//

slechte service/reparatie bij Tmobile

slechte service/reparatie bij Tmobile discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, mijn probleem in een notendop. met carnaval mn iphone 3gs 16gb. laten vallen, glas kapot, display met zwarte punten/streepjes. - verzekering gebeld en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-03-11, 14:20
tgstk2's schermafbeelding
tgstk2 tgstk2 is offline
• iOS 3.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: het huis waar ik slaap
Berichten: 92
Thumbs down slechte service/reparatie bij Tmobile

Hallo allen,


mijn probleem in een notendop.



met carnaval mn iphone 3gs 16gb. laten vallen, glas kapot, display met zwarte punten/streepjes.

- verzekering gebeld en die vergoed de reparatie of een nieuw toestel tot op zekere hoogte. de verzekering wilde wel graag zwart op wit weten als het nie tgemaakt kan worden en als het gerepareerd kan worden voor hoeveel.

- ik met tmobile gebleld wat de mogelijkheden waren om te repareren, of ik een nieuw toestel bij kon kopen etc, mij werd geadvisteerd het op te sturen en als het niet meer gerepareerd kon dan zou ik dat horen.

- opgestuurd naar reparatie centrum tmobile, briefje erbij gedaan ik heb em laten vallen mjn schuld dus buiten de garantie wat kost het om te repareren en als het niet kan graag ff laten weten voor de verzekering.



krijg ik vandaag de brief van tmobile en ik weet niet of ik nou zo stom ben maar er staat.:

dat de schade is gekomen door vallen/stoten/klemmen (*dat heb ik zelf ook gezegd ...maar goed) maar dan.

om deze reden kan het deft niet kosteloos binnen de garantie worden gerepareerd (dan lees ik dus, dat het tegen betaling buiten de garantie om wel gerepareerd kan worden right?) tevens heb ik zelf al aangegeven dat i kweet dat laten vallen niet onder garantie valt. ..maar dan de 2e alinea vd brief begint met.



omdat repeartie niet mogelijk is ..... kan tmobile tegen betaling je toestel buiten garantie om uirlen voor 222.21 en dan krijg je een refurbished toestel.



daarna heb ik dus tmobile gebeld ..kan het nou wel of niet gerepareerd worden?

- zegt zo iemand van de "service (welke service?!?!?!?) ze kon het gewoon niet uitleggen waarom de 1e zin staat dat het wel te repareren is en de andere niet. ik kon ook geen nieuwe brief krijgen waar explicitet in werd vermeld dat het niet te repareren was omdat dit niet mocht). desk dat tmobile dat niet mag van apple dat als er glas kapot is mogen ze hem nie topen maken. en alleen zo'n toestel aanbieden. dan denk i kzet dat dan in die biref en ben open / eerlijk?

nu is het voor mij en dus ook voor de verzekering ondduidelijk.

daarna vroeg , alsof ik dat nog niet wist, wat refurbished was.... en idd dit zijn toestellen die al zijn gebruikt (hoe lang weet je niet?) en die worden dan leeg gemaakt OS er opnieuw op oppoetsen en voor 222,21 mag je die hebben met 3 mnd garanate.

dit zou dus betekenen dat ik voor 222,21 een 2e hands toesetl koop/?? en hoe hoet ik weten hoe lang iemand deze al heefte gebruikt? dat kan ook een paar maanden zijn een jaar? die 3gs is er al een tijdje, plus er zit 3mnd garantie op, wat als hij het na 3mnd niet meer doet wat dan?? mn abonnement loopt tot maart vogend jaar en dan zit ik dus 9 mnd zonder garantie terwijl mn eigne iphone 2 jaar garantie zat (behalve vallen dus).



ik kan voor 69,95 euro zo'n early renewal aanvragen en dan voor 229 of 239 euro een iphone 4 kopen met abonnement.\

maar dan ben ik dus ook gelij kde voordelen kwijt die je hebt als je abonnement afloopt (voor mij dus volgend jaar, minder kosten voor abonnement , gratis toesetl of toestel goedkoop etc)....

ik vind het echt waardeloos zit ik hiervoor meer dan 10 jaar bij tmobile?!?!? pfffff

hope ndat morgen de verzekering een beetje meewrkt en ik een nieuwe mag uitkiezen ,maar ik ga toch echt niet een 2e hands toestel kopen voor 221 euro!!!

geen idee wat een aobnnment me opzeggen kost, maar dan begin ik liever opnieuw bij een ander provider.



heefti iemand van jullie ooit problemen gehad met tmobile en service/garantie? ik snap dat vallen niet onder garantie valt en das mn eigen schuld.

maar een beetje meedenken, klante behoud zou toch wel fijn zijn. nu krijg je zo'n waardeloos smoesje en echt totaal geen inzicht en antwoord op je vragen...



was allangblij dat ze niet vroegen of er water schade was!!
__________________
iphone....helemaal zo gek nog niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 20:01
boink boink is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 56
Standaard

Er is niks mis met een refurbished toestel. Deze is door apple netjes gemaakt en ziet eruit als nieuw. Niks mis met deze service van t-mobile maar gewoon je eigen fout. Dat ze voor 221 euro een "nieuw" toestel aanbieden vind ik dan nog meer dan netjes.
  #3  
Oud 20-03-11, 20:16
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Een refurbished toestel is niets mis mee. Aan de buitenkant is niet te zien dat het om een gebruikt toestel gaat. De buitenkant is hageltje nieuw en er is geen krasje of veegje op te vinden. De hardware die er in zit is deels gebruikt. Het geen dat er stuk aan was is vervangen en de hele iPhone word grondig nagekeken.

Maak je dus geen zorgen dat je een iPhone krijgt met een gebruikte buitenkant ;-)

De prijs die ze er voor vragen vind ik zo gek nog niet.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #4  
Oud 21-03-11, 08:38
tgstk2's schermafbeelding
tgstk2 tgstk2 is offline
• iOS 3.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: het huis waar ik slaap
Berichten: 92
Standaard

de prijs nee is wellicht nie tzo gek, maar voor 9 euro meer (en dan die 1malig renewal) heb ik een iphone 4 een nieuwe.

ik vind het gewoon het idee dat ik 2e handse koop niet lekker,.
en wellicht als tmobile gewoon een normale biref had gestuurd waarin werd uitleged waarom en anders de service medewerker had geluisterd meegedacht en had uitleged hoe het zat. en zou zeggen dit is de reden en daarom kunnen we je dit aanbieden...dan had ik wrs ook gedacht van tja. helemaal zo gek nog niet.

maar omdat je van 3 tmobile medew. 3 totaal verschillende verhalen kkrijgt. dat vdint ik vervelend.
als gewoon hadden gezegd we kunnen hem niet maken mag niet van apple vandaar, maar we snapen dat je graag een iphone hebt dan kunnen we je dit aanbieden. dan had ik wrs heel snel gezegd ja doe maar.
de service medew zegt, dat zij telefoons die terug zijn gekomen en we niet meer als nieuwe kunnen verkopen dus vandaar. en nee hij is niet te repareren ja hij is te repareren nee hij is niet te repareren...dan denk ik .pffff

marieke van nogwat...zo heette de medew. dus als je die aan e lijn krijgt, een andere vragen!!

bedankt voor de reacties.
deze week spijkers met koppen slaan met de verzekering en afhankelijk van wat zij zeggen wordt het idd de refurbished of naar de rechtbank ermee BAM!
  #5  
Oud 21-03-11, 11:26
boink boink is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Delft
Berichten: 56
Standaard

Ik moet echt moeite doen om je teksten te lezen. Maar ik weet niet hoelang je nog met je abbonement moet doen maar dan zou zelfs een early renewel duurder zijn dan een refurbished.
  #6  
Oud 21-03-11, 11:31
tgstk2's schermafbeelding
tgstk2 tgstk2 is offline
• iOS 3.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: het huis waar ik slaap
Berichten: 92
Standaard

Ik maak express zo'n houtje touwtje van zo dat het bijna niet te lezen / volgen is.

mjin abonnement loopt tot maart voglend jaar.
Koop ik dus die refurbished dan zit ik daarvan 9 mnd zonder enkele garantie, ookal heb je weinig aan garantie, ik ga em nl niet opsturen voor een krasje of id en das denk ik het enige wat ongeveer onder garantie valt(behalve OS fouten)

ik ben zeker met een early renewal duurder uit dan met een refurbished.
het enige "probleem" wat ik heb is dat het vergoed wordt door de verzekering. ik betaal dan toch zelf liever het bedrag vd renewal zodat ik nu een iphone 4 heb ipv iets minder betalen en een 3gs?

het enige waar ik bij die optie van baal is dat mn abonnment dus een jaar langer doorloopt en ik ipv kortingen meepik, meer geld kwijt ben.

het is allemaal afhankelijk van wat de verzeker zegt. als die zegt je krijgt 221 euro en de groeten dan moet ik maar eens kijken of tmobile enigzins klant vriendelijke is/wordt.

zo duidelijk ?
  #7  
Oud 22-03-11, 16:02
NotSoSteady NotSoSteady is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Kebab-op-de-hoek
Berichten: 80
Standaard

Gaap, dat jij je iPhone laat vallen heeft T-Mobile niks mee te doen. Ik vind persoonlijk het nog wel een net bedrag wat je mag betalen voor die refurb.
  #8  
Oud 22-03-11, 18:03
Jampie Jampie is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Houten
Berichten: 148
Standaard

Je verhaal blijft nogal onsamenhangend. Komt bij dat als je toch een verzekering hebt je refurbished toestel gewoon verder loopt op die verzekering. Je moet alleen via t-mobile je imei nr aan laten passen. Dus sorry maar zie je hele probleem niet van je 9 maanden die je volgens jou zonder garantie zou zitten. Tel daarbij op dat je bij een early renewal nog bijna 3 jaar aan je huidige abo vast zit.
Dan zie ik maar 1 makkelijke en simpele oplossing. Snel dat aanbod van t-mobile aannemen of particulier voor 100-150 euro een ander scherm laten plaatsen. Btw zoals mensen hierboven ook al zeggen, niks mis met een refurbished toestel hoor. Werken net zo goed als een nieuwe en zien er net zo netjes uit. Hardwarematig kan je "nieuwe" 4 ook binnen een maand kapot zijn met veel pech.

Btw beetje lachwekkend dat je over een rechtzaak praat terwijl je zelf de schuldige bent in het verhaal

Laatst gewijzigd door Jampie; 22-03-11 om 18:06.
  #9  
Oud 22-03-11, 18:07
NotSoSteady NotSoSteady is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Kebab-op-de-hoek
Berichten: 80
Standaard

Ja en early renewal had ik al helemaal niet gedaan, aangezien de iPhone 4 ook alweer 9 maand oud is.
  #10  
Oud 23-03-11, 11:36
tgstk2's schermafbeelding
tgstk2 tgstk2 is offline
• iOS 3.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: het huis waar ik slaap
Berichten: 92
Standaard

rechtzaak? dat was nou een grapje
afhankelijk van wat de verzekering uitkeert wordt het wrs die refurbished.
heb ik iig toch nog een iphone. of weer een iphone dus.
zoals ik al probeerde uit te leggen, de opties die tmobile heeft gegeven zijn mss harstikke mooi. Maar het gaat mij op de manier hoe ze communiceren, niet mee denken en dat jantje A vertelt en pietje vertelt B bij Tmobile.

maar goed thanks for het luisteren, ik laat wel weten wat het is geworden.
  #11  
Oud 04-04-11, 22:00
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Komt er gewoon op neer dat als je een toestel inlevert bij Tmobile niet worden gerepareerd. Het reparatiebedrijf kijkt alleen of de schade binnen of buiten de garantie valt en vervangt het toestel dan met een referb toestel of bied in geval dat het buiten de garantie valt jou een referb toestel aan tegen een vergoeding met behoud van een gedeelte van je garantie.

Er is helemaal niets mis met een referb toestel, en je kan het verschil niet merken of zien. Referb toestellen zijn toestellen die door Apple zelf gerepareerde toestellen met onderdelen uit andere "kapotte" toestellen.

Tot zo ver ben ik het eens met dit verhaal, maar....

Het is natuurlijk heel zuur als je door een fabrieksfout in je toestel na een korte tijd een referb krijgt, wat in feite een gerepareerd toestel is. Wat bij mij dus het geval was.

Er is helemaal niets mis mee ofzo, maar de gedachte dat ik 700 euro betaal voor een "gebruikt" toestel maakt me zuur. Zeker als je een jaar garantie hebt. Ze garanderen dat het toestel het minimaal een jaar naar behoren moet doen, en schepen je af met een tweedehandsje als dat niet zo is maar vragen wel de hoofdprijs daar voor.

Maar goed, in jou geval valt het buiten de garantie, en je bent dus niet gebonden aan Tmobile, het enige wat ze voor je kunnen doen is de aanbieding doen die ze je gaven.

Voor VEEL minder geld kan je je eigen toestel gewoon laten repareren voor zeven tientjes bij NodeFix - iPhone Reparatie Den Haag Nederland - iphone 4g reparatie, iphone 4g scherm vervangen, iphone 4g gebroken scherm, iPad scherm, ipad reparatie, macbook air reparatie, macbook pro reparatie, ipod touch reparatie, iphone 4g glas vervangen, iph. Je kan gewoon zelf langs gaan en hij repareerd het terwijl je wacht!

Voordeel is dat het je eigen toestel is, je hem niet weken kwijt bent en je er zelf bij bent als hij het repareert.

Nadeel is dat je geen garantie meer hebt, maar die heb je sowieso niet meer tenzij je 200+ euro betaalt en je je toestel laat vervangen door een referb.

Dan kan je inderdaad beter voor de iPhone 4 gaan...

de keuze is aan jou...

Laatst gewijzigd door KillRoy1972; 04-04-11 om 22:05.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Slechte Apple service? uznvld iPhone algemeen 4 16-04-11 18:09
zeer slechte service bij T-Mobile pauldebeste Odido (T-Mobile) 4 11-09-10 15:44
Slechte service van T-mobile bij garantie aanvraag ArjanAssink Odido (T-Mobile) 6 22-08-10 15:12
Slechte service bij GSMtrack henrie69 Overige providers Nederland 3 08-06-09 17:15
reparatie door tmobile postduif Odido (T-Mobile) 1 10-09-08 15:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.