iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   MMS problemen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/148007-mms-problemen.html)

jc2104 15-11-13 14:51

MMS problemen
 
Hallo iedereen,
Ik ben pas lid dus als ik domme dingen vraag, don't shoot....
Ik heb een Iphone 4, heb alles ingesteld zoals de provider proximus me vroeg, maar.....
Mijn vrouw heeft een samsung smartphone gekocht en wanneer ze een mms stuurt naar mijn iphone lukt dit niet dan worden deze direct naar mijn gmail account gestuurd?
Terwijl mijn zoon ook een Iphone 4 heeft en daar de mms wel krijgt in zijn sms vak?
kan iemand me aub helpen?
Welke instellingen kunnen foutief zijn?:(

Techfreak 15-11-13 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jc2104 (Bericht 934199)
Hallo iedereen,
Ik ben pas lid dus als ik domme dingen vraag, don't shoot....
Ik heb een Iphone 4, heb alles ingesteld zoals de provider proximus me vroeg, maar.....
Mijn vrouw heeft een samsung smartphone gekocht en wanneer ze een mms stuurt naar mijn iphone lukt dit niet dan worden deze direct naar mijn gmail account gestuurd?
Terwijl mijn zoon ook een Iphone 4 heeft en daar de mms wel krijgt in zijn sms vak?
kan iemand me aub helpen?
Welke instellingen kunnen foutief zijn?:(

Heb je bij instellingen - mobiel internet het volgende ingevuld?

APN: event.proximus.be
Gebruikersnaam: mms
Wachtwoord: mms
MMSC: http://mmsc.proximus.be/mms
Mms-proxy: 010.055.014.075.8080
Maximale mms grootte: 300000

Het kan ook zijn dat je je iPhone even moet herstarten.

Heeft je zoon ook Proximus trouwens?

jc2104 16-11-13 09:28

hy
 
Hy Techfreak,

bedankt voor de reply, ik heb alles ingevuld zoals je vermeld had maar zit nog steeds met hetzelfde probleem :(
Mijn zoon heeft ook proximus...

Kan je me verder helpen?

Dank,

DenIvo 16-11-13 09:47

hier hetzelfde probleem, alles netjes ingevuld, maar toch krijg ik geen mms verstuurd :confused:

En ik zit ook bij Proximus, Generation Connect ;)

Hiervoor bij mijn galaxy S4 ging alles trouwens automatisch ;)

Techfreak 16-11-13 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jc2104 (Bericht 934419)
Hy Techfreak,

bedankt voor de reply, ik heb alles ingevuld zoals je vermeld had maar zit nog steeds met hetzelfde probleem :(
Mijn zoon heeft ook proximus...

Kan je me verder helpen?

Dank,

Heeft je zoon iOS 7.0.4? Dan zou ik alle instellingen is goed met elkaar vergelijken.

En heb je de iPhone herstart na het ingeven van die gegevens?

Wat ook een mogelijkheid is, is dat de instellingen op je vrouw haar toestel niet goed staan. Waardoor ze naar je gmail stuurt ipv je gsm nummer.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2013 om 09:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenIvo (Bericht 934426)
hier hetzelfde probleem, alles netjes ingevuld, maar toch krijg ik geen mms verstuurd :confused:

En ik zit ook bij Proximus, Generation Connect ;)

Hiervoor bij mijn galaxy S4 ging alles trouwens automatisch ;)

Proximus en de APN gegevens op een iPhone zijn nooit een goede combinatie geweest jammer genoeg. Maar bij mij gaat het goed.

Proximus is ook geen 'vrienden' met Apple. Dit kan je zien aan het feit dat ze veel promoties doen met Samsung telefoons en nog steeds geen 4G hebben voor de iPhone.

DenIvo 16-11-13 09:56

Techfreak, jij zit dan ook bij Proximus ?

jc2104 16-11-13 09:57

mms
 
Bedankt voor de vlugge respons, ik heb alles nagekeken en zien geen verschil, zal eens kijken naar mijn vrouw haar gsm?
Ik vermoedde dat mijn gsmnummer "ergens" gelinkt staat aan die gmail maar zou echt niet weten hoe dit komt, en waar ik dat kan uitschakelen trouwens...
Dus de zoektocht gaat verder, alle hulp is welkom ;)

Techfreak 16-11-13 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenIvo (Bericht 934432)
Techfreak, jij zit dan ook bij Proximus ?

Ja hoor. Al meer dan 10 jaar ondertussen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 november 2013 om 09:59 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jc2104 (Bericht 934433)
Bedankt voor de vlugge respons, ik heb alles nagekeken en zien geen verschil, zal eens kijken naar mijn vrouw haar gsm?
Ik vermoedde dat mijn gsmnummer "ergens" gelinkt staat aan die gmail maar zou echt niet weten hoe dit komt, en waar ik dat kan uitschakelen trouwens...
Dus de zoektocht gaat verder, alle hulp is welkom ;)

Ja van Android heb ik niet genoeg kennis om dat zo te kunnen zeggen. Wie zoekt die vind zou ik zeggen.

Als laatste oplossing zou je ook naar een Proximus verkooppunt kunnen gaan en daar hulp vragen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.