//

Proximus Generation Connect "review"

Proximus Generation Connect "review" discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Enkele weken terug las ik zoals vele Belgen een interessant artikel over Proximus die de strijd met Mobile Vikings aangaat. Als een toenmalig Viking was ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-12-11, 10:40
jeutie's schermafbeelding
jeutie jeutie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Wervik, België
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar jeutie
Standaard Proximus Generation Connect "review"

Enkele weken terug las ik zoals vele Belgen een interessant artikel over Proximus die de strijd met Mobile Vikings aangaat. Als een toenmalig Viking was ik natuurlijk nieuwsgierig. Omdat Base geen tot weinig 3G bereik heeft in m'n omgeving (Ieper) was ik ook bereid om mij de overstap te wagen. Na de ervaring met de switch Proximus -> Mobile Vikings, dacht ik een even gemakkelijke providor wissel te ervaren. Jammer genoeg was niets minder waar.

Het begon al bij de bestelling. Ikzelf en een vriend van me zaten beide weg te klikken, visa kaart in de hand, om een van de 5000 SIM kaartjes te bemachtigen. 20 euro betalen... Vond ik wat raar, maar kom, je krijgt dat sowieso toch terug. Na de betaling kreeg ik onmiddelijk een bevestigings mail. M'n vriend niet.

Bij een providor wissel is het nogal ridicuul om belwaarde toe te voegen op je oude SIM, deze ga je hoogst waarschijnlijk niet meer opbellen. Ik zou dus een dag of twee niet kunnen bellen, maar goed, dat is niet zo lang.

3 dagen later kreeg ik een leuk telefoontje van m'n vriend. Hij had zijn SIM kaartje ontvangen! Ik zat nog te wachten op de postbode. 2 dagen later had ik nog steeds niets in de bus. Een telefoontje naar de helpdesk dus. "Ja meneer, uw sim werd gisteren verzonden en zou vandaag (Vrijdag) moeten aankomen. Maar, dat was niet zo.

In het weekend ging ik geen post ontvangen, dus ik ga eventjes naar m'n maat zijn huis om te checken hoe alles werkt. Hij had een probleem. Zijn belwaarde was niet toegevoegd. Daar hadden we wel voor betaald... Hij belt ook even naar de helpdesk, waar het blijkt dat hij een verkeerd tariefplan had ontvangen. Het zou in orde moeten komen.

Maandag ochtend kwam de postbode eindelijk langs! (Zat al 3 dagen zonder bereik bij Base, alas, de nummer overdracht was al begonnen.) Vlug de sim in mn iPhone proppen, SMS ontvangen om te bevestigen dat ik 20€ belwaarde, 2048MB data en de gratis SMSjes ontvangen heb. Werkt perfect tot dusver. M'n maat zat - weeral - zonder belwaarde. Hij belde nogmaals naar de helpdesk, kreeg de belwaarde terug en de belofte dat het probleem zich niet meer ging voordoen.

Ondertussen zijn "alle problemen opgelost", of dat dacht ik. Bij m'n instellingen staat steenvast "Nummer onbekend" (Zie appart topic hier.) Voor de zoveelste keer 6000 bellen. Dat probleem kennen ze daar blijkbaar niet. Ahja. Hmm. Hello! Proximus werkt ook al niet (Applicatie om je verbruik te controleren op je iPhone.) Eventjes surfen naar de website... Moet Hello! Belgacom hebben, dat is enkel beschikbaar voor Android.

Op weg naar m'n werk sta ik in de file. Eventjes wat nieuwsberichten lezen. Geen 3G connectie. Ik zit op Edge. Raar. Maar Proximus' Edge voelt sneller aan als die van Base, dus ik laat het gaan. Enkele uren later keer ik terug naar huis, en wou nog even boodschappen gaan doen in de Auchan. (Frankrijk) Had nog 2 strepen bereik op 3G bij proximus. Die 10mb gratis roaming testen zit er dus niet in voor vandaag. (Dat is wel goed natuurlijk.)

Recent is ook de nieuwe applicatie, Hello! Belgacom, beschikbaar voor de iPhone. Het is dan wel niet zo geavanceerd als die van Mobile Vikings, het werkt degelijk. Iets wat ik wel jammer vindt, is dat er geen visual voice mail is. Maar, sinds Mobistar dat wel heeft, zal Proximus niet lang achterblijven, hoop ik. Ook het probleem met het onbekend nummer is tot nu toe nog niet opgelost.

Al bij al, ben ik tevreden over het tarief. Het is hetzelfde als Mobile Vikings. De manier waarop Proximus hun klanten behandeld, customer support, en zelfs de bestelling, vind ik dan weer uitermate slecht. Was deze hele procedure het waard? Absoluut, ik heb nu een "stabiel" 3G netwerk, maar ik kijk niet uit naar de volgende ervaring met de Proximus helpdesk.

Een soortgelijke ervaring vindt u hier, en ook in een ander topic op iPhoneclub ziet u veel frustratie. Bent u alreeds overgestapt (Indien nog mogelijk?) naar Proximus Generation Connect? En indien ja, wat is uw ervaring?

Laatst gewijzigd door jeutie; 23-12-11 om 14:13.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-12-11, 22:05
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik had eerst gebelt om mijn abo nr te behouden en zo naar connect over te stappen, men zegde toen dat dat niet ging, ik had niet veel zin om te wachten en heb dan maar een nieuwe nummer genomen. De week nadien had ik mijn kaartje ontvangen.
Ik heb dus geen enkel probleem gehad.
Een nieuw nr nemen is het snelste en gemakkelijkste.
Mijn abo heb ik vorige week opgezegd en is net vandaag afgesloten, geen bereik meer, ze hebbe mijn aangetekende brief dus goed ontvangen, dus dat doen ze dan ook weer zoals het moet, nu nog wachte op de leuke brief die ik moet betalen van mijn overige maanden die ik nog te gaan had maar dat kan mij niet schelen.
  #3  
Oud 23-12-11, 23:03
cumme cumme is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Ik ben ook overgestapt van MV naar PM. Dinsdag hadden ze mijn nr overgedragen en dus onbereikbaar, deze avond nieuwe sim in de bus. Een paar keer gebeld naar de helpdesk, heel vriendelijk (in tegenstelling tot Telenet) en behulpzaam. Tof dat ze de brieven per koerier deden ipv de post. Al bij al tevreden. Geen bevestigingsmail gekregen bij registratie/betaling op 09/12/2011. 20 euro staat op de sim. Geen problemen met onbekend nummer. Ik heb wel geen 4S maar een gewone 4, misschien ligt daar het probleem. Ik heb gesynct met Itunes maar niets speciaals gezien. (Visual) Voice mail ? Niet nodig, staat gewoon af hier. Ben ik tevreden ? Ja, ik ben bereikbaar thuis (Base heeft problemen regio 3040). En 3G thuis. En de snelheid is 3x sneller dan Base. Plus het is geen abbo, ik stop ermee wanneer ik wil.
  #4  
Oud 24-12-11, 00:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Inderdaad, het is niet bij iedereen slecht gegaan de transaktie.
Ik heb al gelezen de mensen van proximus zelf vertelden ze overdonderd zijn van het vele werk die op zeer korte tijd is binnen gekomen.
Het zou mij niet verbazen hoor moesten ze al over de 5000 zitten.
Die 5000 is maar een getal om de mensen mss aan te zetten om snel over te schakelen, je weet hoe dat gaat he bij die mannen .
  #5  
Oud 28-12-11, 02:16
Staggeble Staggeble is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 6
Standaard Generation connect!!

Ik heb net hetzelfde meegemaakt!! Eerst 2 weken rondgelopen met 50 cent op mijn simkaart en dan 1 week zonder simkaart. Ik hoop toch op een schadevergoeding van proximus want ze hadden een levering van 2 tot 3 werkdagen gegarandeerd.
  #6  
Oud 28-12-11, 11:14
cumme cumme is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

Gisteren tellers gereset (opnieuw 2Gb+ 2000 SMS) + 10 Mb buitenland (nu 20Mb) + 20 euro beltegoed als tegemoetkoming voor late levertijd. Prima van Proximus zou ik zo zeggen.
  #7  
Oud 30-12-11, 00:32
HowowcanIgo HowowcanIgo is offline
• iOS 11.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zulte, België
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cumme Bekijk bericht
Gisteren tellers gereset (opnieuw 2Gb+ 2000 SMS) + 10 Mb buitenland (nu 20Mb) + 20 euro beltegoed als tegemoetkoming voor late levertijd. Prima van Proximus zou ik zo zeggen.
Vandaag net hetzelfde bij mij

Howow
  #8  
Oud 30-12-11, 13:14
laurensvds laurensvds is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 9
Standaard

ik zou dit ook willen hebben op mijn iphone maar ik ben op dit moment pay en go van proximus.
kan ik dit dan ook krijgen of moet ik naar iets anders zoeken.

grtz
  #9  
Oud 30-12-11, 13:52
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik heb nog niet veel goeds gehoord van Generation Connect.
Zie ook hier

En met een helpdesk heb ik het ook wel gehad, bij Telenet wordt je in 80% van de gevallen altijd doorgestuurd naar een betalen nr. (070 69 69 69) tenzij het om betalingen gaat, dan kun je wel bij het gratis nummer terecht.

Bij Mobistar had ik 2x een Franstalige dame aan de lijn terwijl ik Vlaming ben, ik heb dan ook gezegd dat ik in het Nederlands geholpen wilde worden maar ze verstond dit niet. O.a. was dit één van de redenen om daar te vertrekken ook omdat er vanalles misliep.


Bon ik zit nu bij Mobile Vikings en ik blijf daar ook, ik geef toe het mobiel netwerk werkt traag maar dat is een probleem dat geleidelijk aan wordt opgelost.
  #10  
Oud 30-12-11, 18:20
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Hier is na 3 weken ook alles opgelost. Ik had ook de ombuds voor telecom al verwittigd. Ze hebben de klachten doorgegeven aan proximus. Ik ben benieuwd wat dat nog gaat opleveren.

Ik heb ook de 20 extra euros gekregen.
De klantendienst werkt bij proximus ronduit slecht. Alleen voor dat zou ik al terug gaan naar MV. Maar er zijn ook goede mensen bij proximus. Als je maar vaak genoeg belt kom je iemand tegen die je echt wil helpen en dat dan ook doet.

Anyway momenteel is alles goed voor mij. Ik ben alleen benieuwd wat het gaat geven bij de volgende herlading. Hopelijk zijn er dan geen problemen.

Al bij al toch nog een tevreden klant
  #11  
Oud 30-12-11, 20:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje Bekijk bericht
Hier is na 3 weken ook alles opgelost. Ik had ook de ombuds voor telecom al verwittigd. Ze hebben de klachten doorgegeven aan proximus. Ik ben benieuwd wat dat nog gaat opleveren.

Ik heb ook de 20 extra euros gekregen.
De klantendienst werkt bij proximus ronduit slecht. Alleen voor dat zou ik al terug gaan naar MV. Maar er zijn ook goede mensen bij proximus. Als je maar vaak genoeg belt kom je iemand tegen die je echt wil helpen en dat dan ook doet.

Anyway momenteel is alles goed voor mij. Ik ben alleen benieuwd wat het gaat geven bij de volgende herlading. Hopelijk zijn er dan geen problemen.

Al bij al toch nog een tevreden klant
Gelukkig ben je nie zo iemand die belachelijk doet zoals sommige anderen, daarmee bedoel ik: ze zijn gefrutstreerd omdat het zolang duurd (terecht akkoord) en wat doen ze, ze zeggen hun kaartje terug op en gaan naar een ander terug,lol, zeer flauw vind ik, vanaf éénmaal alles voorbij is en correct is dan zal je snel merken proximus zelden een probleem heeft.
  #12  
Oud 31-12-11, 11:23
jeutie's schermafbeelding
jeutie jeutie is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Wervik, België
Berichten: 32
Stuur een bericht via MSN naar jeutie
Standaard

Heb ook die 20€ belwaarde gekregen als compensatie, dat is geen excuus voor alle problemen bij de lancering, maar vind het wel een mooie geste. Heb nog een paar keer gebeld voor mijn problemen met "Mijn nummer: Onbekend" maar daar is nog steeds geen oplossing voor. Ben benieuwd wat het herladen zal geven… Mijn bereik wordt ook een beetje stabieler. Maar zoals hierboven vermeld, eens alles werkt zoals het moet, is Proximus het slechtste nog niet.
  #13  
Oud 04-01-12, 18:45
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Ik heb vandaag antwoord gekregen van de ombuds voor telecom. Proximus heeft me nog 10 euro extra gegeven ter verontschuldiging.

Ik ben tevreden, al had ik dit niet verwacht.
  #14  
Oud 04-01-12, 19:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje Bekijk bericht
Ik heb vandaag antwoord gekregen van de ombuds voor telecom. Proximus heeft me nog 10 euro extra gegeven ter verontschuldiging.

Ik ben tevreden, al had ik dit niet verwacht.
Beter iets dan niets.
  #15  
Oud 06-01-12, 18:41
laurensvds laurensvds is offline
 
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 9
Standaard

ik ben vanaf nu ook generation connect, heb niets van problemen gehad.
ik was al pay en go klant
en heb gewoon naar de klantendienst gebeld en een dagje later was het in orde.
  #16  
Oud 10-01-12, 13:35
Donat Donat is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 55
Standaard

Bij mij hadden ze de nr overdracht ook n dag te vroeg gedaan.. resultaat dag onbereikbaar. Was fout van e-shop die achteropliep met levering naar het schijnt.

20 euro tegoed ontvangen van proximus.

Had ook onmiddellijk bij ombudsman een klacht gedaan en via die weg nog 10 euro tegoed van proximus ontvangen.

Benheel tevreden van het 3G netwerk. Pakken sneller als MV!

Heb 20 euro betaald en al voor 50 euro belkrediet

De hello app werkt ook goed. Enkel het herladen via internet vind ik dom..
  #17  
Oud 10-01-12, 15:20
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Proximus geeft aan iedereen 10 euro om hun klanten te binden :')
  #18  
Oud 10-01-12, 17:40
Flying Legend Flying Legend is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Ik ben vorige week ook overgestapt van Mobistar naar Generation Connect.
In tegenstelling tot wat ik hier allemaal lees ging het bij mij zeer vlot.
Op zaterdag had ik het online formulier ingevuld.
Dinsdag ochtend kreeg ik geen ontvangst meer van Mobistar maar de post (zelfs met dat bedrijf had ik geluk) had de nieuwe sim al geleverd.
Ik ben dus altijd berijkbaar geweest.
"Mijn nummer - Onbekend" stond er een 5 tal minuutjes. Daarna kwam mijn nr er netjes op te staan.
Nu heb ik eindelijk overal waar ik kom 3G. In tegenstelling tot Mobistar.
En de personal hotspot functie is nu ook beschikbaar.
Dus heb ik mijn internet everywhere bij mobistar ook opgezegd.
Voor het eerst in mijn bestaan ben ik blij met iets van Belgacom... Dat we dat nog mogen meemaken
  #19  
Oud 19-01-12, 08:03
gadgetfreakske gadgetfreakske is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Gent
Berichten: 14
Standaard

Gisterenavond gebeld om over te schakelen van pay&go naar generation connect. Normaal moet ik vandaag een smsje krijgen dat het in orde is. Hopelijk heb ik geen problemen.
  #20  
Oud 20-01-12, 19:09
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donat Bekijk bericht
Bij mij hadden ze de nr overdracht ook n dag te vroeg gedaan.. resultaat dag onbereikbaar. Was fout van e-shop die achteropliep met levering naar het schijnt.

20 euro tegoed ontvangen van proximus.

Had ook onmiddellijk bij ombudsman een klacht gedaan en via die weg nog 10 euro tegoed van proximus ontvangen.

Benheel tevreden van het 3G netwerk. Pakken sneller als MV!

Heb 20 euro betaald en al voor 50 euro belkrediet

De hello app werkt ook goed. Enkel het herladen via internet vind ik dom..
Ik niet, alles gebeurt via internet de dag van vandaag dusja, ik ben dat gewoon, herladen,pc banking, surfen, downloaden enz... .

Proximus heeft nog steeds 1 groot nadeel en dat is als je op prs of EDGE valt dan heb je het gescheten, veel kan je er niet meedoen omdat die snelheid veel te laag ligt.

Bij de anderen is dan het probleem er minder 3G is en hun snelheden lager liggen of ze meer problemen hebben en af en toe data panne hebben enz...Op dat vlak is proximus alweer beter.
Reageren

Labels
base, generation connect, mobile vikings, mobistar, proximus



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3gs 16g vast in "connect to itunes" Trebor13 iTunes 10 06-12-10 10:21
België: "sim-lock" vrije iphone + proximus ?! adept Overige providers België 55 25-02-10 09:31
iPhone: "Cannot connect to Youtube" error na quickpwn X_chinese Jailbreak 2 08-09-08 15:21
"Please Connect to iTunes" met versie 1.0.2 MacDaddy23 Unlock [archief] 3 19-11-07 17:51
iPhone vast in "connect to itunes" Arcadium Archief 2 12-10-07 02:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:19.