//

Nieuw Abbo of wachten?

Nieuw Abbo of wachten? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allen, Ik heb nu een iPhone 3GS en heb de mogelijkheid om een nieuw abbo af te sluiten. Ik heb een i150 met 150 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-08-11, 20:13
mphoogeveen's schermafbeelding
mphoogeveen mphoogeveen is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Stuur een bericht via MSN naar mphoogeveen
Standaard Nieuw Abbo of wachten?

Hallo allen,

Ik heb nu een iPhone 3GS en heb de mogelijkheid om een nieuw abbo af te sluiten. Ik heb een i150 met 150 belminuten en 150 smsjes en mobiel internet (onbeperkt?)

Nu is de nieuwe iPhone op komst en komt t-mobile ook met allerlei veranderingen door de bocht.

Ik wil wel een tarief hoger gaan ivm te kort aan belminuten elke maand.

Liefst wacht Ik natuurlijk op nieuwe iPhone maar is dit nu verstandig met de nieuwe abbo's van t-mobile. Ivm met verdwijnen van onbeperkt internet tenzij tegen betaling. Ik gebruik gemiddeld 1,2 gig per maand aan mobiel internet (ontvangen)

Optie 1 huidige abbo houden en los een nieuwe iPhone kopen
Optie 2 huidige abbo verhogen naar vereiste en los een iPhone kopen
Optie 3 gewoon wachten en nieuwe iPhone aanschaffen als deze er is in combinatie met nieuwe abbo's
Optie 4 huidige abbo omzetten naar simonly en los een iPhone kopen.

Wie o wie heeft er advies?

Groet Martijn!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-11, 22:19
marctolate marctolate is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: NL
Berichten: 28
Standaard

Zelfde dilemma hier.

Eigenlijk zit ik ook op de 5 te wachten, maar ben er sterk over na aan het denken om maar gewoon een 4 te nemen en mijn huidige contract te verlengen.
  #3  
Oud 02-08-11, 22:24
lddw lddw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 12
Standaard

Ik wilde net eenzelfde topic openen, alleen dan heb ik de 3G. Mn abbo is zo'n 5 dagen geleden afgelopen, maar ik ben wachtende op de 5.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Het leek mij het beste om nu een sim-only te pakken, alleen zit je dan icm onbeperkt internet toch al vrij snel op een hoge prijs.

Wat ik me verder afvraag: is het logisch om aan te nemen dat Apple de iPhone 5 ook simlockvrij in de losse verkoop gaat leveren? Want ik kan nu wel leuk en aardig een sim-only abo afsluiten, maar als dadelijk blijkt dat dat dus niet is zit ik met de figuurlijke gebakken peren?


Wat is wijsheid?
  #4  
Oud 03-08-11, 08:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hier ook eenzelfde situatie: iPhone stuk gegaan (kon niet gerepareerd, waterschade, weg), abonnement loopt in september af en kan dus al verlengen.

Een overweging voor mij is ook nog: wanneer komt de volgende iPhone (oké, 99% waarschijnlijk in sept) maar wanneer is ie dan uiteindelijk verkrijgbaar (voorgaande modellen pas maanden later) En: stel ik kies nu voor iPhone 4, snijd ik mezelf dan in de vingers omdat die straks: -veel goedkoper wordt, of -er misschien een nieuw 'budget' model komt met minstens even zo goede specs? Hoewel je nu ook €90,- korting krijgt bij t-mobile (1e 3mnd geen abbo kosten) Twijfel, twijfel...
  #5  
Oud 07-08-11, 10:41
CPatrick CPatrick is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter, ik ben flink aan het twijfelen of ik zal verlengen of niet.

Maar waar is nu achter kom is dat verlengen veel duurder is dat nieuw abonnement afsluiten.

Bij een i-150 plan voor 2 jaar + iPhone4 16 gb betaal je bij verlengen: 220 euro.
Bij een i-150 plan voor 2 jaar + iPhone4 16 gb betaal je bij een nieuw abonnement: 179 euro

Hoe kan dit? Je zou toch denken dat de iPhone4 goedkoper zou zijn bij verlengen van je abonnement?
  #6  
Oud 07-08-11, 11:18
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Op de T-Mobile website staan geen tarieven voor het verlengen van i-abonnementen, maar die zijn er wel.

Tip: bel met T-mobile klantenservice. Ik kon als bestaande klant een i-150 abonnement afsluiten met een leuke korting.
  #7  
Oud 07-08-11, 12:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lexvo Bekijk bericht
...
Tip: bel met T-mobile klantenservice. Ik kon als bestaande klant een i-150 abonnement afsluiten met een leuke korting.
Krijg je dan niet gewoon de leuke korting van EUR 90,- voorgeschoteld? (Die 3 maanden korting)
  #8  
Oud 07-08-11, 12:58
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CPatrick Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter, ik ben flink aan het twijfelen of ik zal verlengen of niet.

Maar waar is nu achter kom is dat verlengen veel duurder is dat nieuw abonnement afsluiten.

Bij een i-150 plan voor 2 jaar + iPhone4 16 gb betaal je bij verlengen: 220 euro.
Bij een i-150 plan voor 2 jaar + iPhone4 16 gb betaal je bij een nieuw abonnement: 179 euro

Hoe kan dit? Je zou toch denken dat de iPhone4 goedkoper zou zijn bij verlengen van je abonnement?
nee, dat is nooit zo, blijkbaar denken de operators die klant is toch al binnen, overstappen is ook zo n gedoe die betaald wel meer.
  #9  
Oud 07-08-11, 13:23
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Krijg je dan niet gewoon de leuke korting van EUR 90,- voorgeschoteld? (Die 3 maanden korting)
Nee, korting op het maandelijkse bedrag.
  #10  
Oud 07-08-11, 13:46
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

@lexvo: maar je hebt nu wel de nieuwe voorwaarden?

(datalimiet etc.)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 07-08-11, 20:55
lexvo lexvo is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
@lexvo: maar je hebt nu wel de nieuwe voorwaarden?

(datalimiet etc.)
Ik heb de huidige voorwaarden: 7,2Mb, 1 Gb limiet (daarna 64Kb) enz. Dus de voorwaarden zoals die nu voor i-150 enz. op de site van T-Mobile staan.
  #12  
Oud 12-08-11, 09:48
Mteylingen Mteylingen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 4
Standaard

Is iemand er inmiddels al uit? Ook ik zit met hetzelfde dillema. Het liefst wacht ik op de nieuwe iPhone, maar dat kan nog wel tot maart duren voordat hij in Nederland is!

Als ik nu nog overstap, hoef ik me geen zorgen te maken over de 4,95 aan extra kosten, en heb ik gewoon "onbeperkt" internet.

Als ik wacht hou ik mijn iPhone 3G met de oude voorwaarden uit 2008, en wacht ik tot maart met overstappen, dan zit ik twee jaar met de 4 en dan heb ik wel meer kosten...

Ik weet dus nu echt niet meer wat nou verstandiger is om te doen...
  #13  
Oud 12-08-11, 13:11
knappekloon knappekloon is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: zutphen
Berichten: 25
Standaard

tip; download de app Dataman, en kijk hoeveel je echt verbruikt aan data. Meeste mensen gebruiken per maand max 200 kb en de rest via Wi-Fi.
Ik ben van mening dat veel mensen zich te veel zorgen maken over het datalimiet, terwijl veel mensen bij het limiet , 1 gb, nog niet eens in een jaar gebruiken!

als je nog een iphoneabonnement hebt van 2008 kun je met een smsverdubbelaar voor 2,50 toch weer die smsjes erbij doen. En anders kun je toch altijd smsen via whatsapp oid?

De oude abonnementen van 2008 hebben ook nog eens langzamer internet dan de abonnementen die tm morgen nog geldig zijn, en vooral de nieuwe abonnementen vanaf maandag worden heel snel.

en serieus; een iphone los kopen?? Als je geld over hebt, doneer het dan aan het Rode Kruis...
Tenzij je echt over het datagebruik van 1 gb per maand komt en dit niet wilt minderen, dan is het misschien een optie maar anders is het toch echt goedkoper om hem gewoon met een abonnement af te sluiten
__________________
smile
  #14  
Oud 12-08-11, 14:45
Mteylingen Mteylingen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Leiden
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knappekloon Bekijk bericht
De oude abonnementen van 2008 hebben ook nog eens langzamer internet dan de abonnementen die tm morgen nog geldig zijn, en vooral de nieuwe abonnementen vanaf maandag worden heel snel.

Huh, dat is volgens mij een van de weinige dingen wat echt hetzelfde is als voorheen dus die snelheid blijf je houden, toch?!
  #15  
Oud 01-09-11, 17:32
bossa bossa is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik zit ook zelf met een zelfde probleem. Mijn iphone 4 is gejat op vakantie vorige week. Nu heb ik nog een jaartje te gaan bij T-Mobile. Zowiezo wil ik nog even wachten op de iphone 5, die 99% zeker deze maand uitkomt. Voor mij zijn er twee opties.

-Ik 'early renew' mijn abo bij T-Mobile en neem een iphone 5, of
-Ik koop een 2e hands iphone 4 en dan ben ik na 1 jaar af van T-Mobile.

Ik neig toch wel naar de iphone 5 maar dat gaat me wel weer wat centen kosten. Iets van 400+60 vooraf en dan nog 1 jaar extra 30 per maand.

Wat denken jullie over mijn situatie?
  #16  
Oud 02-09-11, 17:18
macciato macciato is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knappekloon Bekijk bericht
tip; download de app Dataman, en kijk hoeveel je echt verbruikt aan data. Meeste mensen gebruiken per maand max 200 kb en de rest via Wi-Fi.
Ik ben van mening dat veel mensen zich te veel zorgen maken over het datalimiet, terwijl veel mensen bij het limiet , 1 gb, nog niet eens in een jaar gebruiken!

als je nog een iphoneabonnement hebt van 2008 kun je met een smsverdubbelaar voor 2,50 toch weer die smsjes erbij doen. En anders kun je toch altijd smsen via whatsapp oid?

De oude abonnementen van 2008 hebben ook nog eens langzamer internet dan de abonnementen die tm morgen nog geldig zijn, en vooral de nieuwe abonnementen vanaf maandag worden heel snel.

en serieus; een iphone los kopen?? Als je geld over hebt, doneer het dan aan het Rode Kruis...
Tenzij je echt over het datagebruik van 1 gb per maand komt en dit niet wilt minderen, dan is het misschien een optie maar anders is het toch echt goedkoper om hem gewoon met een abonnement af te sluiten
Ik snap niet helemaal wat het probleem is met los kopen. Even een snelle berekening met t-mobile incl. kortingen etc.:

i-300:
€ 42,50 * 21mnd= € 892,50 + € 150 voor het toestel = € 1.042,50
sim only 330
€ 19,95 * 24mnd = € 478,80 + € 600 voor het toestel = € 1.074,80

Als je elk jaar een nieuwe iphone wil en je oude op marktplaats voor zeg 300euro in redelijke staat kan verkopen heb je voor 300 euro elk jaar een nieuwe iphone.. Volgens mij toch een redelijke deal..
  #17  
Oud 05-09-11, 00:46
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

dan moet je wel uitgaan van een toestel dat 150 euro voor moet bijbetalen, want het is helemaal niet zeker dat je straks met de iphone 5 ook 150 euro moet bijbetalen, misschien zelfs wel meer.

ik hou gewoon mijn i150 abbo, en koop hem wel los, zit ik ook niet aan limieten en gejammer als ik er overheen ga, en ik merk die snelheidswinst van 3.6 mnbit naar 7.2 toch niet... altans dat denk ik
  #18  
Oud 05-09-11, 05:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobbais Bekijk bericht
...en ik merk die snelheidswinst van 3.6 mnbit naar 7.2 toch niet... altans dat denk ik
Ik denk ook niet dat je dat verschil zou merken. Ik denk dat het praktisch nooit voor komt dat je meer dan 3mbit haalt op je iPhone...

Bedenk wel, dat als je je i-abonnement aanhoud zonder nieuw toestel, je elke maand wel een beetje subsidie/afbetaling van een telefoon blijft betalen. Terwijl je je 12 of 24 mnd al voorbij bent en je toestel al hebt afbetaald. Dat is goed verdienen voor t-mobile...
  #19  
Oud 05-09-11, 20:26
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

dat klopt, maar wat denk je als ik elke maand extra moet betalen omdat ik tussen de 2 a 3 GB per maand verbruik?? ben ik nog duurder uit.
Nu heb ik ook nog eens een keer vrijheid, want ik kan altijd wanneer ik maar wil naar een ander overgaan, indien er een leuke actie is met leuke datalimieten.
Ik ben positief gestemd, ooit komt er weer een tijd met betere datalimieten, altans dat hoop ik dan
En als dat er is, hoppa over.
  #20  
Oud 05-09-11, 20:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jobbais Bekijk bericht
dat klopt, maar wat denk je als ik elke maand extra moet betalen omdat ik tussen de 2 a 3 GB per maand verbruik?? ben ik nog duurder uit.
Tja, met zulke data verbruiken heb je in jouw situatie er inderdaad baat bij. Zeker nu alle abonnementen zoveel duurder zijn geworden en/of minder waar voor je geld geven.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik weet het niet meer (nieuw of wachten) 24uur iPhone algemeen 0 23-06-10 16:51
Nieuw abbo i-150 Problemen. wachindo Odido (T-Mobile) 8 26-12-09 12:53
Wachten op nieuw contract. Peernij Odido (T-Mobile) 0 18-07-09 20:54
nog een jaar wachten op nieuw abbonement. bert 65 Odido (T-Mobile) 2 20-07-08 23:01
nieuw (sim-only) abbo nodig, tips? 84425 Overige providers Nederland 5 06-02-08 13:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.