//

Grensstreek problemen met roaming

Grensstreek problemen met roaming discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er mensen in de grenssstreek die problemen hebben met roaming ? Zelf kan ik op mijn mobieltje 4 verschillende netwerken kiezen, ik wil een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-12-10, 08:39
Martin44 Martin44 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Question Grensstreek problemen met roaming

Zijn er mensen in de grenssstreek die problemen hebben met roaming ? Zelf kan ik op mijn mobieltje 4 verschillende netwerken kiezen, ik wil een iphone 4 aanschaffen met een t-mobile abo. Maar ik verwacht problemen, zijn er mensen met dezelfde ervaring en is er een oplossing om dit probleem kort te sluiten ? Vriendelijke dank, Martin.....
Ik woon in Maastricht, dit voor de beeldvorming.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-10, 12:21
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin44 Bekijk bericht
Zijn er mensen in de grenssstreek die problemen hebben met roaming ? Zelf kan ik op mijn mobieltje 4 verschillende netwerken kiezen, ik wil een iphone 4 aanschaffen met een t-mobile abo. Maar ik verwacht problemen, zijn er mensen met dezelfde ervaring en is er een oplossing om dit probleem kort te sluiten ? Vriendelijke dank, Martin.....
Ik woon in Maastricht, dit voor de beeldvorming.
Welke problemen verwacht je? Ik neem maar even aan dat je wilt voorkomen dat je iPhone met een buitenlands netwerk verbindt, terwijl je met T-Mobile NL verbonden wilt blijven (als T-Mobile NL beschikbaar is).

Dat kan! Zet in de aanbiedersinstellingen je iPhone gewoon vast op T-Mobile NL zolang je in de grensstreek bent. Als je op reis gaat naar het buitenland, zet dan de keuze voor de aanbieder weer op "automatisch".

Laatst gewijzigd door Fresh; 30-12-10 om 20:59.
  #3  
Oud 30-12-10, 19:51
Martin44 Martin44 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Unhappy Update Roaming probleem

Ik ben vandaag in de T-mobile winkel geweest in Maastricht. Daar hebben ze het volgende advies gegeven, je kunt de DataRoaming uit schakelen voor andere aanbieders. Dit is standaard uitgevoerd bij de aankoop, dit staat dus uit.
De roaming voor de telefoon gesprekken blijft gewoon aanstaan, zodat je ook in het buitenland telefonisch bereikbaar blijft.
Tevens de volgende tegenvaller, de Iphone 4 16 Gb is pas over 6 a 8 weken leverbaar. Ik moet nog even wachten.
  #4  
Oud 30-12-10, 20:55
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Heb je ook bij KPN en Vodafone gekeken, die hebben de iPhone 4 ook in hun assortiment.

Dataroaming staat inderdaad standaard uit, maar met de uitleg in mijn eerdere post kun je ook de roaming voor telefoon en sms aan- en uitzetten om te voorkomen dat je iPhone met een buitenlands netwerk verbindt in de grensstreek.

Succes met je speurtocht naar een iPhone 4!
  #5  
Oud 30-12-10, 21:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin44 Bekijk bericht
Zijn er mensen in de grenssstreek die problemen hebben met roaming ? Zelf kan ik op mijn mobieltje 4 verschillende netwerken kiezen, ik wil een iphone 4 aanschaffen met een t-mobile abo. Maar ik verwacht problemen, zijn er mensen met dezelfde ervaring en is er een oplossing om dit probleem kort te sluiten ? Vriendelijke dank, Martin.....
Ik woon in Maastricht, dit voor de beeldvorming.
Als ik in Borgharen ben springt mijn iPhone op Mobistar (B). Data Roaming staat dan wel uit maar alle gesprekken komen wel binnen via Mobistar.

Idem in Gulpen. In Scharn heb ik helemaal geen T-Mobile dekking. Op de Avenue Ceramiqué ook niet. Maar helaas is Voda en KPN geen haar beter. Wij wonen in de appendix van Nederland, die slechts per ongeluk bij Nederland terechtgekomen is
  #6  
Oud 30-12-10, 21:22
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als ik in Borgharen ben springt mijn iPhone op Mobistar (B). Data Roaming staat dan wel uit maar alle gesprekken komen wel binnen via Mobistar.

Idem in Gulpen. In Scharn heb ik helemaal geen T-Mobile dekking. Op de Avenue Ceramiqué ook niet. Maar helaas is Voda en KPN geen haar beter. Wij wonen in de appendix van Nederland, die slechts per ongeluk bij Nederland terechtgekomen is
T-Mobile-dekking is een ander verhaal, als het netwerk niet binnen bereik is dan is het niet binnen bereik. PUNT

Met de dataroaming schakelaar zet je alleen mobiel internet in het buitenland uit.
Maar... is mijn eerdere uitleg over uitschakelen van telefonie en sms via een buitenlands netwerk zo onduidelijk, of heb die nog niet gelezen?

Laatst gewijzigd door Fresh; 31-12-10 om 01:21.
  #7  
Oud 30-12-10, 22:11
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Ik woon in Gronsveld, bij Maastricht en heb al jaren een iPhone. Ik ken uiteraard het genoemde probleem en kan bevestigen dat de oPlossing van Fresh perfect werkt. Dan hen je geen dataroaming en geen buitenlandse provider die je veel geld uit je portemonaie klopt. Kan natuurlijk wel zijn dat je niet bereikbaar bent. Maar ondanks het slechte bereik van T-Mobile kan ik zelfs in Lanaken met T-mobile bellen.
Soms ;-)
  #8  
Oud 09-01-11, 07:47
regeri regeri is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Riemst belgium
Berichten: 11
Standaard

Woon zelf in België,met T mobile abo, en haal als ik Maastricht uit rijd ongeveer 3 a 4 km nog T Mobile netwerk in belgië.Rijd ik van België naar nederland dan springt ie idd pas laat weer over op T Mobile netwerk.Maar goed Netwerk van T mobile is niet echt super te noemen,3 G werkt super traag en bereik binnen is dito slecht.Heb me dan ook netwerkradar op Phone gezet en regelmatig melden,doen ze waarschijnlijk toch niks mee
  #9  
Oud 09-01-11, 09:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Maar... is mijn eerdere uitleg over uitschakelen van telefonie en sms via een buitenlands netwerk zo onduidelijk, of heb die nog niet gelezen?
Je uitleg was niet onduidelijk en natuurlijk lees ik eerst alles alvorens ook maar iets te posten (iets wat velen niet doen).

Jouw tip was mij bekend, ik weet hoe je een GSM-telefoon moet instellen. Nadeel van jouw tip is dat ik dan geen gesprekken kan ontvangen in de grensstreek. Dus, jouw tip is erg onhandig voor zakelijk gebruik.

Mijn punt is: de veldsterkte (niet "bereik") van de GSM-cellen (niet "masten") in de grensstreek is soms zo slecht dat je wel gedwongen bent om binnenkomende gesprekken te ontvangen via een buitenlandse provider, tenzij je er voor kiest om in die streek geen gesprekken te ontvangen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Roaming dataverbruik haroldv iPad algemeen 7 20-09-10 17:12
Data roaming Radical Madness Odido (T-Mobile) 3 21-08-09 12:07
Data Roaming uitzetten? BadSide Internet in buitenland (roaming) 19 27-11-08 09:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.