iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Goede tip voor iPad 3G bezitters! (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/93538-goede-tip-voor-ipad-3g-bezitters.html)

CoenBo 17-06-11 19:47

Goede tip voor iPad 3G bezitters!
 
Mede iPad gebruikers,

Een tijdje geleden kreeg ik een super goede tip van een docent van mij:
Als je een iPhone abonnement hebt lopen met internet, dan kan je een duplicaat aanvragen van je sim-kaart (ik kreeg gewoon 2 nieuwe sim-kaartjes).
Dan kan je er dus 1 in je iPhone stoppen en de andere in je iPad. Zo kan je dus met 1 abonnement op 2 apparaten internetten :D

BTW het is gewoon legaal ;)

Veel plezier ermee!

WDS001 17-06-11 19:49

Let wel dat dit afhankelijk is van de provider waarbij je een abonnement hebt lopen. Die moet het eerst en vooral toestaan.

CoenBo 17-06-11 19:53

Dat zou goed kunnen, bij T-mobile kan het gewoon...

WDS001 17-06-11 19:54

 Verplaatst naar: T-Mobile subforum

XIII 17-06-11 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CoenBo (Bericht 684100)
Dat zou goed kunnen, bij T-mobile kan het gewoon...

Het is dan wel of de een of de ander, maar niet beide apparaten tegelijk las ik vaker op dit forum.

En het mag niet van T-Mobile... (maar ze gedogen het wel?)

ballegooier 17-06-11 21:07

Apparaat wat als laatste aangezet is / wiens simkaart werd aangemeld op het netwerk, 'werkt'. Dus je iPad aanmelden op het 3G netwerk met een dual-sim 'gooit' je iPhone van het netwerk af en je bent dan onbereikbaar totdat je de iPhone weer opnieuw aanmeldt op het netwerk (even in en uit vliegtuigmodus zet bijv)

CoenBo 17-06-11 21:29

Ooh ik kan met beide apparaten tegelijk. Soms moet hij wel ff zoeken...

Bij de T-mobile winkel in Rotterdam en in Gouda kon ik gewoon een 2e kaartje krijgen hoor (Was in Rotterdam vergeten dat het abonnement op mijn vader zijn naam stond...)

Else01 03-07-11 18:28

Ik heb via internet een duo sim bij t-mobile besteld. De volgende dag in huis. Een in mijn iPhone, de mini in de iPad. Werken!
Je kan niet gebeld worden op je iPhone als je werkt met 3 g op je iPad. Het werkt wel als je op je iPhone in die tijd je mobiele data uitschakelt. Op internet op je iPad, gebeld worden op je iPhone. Als je klaar bent je iPad even op vliegtuig leus zetten, mobiele data weer aan op je iPhone en klaar. In vliegtuigmodus kan je nog wel je Wi-Fi aanzetten natuurlijk. Je moet er even en paar handelingen voor doen, maar dan heb je ook wat (gratis)

nebilem 18-07-11 17:40

Als je de ene gebruikt werkt de andere niet bij Tmobile. Als je op je iPad zit te internetten kan je niet gebeld worden. Daar moet je wel op letten.

Else01 18-07-11 19:56

Dat kan bij mij wel. Je moet dus alleen op je Iphone via instellingen -> netwerk -> mobiele data uitzetten. Op je iPad je verbinding aanzetten.
Soms daarna op je iPhone nog even het netwerk laten zoeken voor je telefoon. En je moet wel altijd ff checken en soms even een paar keer proberen voor de instellingen allemaal goed staan. Maar ik heb de hele dag weer zo gewerkt :)

Nielscl 19-07-11 00:48

Weet iemand hoe ik een duosim kan aanvragen op de T-Mobile site ?

Else01 20-07-11 10:39

Inloggen op de site van t-mobile (moet je een account hebben of aanmaken natuurlijk). Naar tabje toestel en sim, dan simkaart aanvragen, nieuwe kaart, kiezen voor duosim. Volgende dag in huis! Succes

Nielscl 20-07-11 13:46

Super, dankje!

Larss 20-07-11 14:31

Let wel: niet gebeld kunnen worden is niet zo'n ramp, dan kunnen mensen voicemail achterlaten. Maar je SMS'jes verdwijnen in het niets, die komen niet later alsnog aan op je iPhone.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:30.