iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   €475,67 voor Reparatie iPhone! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/81187-475-67-voor-reparatie-iphone.html)

iPhoneSanderyt 30-12-10 15:13

€475,67 voor Reparatie iPhone!
 
Beste,

Mijn iPhone 3GS is een paar weken geleden kapot gegaan. Ik deed mijn telefoon aan en ik kreeg opeens wit scherm. Kon niks meer doen.

Ik heb hem opgestuurd naar Solid Vision door T-Mobile. Nu kreeg ik 2 opties:

Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW).
Nee, ik wil toetsel niet laten repareren en ontvang het toestel niet-gerepareerd terug.

De reden dat ik zoveel geld moet betalen is: Gerepareerd door derden, ik heb dus zelf een keer nieuw schermpje erop gezet.
Mijn abbonement is 1 jaar oud nu. Kan ik dat opzeggen oid?
Is er nog een uitweg?
Ik vind dit echt een *** streek van Solid Vision.

Met vr gr,

Sander

Guest-20180925190238 30-12-10 15:18

Als jij je iPhone openmaakt is de garantie onherroepelijk foetsie. Om een scherm te vervangen moet de iPhone dus open en dat is blijkbaar gebeurd.

Omdat jij geknoeid hebt met je iPhone kan je het abonnement niet opzeggen. Het is toch niet de schuld van T-Mobile dat jij het scherm zelf vervangen hebt, of wel misschien.

iPhoneSanderyt 30-12-10 15:21

Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.

Jazzamataz 30-12-10 15:25

Ik denk dat je hier niet veel aan gaat kunnen doen.

Guest-20180925190238 30-12-10 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt (Bericht 620928)
Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.

Ik zal het nog eens heel simpel trachten uit te leggen :confused:

T-Mobile heeft jou een iPhone geleverd met een garantie voor een bepaalde tijd. Jij hebt de garantievoorwaarden aan je laars gelapt door zelf een herstelling uit te voeren. Dus, de garantie is onherroepelijk weg. Zo werkt dat en niet anders.

020 30-12-10 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt (Bericht 620928)
Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.

Waarom liet je de vorige keer niet je iPhone reparen?
Je moet het nooit zelf doen want er hangen voorwaardes aan!

apotheosis 30-12-10 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt (Bericht 620921)
Beste,

Mijn iPhone 3GS is een paar weken geleden kapot gegaan. Ik deed mijn telefoon aan en ik kreeg opeens wit scherm. Kon niks meer doen.

Ik heb hem opgestuurd naar Solid Vision door T-Mobile. Nu kreeg ik 2 opties:

Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW).
Nee, ik wil toetsel niet laten repareren en ontvang het toestel niet-gerepareerd terug.

De reden dat ik zoveel geld moet betalen is: Gerepareerd door derden, ik heb dus zelf een keer nieuw schermpje erop gezet.
Mijn abbonement is 1 jaar oud nu. Kan ik dat opzeggen oid?
Is er nog een uitweg?
Ik vind dit echt een *** streek van Solid Vision.

Met vr gr,

Sander

Beste toch; vooraleer je zo'n zaken doet moet je altijd hier of elders eens goed ten rade gaan; als jezelf begint te prutsen zoals je hier zelf zegt dan verloopt de garantie meteen van je toestel, nadien binnen steken en aanvinken ;
Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW) dan moet je ook de 475 euro betalen, dit is helaas je eigen grote fout :).

iPhoneSanderyt 30-12-10 15:40

Dus van T Mobile ben je verplicht om met een barst in je scherm te lopen? Want dat wordt weer niet gedekt als je laat vallen.

Guest-20180925190238 30-12-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt (Bericht 620939)
Dus van T Mobile ben je verplicht om met een barst in je scherm te lopen? Want dat wordt weer niet gedekt als je laat vallen.

Maar natuurlijk niet. T-Mobile verplicht jouw niet om het toestel te laten vallen. Doe je dat toch kan je het bij T-Mobile, buiten garantie, laten herstellen. En dan loopt jouw garantie verder.

ILIKE 30-12-10 17:04

Beste everybody,

Op het moment dat je een defect hebt aan je telefoon binnen een jaar naar aankoop kun je hem kostenloos laten repareren. Mits aangetoond kan worden dat dit een defect is dat niet door jou is veroorzaakt. Zoals ik begrijp gaat het hier niet om een hardware defect. Hoe dan ook had ik hem als ik jou was in een T-mobile winkel afgegeven met aankoop bon. Vaak krijg je gewoon een 'nieuw' toestel. Omdat reparatie vaak te duur is. En zelf openschroeven is gewoon een risico dat je zelf neemt. Als je voorzichtig bent kun je je iPhone repareren zonder dat 'iemand' het merkt.

Zo had ik bijvoorbeeld issues met mijn mute knop. Ook ik heb hem open geschroefd maar toen ik erachter kwam dat ik dat ik nog een jaar garantie had heb ik hem weer dicht geschroefd en opgestuurd. Voor jou informatie de mute knop is niet vervangen, (kosten hiervan, mits je het zelf doet, zal nog geen €10 zijn) heb hier een nieuw toestel voor gekregen.

Dus de prijs voor reparatie is dus wel aan de hoge kant!! Hopelijk kun je hier iets mee. Als je nog vragen hebt laat het maar weten.

Grtz.. Dino

wouter1981 30-12-10 18:00

Ik denk dat je hier je verlies moet nemen en die 475 euro betalen. je krijgt dan een nieuwe (refurbished) terug. Je kunt voor dat bedrag geen nieuwe kopen. Je hebt dan minimaal 3 maand garantie. Wellicht heb je nog meer.

Het is heel spijtig maar dit is aan niemand anders dan jezelf te wijten.

Het alternatief is de gok nemen en je toestel terug laten sturen en bij een ander bedrijf laten repareren en hopen dat de reparatie goedkoper uitvalt.

barend02 30-12-10 18:17

je heb nu garantie
bij het bedrijf dat jouw barst heeft gerepareerd

op reparaties staat, ook een garantietermijn,
en of de monteur, neemt de garantie over

is het een "beundehaas
dan nog, moet je hem erop aanspreken,
op zijn geklungel

Guest-20180925190238 30-12-10 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barend02 (Bericht 621015)
je heb nu garantie
bij het bedrijf dat jouw barst heeft gerepareerd

Hij heeft het scherm zelf hersteld (lees de eerste post nog eens heel aandachtig) dus heeft hij garantie van zichzelf als ik jouw thesis goed begrijp :rolleyes:

Quid scribet, bis legit

barend02 30-12-10 18:41

als hij dat kan kan hij ook een nieuw scherm plaatsen toch?


pies of keek

remundo7000 30-12-10 18:54

T-Mobile heeft het gelijk, en het recht, aan hun zijde. Dus onder garantie zal de iphone niet worden gerepareerd.

Gelukkig heb je meer opties: een nieuwe iphone 4 met 16 GB kost toch "maar" iets van 650 euro in Belgi๋? Ik zou geen 475 euro steken in een 3 GS, ook al krijg je dan een refurbished exemplaar, of zelfs een nieuwe.

Of koop ้้n hier op het forum, simlockvrij. Dat kost veel minder dan 475 euro.

Tenslotte zijn er heel veel bedrijfjes die iphones repareren, zoek maar eens op dit forum. Het lijkt me sterk dat zij ook zoveel rekenen voor een reparatie van het scherm. Goedkoop zal het nooit worden.

Suriboy777 01-01-11 16:00

Ik heb ook niets goeds over T-mobile te zeggen, maar in dit geval moet ik ze gewoon gelijk geven. U heeft de beslissing zelf genomen om tijdens de garantie periode het scherm te vervangen. U had kunnen weten/ moeten weten dat hierdoor de garantie zou vervallen. Geldt bij elk ander apparaat hetzelfde.

Het heeft geen nut om af te geven op T-Mobile/Solid Vision. Waarom verwacht jij dat zij na 1 jaar nog gratis je witte scherm moeten repareren?

iWiefring 01-01-11 16:03

En terecht, jij lapt de voorwaarden aan je laars. En nu merk je de consequenties, simpel toch? Leer je d'r tenminste van, volgende keer "you'll think twice before you handle", als je begrijpt wat ik bedoel. En anders ga je naar een andere expert, beetje zoeken en je komt misschien een eurotje of 100 goedkoper uit, maar meer zal het niet zijn en je hebt de kans dat je telefoon dan helemaal naar de filestijnen is.

Pete.Z 01-01-11 16:50

Balen, maar het is niet anders.
Wees wijs, informeer even bij andere reparateurs, beste kans dat die veel goedkoper je iPhone kunnen maken.
Of vervang zelf het defecte onderdeel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.