//

Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone

Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Twee weken geleden heb ik mijn iPhone 4 opgestuurd voor reparatie. Ik had een blauwe gloed op mijn foto's. Mij werd verteld dat het gerepareerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-04-11, 14:30
sinanyavuz sinanyavuz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone

Twee weken geleden heb ik mijn iPhone 4 opgestuurd voor reparatie. Ik had een blauwe gloed op mijn foto's. Mij werd verteld dat het gerepareerd zal worden, mocht het niet lukken, dan zou ik een nieuwe krijgen. Ik kon ook nog kiezen om het te ruilen met een ander iPhone die ooit gerepareerd is geweest. Daar heb ik niet voor gekozen.

Zojuist kreeg ik mijn iPhone binnen. Het was niet mijn iPhone en ook geen nieuwe. Der zit een bonnetje bij van de vorige eigenaar. Verder zit er ook nog een briefje bij waarop staat dat deze telefoon ooit is opgestuurd voor reparatie (microfoon defect). Gelukkig is deze iPhone 4 wel krasvrij (net zo mooi als nieuw). Op mijn eigen iPhone, die ik twee weken geleden heb opgestuurd, zaten paar kleine krasjes.

Mijn vraag is nu: is dit correct wat T-Mobile heeft gedaan? Heb ik niet gewoon recht op mijn eigen gerepareerde iPhone of een nieuwe?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-04-11, 15:44
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Alle gote elektronica fabrikanten hanteren een omruil systeem. Defecte toestellen worden door Apple gerepareerd en als nieuw uitziend aan de klant geleverd. Dat zijn 'refurbished' toestellen. Waarom? Logistiek onmogelijk om ieder zijn eigen iPhone te laten repareren plus dat het veel langer zou duren voordat je je 'eigen' toestel weer terug zou krijgen. En een toestel refurbishen is simpelweg goedkoper dan een nieuwe

Je bent er beter van geworden toch? (krasjes)
__________________

  #3  
Oud 16-04-11, 19:15
sinanyavuz sinanyavuz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard

Jah je hebt ook wel gelijk Heb hem zojuist gesynchroniseerd met de gegevens op mn laptop. Alles is nu weer zoals het was op mijn vorige iphone. Helaas ben ik wel alle applicaties verloren :S Alles opnieuw downloaden dan maar. Of weet jij misschien een trucje?
Deze nieuwe iphone is gekocht in januari, ikzelf had hem in maart gekocht, moet alleen nog even aan tmobile vragen vanaf wanneer mijn garantie nou loopt.
  #4  
Oud 17-04-11, 00:27
020's schermafbeelding
020 020 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Almere
Berichten: 264
Standaard

Heb je geen reservekopie gemaakt? Zoja herstel de iPhone en gebruik je laatste backup.
  #5  
Oud 17-04-11, 16:23
sinanyavuz sinanyavuz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard

Yep heb ik gedaan. Alleen kon ik nergens mijn apps vinden. Blijkbaar moest ik die apart overzetten (kom ik net achter)
  #6  
Oud 17-04-11, 22:48
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Je hebt gewoon recht op een nieuwe wat refurbished. Je koopt geen nokia van paar tientjes maar een iphone waar je 1200 euro voor betaalt.

Wilde ze bij mij ook flikke met mn 3gs ben ik niet mee akk gegaan. Als tegemoetkoming kreeg ik een iphone 4. Zonder extra KOSTEN en verzegeld volledig nieuw.
__________________
NWO 666
  #7  
Oud 17-04-11, 22:53
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nebilem Bekijk bericht
Je hebt gewoon recht op een nieuwe wat refurbished. Je koopt geen nokia van paar tientjes maar een iphone waar je 1200 euro voor betaalt.

Wilde ze bij mij ook flikke met mn 3gs ben ik niet mee akk gegaan. Als tegemoetkoming kreeg ik een iphone 4. Zonder extra KOSTEN en verzegeld volledig nieuw.
ik snap je reply niet helemaal. en 1.200 euro? dan heb je er 2.
  #8  
Oud 18-04-11, 08:46
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Nee met je abo en dergelijke betaal je bijna zoveel.

700 euro kost de iPhone tegenwoordig los. Dat neemt niet weg dat je mag verwachten dat je ook een nieuw toestel krijgt. Vooral als je em maart hebt gekocht.

Je moet je gewoon vermanne en niet laten afschepen met een gebruikt ding.
  #9  
Oud 18-04-11, 11:19
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

de vraag is dan wat heb je liever, optie1
je eigen toestel 6weken opsturen en de camera laten vervangen.
optie 2.
je eigen toestel insturen en op kort termijn een ander terugkrijgen met minder krassen en een vervangen microfoon.

ik zie het probleem niet zo.
  #10  
Oud 19-04-11, 13:23
sinanyavuz sinanyavuz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 8
Standaard

Ik heb even een update over de gang van zaken. Ik ben gister naar t-mobile geweest en zij vonden het raar. Het bonnetje wat ik bij deze iPhone kreeg, was van iemand anders. Imei nummer op de bon en het imeinummer op de Iphone komen niet overeen. Dus blijkbaar heb ik een nieuwe gekregen, omdat mijn reparatie maybe te lang zou duren en dat die bon gewoon per ongeluk bij mij in het doosje terecht is gekomen. Of ze hebben mij door elkaar gehaald met iemand anders en die nieuwe iPhone was dus eigenlijk bedoeld voor iemand anders.
Ze vermoeden bij t-mobile dat het niet een refurbished iPhone 4 is, maar een nieuwe (maybe daarom dat ie krasvrij was). Maar goed, ze zouden het uitzoeken. Wordt ik vandaag opeens gebeld door de klantenservice. Mijn iPhone 4 is gerepareerd en wordt donderdag thuis bezorgd. De iPhone 4 die ik nu heb (krasvrij), moet ik daarmee omruilen.
Echt een krom gedoe dit.

Nu zit ik te twijfelen of ik hun moet bellen en zeggen dat ik deze gewoon wil houden. Op die andere iPhone zaten een paar inimini krasjes (niet te zien). Deze is krasvrij maar gaat qua batterij minder lang mee heb ik het idee.

Wat zouden jullie doen?
  #11  
Oud 19-04-11, 13:50
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Nu heb je natuurlijk je eigen glazen ingegooid Als je gewoon had geluisterd, dan kon je die houden. Nu krijg je alsnog je oude met krassen terug.
  #12  
Oud 19-04-11, 14:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Tja als je nou een slordige refurb had gekregen... Zie het probleem nu ook niet zo. Behalve dat de imei niet meer correspondeert met de eigenaar (for whatever that means) Simlock vrij maken kan nu ook officieel, dus dat maakt ook niet meer uit.
  #13  
Oud 30-04-11, 13:01
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
de vraag is dan wat heb je liever, optie1
je eigen toestel 6weken opsturen en de camera laten vervangen.
optie 2.
je eigen toestel insturen en op kort termijn een ander terugkrijgen met minder krassen en een vervangen microfoon.

ik zie het probleem niet zo.
Het probleem voor mij is dat je een garantie krijgt op het toestel dat het 1 jaar naar behoren moet functioneren, als dit niet het geval mocht zijn heb je in mijn ogen recht op een nieuwe, het valt binnen de garantieperiode. Een reparatie is geen optie in mijn ogen omdat het een gerepareerd toestel is, een 'tweede handsje' die je als nieuw wordt verkocht.

JE koopt dus eigenlijk een gebruikt toestel voor de nieuw prijs, er is geen compensatie voor de klant, alleen voor Apple, immers, het is voor hun vele malen goedkoper. Natuurlijk mag je daar als klant ook van profiteren, maar dat is niet zo...

Het is natuurlijk van de zotte dat Apple de consument opscheept met ondeugdelijke apparaten en deze dan omruilt voor een gerepareerd tweedehandsje om zo zelf kosten te besparen...

En dat is wat er in mijn ogen mis mee is..

Ik heb al jaren een referb naar alle tevredenheid, maar voel me toch bekocht dat ik twee jaar aan een contract vast zit, de volle mep betaal voor een tweedehands toestel.

De reden dat dit zo kan is omdat je het cotract met de telcom af sluit en de hardware via apple gaat en niet via de telcom. De compensatie is dus niet te realiseren via de telcom, terwijl de 'afbetaling' van de nieuwe iphone wel via de telcom gaat. zelfs de reparaties gaat buiten de telcoms om maar via door apple aangewezen reparatie services die eigelijk alleen maar kijken of het defect binnen de garantie valt en het toestel dat gewoon omruilen als dat wel zo is. Valt het buiten de garantie, dan kan je de 'swap' tegen een veel te hoog bedrag doen.

Iphones worden NOOIT gerepareerd, punt. Je kapotte toestel gaat meteen de referb in en word aan een ander uitgegeven als nieuw...
  #14  
Oud 30-04-11, 13:59
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillRoy1972 Bekijk bericht
Het probleem voor mij is dat je een garantie krijgt op het toestel dat het 1 jaar naar behoren moet functioneren, als dit niet het geval mocht zijn heb je in mijn ogen recht op een nieuwe
Dat zie je fout:

Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.

Bron: ConsuWijzer - Garantie

Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je niet je eigen product gerepareerd terug krijgt, maar dat van iemand anders.

(dat is vooral vervelend voor jailbreakers en mensen die afhankelijk zijn van een unlock die SHSH blobs hadden opgeslagen, die nu waardeloos zijn)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #15  
Oud 30-04-11, 14:45
KillRoy1972 KillRoy1972 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Dat zie je fout:

Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.

Bron: ConsuWijzer - Garantie

Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat je niet je eigen product gerepareerd terug krijgt, maar dat van iemand anders.

(dat is vooral vervelend voor jailbreakers en mensen die afhankelijk zijn van een unlock die SHSH blobs hadden opgeslagen, die nu waardeloos zijn)
De verkoper ja, maar zoals ik al zei loopt de garantie niet via de verkoper (tmobile) maar via apple zelf met tussenkomst van een zogenaamd reparatiebedrijf.

Er is een verschil tussen wettelijke en fabrieksgarantie, iets waar apple heel handig 'misbruik' van maakt in mijn ogen.

Citaat:
Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant. U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.
Bron: ConsuWijzer - Garantie

Laatst gewijzigd door KillRoy1972; 30-04-11 om 14:51.
  #16  
Oud 30-04-11, 17:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillRoy1972 Bekijk bericht
De verkoper ja, maar zoals ik al zei loopt de garantie niet via de verkoper (tmobile) maar via apple zelf met tussenkomst van een zogenaamd reparatiebedrijf.
De topic starter heeft de telefoon bij T-Mobile ingeleverd. Dat is toch de verkoper?

(dat de verkoper de reparatie vervolgens door de fabrikant laat uitvoeren is dan niet relevant)
  #17  
Oud 31-03-12, 13:14
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

-----------
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 2G defect probleem FamousD iPhone algemeen 0 15-05-11 22:44
iPhone: iphone defect! redrik Jailbreak 2 22-10-10 15:09
Garantiesticker in iPhone verbroken maar nu defect, toch opsturen voor reparatie? Farai iPhone algemeen 0 01-03-10 14:00
HELP!Iphone 3GS al na een dag defect!HELP! Laurenspos iPhone algemeen 8 12-08-09 17:58
Iphone 2G Defect? necarten iPhone algemeen 3 08-05-09 19:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:09.