iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Proximus 4G... iPhone 5... (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/141616-proximus-4g-iphone-5-a.html)

jxrgxn 11-07-13 01:39

Proximus 4G... iPhone 5...
 
Hallo mensen,

is er ondertussen enig idee wanneer het 4G van Proximus eindelijk actief wordt op de iPhone 5 ?

Grtn!

Techfreak 11-07-13 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn (Bericht 903242)
Hallo mensen,

is er ondertussen enig idee wanneer het 4G van Proximus eindelijk actief wordt op de iPhone 5 ?

Grtn!

Dat is volgens mij al wel even actief. Alleen niet overal.

Hier vind je een kaartje.

Kwaliteit van het netwerk: de kaart bekijken

jxrgxn 11-07-13 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 903249)
Dat is volgens mij al wel even actief. Alleen niet overal.

Hier vind je een kaartje.

Kwaliteit van het netwerk: de kaart bekijken

Neen, klopt niet. iPhone 5 heeft wel LTE/4G, maar Apple heeft deze tot op heden nog niet vrijgegeven voor Proximus.
Een groot minpunt van hun!

Techfreak 11-07-13 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn (Bericht 903283)
Neen, klopt niet. iPhone 5 heeft wel LTE/4G, maar Apple heeft deze tot op heden nog niet vrijgegeven voor Proximus.
Een groot minpunt van hun!

Dat is wel dom ja. Dan heb je een toestel dat 4G aan kan en dan kan je er niets mee.

Is daar een reden voor dat ze dat tegen houden?

apotheosis 11-07-13 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 903284)
Dat is wel dom ja. Dan heb je een toestel dat 4G aan kan en dan kan je er niets mee.

Is daar een reden voor dat ze dat tegen houden?

Ja, ze wrken samen met mobistar :-).
En mobistar hun 4G is er blijkbaar nog steeds niet.

Techfreak 11-07-13 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 903287)
Ja, ze wrken samen met mobistar :-).
En mobistar hun 4G is er blijkbaar nog steeds niet.

Mobistar zit er altij wel voor iets tussen. :s

jxrgxn 11-07-13 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 903290)
Mobistar zit er altij wel voor iets tussen. :s

Het moet niet op Mobistar gestoken worden, die kunnen er niets aan doen. Bovendien is hun samenwerkingscontract met Apple afgelopen.

Het is een beetje een smerige praktijk van Apple. Zij willen het gewoon niet vrijgeven vooraleer hun (vorige) partner Mobistar 4G heeft, tenzij Proximus met geld over de brug komt. Dat is wat ik via verschillende bronnen heb vernomen en is tegen de wet.

Ik ben fan van Apple z'n producten, maar hun beleid is soms echt smerig.

Techfreak 11-07-13 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jxrgxn (Bericht 903318)
Het moet niet op Mobistar gestoken worden, die kunnen er niets aan doen. Bovendien is hun samenwerkingscontract met Apple afgelopen.

Het is een beetje een smerige praktijk van Apple. Zij willen het gewoon niet vrijgeven vooraleer hun (vorige) partner Mobistar 4G heeft, tenzij Proximus met geld over de brug komt. Dat is wat ik via verschillende bronnen heb vernomen en is tegen de wet.

Ik ben fan van Apple z'n producten, maar hun beleid is soms echt smerig.

Ja, daar kan je ook wel eens gelijk in hebben.

Mr.Bluestar 12-07-13 16:31

Je kan dit wel activeren als je wat moeite doet maar ik je vertellen dat het perfect werkt. Je moet de provider instellingen van je iPhone aanpassen en die van een iPad 4e generatie er in stoppen. Meer uitleg vind je hier : Proximus 4G op iPhone 5 - Dimitri Bruckmann
Succes!

jxrgxn 12-07-13 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar (Bericht 903407)
Je kan dit wel activeren als je wat moeite doet maar ik je vertellen dat het perfect werkt. Je moet de provider instellingen van je iPhone aanpassen en die van een iPad 4e generatie er in stoppen. Meer uitleg vind je hier : Proximus 4G op iPhone 5 - Dimitri Bruckmann
Succes!

Ik weet dat het zo werkt, maar ik wil het niet op die manier.
Bovendien werkt je iMessage dan niet meer via je nummer en kan je ook niet meer MMS'en.

Mr.Bluestar 13-07-13 15:18

Geen idee idee of er functionaliteit weg valt. Had een full restore uitgevoerd omdat ik vermoedde dat het wel wat ging schelen op batterijverbruik. Maar dat geeft geen nadelig effect. Zal de 4G truc binnenkort nog eens uitvoeren en dan vertellen of je iMessage dan nog werkt.
Denk dat je pas op 4G kan rekenen vanaf iOS7.

ArneMaes 13-07-13 22:11

Hallo allemaal,

In de iOS 7 bètaversies zijn de carrier setting dezelfde als in iOS 6, dus ik ben er niet zeker van dat met de komst van iOS 7, je ook effectief met je iPhone op Proximus' LTE gaat kunnen.

Mobistar heeft LTE van Apple gekocht (zo was dat ook met de iPhones in 2008). Proximus en BASE moesten ze dan van Mobistar kopen (5-jarig contract) en nu zal dat ook zo zijn met LTE. Kortom: Proximus moet zéér veel geld op tafel smijten om hun LTE voor de iPhone 5 uit te rollen.

Er zijn uiteraard manieren om LTE op je iPhone te krijgen, al dan niet met een jailbreak. Ik heb de optie toegepast zonder jailbreak op een Proximus Generation Connect-simkaart dat ik nog had.
Resultaat (SpeedTest):
http://www.speedtest.net/iphone/586461589.png
Maar handig is het zeker niet! Want Proximus (en nog veel andere providers in deze wereld) ondersteunen nog geen 'voice over LTE', o.a. omdat LTE op veel plaatsen nog in kinderschoentjes loopt.
Negen van de tien keren worden inkomende gesprekken gewoon naar je voicemail doorgeschakeld wanneer je met LTE verbonden bent: de overschakeling naar 2G/3G, wanneer iemand belt, loopt vaak mank (dit ligt puur aan de provider).
Dit is getest met een iPhone 5, die niet officeel op het LTE-netwerk van Proximus mag. Daarom dacht men dat, omdat het aanbiedersbestand van een iPad gebruikt wordt, gesprekken mislopen (een iPad ondersteunt géén voice). Na het testen op een BlackBerry Z10 en een HTC One bleek al snel duidelijk dat het gewoon een probleem is dat Proximus moet oplossen (andere providers (zoals AT&T) hebben ook deze problemen).

En ja: MMS valt weg, want je kan deze niet instellen omdat een aanbiedersbestand gebruikt wordt van een iPad (die hebben géén MMS-mogelijkheid).
Ook Facetime en iMessage werken niet meer via je telefoonnummer, nog enkel via je e-mailadres(sen).

Vriendelijke groet,
Arne

diego__dk 27-04-14 15:27

4G sinds vrijdag beschikbaar enkel upgrade installeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.