iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Problemen in Almere. (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/89009-problemen-almere.html)

Daniel2929 13-04-11 12:33

Problemen in Almere.
 
Ik wilde jullie even mijn ervaringen laten weten. Er ligt bij T-Mobile inmiddels een aangetekend schrijven dat ik af wil van mijn abonnement na anderhalf jaar inmiddels. Meerdere malen heb ik geklaagd over de slechte werking of geen werking van 3G in Almere en meerdere malen zijn er beloften gedaan die niet zijn nagekomen.


Gisteren was ik toevallig in Kampen en heb een aantal metingen gedaan. Zelfde IPhone, zelfde configuratie, zelfde progje en ik haalde een down snelheid van maar liefst 5 mb. Dit terwijl ik een abonnement heb van max 2 mb. Wat ik daarmee wil zeggen is dat het dus wel goed kan werken. Meerdere malen, op meerdere momenten gemeten. In Zwolle, waar ik later was, een snelheid van 1 mb. Onvoldoende maar wel constant en stabiel.


Ik heb sterk de indruk dat Almere en achtergebleven gebied is voor T-Mobile en er blijkbaar geen belang is om iets te doen aan de dekking c.q. de capaciteit. Ik ben ervan overtuigd dat er meerdere gebruikers zijn met dezelfde ervaring in Almere. Lijkt me goed de ervaringen te bundelen.

020 13-04-11 16:34

Ik woon zelf ook in Almere, bij mij gaat het ok. Ok is bij mij niet slecht en niet goed. Precies er tussen in. Ik heb bijna altijd 3G, snel verbinding heb ik soms.

TokkieB 13-04-11 17:37

Ook hier alleen maar ellende met T-Mobile in Almere Buiten. In de avond kan ik wel redelijk uit de voeten met Tmobile, maar in de spits van en naar mijn werk in Amsterdam kan ik net zo goed een postduif voor mijn email gebruiken. Mijn contract loopt eind deze maand af en ben daar echt zeer content mee.

Als ik in de trein zit vanaf buiten dan heb ik tot stad redelijk internet. Daarna zakt het al een kaartenhuis in elkaar en rondom Weesp ook geen GPRS meer. Pas bij Diemen wordt internet weer een beetje wakker, maar nog niet optimaal. In de middag op de terugweg is het niet veel beter.

Verder valt me ook op dat 3G op de momenten buiten de spits in Almere ook niet echt denderend is. Ik heb Tmobile aardig wat keertjes vervloekt als ik op zaterdag op de grote markt dat leuke restaurantje wil checken op Iens.

Ik heb naast mijn prive Iphone nog een BB van de baas met Vodafone. Daar heb ik echt bijna nooit problemen mee en ook niet in de trein in de spits. Dus mijn volgende abo is proven getest op de momenten dat IK het wil gebruiken.

Maar aan de andere kant.. je betaald bij Vodafone wel iets meer dan Tmobile, maar dan krijg je ook tenminste waar je voor betaald....

joostdeman 14-04-11 12:57

Sinds september 2010 abonnement bij T-Mobile. In verband met klachten netwerkdekking - vooral in Almere centrum -, welke ik zowel via de app Netwerkradar, My T-Mobile en het forum van T-Mobile heb gemeld is mij per direct contract ontbinding aangeboden. Nu een week Vodafone abonnement met zelfde toestel en gemiddeld drie keer betere ontvangst. Kosten totale looptijd zijn beide providers gelijk. Alleen nu wel netwerkdekking en eerder abonnement vrij voor Iphone 5!

pcgebruiker 19-04-11 15:08

Ook hier vanuit Almere geen grote klachten.
Maar voor mijn werk kom ik vaak op plaatsen waar T-Mobile gewoon bar een boos slecht is.
Mijn abonement opgezegt vanaf 26-6 en ga lekker over op KPN.

(Nog goedkoper ook :D)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.