kwam abb omzetten 7 weken levertijd Iphone.:confused:

Ik even stad ingelopen bij een telefoonwinkel, direct gekocht en gebruikersklaar door een pikobello baliemedewerker + contracten omgezet [er 9 mei + verzekering.
Moest zelf nog even een telefoontje plegen om per direct de verzekering van Nokia N95 op te zeggen.

Ohw en via marktplaats nog even 125 euro voor de anderhalf jaar oude gevangen:P

a girls got to do what a girls got to do

:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:36.