iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Proximus Generation Connect "review" (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/107673-proximus-generation-connect-review.html)

psychoke225 19-10-12 22:21

hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door outerglow (Bericht 830006)
Ik sta aan de vooravond van een 'overschakelingsavontuur', en na de reacties hier te lezen begint het angstzweet me al uit te breken...

Heb momenteel een Walk&Talk iPhone 30-abonnement bij Telenet dat nog 13 maanden loopt. Vanaf 1 oktober kan je volgens Telenet opzeggen mits de betaling van de restwaarde van het toestel (109 euro in mijn geval).

Betaal nu 30 euro/maand voor een belachelijke 200MB data, dus de overschakeling naar GC met 2GB voor 20 euro lijkt de hemel :)

Paar vraagjes:

- Het opzeggen bij Telenet gebeurt volledig door Proximus?
- Als ik bij GC niet binnen de 31 dagen opnieuw herlaad, valt mijn resterende surfvolume dan weg, of kan ik nog blijven surfen voor het volume dat ik die maand nog niet gebruikt heb? (zoals bij belkrediet)

Alvast bedankt

je kunt beter op iking overschakelen :)

outerglow 19-10-12 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 (Bericht 840245)
hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------



je kunt beter op iking overschakelen :)

Ik denk het niet. Heb nu Proximus en heb nu snel 3G op plaatsen waar ik vroeger traaaaaaaaaage Edge had bij Telenet! Zeer tevreden :)

kimvb 20-10-12 05:06

idem hier en de imessages worden niet aangerekend is data verkeer he .

mayawandelt 20-10-12 13:35

iMessage
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 (Bericht 840245)
hoe komt dat ik van gisteren van 15€ naar 0 € ga ?

Worden men imessage berichten aangerekend ?
blijkbaar is dit betalend bij proximus , namelijk 0.30cent voor een imessage bericht

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2012 om 22:22 ----------



je kunt beter op iking overschakelen :)

Ik heb zelf Proximus. iMessage is gratis. Ik gebruik het zelf enorm veel. Let op : als je een berichtje verstuurt en je ontvanger zit niet op Wi-Fi, dan wordt je berichtje na een poos automatisch omgezet in een sms. Om dat te vermijden ga je naar : instellingen - berichten en zet je "stuur als sms" uit.

Ps als je een bericht met foto stuurt zet hij het nooit om in een sms.

Ben sinds mijn overschakeling naar Generation Connect van Proximus super tevreden van 3G !!

Succes !

kenneth12345 15-11-12 13:24

Na ongeveer 3 weken is mijn nummeroverdracht in orde. Enkel heb ik 5euro ipv 20euro belwaarde... Plots zie ik dat deze naar 4.50 is gesprongen... Zijn smsen die je van belgacom ontvangt betalend?

nysos 20-11-12 11:33

Hier ook omgeschakeld van Mobile Vikings naar Generation Connect (werk veel in Brussel, en daar is MV 3G bereik toch wel ondermaats).

Duurt dus wel even, had me geregistreerd op 8 november, gisteren pas de simkaart in de brievenbus, vanmorgen viel Base bereik weg.

WDS001 03-12-12 20:12

Vandaag overgestapt naar Proximus. Mijn eerste ervaringen met Generation Connect zijn helaas niet zo positief. In mijn woonplaats heb in binnenshuis enkel EDGE en buitenshuis 2 blokjes 3G. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat het internet hier TRAGER is dan dat van Mobile Vikings. En ik dacht nog wel dat Proximus 99% 3G dekking had..

Maar goed, thuis heb ik natuurlijk Wi-Fi. Ik ben benieuwd hoe het bereik elders is (zeker in Wallonië want daar is MV nogal flauw), maar dit voorspelt al niet veel goeds.

kimvb 03-12-12 22:46

Ik kan je zeggen dat het bereik van proximus voor de rest heel goed is.
Thuis heb ik ook edge maar voor de rest bijna overal 3G.
Had ook eerst MV maar daar was ik niks mee want werk in BXL en daar had ik zelf bij ons op bureel gaan ontvangst mee .
en nu volle 3G.
Zit veel in walloniê ook en daar werkt het perfect voor mij .

apotheosis 04-12-12 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 858249)
Vandaag overgestapt naar Proximus. Mijn eerste ervaringen met Generation Connect zijn helaas niet zo positief. In mijn woonplaats heb in binnenshuis enkel EDGE en buitenshuis 2 blokjes 3G. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat het internet hier TRAGER is dan dat van Mobile Vikings. En ik dacht nog wel dat Proximus 99% 3G dekking had..

Maar goed, thuis heb ik natuurlijk Wi-Fi. Ik ben benieuwd hoe het bereik elders is (zeker in Wallonië want daar is MV nogal flauw), maar dit voorspelt al niet veel goeds.

Niemand heeft gezegd je overal 3G zal hebben, ik heb daar al extreem veel reviews over gegeven. Waar ik woon; geen enkele provider heeft hier 3G op de plaats waar ik woon, thuis heb je Wi-Fi.
Jaja, 99% is nog steeds theorie ;-).
Je zal wel merken als je eens op bv je 10-20 belangrijkste plaatsen zal gaan je meer 3G zal hebben dan met base/mv en mobistar.
De edge van proximus is wat mij betreft gewoon gprs, die is idd retetraag, kan je alleen wat lichte sites mee opladen, that's it,beetje jammer maar voor mij maakt de 3G veel goed, vantegenwoordig heb je ook meer en meer telenet homespots :).

HowowcanIgo 10-04-13 14:15

Zijn er nog mensen die in het buitenland geen ontvangst hebben met hun iPhone op Generation Connect? Ik had dit vorig jaar in Spanje maar na terugkomst las ik iets van een probleem, dus liet ik het zo.
Maar dit weekend was ik in Frankrijk en weer hetzelfde liedje.
Is dit een gekend probleem? Er wordt gewoon niet overgeschakeld naar een andere provider. 't Is alsof hij gesimlocked is.

Howow

kachelle 10-04-13 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 890161)
Zijn er nog mensen die in het buitenland geen ontvangst hebben met hun iPhone op Generation Connect? Ik had dit vorig jaar in Spanje maar na terugkomst las ik iets van een probleem, dus liet ik het zo.
Maar dit weekend was ik in Frankrijk en weer hetzelfde liedje.
Is dit een gekend probleem? Er wordt gewoon niet overgeschakeld naar een andere provider. 't Is alsof hij gesimlocked is.

Howow

Gewoon bellen naar 6000 en dan vragen of ze uw nummer in her buitenland kunnen activeren.

HowowcanIgo 10-04-13 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kachelle (Bericht 890162)
Gewoon bellen naar 6000 en dan vragen of ze uw nummer in her buitenland kunnen activeren.

Ok, bedankt voor de tip. Vind'k in feite wel debiel. Je spaart via GC roaming-data maar je moet wel roaming activeren...

Nu nog wachten tot ik weer in het buitenland zit om te testen.

Howow

mayawandelt 10-04-13 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 890219)
Ok, bedankt voor de tip. Vind'k in feite wel debiel. Je spaart via GC roaming-data maar je moet wel roaming activeren...

Nu nog wachten tot ik weer in het buitenland zit om te testen.

Howow

Ik was in november in Dubai (verenigde Arabische Emiraten) en had geen probleem met GC. Mijn broer was er in februari en had ook geen probleem met telefoneren of sms'en. In Nederland en Duitsland geweest en geen probleem gehad met mobiel internet.

Uiteraard dien je je 'dataroaming' aan te zetten naast je mobiel internet ! Is een soort extra bescherming om te vermijden dat je MB erdoor rollen zonder je 't weet.

Ik duim dat het lukt !

HowowcanIgo 10-04-13 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mayawandelt (Bericht 890239)
Ik was in november in Dubai (verenigde Arabische Emiraten) en had geen probleem met GC. Mijn broer was er in februari en had ook geen probleem met telefoneren of sms'en. In Nederland en Duitsland geweest en geen probleem gehad met mobiel internet.

Uiteraard dien je je 'dataroaming' aan te zetten naast je mobiel internet ! Is een soort extra bescherming om te vermijden dat je MB erdoor rollen zonder je 't weet.

Ik duim dat het lukt !

Uiteraard stond data-roaming aan. Maar men zei me effectief dat het niet geactiveerd was...

Howow

apotheosis 15-04-13 18:09

Raar, heb het vorige week nog gevraagd aan iemand op andere fora en deze zegde me dat het gewoon vanzelf (zoals he thoort) overschakelt en je kan surfen in oa Spanje, normaal gezien voorzover ik weet zou je nikske moeten activeren.

Hetgeen moet gebeuren is dat je in spanje vanzelf overschakelt, desnoods probeer je het zelf te doen en zet je data roaming aan en dan moet je normaal gewoon kunnen surfen, moet dit eerst van je data roaming 100MB afgaan en dan van je belkrediet.

Ik ga dat toch nog eens extra nagaan want ik ben binnen een paar weken ook een paar dagen weg en dan wil ik af en toe eens mijn emails en dergelijke checken.

WDS001 15-04-13 18:10

Ook in Oostenrijk geen problemen ondervonden. 3G internet daar was zelfs nog sneller dan hier :rolleyes:

HowowcanIgo 15-04-13 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 890990)
Raar, heb het vorige week nog gevraagd aan iemand op andere fora en deze zegde me dat het gewoon vanzelf (zoals he thoort) overschakelt en je kan surfen in oa Spanje, normaal gezien voorzover ik weet zou je nikske moeten activeren.

Hetgeen moet gebeuren is dat je in spanje vanzelf overschakelt, desnoods probeer je het zelf te doen en zet je data roaming aan en dan moet je normaal gewoon kunnen surfen, moet dit eerst van je data roaming 100MB afgaan en dan van je belkrediet.

Ik ga dat toch nog eens extra nagaan want ik ben binnen een paar weken ook een paar dagen weg en dan wil ik af en toe eens mijn emails en dergelijke checken.

Ja, ik heb op alle lokale netwerken geprobeerd te geraken. Meerdere keren die week. Maar blijkbaar stond het dus af...
Ik zie wel als ik nog eens in't buitenland ben maar neem aan dat het nu in orde is.

Howow

apotheosis 15-04-13 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HowowcanIgo (Bericht 891010)
Ja, ik heb op alle lokale netwerken geprobeerd te geraken. Meerdere keren die week. Maar blijkbaar stond het dus af...
Ik zie wel als ik nog eens in't buitenland ben maar neem aan dat het nu in orde is.

Howow

Hm, ge maakt me echt wel ongerust ze :).

thespikie 26-04-13 08:42

Heb sinds gisteren ook Generation connect maar kan 1911 niet bellen om te activeren.
Kan wel al sms'en en op 3G.
Ik kan niet bellen of gebeld worden :(

Wat nu?

Bedankt alvast

mike77 26-04-13 10:44

Gewoon naar 6000 bellen, zij zullen het dan activeren...

Ik heb trouwens geen problemen met surfen in het buitenland . Gaat mooi van de gespaarde MB's af.

thespikie 26-04-13 12:04

6000 bellen lukt niet => zegt dat deze oproep niet toegelaten is.
1911 => zeggen ze dat deze nummer niet in gebruik is, echt raar

mike77 26-04-13 18:12

Al een proximus winkel binnengestapt ?
Dat zou moeten werken. Zij bellen dan voor jou....

wvy 29-05-13 11:35

Na 1432 dagen bij MV denk ik er nu aan om over te stappen naar GC.
Jammergenoeg staat er nog +100 euro op mijn MV account maar als 'trouwe' klant voel ik mij een beetje in de kou staan door MV.

Het netwerk bij MV is niet zo goed en vroeger was de prijs / kwaliteit voldoende maar gezien de concurentie is hun aanbod niet meer zo super in vergelijking met andere providers.

Kunnen jullie hier de bevindingen van de overstap / gebruik bij GC laten weten (ook positieve ervaringen aub)

Alvast bedankt en hopelijk is het verlies van mijn belwaarde de moeite om alsnog over te stappen.

Bomans 29-05-13 14:03

Je beltegoed kan je deels recupereren. Ik deed/doe het ook zo.

Belwaarde teveel? Belgische Betaallijn!

Toon onderwerp - Geld van belkrediet naar bank/paypal - Userbase

wvy 29-05-13 14:30

Bedankt! mooie tip .. doe ik.

Hopelijk ben ik tevreden met de overstap (kost mij 5 euro/maand meer voor een betere connectie?)

Bomans 29-05-13 14:41

Ik ben al een hele tijd geleden overgestapt (toen het net aangekondigd werd) en nog geen seconde spijt van.
De dekking is voor mij 100x beter.

En zolang je de klantendienst niet nodig hebt is er niets aan de hand ...

mike77 30-05-13 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 897124)

En zolang je de klantendienst niet nodig hebt is er niets aan de hand ...

Dat valt nog goed mee. Hangt van de persoon af .En dat is bij andere providers ook zo....

Ik ben nog steeds tevreden over GC.

Bomans 31-05-13 09:50

Die LTE snelheden zijn ook mooi meegenomen ...

http://i40.tinypic.com/2zqgb5g.jpg

apotheosis 01-06-13 15:19

Uw beltegoed; kan je ook bv opdoen als je eens met de tram of bus gaat; ik betaal de ticket via mijn belkrediet die ik toch nooit of zelden opkrijg :-). Je kan dat via de app vd lijn ook doen.

Op sommige plaatsen kan je ook al betalen voor je wagen te parkeren, de info staat op de automaat, helaas is dat maar beperkt en nog niet op alle plaatsen, jammer want zo kan ik ook gratis parkeren via mijn belkrediet ;).

Je kan uw beltegoed altijd goed gebruiken voor in den buitenland; ik ga bijna ieder jaar 1 keertje naar den buitenland; er surfen is er nog steeds zeer duur en dan stelt zelfs 80 euro belkrediet niet veel voor ze. Die 100MB die ik had nu bij GC die was in 1 dag al op bij mij, alleeja, twas in 2 dagen maarja, ik had gelukkig Wi-Fi op de kamer dus ik heb me een ferm stuk kunnen inhouden :-). Ik probeerde het te beperken en deed de meeste dingen via dien Wi-Fi ;).

Wat ik soms nog doe is bepaalde sites steunen, ik hoef niet bij te zeggen de welke :-), ook daar kan je je geld aangeven, servers kosten veel geld, soms doe ik dat ook wel eens.

Jenz 28-12-13 15:42

Weet iemand of het mogelijk is om de databundel van Generation connect te delen met een tweede (data-only) sim? En of dit iets extra kost? Om bijvoorbeeld in een 3G-modem of iPad te steken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.