//

Wat gebeurt er met je abbo als termijn verstreken is en hoe hiermee om te gaan?

Wat gebeurt er met je abbo als termijn verstreken is en hoe hiermee om te gaan? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Even een check of ik het bij het juiste eind heb: Mijn i150 abbo lootp komende week af, maar ik wil pas verlengen als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-09-11, 09:54
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard Wat gebeurt er met je abbo als termijn verstreken is en hoe hiermee om te gaan?

Hoi,

Even een check of ik het bij het juiste eind heb:

Mijn i150 abbo lootp komende week af, maar ik wil pas verlengen als de iphone 5 er is zodat ik die bij de verlenging kan aanschaffen.
Hoe werkt dat na het verlopen van mijn huidige termijn?

Wat ik begrepen heb wordt mijn huidige abbo na het verlopen (na volgende week dus) telkens met een maand verlengd met de huidige voorwaarden totdat ik mijn abbo opzeg of verleng.
Dus stel de iphone 5 is vanaf november 2011 verkrijgbaar. Dan kan ik in november een nieuw contract afsluiten met de iphone 5 en kan ik tot die tijd de maanden overbruggen door de stilzwijgende maandelijks verlenging van mijn huidige abbo.

Heb ik dit zo goed begrepen? Of zijn er acties die ik nu al moet ondernemen?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-09-11, 11:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik dacht/denk dat het abonnement tegen de oude voorwaarden doorloopt.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 02-09-11, 11:14
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je abonnement loopt inderdaad gewoon door. Tegen dezelfde voorwaarden. Dus gewoon je abbo laten doorlopen tot je kunt vernieuwen met de nieuwe iPhone.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 01-02-12, 09:39
nance30 nance30 is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: utrecht
Berichten: 314
Standaard Wat gebeurt er als ik niet verleng

Ik heb op dit moment 2 abbonementen 1 bij t mobile en 1 bij Vodafone nu loopt mijn contract in april af bij t mobile en daar over de vraag.

Ik heb nu een relax 35 met web and walk internet ( onbeperkt volgens mij)
Inmiddels is mijn bel tegoed opgelopen tot ruim 500 euro!

Als ik heb nu niet verleng maar laat lopen behoud ik dan mijn tegoed? En ouwde voorwaarden? Zoals dat internet onbeperkt is? En is hij dan na de contract periode per maand opzegbaar? Of zit ik er stil zwijgend weer 2 jaar aan vast?

Echt een dilemma want wat is nou slim ik gebruik hem niet veel omdat ik voornamelijk bel met Vodafone. Wie kan mij raad en advies geven?
  #5  
Oud 01-02-12, 10:11
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Een abonnement wordt pas beëindigd nadat een van de twee partijen heeft opgezegd. Dus zolang jij niet opzegt zal het abonnement gewoon doorlopen tegen dezelfde voorwaarden tenzij hierover iets is opgenomen in het contract dat jij hebt getekend.

Wat slim is hangt er maar vanaf... Gebruik je het abonnement niet (of nauwelijks) dan kan het misschien voordeliger zijn om op te zeggen. Je betaalt er dan ook niet meer voor.
  #6  
Oud 01-02-12, 10:39
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Als je een contract niet verlengt loopt het gewoon door maar zit je niet meer vast aan een minimale contractperiode. Je kan dus gewoon opzeggen met een opzegtermijn die meestal een maand is. Je behoudt ook gewoon de oude voorwaarden zolang je contract doorloopt.

@koekjedebij
Je kan dus gewoon je contract laten doorlopen tot november. Je moet alleen wel bedenken dat dit een relatief duur abonnement is omdat het ook de sponsoring van je telefoon bevat. Je kan dus goedkoper uit zijn door tot november een sim-only abonnement te nemen zonder vast contract. Het nadeel is wel dat T-Mobile alleen sim-only abonnementen met een contract aanbiedt waardoor je weer een jaar vastzit, en je dus moet overstappen naar een provider als Simpel of Ben. In november zul je dan weer moeten overstappen als je terug wil.

@nance30
In principe zou ik het advies opvolgen om je T-Mobile abonnement op te zeggen als je het toch nauwelijks gebruikt. Nadeel is wel dat je dan die 500 Euro beltegoed kwijt bent. Als je hem laat lopen behoud je gewoon je voorwaarden en het tegoed. Het contract is verlopen dus je zit er niet nog eens twee jaar aan vast. Ik zou het tegoed in hoog tempo opmaken en dan het abonnement opzeggen of verlengen.
  #7  
Oud 01-03-12, 11:50
bytedust bytedust is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 104
Standaard

ik een vervolg vraag; mijn SuperSim 50 abonnement van Vodafone loopt medio maart af. Ik betaal nu 25 euro (i.p.v. 50 euro) voor onbeperkt internet en 450 min beltegoed. Nog steeds een erg goede deal.

Als ik niet verleng, blijf ik dan 25 euro betalen p/m voor dezelfde voorwaarden?
  #8  
Oud 01-03-12, 13:35
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ik dacht/denk dat het abonnement tegen de oude voorwaarden doorloopt.
Het is inmiddels 2012, maar ook nu geven de medewerkers van T-mobile aan dat je de i-abonnementen gewoon door kan laten lopen op de oude voorwaarden. Mijn advies is, gezien de prijsstijgingen van de laatste tijd en die nog komende zijn, kan je mijns inziens het beste bij je oude abonnement blijven en gewoon een simlock vrij toestel kopen als je daar aan toe bent.
  #9  
Oud 01-03-12, 15:14
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Ik heb een simyo simonly voor €18,50. (250 min. - 1000MB) Kan ik per maand opzeggen. Doe met mijn 3GS tot de 5 er is....en heb dan ca. 25 euro per maand be/ge-spaard....
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #10  
Oud 01-03-12, 23:08
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Ik heb een simyo simonly voor €18,50. (250 min. - 1000MB)
Maar wel met een maximale snelheid van 2mb/s



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomtom100 Bekijk bericht
Kan ik per maand opzeggen.

Dat is zeker een sterk punt, maar met de nieuwe wetgeving mag je niet meer zomaar bij stil overleg een of twee jaar verlengen of te wel een ieder kan na de contract periode snel opzeggen.
  #11  
Oud 01-03-12, 23:11
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar wel met een maximale snelheid van 2mb/s






Dat is zeker een sterk punt, maar met de nieuwe wetgeving mag je niet meer zomaar bij stil overleg een of twee jaar verlengen of te wel een ieder kan na de contract periode snel opzeggen.
Ging bij T-mobile toch niet sneller.
En zit meestal op Wi-Fi.
En ik hoef niet een jaar te wachten zoals bij t-monbile of kpn sim-only....
En lekker goedkoop....
  #12  
Oud 03-04-12, 12:36
RSH RSH is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar wel met een maximale snelheid van 2mb/s
Voor de eerste 50 MB ja, daarna schakelen ze terug naar 128Kb/s ......... maar daar is de prijs ook naar.

"Hoe snel is Simyo Web to Go?
De data snelheid van de eerste 50 MB is 2Mb/s.

Na deze 50 MB wordt de data snelheid teruggebracht naar 128 Kb/s."
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sim-kaart verwijderen, wat gebeurt er met alles? Rickiuz iPhone algemeen 3 19-01-11 17:25
Synchroniseren... maar hoe hiermee om te gaan? mvanerp iPhone algemeen 3 22-12-10 15:06
Alle iDevices: Wat gebeurt er als je Jailbreak update naar nieuwe jailbreak? gserban Jailbreak 5 11-11-10 08:44
Wat gebeurt er met apps als ik een nieuwe iPhone koop? HaKeeM Archief 1 14-12-09 21:36
Mn tweede iPhone3G: wat gebeurt er met de bestaande applicaties? praeses iTunes 2 13-11-08 21:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:46.