iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Derde refurbished iphone, waar gaat dit heen??? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/97502-derde-refurbished-iphone-waar-gaat-heen.html)

sulaimany 16-08-11 14:29

Derde refurbished iphone, waar gaat dit heen???
 
hallo,

ik zal even uitleggen met wat voor probleem ik hier zit, een beetje een lang verhaal maar heel simpel:

sinds 2 jaar terug heb ik een iphone 3g 8gb gekocht bij t-mobile uiteraard met een abbonoment. na 3 maanden kwam ik erachter dat de behuizing van de iPhone niet goed was( zijkanten ''klikte'' er kwam stof onder het scherm etc etc.) dus ik mijn iPhone terug brengen, en jawel hoor er zou vochtschade zijn aangetroffen...
ik had daar de strijd al opgegeven, maar een halfjaartje later toen de media de aandacht trok van de zogenaamde ''vochtschade'' bracht ik mijn iPhone weer terug en 3 weken later had ik al een refurbished iPhone! heel mooi zou je denken, maar niets is minder waar, want ik zag meteen al dat deze iPhone precies dezelfde mankementen had als de vorige! Ik weer terug naar t-mobile, weer me iPhone laten opsturen, en 3 weken later krijg ik weer een nieuwe! heel mooi allemaal, maar nee hoor ook deze liet dezelfde mankementen zien als de voorgaande 2! ik dus alweer terug naar t-mobile. heb ook die iPhone laten opsturen en 2-3weken later kreeg ik weer een andere refurbished iPhone. ik hoopte echt dat nu 3x scheepsrecht was, en dat leek ook zo te zijn tot een maand later, nu dus.

het beeldscherm van mijn iPhone reageert niet meer! ik heb werkelijk waar ALLES geprobeerd om hem aan de praat te krijgen maar niets lukt. wat heel raar is, is dat de trilfunctie het nog gewoon doet, en de iphone maakt dat welbekende geluid als ik hem aansluit op itunes, maar van het beelscherm niets te zien.. helemaal zwart al 3 dagen.

nu ben ik het echt helemaal spuugzat, want dit kan ik toch niet pikken? de ene refurbished iPhone is slechter dan de andere, ik vraag me nu al af wat voor mankementen de volgende iPhone zal hebben, als ik weer een nieuwe refurbished een zou krijgen!
ik begin langzamer hand toch echt aan juridische stappen te denken, want in totaal heb ik mijn iphone door dit kinderachtige gedoe 12 weken moeten missen!! en geen leentoestel, maar wel lekker door betalen voor je internet etc. terwijl ik daar niet eens gebruik van kon maken!

heeft iemand wellicht hier ervaring mee, en zou misschien een brief schrijven naar de hoge peren bij t-mobile wat opleveren?

alvast bedankt!!!

wouter1981 16-08-11 14:42

Ik heb zelf ook meerdere refurbished iPhone 3G's gehad. Ik had elke keer weer last van haarscheurtjes. Na nummer 3 of 4 is er aan de deur een omruiling geweest. Hier heb ik veel voor moeten bellen. Dit lukt ook niet bij een eerstelijns klantenservicemedewerker. Dit is volgens mij mogelijk gemaakt door iemand van After Sales.

sulaimany 16-08-11 23:25

ik heb hem vandaag laten opsturen, maar daar laat ik het niet bij, weet iemand of het verstandig is om een brief in de tussentijd te schrijven naar t-mobile of waar ik naar moet bellen? ben die refurbished iphones nu wel helemaal zat, ik wil nu eens een goed werkende iPhone, in plaats van zo een bouwpakket!
alle hulp is welkom!!

Rdammert 18-08-11 08:20

Na 3 reparaties/refurbished telefoons heb je als consument recht op een nieuwe. Iets wat veel mensen niet weten maar wel gebruikelijk is. Bellen met klantenservice en dit meedelen en je vooral niet laten afschepen! Zo is het mij ook gelukt:-)

colliehome 18-08-11 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rdammert (Bericht 700324)
Na 3 reparaties/refurbished telefoons heb je als consument recht op een nieuwe. Iets wat veel mensen niet weten maar wel gebruikelijk is. Bellen met klantenservice en dit meedelen en je vooral niet laten afschepen! Zo is het mij ook gelukt:-)

Kort; klopt als een zwerende vinger

wouter1981 18-08-11 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rdammert (Bericht 700324)
Na 3 reparaties/refurbished telefoons heb je als consument recht op een nieuwe. Iets wat veel mensen niet weten maar wel gebruikelijk is. Bellen met klantenservice en dit meedelen en je vooral niet laten afschepen! Zo is het mij ook gelukt:-)

Volgens mij moet je dan wel 3 keer hetzelfde defect/probleem hebben gehad.

Rdammert 18-08-11 08:41

Ik had verschillende defecten en tmob gaf mij toendertijd aan dat mijn lezing klopte en ik kreeg een nieuwe....

sulaimany 19-08-11 01:50

na dit bovenstaande te hebben gelezen dacht ik ik bel even de klantenservice, en ja het klopt inderdaad dat je een nieuwe iPhone krijgt. ik heb mijn iPhone al 3 dagen terug opgestuurd ter reperatie, maar ik heb geraagd of ze mijn iPhone ongerepareerd terug wouden sturen zodat ik een nieuwe kon krijgen via de klantenservice.

maar wat ik wel vreemd vond is dat de mevrouw aan de lijn zei dat ik gewoon weer een refurbished iPhone zou krijgen...!? net wanneer 3 stuks in 4 maanden hebben bewezen dat ze er niets van bakken!
dus ik krijg nu helemaal geen nieuwe, maar gewoon weer een refurbished iPhone alleen dan niet van de reperatieservice maar door de klantenservice te bellen, en dan krijg ik een andere iPhone thuis geleverd!!

mocht de volgende iPhone niet goed zijn, dan neem ik serieus juridische stappen!
hou jullie op de hoogte!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.