iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Proximus Generation Connect "review" (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/107673-proximus-generation-connect-review.html)

gadgetfreakske 22-01-12 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 762023)
Ik niet, alles gebeurt via internet de dag van vandaag dusja, ik ben dat gewoon, herladen,pc banking, surfen, downloaden enz... :).

Proximus heeft nog steeds 1 groot nadeel en dat is als je op prs of EDGE valt dan heb je het gescheten, veel kan je er niet meedoen omdat die snelheid veel te laag ligt.

Bij de anderen is dan het probleem er minder 3G is en hun snelheden lager liggen of ze meer problemen hebben en af en toe data panne hebben enz...Op dat vlak is proximus alweer beter.

Gisteren herladen en meteen getest en hier bij mij thuis geen 3G enkel edge en dit is zoals hier aangehaald zeer traag, ik woon nochtans in een deelgemeente van gent. Ik heb nu wel geen 3G nodig thuis omdat ik Wi-Fi heb maar het was toch een teleurstelling. Of zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met mn instellingen (3G stond wel aan voor alle duidelijkheid). Een vriend van me heeft wel eens gezegd dat 3G niet werkt zonder abonnement maar ik geloofde daar niet veel van. Of is dit toch waar?

Thundie 25-01-12 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gadgetfreakske (Bericht 763322)
Een vriend van me heeft wel eens gezegd dat 3G niet werkt zonder abonnement maar ik geloofde daar niet veel van. Of is dit toch waar?

Das zever uiteraard. Hier in Leuven heb ik altijd 3G met Pay & GO :)

apotheosis 25-01-12 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gadgetfreakske (Bericht 763322)
Gisteren herladen en meteen getest en hier bij mij thuis geen 3G enkel edge en dit is zoals hier aangehaald zeer traag, ik woon nochtans in een deelgemeente van gent. Ik heb nu wel geen 3G nodig thuis omdat ik Wi-Fi heb maar het was toch een teleurstelling. Of zou dit misschien iets te maken kunnen hebben met mn instellingen (3G stond wel aan voor alle duidelijkheid). Een vriend van me heeft wel eens gezegd dat 3G niet werkt zonder abonnement maar ik geloofde daar niet veel van. Of is dit toch waar?

Je kan altijd eens 3G proberen forceren, op sommige plaatsen lukt dat, dat is uw vliegtuigmodus eens 15tal sec ofzo aanzetten en dan terug uitzetten, heel soms gebeurt het dat je toch 3G kan forceren, houd dan wel je hand niet aan de antenne links onderaan of de 3G zal snel wegvallen.

Thuis heb ik ook edge, geen enkele provider heeft hier 3G waar ik woon dusja, ik gebruik mijne Wi-Fi :).

Uwe maat is ne zeveraar ze :). Er staan neit overal masten met 3G, das de reden waarom je nie overal 3G zal hebben, edge is helaas idd zeer traag bij proximus, daarom gebruik ik 2 toestellekes met 2 providers.

HowowcanIgo 30-01-12 08:32

Blijkbaar kan men na de geldigheidsperiode van 1 maand geen gebruik meer maken van sms'en of bellen... Data wel... Terwijl je toch effectief voor BELkrediet betaalt? Dat trekt toch op niks. Ik sta hier nu met een krediet van 25 euro en kan er niks mee doen. Bij MV kon ik gewoon alles opgebruiken en dan opladen. Spijtig genoeg voor de rest wel content of 'k was ermee weg, terug naar MV. Maar toch teleurgesteld.

Howow

apotheosis 30-01-12 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 766786)
Blijkbaar kan men na de geldigheidsperiode van 1 maand geen gebruik meer maken van sms'en of bellen... Data wel... Terwijl je toch effectief voor BELkrediet betaalt? Dat trekt toch op niks. Ik sta hier nu met een krediet van 25 euro en kan er niks mee doen. Bij MV kon ik gewoon alles opgebruiken en dan opladen. Spijtig genoeg voor de rest wel content of 'k was ermee weg, terug naar MV. Maar toch teleurgesteld.

Howow

Ik denk dat dat een foutje zal zijn hoor, normaal gezien moet je toch gewoon met dat belkrediet kunnen verder surfen, kunnen bellen en smsen, geld op dan ist op.

Best eens voor bellen dan want normaal gezien klopt dat niet.

Ik ik vind je ook ferm overdrijft, er kan altijd eens een probleempje voorvallen, bij mv heb ik dit veel meer voor dan bij proximus zenne, overlaatst kon ik alweer 2 keer nimmer surfen voor meerdere uren, daar staat ge dan te staan,pf.

HowowcanIgo 30-01-12 16:55

Ja, 'k heb wel wat overdreven achteraf gezien :O Maar 't gebeurt altijd als 't niet goed uitkomt. Ben zeer tevreden over 't netwerk dat is zeker.

Howow

apotheosis 30-01-12 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 766926)
Ja, 'k heb wel wat overdreven achteraf gezien :O Maar 't gebeurt altijd als 't niet goed uitkomt. Ben zeer tevreden over 't netwerk dat is zeker.

Howow

Ik hoop ze het probleem snel kunnen oplossen voor u want bij iedere provider moet je sowieso met dat belkrediet kunnen surfen en bellen en smsen, dat moet gewoon, volgens mij is er ergens iets fout gelopen, iets geblokkeerd ofzo.

Ik heb dit nog nie getest omdat ik altijd op tijd betaal :p.
Ik herlaad sowieso iedere maand.

Er heeft iemand hetzelfde probleem als u voor heb ik op userbase forum gelezen;

betreffende bovenstaand probleem, is dus niet spontaan goed gekomen (waar de helpdesk blijkbaar op hoopte)... er is nu een dossier aangemaakt... kan wel tot 3 dagen duren voor het opgelost geraakt.... al bij al toch weer toch weer een bedroevende service.

Dusja, je zal sowieso moeten bellen en hopen dat je een bekwame medewerker aan de lijn krijgt of mss moet je maar gewoon herladen??

HowowcanIgo 30-01-12 17:40

Bedankt voor 't advies.
'k Hang momenteel aan de lijn, in wacht :rolleyes::)

Howow

HowowcanIgo 31-01-12 15:06

Heb net aan de telefoon gehangen met de Engelstalige (my bad) klantenlijn van Proximus. Die verstond na een tijdje wat ik bedoelde en zij me dat hij dat nu niet kon zien want het probleem was verholpen door te herladen...

Howow

laurensvds 31-01-12 18:27

één ding snap ik toch nog niet, het herladen kan je op 2 manieren: 20 euro herladen kan je aleen op de site of je kan meer of minder herladen gewoon in elke winkel.

Maar wat voor een herlaadkaart vraag je dan in de winkel, is dat pay en go of is dat nog iets anders.
zoja wat dan.

alvast bedankt,
groetjes

Bomans 31-01-12 18:41

Gewoon een pay & go van 25€ of meer.

HowowcanIgo 31-01-12 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 767264)
Gewoon een pay & go van 25€ of meer.

Volgens mij moet je wel via de site herladen om de gratis sms'en en 2GB te krijgen... Of ben'k verkeerd?

Howow

geert000 31-01-12 20:55

Hier ook reeds een tweetal maand GC. Zeer tevreden, geen enkel probleem so far.
Was hiervoor bij MV en een heel grote verbetering nu bij proximus.

apotheosis 31-01-12 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door laurensvds (Bericht 767258)
één ding snap ik toch nog niet, het herladen kan je op 2 manieren: 20 euro herladen kan je aleen op de site of je kan meer of minder herladen gewoon in elke winkel.

Maar wat voor een herlaadkaart vraag je dan in de winkel, is dat pay en go of is dat nog iets anders.
zoja wat dan.

alvast bedankt,
groetjes

Je moet de 20 euro nemen om de bonussen terug te krijgen, onder de 20 euro heb je je bonussen niet, dat dus niet doen he.

Je kan ook de 25 euro nemen maarja, mee 20 euro heb je ze ook.

Gewoon via die site herladen voor 20 euro en klaar is kees.

Is gewoon via bankcontact, poepsimpel en snel ook.
Je moet wel zo'n bakje hebben die je gebruikt bij pc banking.

Bomans 01-02-12 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 767289)
Volgens mij moet je wel via de site herladen om de gratis sms'en en 2GB te krijgen... Of ben'k verkeerd?

Howow

Neen, je moet minimum voor €20 herladen om je bonussen te krijgen.

Ik herlaad gewoon via de m-banxafe app die gekoppeld is aan mijn rekening.

Een paar klikken en klaar. Gelijk waar ik ben. Maar dat is dan wel voor €25

laurensvds 01-02-12 19:26

ok, bedankt voor de info

gravely 23-02-12 17:16

Howowcaniogo; het probleem van het niet kunnen bellen of sms'en na het verlopen van de geldigheidsperiode hebben wij al telkenmale ondervonden met onze twee verschillende Iphones;
Enerzijds is het zo dat als Proximus de mail opstuurt dat de geldigheidsperiode
afgelopen is je gedurende enkele (vele) uren niets meer kan doen op hun netwerk, zelfs met 20 euro belkrediet ! :confused:
Dit gebeurt ook achteraf als je een mail krijgt dat je openstaande krediet bijna op is, heel vervelend als je geen Wi-Fi in de buurt hebt !
Anderzijds als je je kaart herlaad heb je geen enkel probleem, alles werkt dadelijk zonder onderbreking, je zou nog durven denken dat Proximus het haast vrijwillig doet om je te aan te moedigen om te herladen.:D
Dit fenomeen stellen wij telkenmale vast op onze beide Iphone's.
Wij hebben dit reeds aangekaart bij Proximus maar stuiten daar telkens op ongeloof !

kimvb 25-02-12 13:46

Wel hier even mijn mening.
Ik en mijn vrouw zaten beide bij MV (geen kwaad woord over MV).
Maar aangezien ik werk in controle room waar MV geen ontvangst heeft toch maar overgestapt naar Proximus (met een bang hart natuurlijk na alles wa ik daar vroeger meegemaakt heb).
1ste probleem van mij.
Kaart aangevraagd op een vrijdag wa wil je maandag geen ontvangst meer .oke geen probleem even naar de service desk gebeld van de verkoop .
antwoord : maar meneer da kan niet want u kaart is nog nie verstuurd tja toch heb ik geen ontvangst meer hoor wat nu .
Meneer u kaart word morgen maar aangemaakt dus u hebt die woensdag maar .
Oke woensdag geen kaart deze was aangekomen de donderdag bijna een hele week zonder gsm AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

2de probleem
iphone stelt zich zelf niet in voor mobiel internet voor proximus dus begin maar te zoeken .
Snel gevonden op de site .

dus echt veel problemen niet gehad maar toch die geen ontvangst vond ik het ergste .

Bij de aanvraag van mijn vrouw naar proximus NIETS van problemen gehad .

Moet nu wel zeggen kwa ontvangst en snelheid van 3G is het wel 10 maal beter dan bij MV .
Snelheid van 3G is gewoon de max als je MV gewoon bent .

dus buiten de begin problemen bij mij tot nu toe alles dik in orde

Bomans 25-02-12 14:19

Zodra je ontvangst wegvalt kan je een proximuswinkel binnenstappen, je probleem uitleggen en je wandelt bellend buiten met een nieuwe simkaart. Ze doen gewoon een simswap. Als je de andere sim een paar dagen later in de bus krijgt kan je die meteen ook weggooien.

Zo deed ik het ook. Scheelt een hoop frustratie.

mike77 25-02-12 14:31

Hier ook Generation connect vanaf begin februari en ben heel tevreden.

Had reeds een abonnement bij Proximus maar dit is echt voordeliger . Had steeds een maandelijkse rekening rond de 45€ of meer. Nu 25€ (aangezien ik herlaad via da gewone kaarten ) en dat als ik herlaad ..

Wel eerst moeten overstappen op een pay&go-kaart.Dit ging kosteloos omdat mijn abonnement juist "freestyle" was geworden en ik geen voordelen meer had lopen(6 maanden gedoe voor de data)..

En vervolgens naar 6000 gebeld om over te stappen naar GC.
De overstap zelf van Pay&go naar GC heeft wel 1,5 dag geduurd .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:58.