iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Wi-Fi in de trein: geen serververbinding (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/81716-wifi-de-trein-geen-serververbinding.html)

iPho(w)ner 06-01-11 17:19

Wi-Fi in de trein: geen serververbinding
 
Op dit moment zit ik in de trein en wil ik gebruik maken van de T-Mobile Hotspot die deze trein heeft. Alle reizigers kunnen er zonder wachtwoord gratis op.

Met mijn iPhone 4 kan ik prima verbinding maken met het netwerk. Ik krijg ook een Wi-Fi icoontje met signaalsterkte. Maar als ik een website probeer te openen of een andere app met internet zegt m'n iPhone dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden. Nu lees ik berichten dat dit met DNS te maken zou kunnen hebben. Nu kan ik me dat hierbij eigenlijk niet voorstellen. Maar mocht dit nu toch zo zijn, heeft iemand dan alternatieve DNS reeksen? Is dit op een andere manier op te lossen?

jemmie 06-01-11 17:24

Je kunt de public dns van google eens proberen: 8.8.8.8

iPho(w)ner 06-01-11 17:34

Dit lijkt niet te werken. Krijg de foutmelding niet, maar er wordt niet door geladen ook niet naar bijvoorbeeld NOS.nl Overigens heb ik iOS 4.2.1 gejailbreakt, heb dit nog niet aangepast in m'n naam.

firstred 06-01-11 18:22

Ga eens naar nstrein.ns.nl en controleer of je verbinding mag maken met het internet

iPho(w)ner 07-01-11 14:39

Ik kan het nu niet testen, want zit maar eens per twee weken in de trein :P, maar dan toch voor ruim 2 uur.

De genoemde website is de eerste website waar Safari naar toe wil als je deze opent, dus ook die werkt niet. Nu begin ik overigens te twijfelen... Zal dit de volgende keer nog eens proberen.

XIII 07-01-11 14:58

Op welk traject is dit?

Ik heb helaas nog nooit een NS trein gehad met Wi-Fi hotspot.

iWiefring 07-01-11 15:06

Ik wel hoor af en toe! Ik ga altijd tussen Venlo < - > Etten - Leur (tussen Breda en Roosendaal). En in die trein heb ik wel eens een Wi-Fi hotspot, maar ik weet niet of het verschil maakt dat ik altijd 1e klas reis.

iPho(w)ner 07-01-11 15:08

Nee dat zou niet uit moeten maken, bovendien reis ik ook 1e klas.

Ik reed het traject Enschede - Utrecht.

iWiefring 07-01-11 15:10

Alleen wat het probleem bij mij is; is dat ik nog nooit de hotspot geprobeerd heb. Omdat ik op mijn traject altijd de hele tijd gewoon 3G heb, en aangezien ik niets download in de trein of iets dergelijks, heb ik geen Wi-Fi nodig!

iPho(w)ner 03-02-11 07:24

Nou, vandaag weer in de trein en weer eentje met Wi-Fi. Probleem is er nog steeds. Bij het openen van Safari wordt automatisch www.nstrein.ns.nl/ geopend, maar dan krijg ik dus meteen de servermelding.

jorickhoofd 22-04-13 23:35

Ik kon met mijn iphone 3 altijd prima verbinding maken met het Wi-Fi in de treinen die dat voorzien, maar nu ik een iPhone 4 heb lukt dat nooit meer, krijg altijd dezelfde foutmelding: "De Hotspot-inlogfunctie kan de pagina niet openen, omdat er geen internetverbinding actief is." Terwijl hij wel in de lijst staat van openbare netwerken, bovendien kan ik met mijn laptop wel gewoon inloggen.

Guest-20180919095403 01-10-13 15:09

Wi-Fi in de trein van T-Mobile werkt vrijwel nooit probleemloos. Gefaald project imo.

Peter Polling 01-10-13 16:32

Volgens mij vraagt de iphone een heel goede Wi-Fi om verbinding te kunnen maken. Hier werkt het af en toe wel, maar zo vaak niet dat ik het ook maar op 3G houd. Voldoende voor wat ik in de trein wil internetten.

Guest-20180919095403 12-10-13 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Polling (Bericht 919987)
Volgens mij vraagt de iphone een heel goede Wi-Fi om verbinding te kunnen maken. Hier werkt het af en toe wel, maar zo vaak niet dat ik het ook maar op 3G houd. Voldoende voor wat ik in de trein wil internetten.

Had laatst op een conferentie ook last ermee. PC pakte de slechte Wi-Fi wel, iPhone bleef maar draaien om verbinding te maken, werd heet en was heel snel leeg die dagen.

jorickhoofd 12-10-13 22:56

Ik heb al uitgebreid contact gehad met T-mobile (verantwoordelijk voor Wi-Fi in de trein, en bovendien ook verantwoordelijk voor het verschaffen van mijn huidige toestel en tevens mijn abbonnement) en tot nog toe hebben ze me niet kunnen helpen. Met mijn vorige toestel, een iPhone 3, dus nooit problemen gehad. Toen heb ik een nieuwe simkaart moeten bestellen om in mijn iPhone 4 te passen. De iPhone was eerst van iemand anders die had nooit problemen mee in de trein. Ik heb op aanraden van T-mobile mijn internetsetting gereset. hierdoor raakte ik al mijn Wi-Fi-wachtwoorden kwijt, was ik niet zo blij mee, het loste namelijk ook niks op. Vervolgens op aanraden van T-mobile een sms gestuurd met HOTSPOT naar 9434 waarna ik een gebruikersnaam en een wachtwoord kreeg teruggestuurd. Dit haalde ook niks uit. Ondertussen een nieuwe simkaart van T-mobile gekregen die ondertussen ook met de handen in het haar zitten. De nieuwe simkaart veranderd niks aan de problemen. Hoogstwaarschijnlijk raden ze mij hierna een harde factory reset aan... Ik kijk er niet echt naar uit :(

Bubbly 13-10-13 01:48

Ze zullen je dan aanraden te herstellen naar fabrieksinstellingen (= restore; harde reset = enkel herstarten) en géén reservekopie terugplaatsen. Uiteindelijk zul je het probleem waarschijnlijk niet kunnen oplossen en zul je een nieuw apparaat moeten krijgen. Iets dat vast niet gaat gebeuren, gezien je 16GB iPhone 4 onderhand al x jaar oud is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.