iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-Mobile en Apple NL helpen klant niet bij kapotte iPhone binnen garantieperiode (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/97395-t-mobile-apple-nl-helpen-klant-niet-kapotte-iphone-binnen-garantieperiode.html)

makica 15-08-11 03:14

T-Mobile en Apple NL helpen klant niet bij kapotte iPhone binnen garantieperiode
 
Lang verhaald, maar ik denk wel handig om te weten over Apple en T-mobile garantie.

Sinds sep. 2011 heb ik via T-mobile een iPhone 4. In mei was ik voor werk in Chicago en liep toevallig een Apple Store binnen. Mijn home button deed het niet altijd even goed dus ik vroeg een medewerker of ze dat probleem kennen. Ik werd doorverwezen naar de Genius Bar waar mijn iPhone meteen werd omgeruild voor een nieuwe. No questions asked... Toen dacht ik; wat heeft dit bedrijf het goed voor elkaar!! Ik heb een officieel document van Apple gekregen waarop staat dat mijn oude iPhone is ingenomen en dat ik een nieuwe gekregen heb. Beide serie-nummers gemeld.
Nu een aantal dagen geleden is mijn iPhone gecrashed en doet het helemaal niets meer. Ik kan het niet restoren in iTunes, krijg meestal een 2001 error maar soms ook 24, 1611. 1603. 2006 en nog een paar. Alles geprobeerd wat er te vinden is op het internet maar niets werkt, lijkt op een hardware fout.
T-Mobile gebeld en die vertelden dat zij me geen service kunnen verlenen omdat alleen door hun geleverde toestellen onder garantie vallen. Ik vertelde dat ik gewoon een klant van hun ben en de telefoon via hun gekregen heb en een document heb dat het door Apple omgeruild is voor een andere, maar dat mocht niet baten.
Apple NL gebeld waar ik vriendelijk werd begroet met een bandje waarop gezegd wordt: Welkom bij Apple Care! Eenmaal op optie 5 gedrukt voor iphone support, wist de medewerker mij te vertellen dat ze helemaal geen Apple Care zijn en dat ze alleen support kunnen verlenen over toestellen die via de Apple Online Store zijn gekocht. 20 minuten lang werd mij verteld dat ze niets kunnen doen en mij ook niet kunnen doorverwijzen naar iemand anders. Mijn enige optie was om weer naar de VS te gaan en daar mijn iPhone te laten servicen.
Ik vraag me af hoe het kan dat niemand in Nederland mij kan helpen met een toestel waar nog gewoon garantie op zit. Ik begrijp dat het om een uitzonderlijk geval gaat aangezien in Nederland de providers verantwoordelijk zijn voor de service van de iPhones, maar het is toch belachelijk dat mijn telefoon nu onder de VS garantie van Apple valt en Apple hier mij niet wilt helpen, noch T-Mobile via wie ik het toestel aangeschaft heb?
Hoe kan het dat als mijn telefoon het helemaal niet meer doet zo'n groot internationaal bedrijf in ons land zulke steekjes kan laten vallen en als mijn knopje het half niet doet ik in de VS een nieuw toestel krijg???

Heeft iemand enige voorstellen wat ik zou kunnen doen en via wie ik het zou kunnen spelen??
Apple maakt zo zijn naam echt niet waard hier in Nederland!

kokkie44 15-08-11 09:00

Dat geeft mij niet veel vertrouwen om mijn iphone 4 naar T-mobile te brengen omdat mijn camera en het vegrotingssysteem kapot zijn, je weet wel, dubbeltappen om te vergroten.

Maar on topic:Toen ik ernstige problemen had na een fw update ben ik naar een reseller in Den Haag gegaan en die hebben me uitstekend geholpen om het probleem op te lossen of neem contact op met dit bedrijf die schijnen erg goed te zijn in reparaties.

Guest-20180925190238 15-08-11 09:15

De problemen die je nu hebt heb je zelf veroorzaakt.

Principieel is de verkoper verantwoordelijk voor de garantieafhandeling, niet de producent. Als je gewoon de verkoper, in jouw geval T-Mobile, de garantie had laten afhandelen was er niets aan de hand geweest. T-Mobile had het toestel binnen de garantievoorwaarden laten herstellen of vervangen.

Jij hebt nu voor een heel andere weg gekozen en het toestel laten omruilen door Apple Inc. USA. Door deze transactie heb je nu een garantieovereenkomst met Apple Inc. USA. T-Mobile heeft met jouw nieuwe toestel nu niets te maken, absoluut niets.

Je kan alleen maar hopen dat Apple Europa de garantie van Apple Inc. USA overneemt, wat ze meestal wel doen.

Maar ik geloof nooit dat je dat met een telefoontje voor mekaar gaat krijgen. Schrijf een brief naar Apple Europa, leg de zaak uit en voeg de Amerikaanse documenten bij de brief.

makica 15-08-11 12:09

@kokkie44:
Ik ben al bij de reseller in Amsterdam geweest, maar zij mogen geen iphones innemen omdat het in Nederland zo geregeld is dat of de provider, of de fabrikant je helpt, afhankelijk waar je het gekocht hebt.

@timosha:
Wij als consumenten kunnen niet op de hoogte zijn van alle contracten die producenten hebben met de leveranciers. Voor m'n broodrooster en m'n televisie werkt het ook weer anders. Dat Apple nou in Nederland een contract heeft met T-mobile dat zij alle service verlenen is ook een uitzonderlijk geval, want in Duitsland is het niet zo, GB, US etc. Daar loop je ook de Apple store binnen en helpen ze je. Als een nou als producent besluit zelf ook producten in ons land te verkopen dan moeten consumenten ook bij hun terecht kunnen voor service want immers; een iphone is een iphone lijkt me. Of het nou van T-mobile komt of uit een Apple store. Als er een bewijs is dat het origineel ingenomen is en vervangen door een nieuw exemplaar, dan lijkt mij het mij gewoon een gevalletje van "een ander serie nummer in het systeem zetten" te zijn en onwil van T-mobile om mij niet te willen helpen. Ze zouden immers blij moeten zijn dat ik een nieuw iphone gekregen had terwijl ik nog maar 4 maanden garantie te gaan had.
En mocht het allemaal wel zo moeilijk moeten gaan, had Apple US mij kunnen vertellen: we willen je wel helpen en een nieuw iPhone geven, maar bedenk wel dat niemand je in Nederland zal helpen mocht er weer iets zijn. Zij kunnen dit immers beter weten dan ik, die dacht dat Apple gewoon Apple is, of het nou in Europa is of Amerika!

Guest-20180925190238 15-08-11 12:18

Citaat:

Als er een bewijs is dat het origineel ingenomen is en vervangen door een nieuw exemplaar, dan lijkt mij het mij gewoon een gevalletje van "een ander serie nummer in het systeem zetten" te zijn.
En als dat "gevalletje" niet voorzien is in de garantievoorwaarden van T-Mobile dan is het nada, njet, no, non en zelfs neen.

Garantievoorwaarden, of Nederlands, Amerikaans, Kazachstaans en zelfs Buiten-Mongools, zijn de maatstaf niet "gevalletjes".

Je kan dat nu draaien of keren zoals je wil maar er is geen enkele rechter die jou gelijk gaat geven.

En dat je niet niet op de hoogte bent van de garantievoorwaarden speelt absoluut geen enkele rol voor een rechter. Je hebt ze geaccepteerd en dat is voldoende.

Schrijf een brief naar Apple Europe. Ik ben zeker dat die dat "gevalletje" oplossen.

makica 15-08-11 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 699501)
En als dat "gevalletje" niet voorzien is in de garantievoorwaarden van T-Mobile dan is het nada, njet, no, non en zelfs neen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 699501)
En dat je niet niet op de hoogte bent van de garantievoorwaarden speelt absoluut geen enkele rol voor een rechter.

Jij bent kennelijk een van de enige die wel op de hoogte is van de garantievoorwaarden. Daarin staat dat Apple de T-Mobile telefoons niet moeten servicen, bij mij is dat wel gedaan. Dus zo nada, njet, no, non en zelfs neen is het niet.

Bubbly 15-08-11 16:14

Zo is het wel hoor ;)

Apple Stores willen echter wel makkelijk doen en gewoon je iPhones vervangen. Dat is algemeen bekend. In Nederland hebben we echter geen Apple Store. Dat Apple Stores zich weinig aantrekken van de regeling in Nederland betekent verder helemaal niet dat T-Mobile zich daarmee moet schikken. Op papier kom jij nu aan met iets waar T-Mobile jou geen garantiebewijs voor heeft gegeven.

Dat je die vervangende iPhone hebt is dan wel zo, maar tenzij T-Mobile een regeling heeft met Apple over vervanging door Apple, vervalt alle support van T-Mobile voor je nieuwe niet–T-Mobile telefoon. Ofwel nu heb je geen support meer bij T-Mobile.

En ik wil heus niet beweren dat die T-Mobile support zo goed is, want je bent wel 3 weken je telefoon kwijt als je die inlevert ter reparatie. Direct ook de reden dat ik mijn telefoon niet laat repareren, dus deze afschrikperiode is aardig succesvol in mijn geval.

ballegooier 15-08-11 16:57

Ik snap de verwarring wel. Het is dat er geen HTC of Sony Ericsson winkels zijn, anders zouden er veel meer mensen op het idee komen om ipv de verkoper, de provider te benaderen, zo'n htc of SE winkel binnen lopen.

En de TS was in de US, daarvandaan kun je nu eenmaal niet echt makkelijk zaken toen met t-mobile NL.

Maar het is in principe wel duidelijk ja: je koopt of bij Apple zelf een losse iPhone, of via je provider. In dat laatste geval ga je voor garantie claimen naar je verkoper / tussenhandelaar, ofwel in jouw geval: je provider. Wel raar dat Apple jouw telefoon wilde omruilen terwijl je die niet eens via Apple gekocht had. Dit had gewoon niet mogelijk mogen zijn, zodat je nu niet met de gebakken peren zit...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door makica (Bericht 699455)
Sinds sep. 2011 heb ik via T-mobile een iPhone 4.

Knap :) het is nog geen eens september!

Guest-20180925190238 15-08-11 17:27

Het probleem is eigenlijk heel simpel, "Grote Gelijkhebbers" hebben nu eenmaal het "Grote Gelijk" en luisteren niet naar advies dat niet overeenkomt met hun "Grote Gelijk".

Nogmaals, schrijf een brief naar Apple Europe en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wordt het probleem opgelost.

makica 15-08-11 19:51

Van T-mobile begrijp ik ook wel dat ze hun handen er van af willen trekken, ik vind het alleen jammer dat Apple NL zo moeilijk doet en mij niet willen helpen. Als je op de Apple site het SN van de US iphone intoets, krijg je de 0900 nummer van Apple NL voor de support. Daar willen ze me niet helpen.

Een email adres van Apple Europa of Apple NL kan ik nergens vinden op hun site.
Ik heb inmiddels geregeld dat een collega woensdag mijn iPhone naar LA brengt en het daar laat fixen.

@ timosha
Het gaat niet om het gelijk hebben of niet. Het gaat erom dat wij als consumenten niet alles hoeven te pikken van de grote producenten of leveranciers en rechtvaardigingen gaan zoeken in alles wat ze doen. Apple heeft zulke gevallen waarschijnlijk over het hoofd gezien bij het afsluiten van de overeenkomst met T-Mobile. Anders hadden ze Apple NL wel geïnstrueerd om dit soort gevallen wel te behandelen, of Apple US om ons geen service te verlenen. Dat is het enige wat ik hiermee probeer te bereiken.

We moeten zelf ook kritisch blijven.

Bubbly 15-08-11 20:03

Email-adressen doen ze niet aan, ze hebben op verschillende plaatsen formulieren online (iTunes, App Store, Mac App Store, etc.)

Jij kunt hier terecht :)

Ik neem aan dat je eerder dit nummer gebeld hebt?

Neem contact op met de telefonische technische ondersteuning van Apple
Krijg onmiddellijk telefonische toegang tot Apple's eigen technische support groep, de mensen die uw systeem het best kennen.
Opmerking: kantooruren en geschiktheidsbeperkingen zijn van toepassing.
Telefoon: (31) 0900 7777 703


[http://support.apple.com/kb/HE57]

makica 15-08-11 20:39

Ja die heb meerdere malen gebeld. Daar werd me verteld dat ze niets voor me kunnen doen aangezien het niet via Apple Online gekocht is. Die geven alleen daar service voor. Een medewerker had me doorverbonden met Apple US, maar het was daar 06:00 ;)

Bubbly 15-08-11 21:09

Luie donders daar in de US :)

11:08 Maandag (PDT) - Tijd in Cupertino, Californië, Verenigde Staten

Je kan ze nu bellen? :)

capice 15-08-11 22:07

@makica...volgens mij heb je wereldwijd garantie( zit zelf in de camerabranche) kan alleen zijn dat je toestel naar de Applestore in Chicago teruggestuurd moet worden en dat je die verzendkosten vv moet betalen

@ timosha...wat een zure schrijfseltjes zeg....?waarom is dat nou nodig?

nickname 20-12-11 16:52

Probeer anders in Duitsland daar hebben ze wel een eigen Apple Retail Store met genius bar. Deze zomer heb ik in USA een mbo gekocht weliswaar met Apple Care maar die vertelde mij daar dat ik overal ter wereld met me mbp een apple retail store in kan lopen voor problemen. Misschien heb je hier iets aan?

Sarge01 14-03-12 23:40

T-Mobile en garantie..... lol
 
T-Mobile verleent toch al geen garantie.

Ze vervangen je toestel door een 2e hands toestel al is die nog geen maand oud. Apple helpt je niet omdat je inderdaad bij T-Mobile moet zijn volgens Apple Nederland en daarmee is de circel weer rond. T-Mobile verwijst naar voorwaarden die niet bestaan. Althans voorwaarden waar niets van die aard in vermeld staat. Ze denken boven de wet te staan en proberen een spelletje met je te spelen. Consuwijzer en andere rechtspartijen denken daar al anders over en lang zal het niet meer duren.

Wij verlengen nooit en te nimmer meer bij T-Mobile. Mijn partner gaat er binnenkort ook weg en ik bij de eerste de beste kans die ik krijg.

Koop je toestel in het vervolg bij Apple nu we een Apple store in Nederland hebben, want dan ben je van al het gezeur af.

T-Mobile is over en uit!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.