iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile fopt klanten ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/89484-t-mobile-fopt-klanten.html)

absrnd 19-04-11 09:36

T-Mobile fopt klanten ?
 
Ik heb al maanden problemen met mijn verbinding, diverse malen contact gehad met de helpdesk van T-Mobile, maar ze durven geen zinnig woord geven,
en na diverse tests blijkt dat ondanks dat de iPhone volle 3G verbinding aangeeft, er in werkelijkheid totaal geen verbinding is !

T-mobile geeft na een lange discussie toe dat er capaciteitsproblemen zijn, terwijl ik in het centrum van Rotterdam zit.
ik word al maanden voorgelogen dat binnen enkele weken dit opgelost zou moeten zijn.
deze storingen ontstaan te pas en te onpas, en kunnen uren duren, en ben ik zelfs telefonisch niet bereikbaar.

misschien klinkt het andere T-Mobile klanten bekend in de oren.

dit filmpje geeft een duidelijk voorbeeld van de problemen

YouTube - T-Mobile Slechte verbinding

ballegooier 19-04-11 10:21

Ook als je op gprs zit? (3G uit)

Het is idd een bekend probleem in drukke plekken in steden in de spits. Had ik ook last van toen ik nog bij t-mobile zat: volle bak 3G verbinding, maar een fotootje uploaden (best heavy - nog wat anders dan überhaupt bereikbaar zijn) ging alleen op gprs (weliswaar langzaam) want de 3G palen waren altijd 'verstopt' rond Amsterdam Centraal.

Edit: heb je filmpje bekeken, maar dat is wel ernstig. Dat is gewoon thuis neem ik aan? Heb je wel een kruistest gedaan (jouw simkaart in ander UMTS toestel, liefst ook een iPhone) ?

Guest-20180925190238 19-04-11 10:28

@absmd

Volgens jouw profiel heb je een JB. Dan investeer een paar Euris en koop in Cydia "Signal". Met deze app kan je exact zien wat er werkelijk aan de hand is en welke UMTS/HSPDA cel de problemen veroorzaakt.

Als jouw iPhone de reden van het probleem is kan je dat met "Signal" ook zien.

En wat die "streepjes" betreft, die zijn wat ze zijn "streepjes" maar geen exacte meting van de ontvangstveldsterkte. Die "streepjes" worden berekend en het algoritme omdat te berekenen is in elk telefoonmerk anders, ja zelfs in elke versie van iOS (jij zit nog op iOS 4.0.1 zie ik !!!!!!!).

PS:
Ik zie dat je jouw profiel veranderd hebt ! Vergeet "Signal" dan maar want dat werkt alleen met een JB en nu heb je plotseling geen JB meer :confused:

absrnd 19-04-11 10:39

Sorry ik had mijn profiel nog niet aangepast, ik heb geen jailbreak meer.

ik heb het toestel al hersteld in iTunes, om te kijken of de jailbreak of oude firmware dit probleem veroorzaakt, maar helaas.

deze locatie is op mijn werk plek in Centrum Rotterdam, thuis is is de verbinding iets beter en geen totale uitval van de verbinding.

@ ballegooier
ik wil 3G niet uitzetten, ik betaal veel geld voor deze verbinding, en ik wil daar ook gebruik van kunnen maken

@timosha
ik weet dat de streepjes niet 100% weergeven wat precies de sterkte van het signaal is, maar een volle set streepjes en totaal geen verbinding vindt ik niet echt zuiver !
je zou op een gegeven moment verwachten dat de streepjes teruglopen naar 1 of minder.

ik heb de jailbreak tijdelijk verwijdert om zeker te zijn dat dat niet de oorzaak is van het probleem.

Guest-20180925190238 19-04-11 10:46

Als je geen JB meer hebt kan je ook een update doen naar iOS 4.3.2.

Maar ter zake: als dat probleem in het centrum van Rotterdam optreedt dan moeten er toch duizenden T-Mobile klanten last van hebben ? Ik kan mij niet voorstellen dat T-Mobile duizenden klanten in centrum Rotterdam in de kou laat zitten en al die contracten gaat ontbinden.

/offtopic/
Ik heb vorig jaar een dergelijk probleem ondervonden met een iPhone 3GS. Geen tot slechte 3G ontvangst op mijn locatie terwijl een Nokia N95 en een iPhone 4 (ook met T-Mobile abo) wel goede ontvangst hadden. iPhone opgestuurd, werd omgeruild en het probleem was opgelost.
/ontopic/

absrnd 19-04-11 11:05

Ik weet dat het niet aan het toestel ligt, er zijn tijden dat de iPhone goede verbinding heeft, en dan gaat het prima zoals het hoort.
surfen gaat snel en e-mail komt snel binnen enz..

ik zit tegenover een aantal grote bank gebouwen in het centrum, en daar zal de capaciteits-probleem wel mee te maken hebben.
maar T-Mobile zegt pas na lang doorvragen dat er op mijn locatie inderdaad problemen zijn, en komt dan weer met de smoes dat het over drie weken wel verholpen zou zijn.

ze geven aan dat er en extra antenne geplaatst gaat worden, maar als ik dan vraag wanneer, kunnen ze dat niet zeggen maar hinten ze over maanden.

ik kan mijn abbo annuleren (waar ze continue naar hinten), maar dat gaat mij geld kosten (rest van abbo) en ben ik mijn toestel kwijt :(
ik heb al redelijk wat problemen gehad doordat ik niet gebeld kan worden en geen belangrijke e-mails op tijd ontvangen.

en eigenlijk zou ik een schade vergoeding moeten krijgen van T-Mobile

absrnd 19-04-11 11:53

Ik denk dat een deel van de T-Mobile klanten niet eens doorhebben dat ze een slechte verbinding hebben, want ze zien constant de volle set bars.
en af en toe druppelt er wat data binnen, zodat het lijkt dat er niets aan de hand is.

ook nu is het weer zover :(

http://www.hooverae.com/upload/files...1/3037099.jpeg

remundo7000 19-04-11 12:07

Tot 1 januari werkte ik het centrum van Rotterdam in een hoog gebouw.
In dat gebouw had niemand goed 3G-bereik, ook KPN en Vodafone werkten daar slecht.
GPRS werkte altijd wel. Ook was er vorige zomer het bekende capaciteitsprobleem dat jij nu (al maanden? jaren?) hebt, dat is in september 2010 inderdaad opgelost.
Ik kom er nog wel eens, en nu is de 3G van T-Mobile zelfs binnen redelijk.
De klachten hielpen (daar) wel.

absrnd 19-04-11 16:31

Ik heb dit bericht ook maar op het T-Mobile forum geplaats, ik ben benieuwd of daar reactie op komt.

absrnd 20-04-11 10:39

Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

DaveD30 20-04-11 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 666168)
Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

Gewoon eisen dat ze je contract ontbinden en lekker naar voda of KPN gaan!!

absrnd 20-04-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaveD30 (Bericht 666172)
Gewoon eisen dat ze je contract ontbinden en lekker naar voda of KPN gaan!!

Ik zit nu al dagen te wachten tot ik telefonisch een aanbod krijg om mijn contract te ontbinden.
want ik heb geen zin om de rest van mijn contract maanden in een keer te moeten ophoesten, en ook mijn toestel kwijt te raken :(

en andere providers hebben een minder voordelig contract

leontjuh1 20-04-11 11:12

Mwah, volgens mij hebben Vodafone en KPN ook geen superverbinding in de grote steden. T-Mobile kan inderdaad flink wat verbeterd worden, maar het is niet zo erg dat ik geen 3G bereik heb in A'dam.

Wilders4ever 20-04-11 11:42

Ik heb prima ontvangst met Tmobile in Rdam centrum

Wilders4ever 20-04-11 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door absrnd (Bericht 666168)
Vanmorgen 20 April

zoals je kan zien ligt het niet aan het toestel, nu is er prima verbinding, maar naarmate de ochtend vordert zal mijn verbinding wegvallen

http://www.hooverae.com/upload/files...1/1240398.jpeg

Hier zou je ook kunnen zeggen "zoals je ziet ligt het niet aan het netwerk".

brummy 21-04-11 09:07

absrnd
even offtopic:
das een mooie hoes!
waar kan je die kopen?

ballegooier 21-04-11 09:14

Ik ben nog steeds niet overtuigd dat het niet aan je iPhone kan liggen... Je weet het pas écht zeker als je op dezelfde tijd en plek een keer een kruistest doet; op het moment dat je de problemen ervaart op je iPhone...

Verder heb ik op mijn werkplek helemaal geen bereik, zodra ik de deur uit loop krijg ik smsjes van Voicemail. Ik vind dit wel storend, maar ja. Het is iig niet thuis en ik kan rustig en ongestoord m'n werk doen :D. En 3G bereik heeft niemand bij ons op kantoor. Is gewoon te moeilijk in zon betonnen gebouw. Alleen KPN heeft iets gsm bereik en t-mobile volle bak gsm (alleen gprs, geen 3G) en ik zit bij vodafone...

Trouwens. Ik bedoelde ook helemaal niet dat je voortaan op gprs moet overstappen. Ik vroeg alleen: heb je er ook last van als je op gprs zit? Dat kun je toch op zn minst even testen?
Des te meer test resultaten je hebt - des te zekerder kun je van je zaak zijn en des te beter kunnen t-mobile en wij jou hiermee kunnen helpen / adviseren.

DaveD30 21-04-11 09:26

Ligt wel zeker aan het t-mobile netwerk! Ik ben al iPhone gebruiker vanaf de 3G en altijd t-mobile gehad ook met de iPhone 4. Het eene moment heb je vol bereik en het andere helemaal niks. Heb in december mijn contract bij hen kunnen ontbinden en ben naar een andere gegaan! Heb nu altijd bereik!!!!

brummy 21-04-11 09:30

hier in zoetermeer heb ik eigenlijk altijd volop 3g! tmobile
alleen op mn werk (onder treinstation) meestal niet ,maar dat lijkt me logisch!

lillytjuh 21-04-11 12:51

voor goed contact met t-mobile kan ik het t-mobile plein op facebook aanraden! Binnen een uur een goed en eerlijk antwoord zwart op wit. Zitten daar mensen die daadwerkelijk de moeite doen om dingen voor je op te lossen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.