//

Uitgaande mail (t-mobile)

Uitgaande mail (t-mobile) discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals al bekend heb ik ook het probleem met de mail, maar mij is niet duidelijk of ik het kan oplossen. Ik heb thuis een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-09-11, 21:33
Bullit NL Bullit NL is offline
• iOS 7.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard Uitgaande mail (t-mobile)

Zoals al bekend heb ik ook het probleem met de mail, maar mij is niet duidelijk of ik het kan oplossen.

Ik heb thuis een eigen mail/server, en waar ik ook ben kan ik mails ontvangen. Maar zodra ik niet meer onder de gelijknamige Wi-Fi val kan ik wel mails ontvangen maar dus niet versturen.

Ik heb een abbonement van t-mobile en nou heb ik heleboel gelezen over de smtp van t-mobile, maar niks over hoe ik het kan oplossen.

Wij hebben thuis UPC.

Een oplossing die ik tegenkom is een gmailaccount toevoegen. Maar dan wordt het bericht verstuurd onder mijn gmail adres en zodra de ontvanger op reply drukt word het dus naar mail gmail inbox verstuurd.

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft.
Alvast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-11, 20:43
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik ben bang dat er geen oplossing is als je alleen met Wi-Fi wilt blijven werken.
Werk je met Wi-Fi dan ga je over je eigen internet account en daarmee over de smtp sever van jou provider. Als je inlogt op een vreemd Wi-Fi netwerk dan kan je alleen je mail verzenden als je toevallig bij dezelfde (UPC) provider inlog.
Wil je wel steeds mail kunnen ontvangen maar vooral kunnen verzenden dan heb je een 3G verbinding nodig.
  #3  
Oud 12-09-11, 20:49
Bullit NL Bullit NL is offline
• iOS 7.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 16
Standaard

Als ik onder 3G zit kan ik wel ontvangen maar net verzenden. Is dat op te lossen dan?
  #4  
Oud 12-09-11, 20:55
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bij mij werkt het gewoon.
Bij de instellingen staat het smtp adres van mijn provider en dan gaat de mail er gladjes uit.
  #5  
Oud 12-09-11, 20:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
...
Wil je wel steeds mail kunnen ontvangen maar vooral kunnen verzenden dan heb je een 3G verbinding nodig.
Dat is juist wat er niet werkt bij hem. Verzenden over Wi-Fi (via de smtp van zijn provider of thuisserver) werkt wel, maar die smtp wordt blijkbaar geblokkeerd door t-mobile... de smtp server die hij gebruikt, is niet benaderbaar van buitenaf (vanaf het mobiele netwerk van t-mobile bijv)
  #6  
Oud 12-09-11, 20:58
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb online als provider en die accepteert blijkbaar de mail verzonden via 3G wel. Misschien heb je andere instellingen nodig bij upc, kijk eens op de site.
  #7  
Oud 28-01-13, 21:00
bendamoi bendamoi is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 3
Standaard

Ik heb een vergelijk: op Ziggo en Telfort gaat het hele verhaal goed echter met een
T-Mobile account kan ik geen mail versturen vanaf de 4GS
  #8  
Oud 29-01-13, 20:17
JeroenO JeroenO is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 27
Standaard

Bij mij werkt het soms wel en soms niet om mail te verzenden via de SMTP server van mijn provider (Ziggo). Maar T-Mobile heeft ook een SMTP server, misschien moet je die eens proberen. Het adres is:

Code:
smtp.gprs.t-mobile.nl
Deze kan je als extra SMTP server toevoegen naast de SMTP van je provider thuis.
Dat doe je door naar instellingen te gaan, dan naar E-mail, contacten, agenda's.
Klik op je e-mail account. Klik daarna op SMTP. Vervolgens klik je bij andere SMTP-servers op Voeg toe...

Bij hostname tik je het bovenstaande adres in. De rest hoef je niet in te vullen. Daarna klik je op bewaar. Vervolgens wordt het adres gecontroleerd en dat kan best een tijdje duren. En dan is het klaar.
Is de hoofd SMTP server (van je provider) niet bereikbaar, dan probeert hij de alternatieve.

Heb je meerdere mail accounts, dan moet je voor ieder account de bovenstaande procedure herhalen.
  #9  
Oud 13-08-13, 11:15
Dita2000 Dita2000 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Standaard

Hallo allemaal,

Hoop dat iemand nog een tip heeft.
ik heb een iphone 5 en ik heb de volgende tip geprobeerd.

Code:
smtp.gprs.t-mobile.nl
Invoeren als alternatief voor uitgaande mail

Maar helaas, krijg melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Heb dit met en zonder Wi-Fiverinding geprobeerd.
Krijg het niet voor elkaar om buiten de Wi-Fi om mail te verzenden, wel ontvangen.

Wie kan helpen?
Alvast bedankt,
Tineke
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitgaande mail bpcebbers iPhone algemeen 3 28-07-14 08:36
Uitgaande mail Planet.nl Alex1962 iPhone algemeen 2 30-01-11 23:36
Uitgaande mail ipad pascalbrouwers iPad algemeen 4 30-10-10 09:43
uitgaande mail vodafone naturel00 Vodafone 28 20-09-10 19:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.