iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Contract opzeggen na 2 jaar, nummer behouden (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/86867-contract-opzeggen-na-2-jaar-nummer-behouden.html)

Coca 16-03-11 09:26

Contract opzeggen na 2 jaar, nummer behouden
 
Hallo,

Even mijn situatie in het kort:

Ik heb sinds 26 juni 2009 een iPhone 3GS. Op 25 juni 2011 loopt dit abonnement dus af.
Omdat de dekking van T-Mobile in mijn huis waardeloos is, wil ik graag naar een andere provider (en dat is ***** als je vaak door een arts wordt gebeld voor een telefonisch consult), maar ik wil wel graag m'n nummer behouden.

Ik verwacht alleen de 'iPhone 5' er nog niet op die datum en dat er dus een periode zit tussen de release van de 'iPhone 5' en het aflopen van mijn contract bij T-Mobile.

Hoe moet ik dit aanpakken? Ik dacht zelf aan het volgende:

Ik ga naar T-Mobile en laat m'n contract per 25 juni beëindigen.
Ik vraag een sim-kaartje met beltegoed aan bij T-Mobile en vraag of ik m'n oude nummer kan behouden bij dat sim-kaartje.

Tegen de tijd dat de nieuwe iPhone er is, ga ik naar Vodafone of KPN en sluit daar een nieuw abonnement af. Ik vraag daar weer of ik het nummer kan behouden dat ik gebruikte voor de sim-kaart.

Kan iemand bevestigen dat dit de manier is? Of kan het makkelijker?

Het probleem is dus eigenlijk dat ik een periode moet overbruggen waarin ik geen contract meer heb, maar toch m'n nummer wil behouden.

wouter1981 16-03-11 09:52

Waarschijnlijk is de aankondiging van de iPhone 5 begin Juni. Dan weet je vermoedelijk ook wanneer hij naar Nederland komt.

Voor wat betreft het beëindigen van je contract, je kunt dat op twee manieren doen. Je kunt, zoals je zelf al aangeeft, je abonnement omzetten naar prepaid. Andere manier is je abonnement gewoon laten doorlopen en beëindigen wanneer je ergens anders een nieuw abonnement hebt afgesloten.

Coca 16-03-11 09:56

Ja, dat vroeg ik me nog af: ik kan dus m'n abonnement ook gewoon door laten lopen en opzeggen op ieder gewenst moment?
Het is dus niet zo dat als ik zelf geen actie onderneem, dat het stilzwijgend wordt verlengd en dat ik er weer twee jaar aan vast zit?

wouter1981 16-03-11 10:02

Wanneer je contractperiode voorbij is dan loopt je abonnement elke maand stilzwijgend door. Je kunt dan op elk moment opzeggen met 1 maand opzegtermijn.

JH87 21-03-11 15:26

Ik zit met ongeveer dezelfde situatie, mijn contract loopt eind juni af. Ik stap over naar ben sim only, daar heb je heel goedkoop een abonnement en ook internet.

Zit er namelijk mee dat mijn abo bij t-mobile vanaf juli hard omhoog gaat omdat de kortingen van 24 maanden wegvallen, daar heb ik niet zo'n zin in. En ik wacht ook liever de nieuwe iPhone af, dus ik stap met nummerbehoud over naar Ben en heb dan een opzegtermijn per maand. Vervolgens kan ik dus naar bijv. Vodafone overstappen als de nieuwe iPhone komt.

hiker 19-04-11 15:12

Mijn 2-jarige i-150 abo van T-Mobile loopt af op 30 juni.

Ik ben van plan om Bel en SMS 155 Sim Only van KPN te nemen + Surf & Mail extra snel (zonder toestel), samen voor € 16,50 per maand, 2-jarig contract.

Men beloofd een snelheid van 7,2 MB en onbeperkt internet.

Da's toch een mooie aanbieding, toch?

Hoe is het bereik van KPN mobiel internet op de iPhone (in het buitengebied)?

http://img.geocaching.com/cache/6a5b...09b7c17833.jpg

iWiefring 19-04-11 15:30

Mijn huis ligt ook in buitengebied en wij hebben hiet uitstekend bereik. Als ik jou was zou ik wel even met de kaart van een kennis testen hoe het bereik daar is. Daarop zou ik dan het afsluiten afstellen. Succes! ;)

BetterWorld 12-10-11 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 652076)
Waarschijnlijk is de aankondiging van de iPhone 5 begin Juni. Dan weet je vermoedelijk ook wanneer hij naar Nederland komt.

Voor wat betreft het beëindigen van je contract, je kunt dat op twee manieren doen. Je kunt, zoals je zelf al aangeeft, je abonnement omzetten naar prepaid. Andere manier is je abonnement gewoon laten doorlopen en beëindigen wanneer je ergens anders een nieuw abonnement hebt afgesloten.

Binnenkort wordt waarschijnlijk (1 januari ?)de nieuwe wet ingevoerd over stilzwijgend verlengen. Daar moet je dan vooraf over geinformeerd worden, en het wordt makkelijker om op te zeggen. Over dat onderwerp kan je meer vinden op Beëindiging contracten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.