iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone 4 met T-Mobile Software? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/87036-iphone-4-t-mobile-software.html)

JohnnyGui 18-03-11 16:29

iPhone 4 met T-Mobile Software?
 
Hallo allemaal,

Ik wil graag de iPhone 4 met een T-mobile abbo via gsmweb bestellen. Alleen maakte ik me zorgen dat ik er één krijg met een T-Mobile logo op de voor- of achterkant. Dit heb ik dus via een mail aan hen gevraagd en ik krijg het volgende als antwoord:

[FONT=Arial]De Apple iPhone 4, 16GB en 32GB hebben geen T-Mobile logo, het toestel kan echter wel T-Mobile software bevatten. Dit kunnen wij van de voren niet bepalen.[/FONT]


Het schijnt dus dat de iPhone 4 T-Mobile software kan bevatten. Ik heb echter ergens gelezen dat Apple nooit andere software op hun toestellen toelaat. Ik zit er dus nu een beetje tussenin en ik vroeg me af of dit überhaupt wel klopt en of iemand een iPhone heeft met een T-Mobile software erop. Zo ja, hoe ziet dat er dan uit (T-Mobile logo bijv. bij het opstarten)?

Met vriendelijke groet,

John

chaser2600 18-03-11 20:36

Er bestaat geen tmobile software

nebilem 18-03-11 22:09

Nee dat heb je wel met Blackberry maar niet met iPhone.

jemmie 18-03-11 22:29

Het enige wat providers op de iphone mogen aanpassen zijn, volgens mij, de carrier settings. Dus welke APN je moet gebruiken en of je wel of niet mag tetheren ed.

ballegooier 18-03-11 22:36

TS bedoeld branded phones. Maar de iPhone is er niet zo een, nee. Die is alleen Apple - branded :)

vuurvreter 18-03-11 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGui (Bericht 652973)
Ik wil graag de iPhone 4 met een T-mobile abbo bestellen.
Met vriendelijke groet,

John

Dat gaat w.s. je grootste fout worden, geen T-Mobile nemen, daar krijg je spijt van.

JohnnyGui 19-03-11 12:36

Bedankt voor de antwoorden boys. Kan het niet zijn dat iphones uit het buitenland T-mobile branded zijn en dat gsmweb die importeren?

vuurvreter: Ben heel benieuwd waarom het een grote fout is, please do tell :P

nickholtus 19-03-11 13:47

Nee kan niet

vuurvreter 19-03-11 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGui (Bericht 653180)
vuurvreter: Ben heel benieuwd waarom het een grote fout is, please do tell :P

T-Mobile heeft nu eenmaal een slechte netwerkdekking. Als gevolg daarvan traag tot geen internet en je bent daardoor ook nog eens slecht tot helemaal niet bereikbaar. Ik heb dit allemaal meegemaakt, en oplossen doen ze helemaal niet voor je.

Ondanks dat ik een vol signaal had deed bovenstaande zich voor.

Nu met dezelfde telefoon op een ander netwerk (KPN -> Wireless Circle) gaat het als een speer.

Het verschil:
T-Mobile = voetgangers gebied.
Wireless Circle = de Duitse autosnelweg, en altijd bereik.

Duidelijker kan ik het verschil niet maken.

john1979 19-03-11 16:13

Apple staat niet toe dat providers eigen aangepaste firmware op de iPhone zetten. De firmware is altijd afkomstig van Apple zelf via iTunes. Logo's op de iPhone van bijvoorbeels T-Mobile hoef je ook niet bang voor te wezen. Het enige logo dat er op de iPhone staat is het logo van Apple zelf (het appeltje.)

JohnnyGui 20-03-11 18:02

Blijkbaar wist de medewerker van gsmweb niet veel van z'n verkoop.

Vuurvreter: Ik zit nu eigenlijk ook te twijfelen. Ik had al genoeg dekkingsproblemen met m'n iPhone 3G maar een medwerker van T-mobile gaf de schuld aan het toestel zelf omdat ie zo oud is. Wat ze allemaal verzinnen om hun provider te verdedigen... pfft. Ik zal even kijken of er nog andere betaalbare abbo's zijn van andere providers.

Bedankt voor jullie hulp!

vuurvreter 20-03-11 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGui (Bericht 653640)
Vuurvreter: Ik zit nu eigenlijk ook te twijfelen. Ik had al genoeg dekkingsproblemen met m'n iPhone 3G maar een medwerker van T-mobile gaf de schuld aan het toestel zelf omdat ie zo oud is. Wat ze allemaal verzinnen om hun provider te verdedigen... pfft. Ik zal even kijken of er nog andere betaalbare abbo's zijn van andere providers.

Bedankt voor jullie hulp!

Ik ben ruim 8 maanden bezig geweest om T-Mobile te overtuigen dat ze een probleem hebben met hun netwerkdekking. Pas na tussenkomst van de geschillen commisie, wist de dame van T-Mobile in kwestie mij te vertellen dat ze een netwerkprobleem hadden.

Wie of wat de beste is kan ik niet beoordelen, maar dat ik de keus heb laten vallen op Wireless Circle is mij goed bevallen.

Succes met je keuze.

remundo7000 20-03-11 20:07

Los van de provider zit wel een kern van waarheid in het verhaal dat je kreeg in de winkel. Ik had in november met mijn (toen) nieuwe iphone 4 direct beter bereik dan mijn oudere 3GS. Kennelijk gaat de iphone 4 beter met netwerken om.

Verder zou ik op alle plaatsen waar je vaak komt T-Mobile uitproberen, als je nu al een T-Mobile abonnement hebt. Als dat zonder probleem verloopt, kun je T-Mobile nemen. KPN heeft namelijk ook niet overal bereik.
Bij mijn ouders heeft KPN alleen GPRS, heel irritant. Daar heb je beter bereik met Proximus en Mobistar! En het is meer dan 5 kilometer van de grens.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.