//

€475,67 voor Reparatie iPhone!

€475,67 voor Reparatie iPhone! discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste, Mijn iPhone 3GS is een paar weken geleden kapot gegaan. Ik deed mijn telefoon aan en ik kreeg opeens wit scherm. Kon niks meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-12-10, 14:13
iPhoneSanderyt iPhoneSanderyt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Angry €475,67 voor Reparatie iPhone!

Beste,

Mijn iPhone 3GS is een paar weken geleden kapot gegaan. Ik deed mijn telefoon aan en ik kreeg opeens wit scherm. Kon niks meer doen.

Ik heb hem opgestuurd naar Solid Vision door T-Mobile. Nu kreeg ik 2 opties:

Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW).
Nee, ik wil toetsel niet laten repareren en ontvang het toestel niet-gerepareerd terug.

De reden dat ik zoveel geld moet betalen is: Gerepareerd door derden, ik heb dus zelf een keer nieuw schermpje erop gezet.
Mijn abbonement is 1 jaar oud nu. Kan ik dat opzeggen oid?
Is er nog een uitweg?
Ik vind dit echt een *** streek van Solid Vision.

Met vr gr,

Sander
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-10, 14:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als jij je iPhone openmaakt is de garantie onherroepelijk foetsie. Om een scherm te vervangen moet de iPhone dus open en dat is blijkbaar gebeurd.

Omdat jij geknoeid hebt met je iPhone kan je het abonnement niet opzeggen. Het is toch niet de schuld van T-Mobile dat jij het scherm zelf vervangen hebt, of wel misschien.
  #3  
Oud 30-12-10, 14:21
iPhoneSanderyt iPhoneSanderyt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.
  #4  
Oud 30-12-10, 14:25
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Ik denk dat je hier niet veel aan gaat kunnen doen.
__________________
If you've been seen fixing it, you will be blaimed for breaking it.
  #5  
Oud 30-12-10, 14:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt Bekijk bericht
Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.
Ik zal het nog eens heel simpel trachten uit te leggen

T-Mobile heeft jou een iPhone geleverd met een garantie voor een bepaalde tijd. Jij hebt de garantievoorwaarden aan je laars gelapt door zelf een herstelling uit te voeren. Dus, de garantie is onherroepelijk weg. Zo werkt dat en niet anders.
  #6  
Oud 30-12-10, 14:37
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt Bekijk bericht
Maar het is niet mijn schuld dat het scherm opeens wit is. Het is geen hardware probleem.
Waarom liet je de vorige keer niet je iPhone reparen?
Je moet het nooit zelf doen want er hangen voorwaardes aan!
  #7  
Oud 30-12-10, 14:38
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt Bekijk bericht
Beste,

Mijn iPhone 3GS is een paar weken geleden kapot gegaan. Ik deed mijn telefoon aan en ik kreeg opeens wit scherm. Kon niks meer doen.

Ik heb hem opgestuurd naar Solid Vision door T-Mobile. Nu kreeg ik 2 opties:

Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW).
Nee, ik wil toetsel niet laten repareren en ontvang het toestel niet-gerepareerd terug.

De reden dat ik zoveel geld moet betalen is: Gerepareerd door derden, ik heb dus zelf een keer nieuw schermpje erop gezet.
Mijn abbonement is 1 jaar oud nu. Kan ik dat opzeggen oid?
Is er nog een uitweg?
Ik vind dit echt een *** streek van Solid Vision.

Met vr gr,

Sander
Beste toch; vooraleer je zo'n zaken doet moet je altijd hier of elders eens goed ten rade gaan; als jezelf begint te prutsen zoals je hier zelf zegt dan verloopt de garantie meteen van je toestel, nadien binnen steken en aanvinken ;
Ja, ik accepteer de prijsopgave van €475,67 (inclusief BTW) dan moet je ook de 475 euro betalen, dit is helaas je eigen grote fout .
  #8  
Oud 30-12-10, 14:40
iPhoneSanderyt iPhoneSanderyt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Dus van T Mobile ben je verplicht om met een barst in je scherm te lopen? Want dat wordt weer niet gedekt als je laat vallen.
  #9  
Oud 30-12-10, 14:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneSanderyt Bekijk bericht
Dus van T Mobile ben je verplicht om met een barst in je scherm te lopen? Want dat wordt weer niet gedekt als je laat vallen.
Maar natuurlijk niet. T-Mobile verplicht jouw niet om het toestel te laten vallen. Doe je dat toch kan je het bij T-Mobile, buiten garantie, laten herstellen. En dan loopt jouw garantie verder.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 30-12-10 om 16:16.
  #10  
Oud 30-12-10, 16:04
ILIKE ILIKE is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 3
Standaard

Beste everybody,

Op het moment dat je een defect hebt aan je telefoon binnen een jaar naar aankoop kun je hem kostenloos laten repareren. Mits aangetoond kan worden dat dit een defect is dat niet door jou is veroorzaakt. Zoals ik begrijp gaat het hier niet om een hardware defect. Hoe dan ook had ik hem als ik jou was in een T-mobile winkel afgegeven met aankoop bon. Vaak krijg je gewoon een 'nieuw' toestel. Omdat reparatie vaak te duur is. En zelf openschroeven is gewoon een risico dat je zelf neemt. Als je voorzichtig bent kun je je iPhone repareren zonder dat 'iemand' het merkt.

Zo had ik bijvoorbeeld issues met mijn mute knop. Ook ik heb hem open geschroefd maar toen ik erachter kwam dat ik dat ik nog een jaar garantie had heb ik hem weer dicht geschroefd en opgestuurd. Voor jou informatie de mute knop is niet vervangen, (kosten hiervan, mits je het zelf doet, zal nog geen €10 zijn) heb hier een nieuw toestel voor gekregen.

Dus de prijs voor reparatie is dus wel aan de hoge kant!! Hopelijk kun je hier iets mee. Als je nog vragen hebt laat het maar weten.

Grtz.. Dino
  #11  
Oud 30-12-10, 17:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Ik denk dat je hier je verlies moet nemen en die 475 euro betalen. je krijgt dan een nieuwe (refurbished) terug. Je kunt voor dat bedrag geen nieuwe kopen. Je hebt dan minimaal 3 maand garantie. Wellicht heb je nog meer.

Het is heel spijtig maar dit is aan niemand anders dan jezelf te wijten.

Het alternatief is de gok nemen en je toestel terug laten sturen en bij een ander bedrijf laten repareren en hopen dat de reparatie goedkoper uitvalt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #12  
Oud 30-12-10, 17:17
barend02 barend02 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 25
Standaard

je heb nu garantie
bij het bedrijf dat jouw barst heeft gerepareerd

op reparaties staat, ook een garantietermijn,
en of de monteur, neemt de garantie over

is het een "beundehaas
dan nog, moet je hem erop aanspreken,
op zijn geklungel
  #13  
Oud 30-12-10, 17:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barend02 Bekijk bericht
je heb nu garantie
bij het bedrijf dat jouw barst heeft gerepareerd
Hij heeft het scherm zelf hersteld (lees de eerste post nog eens heel aandachtig) dus heeft hij garantie van zichzelf als ik jouw thesis goed begrijp

Quid scribet, bis legit
  #14  
Oud 30-12-10, 17:41
barend02 barend02 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 25
Standaard

als hij dat kan kan hij ook een nieuw scherm plaatsen toch?


pies of keek
  #15  
Oud 30-12-10, 17:54
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

T-Mobile heeft het gelijk, en het recht, aan hun zijde. Dus onder garantie zal de iphone niet worden gerepareerd.

Gelukkig heb je meer opties: een nieuwe iphone 4 met 16 GB kost toch "maar" iets van 650 euro in België? Ik zou geen 475 euro steken in een 3 GS, ook al krijg je dan een refurbished exemplaar, of zelfs een nieuwe.

Of koop één hier op het forum, simlockvrij. Dat kost veel minder dan 475 euro.

Tenslotte zijn er heel veel bedrijfjes die iphones repareren, zoek maar eens op dit forum. Het lijkt me sterk dat zij ook zoveel rekenen voor een reparatie van het scherm. Goedkoop zal het nooit worden.
  #16  
Oud 01-01-11, 15:00
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Ik heb ook niets goeds over T-mobile te zeggen, maar in dit geval moet ik ze gewoon gelijk geven. U heeft de beslissing zelf genomen om tijdens de garantie periode het scherm te vervangen. U had kunnen weten/ moeten weten dat hierdoor de garantie zou vervallen. Geldt bij elk ander apparaat hetzelfde.

Het heeft geen nut om af te geven op T-Mobile/Solid Vision. Waarom verwacht jij dat zij na 1 jaar nog gratis je witte scherm moeten repareren?
  #17  
Oud 01-01-11, 15:03
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

En terecht, jij lapt de voorwaarden aan je laars. En nu merk je de consequenties, simpel toch? Leer je d'r tenminste van, volgende keer "you'll think twice before you handle", als je begrijpt wat ik bedoel. En anders ga je naar een andere expert, beetje zoeken en je komt misschien een eurotje of 100 goedkoper uit, maar meer zal het niet zijn en je hebt de kans dat je telefoon dan helemaal naar de filestijnen is.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #18  
Oud 01-01-11, 15:50
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Balen, maar het is niet anders.
Wees wijs, informeer even bij andere reparateurs, beste kans dat die veel goedkoper je iPhone kunnen maken.
Of vervang zelf het defecte onderdeel?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: jailbroken iphone moet voor reparatie, wat te doen? erwinKrol Jailbreak 4 11-07-10 12:58
Iphone opsturen voor reparatie rafo Archief 4 21-05-10 23:22
iPhone opgestuurd voor reparatie: AFGEKEURD! iKnidreeg iPhone algemeen 17 10-06-09 22:33
Iphone restore voor reparatie evadless iPhone algemeen 12 09-06-08 13:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.