//

iPhone 3gs stuk tijdens verzending

iPhone 3gs stuk tijdens verzending discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Op 20 september j.l heb ik mijn iPhone telefonisch aangemeld bij T-Mobile voor reparatie. Een aantal weken gedroeg de mute-knop zich namelijk erg vreemd, het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-11, 00:49
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard iPhone 3gs stuk tijdens verzending

Op 20 september j.l heb ik mijn iPhone telefonisch aangemeld bij T-Mobile voor reparatie. Een aantal weken gedroeg de mute-knop zich namelijk erg vreemd, het knopje ging soms spontaan op trillen en andersom, dit terwijl je hem niet eens aanraakte.

Ik heb dus besloten mijn toestel ter reparatie aan te bieden. Twee dagen later, ontving ik keurig twee bubbelenveloppen om het toestel naar reparatie te laten versturen. T-Mobile betaalt hiervoor de verzendkosten. Een prima oplossing, dat ik zowel gratis gebruik kan maken van de procedure, en dat T-Mobile de beschermingsenveloppen mee levert.
Staat van het toestel: Mute-knop is lam geworden, verder in keurige conditie, heeft altijd in een hoesje gezeten, en op een haarscheurtje in de onderkant van de telefoon na (Overigens ook een bekend probleem van de iPhone 3 serie), waren er geen cosmetische gebreken aan het toestel. Ik heb zelfs een schermfolie gebruikt al sinds het openen van de verpakking.

Aanschafdatum toestel: mei 2010.
Iphone 3GS, zwart 32GB
T-Mobile Relax abonnement incl. toestel.

Nu, op 28 september, ontving ik een brief met daarin:
''Wij hebben geconstateerd dat uw mobiele telefoon onherstelbaar beschadigd is. Om deze reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.''
Ik schrok hier enorm van! Voor zover ik wist, is de mute-knop gewoon een garantieprobleem, hoezo is het toestel dan onherstelbaar beschadigd?

Ik heb telefonisch contact opgenomen met T-mobile, waarin ik vroeg om opheldering. Overigens een erg vriendelijke medewerkster, hiervoor dus dank.
De medewerkster besloot om foto's op te vragen bij het reparatiecentrum, als bewijs waar het toestel dan beschadigd zou zijn.
Deze maandag, ontving ik vanmorgen een erg vage foto met daarop een hoek van een telefoon, die er beschadigd uit zag. Ik kon echter mijn toestel hierin niet herkennen, ik zag geen serienummer of ook maar iets dat bewijst dat het hier
mijn toestel betreft.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van T-Mobile. De medewerker was nieuwsgierig naar de foto, want hij zei letterlijk: ''De schade die u omschrijft te zien op de foto, heeft tot dusver geen verband met de mute-knop''. Helaas kon hij de foto niet opvragen, dus zou later terugbellen na contact te hebben gehad met het reparatiecentrum.
Nu heb ik vanavond om 19:00 maar opnieuw gebeld, het was immers sinds 14:00 dat ik niets meer heb vernomen, dus voordat de klantenservice sloot heb ik zelf maar gebeld.
Tot mijn grote schrik, zegt de medewerker ook een ernstige schade te ontdekken rechtsboven op het toestel. De rechterbovenkant is opengespleten, en daardoor was het toestel onherstelbaar beschadigd. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet de staat was waarin ik hem heb laten verzonden. Hij vond echter dat hij niet kon controleren wat dan wel de staat was waarin ik hem heb verstuurd, en dus ''dat T-Mobile niet aansprakelijk is voor de schade''.
Hoe kan dit zomaar gebeuren? Ik ben toch niet verantwoordelijk voor de verzending, de aansprakelijkheid ligt toch bij PostNL / T-Mobile? Het toestel was in prima staat toen ik hem heb verzonden, de lamme mute-knop daargelaten! De medewerker doet af alsof de discussie is gesloten, als ik wil kan ik maar een aangetekende brief versturen. Hij zegt hierbij niet verantwoordelijk te zijn voor de verzending van het pakket, dit terwijl het onder jullie eigen voorwaarden en materiaal gebeurd!

Ik laat het het zeker niet bij zitten, omdat het pakket tijdens het verzenden / verblijf in het reparatiecentrum stuk is gegaan, en ik zeer zeker weet dat ik het toestel niet in die staat heb verstuurd! In de reparatieomschrijving heb ik ook vermeld
dat het gaat om een lamme mute-knop, niet om een beschadigde behuizing! T-Mobile / Apple dient naar de werkelijke klacht te kijken, en het niet af te schuiven op stoot/val schade! Ik zie helemaal geen aangetoond en daadwerkelijk bewijs
dat er een verband bestaat tussen de opgelopen schade, en het mute-knop dat lam is aan de linkerkant van het toestel.

Heeft iemand van jullie ervaring van het verzenden van je iPhone naar het reparatiecentrum? Tot dusver vind ik alleen klachten over het beruchte waterschade om onder de garantie uit te komen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-11, 12:30
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Ik krijg uit ''coulance'' van T-mobile 100,- euro korting op de omruil naar een ander toestel, omdat ik ten slotte altijd een tevreden klant ben geweest die ook gezorgd heeft dat 4 andere leden lid zijn geworden van T-Mobile door mijn toedoen. Alsnog moet ik dan een bedrag van 128,- euro overmaken voordat ik een ander toestel krijg.

Ik heb echter aan de klantenservice gevraagd, om een volledig schaderapport te laten zien aan mij, waarin:

1. Te zien is dat het daadwerkelijk mijn toestel betreft (Scherm info > IMEI)
2. Een uitgebreid verslag over de exacte staat van het toestel (Een brief met de opmerking: ''Onherstelbaar beschadigd'' en 1 of andere vage foto is voor mij onvoldoende bewijs).

De medewerker vroeg eerst even na of zoiets überhaupt wel mogelijk is. Hoezo zou dit niet mogelijk zijn? Ik wil toch weten hoe mijn toestel er nu aan toe is??

Uiteindelijk zou hij bericht sturen naar het reparatiecentrum, om te vragen voor een gedetailleerde verslag. Hij zei te begrijpen dat ik dit nodig had voor bewijslast.

Mocht het toestel het namelijk totaal niet meer doen, dan kan ik door middel van dataverkeer / telefoonverkeer toch aangeven dat ik het toestel nog gewoon gebruikt heb, zelfs op de dag voor verzending!

Heeft iemand ervaring met het opsturen van producten die beschadigd zijn geraakt tijdens de verzending? Ik kan hier namelijk weinig over vinden, gelukkig komt het dan ook niet zo vaak voor neem ik maar aan.
  #3  
Oud 04-10-11, 12:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wie heeft de iPhone vervoert? Via welke optie/tarief?

Kun je op hun website meer informatie vinden over verantwoordelijkheid?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 04-10-11, 13:02
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wie heeft de iPhone vervoert? Via welke optie/tarief?

Kun je op hun website meer informatie vinden over verantwoordelijkheid?
T-Mobile draagt bij reparatie retouren zorg voor de verzending. Zij sturen je twee enveloppen (Binnen en buiten envelop) met bubbeltjes / nopjes.
Zij hebben er al een retour sticker op geplakt, je hoeft het toestel er dus alleen in te vervoeren.
Via het Track & Trace heb ik kunnen achterhalen dat het om een Basis Pakket van PostNL gaat.

T-Mobile vindt echter doordat zij niet kunnen controleren in welke staat ik het toestel heb opgestuurd, zij niet aansprakelijk zijn voor de schade die gemaakt is aan het toestel. Ondanks dat ik een duidelijke klachtenomschrijving heb bijgevoegd met daarin het defect (Mute knop) waarom ik het wil laten repareren.

Over de verantwoordelijkheid, hierover kan ik niets terugvinden op de website van T-Mobile, ook niet in de algemene voorwaarden: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/m...oorwaarden.pdf
  #5  
Oud 27-10-11, 19:44
Yor1 Yor1 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 44
Standaard

Ik heb inmiddels het totale bedrag vergoed gekregen, men vond toch dat ik gelijk had en hadden waarschijnlijk door dat ik het hierbij niet liet zitten. Voor het bedrag heb ik het toestel kunnen laten omruilen door een nieuw toestel, dat ik inmiddels ontvangen heb. Toestel is gloednieuw (serienummer gecheckt) met nieuwe achterkant en scherm. Prima oplossing dus.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS reboot tijdens gesprekken yvesdeclercq iPhone algemeen 7 14-08-11 20:13
iPhone: iphone 3gs fw 4.0 jb herstart tijdens gesprekken gvrman Jailbreak 9 31-08-10 17:30
iPhone: Iphone 3GS Loopt vast tijdens purplerain ! Gabriel Antonyo Jailbreak 6 06-08-09 10:51
iPhone 4 You - 370 euro OTB inc verzending NickLNL Koopinformatie Nederland 1 03-01-08 15:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:27.