//

Ellende met Proximus: dikke schande!

Ellende met Proximus: dikke schande! discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal ! Ik zit met een erg vervelende zaak dankzij de 'geweldige' klantenservice van Proximus. Dankzij hun 3G-netwerk dat wel vaak werkt in tegenstelling ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-12, 05:17
jxrgxn jxrgxn is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Genk
Berichten: 16
Standaard Ellende met Proximus: dikke schande!

Hoi allemaal !

Ik zit met een erg vervelende zaak dankzij de 'geweldige' klantenservice van Proximus. Dankzij hun 3G-netwerk dat wel vaak werkt in tegenstelling tot andere providers, ben ik ook geneigd bij Proximus te blijven.

Ergens in augustus dit jaar kwam ik het tariefplan van Generation Connect tegen. Meteen interesse voor dit tarief, vooral vanwege de 2GB, besloot ik deze te nemen. Probleem: mijn huidig nummer lag nog onder abonnement tot juni '13. Dus dat was geen optie, aangezien de nieuwe telecomwet toen nog niet ingegaan was. Oplossing: ik had nog een ongebruikt BASE-simkaartje liggen. Dat ander nummer met abo zou ik wel in oktober bij de nieuwe telecomwet afzeggen.

Via de website van GC geef ik aan dit nummer om te zetten naar Proximus, meer bepaald GC. Ik betaal via internet 20 euro. Enkele dagen later krijg ik een brief met de sim-kaart, maar er stond in dat ik deze eerst nog moest bevestigen. Ik bel naar de klantendienst en vraag hoe, waarop die halve fransman mij vertelde dat ik via een Proximus-winkel het document ondertekend moest faxen naar de klantendienst.

Vrij snel was het nummer Proximus, maar van het tarief GC of mijn 20 euro krediet was er geen sprake. Ik bel dus naar de klantendienst en die wist mij te vertellen dat ik het document niet had mogen doorfaxen naar de klantendienst van Proximus - wat die halve fransman mij dus als opdracht gegeven had - maar naar de klantendienst van GC, blijkbaar een aparte dienst binnen Proximus. Goed, ze ging het proberen op te lossen.

Kortweg: na een vijftal keer bellen en twee weken verder kreeg ik plots een sms op mijn huidig nummer (niet het oud BASE-nr. maar mijn nummer met het abonnement) dat het was aangepast naar GC. Goed voor mij, kon ik mijn nummer houden en was ik van dat abo af, maar had dit eigenlijk niet gevraagd en mijn 20 euro was ook niet te bespeuren.

Enkele weken later krijg ik een brief van Proximus om 135 euro opzegging van contract te betalen... Ik denk dat ik achterover kon vallen!

Na enkele malen bellen met de klantendienst, na meestal 20 minuten wachten (120 seconden verplicht antwoord door de wet niks?!), stond ik nog geen stap verder. Ik dan maar een vriendelijke maar duidelijk brief opgestuurd naar hun, geen reactie. Dan nog maar eens de brief aangetekend verstuurd, geen reactie. Ondertussen maar herinneringsbrieven ontvangen...

We zijn ondertussen eind november en na meermaals herinneringsbrieven te hebben ontvangen, heb ik een brief van de deurwaarder ontvangen met nog eens 60 euro erboven op. Binnen 15 dagen geen reactie levert mij een dagvaarding op. Ik val nog liever dood dan dit te betalen!!

Ben ondertussen naar de gratis advocaat van de gemeente geweest om juridisch advies. Deze raadt me aan om alle bewijzen: facturen, bestelling GC, bewijs aangetekend verzenden... aangetekend op te sturen naar de ombudsman van telecom, alsook alles te faxen naar de deurwaarder.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb maar 15 dagen tijd, ondertussen nog maar 12 dagen.
Ik ben duidelijk in mijn recht, maar ik ben een David tegen Goliath. Heb ik een poot om op te staan? Ga ik mijn gelijk krijgen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bijna-boek
Proximus-diensten zijn heel goed, maar f*ck die klantenservice!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-11-12, 19:50
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Als ge echt harde bewijzen hebt in u handen, u bewijs van die aangetekende brief en dergelijke meer dan hebt ge ne poot om op te staan.
Volgens mij kunt ge niet meer doen dan wat ge nu hebt gedaan zoals klacht indienen bij de telecom bazaar, heb dat ook al gedaan, theeft wel een volledige maand geduurd eer ik een antwoord kreeg van deze.
In feite zou ge mee ne smartphone die gesprekken moeten opnemen hebben, dan kon je aantonen wat ze u allemaal wijsmaken op diene klantendienst en zo aantonen dat ze u bv verkeerde info gaven.
Je moet zeker nu meteen die telecom dingens contacteren, scan uw document enzo mee via email, je moet alles ook zeer zeer goed en duidelijk uitleggen.
  #3  
Oud 02-12-12, 11:20
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Die ombudsdienst gaat je wel helpen hoor. Dat heeft hij bij mij ook al gedaan met proximus. Toen heb ik alles netjes vergoed gekregen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
i message ellende Eddread iPhone Apps 5 10-12-11 07:19
iPhone: Cydia ellende thebruceii Jailbreak 0 31-08-10 17:09
schande migros Koopinformatie Nederland 18 30-07-10 21:28
iPhone ellende MacRub Unlock [archief] 11 08-05-08 19:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.