//

Facetime - iMessage met de iPhone 5 let op!

Facetime - iMessage met de iPhone 5 let op! discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag raadpleeg ik mijn factuur via Proximus en zie ik weer 6 smsen naar de UK opstaan. Dus ik bel in bij Proximus eerste persoon ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Belgiλ > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-08-13, 15:26
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard Facetime - iMessage met de iPhone 5 let op!

Vandaag raadpleeg ik mijn factuur via Proximus en zie ik weer 6 smsen naar de UK opstaan.
Dus ik bel in bij Proximus eerste persoon in kwestie beweerde dat het kwam door gebruik van imessage.
Hierbij ben ik in discussie gegaan dat ik dit nooit heb gebruik sinds ik de iPhone 5 heb. Hij bleef bij hoog en laag beweren dat het gebruikt is geweest en dat dit de dader was. Omdat ik discussies bleef voeren, werd de verbinding verbroken.

Daarna bel ik terug in krijg ik iemand anders aan de lijn en die beweerde dat het kwam door gebruik van facetime.
Als ik daar tegen zei kan ook niet want staat nie aktief zei ze : Ja iphone is een gevoelig toestel ik heb het ook, en als je ermee belt als je het tegen je gezicht houdt, kan je facetime activeren en bel je ermee zonder dat je het weet. Niks aan te doen je zal ervoor moeten betalen.
Discussies voeren lukt daar dus niet bij Proximus en ben dus totaal niet akkoord met hun beweringen want zovel imessage en facetime staan niet aktief op mijn iphone.

Als er niks door Eva aan wordt gedaan stap ik van een abbonement af bij proximus en neem ik een pay and go kaart.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-08-13, 15:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Daarna bel ik terug in krijg ik iemand anders aan de lijn en die beweerde dat het kwam door gebruik van facetime.
Telkens je iMessage en Facetime activeert wordt er een sms naar de Britse servers van Apple gestuurd. Dus, als je iMessage bijvoorbeeld uitschakelt en later weer inschakelt wordt er een SMS verstuurd.

Die zes (6) smsjes betekenen dat je iMessage/Facetime zes keer geactiveerd hebt. Dat zal ook wel iets te maken hebben met jouw "downgrade" oefeningen.

Sommige providers zoals Mobistar en T-Mobile D, SK en NL rekenen geen kosten aan voor die activatie sms. Proximus blijkbaar wel.

Overigens: dit is geen nieuws maar al heel lang bekend. Er lopen verschillende topics over.
  #3  
Oud 20-08-13, 15:36
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Heb je toestel onlangs een paar keer gereset/herstelt)

Want na de reset/herstel zal je telkens 1 maal de kost voor iMessage en FaceTime betalen naar de UK...
  #4  
Oud 20-08-13, 16:50
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike77 Bekijk bericht
Heb je toestel onlangs een paar keer gereset/herstelt)

Want na de reset/herstel zal je telkens 1 maal de kost voor iMessage en FaceTime betalen naar de UK...
Helaas ja en dat blijkt dus idd het probleem te zijn.
Bij deze weet ik dan ook wel dat de switchen van beide nooit opgezet zullen worden als de iPhone goed draaiende is.
  #5  
Oud 21-08-13, 19:47
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Heb de indruk als je via iCloud een reservekopie maakt dat je ook een smsje kwijt ben aan de UK.
  #6  
Oud 21-08-13, 19:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat is inderdaad maar een indruk.
  #7  
Oud 21-08-13, 21:24
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Ik vertrouw Apple voor geen haar meer .
  #8  
Oud 21-08-13, 21:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Ik vertrouw Apple voor geen haar meer .
Dat is jouw goed recht.
  #9  
Oud 21-08-13, 21:33
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is jouw goed recht.
Ze jagen de mensen onterecht op verdoken kosten :'(.
  #10  
Oud 21-08-13, 21:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto Bekijk bericht
Ze jagen de mensen onterecht op verdoken kosten :'(.
Ze waarschuwen in het iOS Dev Center ook met een tekst, in een groot opvallend geel kader, tegen het downgraden van iOS 7 Beta. Daar heb je waarschijnlijk naast gekeken.

Trouwens, die sms kosten zijn niet verdoken. Toen je iMessage/Facetime activeerde heb je een blauwe pop-up gekregen met een waarschuwing dat de provider kosten kan aanrekenen. Die pop-up zal je ook wel gemist hebben.

En avant la musique en op naar Android zou ik zeggen. Succes verder.
  #11  
Oud 21-08-13, 21:49
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Ja die blauwe pop-up heb ik gekregen ja, maar hiermee dacht ik dat ze bedoelde mocht je 3G ofzo gebruiken. DACHT IK .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 augustus 2013 om 20:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ze waarschuwen in het iOS Dev Center ook met een tekst, in een groot opvallend geel kader, tegen het downgraden van iOS 7 Beta. Daar heb je waarschijnlijk naast gekeken.
Ja want ik hang op die forums niet rond .
En heb de iphone hersteld in itunes dus niet echt gedowngrade in mijn ogen maar bon.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inloggen iMessage en FaceTime mislukt PindaP iPad algemeen 24 28-09-14 02:26
HELP! iMessage en Facetime werken niet Abida0201 iPhone algemeen 12 21-12-12 00:21
Problemen met facetime en Imessage Maxime91 iPhone algemeen 0 25-10-12 18:53
Iphone 4 Problemen Facetime, Imessage, Youtube en Pushberichtgeving ddddd iPhone algemeen 9 04-09-12 20:24
Activering iMessage FaceTime kingward iPad algemeen 0 25-03-12 10:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.