iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Nummer onbekend (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/107365-nummer-onbekend.html)

jeutie 19-12-11 13:42

Nummer onbekend
 
Na een kleine zoektocht op het forum had ik een gelijkaardige discussie gevonden, maar die is redelijk oud, alas, ik maakte even een nieuwe;

Ik ben recent overgestapt van Mobile Vikings naar Proximus. Alles ging goed, maar traag. :p Nu zie ik bij mijn instellingen dat "Mijn nummer" staat op "Onbekend" Ik wou dit wijzigen zoals ik vroeger bij MV kon doen, maar dat lukt nu niet meer. (Numeriek toetsenbord opent niet als ik erop tap.)

Heb eventjes contact opgenomen met Proximus, maar die konden me niet verder helpen. (Helpdesk van Mv zou dat wel gedaan hebben lijkt me. :p) Iemand tips om dit te verhelpen? Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Jeutie

Tomtje 20-12-11 10:45

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het opgelost zou zijn door je iphone te synchroniseren met iTunes (via de kabel)

jeutie 20-12-11 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 748123)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het opgelost zou zijn door je iphone te synchroniseren met iTunes (via de kabel)

Heb dat een paar keer geprobeerd zonder succes. Ik heb ook ergens gelezen dat het probleem zich oplost als je de micro sim in een iPhone 4 stopt en daarna in de 4S, maar ik heb geen iPhone 4 beschikbaar, en m'n vrienden ook niet.

HowowcanIgo 20-12-11 16:09

Ik heb een iPhone 4 maar er staat ook 'nummer onbekend'. Ook na syncen.
Gewoon zelf ingevuld dan maar.

Howow

jeutie 21-12-11 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 748231)
Ik heb een iPhone 4 maar er staat ook 'nummer onbekend'. Ook na syncen.
Gewoon zelf ingevuld dan maar.

Howow

Jammer genoeg kan ik dat niet. Als ik o "onbekend" tap, gebeurt er niets.

Flying Legend 10-01-12 17:43

Bij mijn 4S heeft het ook enkele minuten zo geweest toen ik de nieuwe sim er in stak. Het kwam er vanzelf op. Wat ik wel merkte was dat het "datawieltje" bovenaan in de statusbalk werkte. Misschien dat die dus instellingen van proximus aan het downloaden was ?

jeutie 22-01-12 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flying Legend (Bericht 758143)
Bij mijn 4S heeft het ook enkele minuten zo geweest toen ik de nieuwe sim er in stak. Het kwam er vanzelf op. Wat ik wel merkte was dat het "datawieltje" bovenaan in de statusbalk werkte. Misschien dat die dus instellingen van proximus aan het downloaden was ?

Geen idéé, bij mij staat er nog steeds onbekend.

rafcke 09-02-12 13:27

heb ik dus ook... en vandaag merkte ik dat ik in Nederland geen sms kon sturen naar België ontvangen wel ... strange....

jeutie 16-02-12 23:14

Ik heb dit probleem - eindelijk - kunnen oplossen. De oplossing is erg simpel. Deactiveer iMessage (In berichten.) en FaceTime. Zet Airplane mode aan en uit, heractiveer daarna FaceTime. Mijn nummer was nu terug herkend. Daarna ook iMessage terug geactiveerd, werkte ook zonder problemen. Beetje jammer dat Proximus dit niet weet, maar kom. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.