//

WEETJE: Alle T-mobile iPhone 3G(s) en 4 nu GRATIS Simlockvrij (officieel)

WEETJE: Alle T-mobile iPhone 3G(s) en 4 nu GRATIS Simlockvrij (officieel) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Het zal de grootste iPhone kenners vast niet ontgaan zijn, maar sinds enkele dagen verkoopt T-mobile zijn iPhones nu zonder simlock. Prima nieuws. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-01-11, 23:05
gsmcity gsmcity is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Talking

Hallo iedereen,

Het zal de grootste iPhone kenners vast niet ontgaan zijn, maar sinds enkele dagen verkoopt T-mobile zijn iPhones nu zonder simlock. Prima nieuws.

Voor de iPhone owners die voor 11 januari zijn of haar iPhone met een t-mobile abonnement hebben aangesloten kunnen zo te zien ook gratis hun iphone simlock vrij maken zonder daarvoor de klantenservice te bellen. Ik kan bevestigen dat dit bericht klopt, omdat ik vandaag nog voor twee personen hun t-mobile iPhone simlock vrij heb gemaakt.

Methode 1
Werkt op jailbroken en niet jailbroken iphones
- Benodigdheden: iTunes & (micro)sim van een ander netwerk dan T-mobile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excellence Bekijk bericht
Stap 1: Connect iphone aan itunes en maak een backup
Stap 2: Haal de t-mobile sim en stop er een andere sim in
Stap 3: Disconnect de iphone en connect hem weer aan iTunes, nu krijg je een itunes logo op de iphone
Stap 4: Disconnect nog een keer en connect hem. Daarna staat er wilt u de blablablainstellingen downloaden? Klik ja
Stap 6: Disconnect de iphone en je iphone is simlockvrij!!!
* thanks to Gosat en Excellence
Methode 2:
Werkt de bovenstaande methode niet?
stap 1: Bel de klantenservice: 1200
stap 2: Herhaal methode 1

Succes allen,

gsmcity

Laatst gewijzigd door gsmcity; 17-01-11 om 18:57. Reden: Aangepaste methodes & aangepast conform forumregels
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #2  
Oud 15-01-11, 23:10
iHone iHone is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard Geldt dit ook voor een 10 maanden oude t-mobile iPhone?

Geldt dit ook voor een 10 maanden oude t-mobile iPhone?
  #3  
Oud 15-01-11, 23:13
gsmcity gsmcity is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Amsterdam
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iHone Bekijk bericht
Geldt dit ook voor een 10 maanden oude t-mobile iPhone?

Zou moeten werken. Het nieuws is nog vrij jong.
T-mobile KS en DS wisten het antwoord ook niet. Ik probeerde het gewoon en het werkte. De iPhones die ik heb gebruikt waren rond november aangeschaft.

Wel meer test subjects nodig om het te bevestigen
  #4  
Oud 16-01-11, 00:21
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsmcity Bekijk bericht
Hallo iedereen,

Het zal de grootste iPhone kenners vast niet ontgaan zijn, maar sinds enkele dagen verkoopt T-mobile zijn iPhones nu zonder simlock. Prima nieuws.

Voor de iPhone owners die voor 11 januari zijn of haar iPhone met een t-mobile abonnement hebben aangesloten kunnen zo te zien ook gratis hun iphone simlock vrij maken zonder daarvoor de klantenservice te bellen. Ik kan bevestigen dat dit bericht klopt, omdat ik vandaag nog voor twee klanten hun t-mobile (bij ons aangeschaft) simlock vrij heb gemaakt.

Ik deed t volgende:

1. iPhone aan de computer verbinden
2. iTunes opstarten
3. iPhone HERSTELLEN (10 min wachten)
4. opnieuw activeren (met t-mobile sim)

Ik weet niet of dit de makkelijkste oplossing is, maar dit heeft voor mij gewerkt. Dus zorg er in ieder geval voor dat jij eerst een backup maakt en al je aanschafte apps overzet op je itunes.

Succes allen,

Kay

*voor de jailbreakers... eerst SHSH (om te downgraden) via Cydia, want als je herstelt dan ga je wel direct naar 4.2.1.
En is er al iemand die het geprobeerd heeft?
Klopt bovenstaande bericht? Of is het een erg vroege 1 april grap.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 16-01-11 om 14:50.
  #5  
Oud 16-01-11, 00:44
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

ik ben nu bezig het te proberen middels de unlockhandleiding van t-mobile. Dus over een half uurtje laat ik het weten.

iPhone 4 ==> Bevestigd!

Laatst gewijzigd door gosat; 16-01-11 om 01:14.
  #6  
Oud 16-01-11, 01:12
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!


Dit is overigens frontpagenieuwswaardig!
  #7  
Oud 16-01-11, 01:16
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!


Dit is overigens frontpagenieuwswaardig!
Ok... net de iPhone 4 nu herstel gedaan... maar nu nog een andere sim knippen in het formaat van de microsim... waar stond daar ook alweer de handleiding van?
Of is er nog een andere manier om snel een andere 'normale' sim erin te doen?

Nu de iPhone 3GS proberen ...
  #8  
Oud 16-01-11, 01:22
Spacekees Spacekees is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 52
Standaard

Werkte perfect! Heel erg bedankt!!

Kan nu eindelijk na bijna 2 maanden mijn iPhone gebruiken als iPhone, niet als iPod.

Toch nog een klein vraagje, als ik downgrade naar 4.1, is hij dan nog steeds simlock vrij?
  #9  
Oud 16-01-11, 01:24
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redhead Bekijk bericht
Ok... net de iPhone 4 nu herstel gedaan... maar nu nog een andere sim knippen in het formaat van de microsim... waar stond daar ook alweer de handleiding van?
Of is er nog een andere manier om snel een andere 'normale' sim erin te doen?

Nu de iPhone 3GS proberen ...
ik heb ook een oude simkaart bijgeknipt. Na een haf uur idd tada: "uw iphone is unlocked" Als je hersteld, heb je volgens mij geen andere simkaart nodig. Je krijgt bij het activeren direct die boodschap bij itunes.
  #10  
Oud 16-01-11, 01:30
redhead redhead is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 64
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
ik heb ook een oude simkaart bijgeknipt. Na een haf uur idd tada: "uw iphone is unlocked" Als je hersteld, heb je volgens mij geen andere simkaart nodig. Je krijgt bij het activeren direct die boodschap bij itunes.
Mmm... de boodschap bij itunes niet gezien, de melding iPhone is geactiveerd was volgens mij op de iPhone, niet in iTunes. Die kwam alleen met de melding welke reserve kopie wil je terug zetten.

Ergens een linkje hoe sim bij te knippen? Ben op zoek naar een oude, actieve sim. Wel tig oude sims maar die zijn van oude abo's die al lang afgesloten zijn. Ik neem aan dat je die niet kan gebruiken?
  #11  
Oud 16-01-11, 01:32
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!

Tot nu toe volgens mij alleen iphone 4's bevestigd.

Laatst gewijzigd door gosat; 16-01-11 om 01:36.
  #12  
Oud 16-01-11, 01:35
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

ik heb een oude niet actieve sim gebruikt, werkt dus ook. Zolang het maar niet orange/ben/tmobile is.

bijknippen heb ik gedaan middels het houdertje waaruit je de microsim hebt uitgeklikt, lijnen op de achterkant van de sim tekenen en daarop knippen, daarna moet je waarschijnlijk even bijknippen (ff passen en meten).
  #13  
Oud 16-01-11, 01:39
Spacekees Spacekees is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gosat Bekijk bericht
1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen.

DIT WERKT OOK!!!!

Tot nu toe volgens mij alleen iphone 4's bevestigd.
Dit werkte voor mij niet, zelfs na een gesprek met T-Mobile zelf. Ze zeiden dat ze m'n IMEI hadden geunlocked en dat ik dus deze stappen moest volgen. Gedaan, geen resultaat. Nu heb ik de stappen gevolgd die hier in dit topic staan en die werkte wel.
  #14  
Oud 16-01-11, 01:41
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spacekees Bekijk bericht
Dit werkte voor mij niet, zelfs na een gesprek met T-Mobile zelf. Ze zeiden dat ze m'n IMEI hadden geunlocked en dat ik dus deze stappen moest volgen. Gedaan, geen resultaat. Nu heb ik de stappen gevolgd die hier in dit topic staan en die werkte wel.

Als je een jailbreak hebt, werkt dit inderdaad niet. (algemeen bekend). Is dit zo? Dan moet je inderdaad herstellen en wordt je iphone bij activatie geunlocked.
  #15  
Oud 16-01-11, 01:51
Spacekees Spacekees is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 52
Standaard

Ik had inderdaad een Jailbreak, wist niet dat het dan niet werkte. Maar het is nu sowieso al gelukt, dus geen problemen meer.
  #16  
Oud 16-01-11, 01:59
shishu shishu is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb mijn iphone 3g al meer dan 2 jaar gaat het dan ook werken? ik heb het meerdere malen al hersteld maar het is nog steeds niet unlock. hoe kan ik dit oplossen?

Laatst gewijzigd door shishu; 16-01-11 om 02:05.
  #17  
Oud 16-01-11, 02:25
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

misschien werkt het alleen voor iphone 4's. Heb je het ook geprobeerd met een simkaart van een andere provider?
  #18  
Oud 16-01-11, 02:50
romi1986 romi1986 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard unlock

ik heb een iphone 3gs van 11 maanden oud en is zonder problemen simlock vrij geworden.
in de iphone info stond eerst t-mobile 9.0 en nu carier 7.0
nu weer gedownd naar 4.0 en is nog steeds unlockt!!!

Laatst gewijzigd door romi1986; 16-01-11 om 04:10.
  #19  
Oud 16-01-11, 03:02
bartmobile bartmobile is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Den Haag
Berichten: 19
Standaard

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn!

Zou dit ook werken voor locks van andere providers? Zoals hier beschreven lijkt het niet op iets waar T-Mobile bij betrokken is..?

Ben zelf afhankelijk van unlock, dus ben iets te huiverig om het zelf te proberen...
__________________
I love the smell of jailbreak in the morning!
  #20  
Oud 16-01-11, 03:06
Jogabonito20's schermafbeelding
Jogabonito20 Jogabonito20 is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 28
Standaard

Hmm heb me twijfels, als dit echt nieuws is waarom staat het dan niet op de voorpagina?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Officieel simlockvrij jailbreaken SamD Unlock 3 19-02-11 21:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.