//

van 3g naar Edge

van 3g naar Edge discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Het probleempje dat zich voordoet is dat ik meestal op Edge zit ipv op 3g... Als ik op Edge zit en bij instellingen 3g uit- ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-01-13, 10:07
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard van 3g naar Edge

Het probleempje dat zich voordoet is dat ik meestal op Edge zit ipv op 3g...
Als ik op Edge zit en bij instellingen 3g uit- en inschakel springt hij wel op 3g, als ik mij verplaats verandert hij meestal naar terug naar Edge
Iemand die weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de Iphone 5 automatisch naar 3g schakelt ipv steeds naar Edge te gaan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-13, 10:24
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

mss is de 3G zo brak dat hij terug gaat naar EDGE.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 15-01-13, 10:29
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Bij mij is het omgekeerd. Als ik genoeg 3G bereik heb maar 3G uitzet gaat hij naar EDGE.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #4  
Oud 15-01-13, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Als ik genoeg 3G bereik heb maar 3G uitzet gaat hij naar EDGE.
Zijn er dan nog providers in Nederland die EDGE gebruiken? Als ik hetzelfde doe (T-Mobile) gaat de iPhone naar GPRS.
  #5  
Oud 15-01-13, 10:45
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Bij mij is het omgekeerd. Als ik genoeg 3G bereik heb maar 3G uitzet gaat hij naar EDGE.
dat is toch logisch nee ? als je genoeg 3g bereik hebt maar beslist van 3g uit te schakelen kan er toch niets anders gebeuren dan dat je naar Edge overschakelt? (hier in België toch)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 januari 2013 om 10:47 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
mss is de 3G zo brak dat hij terug gaat naar EDGE.
op mijn werk is het allemaal proximus-netwerk dat de klok slaat dus veronderstel ik dat er veel 3g bereik zou moeten zijn?, het probleem is dat ik automatisch naar Edge terwijl er 3g aanwezig is ....
  #6  
Oud 15-01-13, 10:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stormen Bekijk bericht

op mijn werk is het allemaal proximus-netwerk dat de klok slaat dus veronderstel ik dat er veel 3g bereik zou moeten zijn?, het probleem is dat ik automatisch naar Edge terwijl er 3g aanwezig is ....
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een iPhone 5, maar dan met Mobistar, in de streek Herentals-Geel-Mol en de omgeving van Bilzen.

Een iPhone 4, ook met Mobistar, blijft wel netjes op het 3G netwerk in vernoemde omgevingen.
  #7  
Oud 15-01-13, 11:02
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een iPhone 5, maar dan met Mobistar, in de streek Herentals-Geel-Mol en de omgeving van Bilzen.

Een iPhone 4, ook met Mobistar, blijft wel netjes op het 3G netwerk in vernoemde omgevingen.
ik heb zelfs gehad dat ik op Wi-Fi zat met men 5 en men collega met de 4...
Hij laadde zijn pagina en ik bleef tijdens het laden van de pagina hangen, ff vliegtuigmodus op en af en dan ging mijn collega zijn 4s sneller dan de mijne...
ff instellingen van safari aangepast en probleem opgelost (voorlopig)...
Dit is men 3e Iphone 5 al op 3 weken tijd, er scheelde altijd wel iets, dus ik denk dat het een verkeerde serie is die zal verkocht worden bij de Apple -store.... nu fingers crossed dat er in de iphone die ik nu heb geen problemen meer zitten want ik begin het wel stilletjes aan beu te worden (elke keer oude Iphone laten ophalen => conge nemen, elke keer weer een nieuwe plakker op mijn scherm... enz)
  #8  
Oud 15-01-13, 11:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stormen Bekijk bericht
Dit is men 3e Iphone 5 al op 3 weken tijd, er scheelde altijd wel iets, dus ik denk dat het een verkeerde serie is die zal verkocht worden bij de Apple -store....
Ik vermoed dat de iPhone 5 meer veldsterkte en bandbreedte nodig heeft om op 3G te blijven dan een iPhone 4.

Dat is niet makkelijk om te onderzoeken. Voor de iPhone 5 is er nog geen jailbreak dus voor analyse kan je alleen maar gebruik maken van de verborgen Field Test app. En dat is een heel technische bedoening. Op mijn iPhone 4 (met jailbreak) gaat dat iets makkelijker met de Signal app uit Cydia.

Succes verder
  #9  
Oud 15-01-13, 11:26
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik vermoed dat de iPhone 5 meer veldsterkte en bandbreedte nodig heeft om op 3G te blijven dan een iPhone 4.

Dat is niet makkelijk om te onderzoeken. Voor de iPhone 5 is er nog geen jailbreak dus voor analyse kan je alleen maar gebruik maken van de verborgen Field Test app. En dat is een heel technische bedoening. Op mijn iPhone 4 (met jailbreak) gaat dat iets makkelijker met de Signal app uit Cydia.

Succes verder
ook heb ik thuis soms dat men Wi-Fi-netwerk wegvalt ofdat hij niet overschakelt naar Wi-Fi en dan moet ik via instellingen men Wi-Fi aanduiden, beetje irritant...
  #10  
Oud 15-01-13, 11:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stormen Bekijk bericht
ook heb ik thuis soms dat men Wi-Fi-netwerk wegvalt ofdat hij niet overschakelt naar Wi-Fi en dan moet ik via instellingen men Wi-Fi aanduiden, beetje irritant...
Dat is niet normaal. Maar dat heeft niets te maken met 3G/EDGE/GPRS. Waarschijnlijk een router die het nogal moeilijk heeft met het Multicast DNS protocol zoals dat nu gebruikt wordt in iOS 6.x.x

Succes verder
  #11  
Oud 15-01-13, 11:47
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is niet normaal. Maar dat heeft niets te maken met 3G/EDGE/GPRS. Waarschijnlijk een router die het nogal moeilijk heeft met het Multicast DNS protocol zoals dat nu gebruikt wordt in iOS 6.x.x

Succes verder
Ik weet dat dat er niets mee te maken heeft, maar is een probleem die ik bij elke Iphone al gehad heb
ik ga er zo eentje bijplaatsen en dan zou het probleem zich normaal niet meer mogen voordoen...
tp-link tl-wa801nd netz wlan acces point 300 mb

tnx voor de hulp
  #12  
Oud 15-01-13, 12:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stormen Bekijk bericht
ik ga er zo eentje bijplaatsen en dan zou het probleem zich normaal niet meer mogen voordoen...
tp-link tl-wa801nd netz wlan acces point 300 mb
/offtopic/
Als een recensie van Amazon.de klopt dan zou ik dat TP-Link ding maar niet kopen. Blijkbaar is die TL-WA801ND niet (volledig) compatibel met Multicast DNS (aka Bonjour) en is het probleem bij TP-Link bekend.

Amazon.de: Tethys's Rezension von TP-Link TL-WA801ND Netz WLAN Access Point ...
/ontopic/
  #13  
Oud 15-01-13, 12:21
stormen stormen is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
/offtopic/
Als een recensie van Amazon.de klopt dan zou ik dat TP-Link ding maar niet kopen. Blijkbaar is die TL-WA801ND niet (volledig) compatibel met Multicast DNS (aka Bonjour) en is het probleem bij TP-Link bekend.

Amazon.de: Tethys's Rezension von TP-Link TL-WA801ND Netz WLAN Access Point ...
/ontopic/
ow even mee opletten dan...

On topic, het probleem steekt dus weer de kop op.. pagina's willen niet verder doorladen terwijl het laad-pictogram blijft doordraaien, wordt enkel verholpen als ik vliegtuigmodus in- en uitschakel, begint echt enorm op mijn zenuwen te werken, *zucht* vanavond dan maar weer een telefoontje plegen naar de technische dienst van de applestore..... op naar de 3e wissel in 2 weken, dus naar men 4e Iphone...
  #14  
Oud 04-04-13, 09:13
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Dat is nou identiek hetzelfde probleem dat ik nou voor heb.
Hij kiest Edge Terwijl er 3G moet zijn.

Hier heb ik er ook al een topic over gestart. => http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...problemen.html

Heeft iemand ondertussen de oplossing al?

Had niet gezien dat er al een topic over was.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Geen EDGE/DATA meer na update naar iOS4 Pruis Overige providers België 8 04-08-10 20:29
US 8gb update naar 2.01 EDGE menu weg Armando iPhone algemeen 24 24-11-08 11:47
edge internet en mail van iphone naar mac air ?? cbrman Archief 4 23-04-08 09:37
EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren Robbor iPhone algemeen 35 07-11-07 23:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.