iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Iphone 5S maar geen 4G? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/149362-iphone-5s-maar-geen-4g.html)

loicin 16-12-13 13:29

Iphone 5S maar geen 4G?
 
ik heb een tijdje geleden een iphone 5S simlock vrij gekocht in amerika, nu zit ik bij proximus als provider en kan ik geen 4g ontvangen. :(

In vorige topics lees ik dat apple wacht tot dat mobistar zijn 4g netwerk lanceert, klopt dit?

of moet ik gewoon aan mijn instellingen sleutelen? :confused:

alvast bedankt

loic

Techfreak 16-12-13 15:54

Wat er allemaal op het net te lezen staat weet ik niet. Er is ondertussen al zoveel over gezegd.

Het is in ieder geval een feit dat Proximus nog geen 4G ondersteund op iPhone. Spijtig genoeg.

Je zal geduld moeten hebben tot dit wel is. Wanneer dit gaat zijn? Dat weet alleen Proximus en Apple.

apotheosis 20-12-13 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 940206)
Wat er allemaal op het net te lezen staat weet ik niet. Er is ondertussen al zoveel over gezegd.

Het is in ieder geval een feit dat Proximus nog geen 4G ondersteund op iPhone. Spijtig genoeg.

Je zal geduld moeten hebben tot dit wel is. Wanneer dit gaat zijn? Dat weet alleen Proximus en Apple.

Tbegint toch stilaan tegen te steken.

vuurvreter 20-12-13 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 940819)
Tbegint toch stilaan tegen te steken.

Toch vervelend die "Monopoly" positie van Apple, duur en arrogant. :rolleyes:

apotheosis 21-12-13 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 940822)
Toch vervelend die "Monopoly" positie van Apple, duur en arrogant. :rolleyes:

Ja, soms vindk ook dat Apple overdrijft, toch wil ik geen andere toestel of beter gezegd, geene android of windows phone, dat besturingssysteem ligt me niet zo goed.

Kubbie92 21-12-13 10:08

Ik heb overlaatst een ferme discussie gehad op twitter met mobistarklantendienst. Ze waren zeker dat het aan apple lag en dat andere operatoren een aanvraag moeten indienen, maar op de vraag waarom ze uiteindelijk overal op hun website reclame maken dat ze 'de enige met 4G op een iPhone' zijn klapten ze dicht. In ieder geval de 4G van Mobistar is bedrog. Ik heb voor een 5tal dagen zo'n kaart genomen om het te testen, maar in Antwerpen had ik in de binnenstad af en toe 4G en dan sloeg het over naar EDGE..

Ik ging terug naar de winkel en vertelde het allemaal waarop die man het niet geloofde. Ik nam als voorbeeld de Keyserlei. En toen we naar buiten gingen stond er op zijn iPhone, jawel, een E! En dit op de achtergrond van een mooie affiche over 4G overal in Antw. In ieder geval: Mobistar dat zijn gewoon bedriegers. Eerst konden ze geen goede tv garanderen en nu niet eens een deftig netwerk?

Offtopic: Ze zouden beter een inhaalmanoevre kunnen doen door met Telenet in zee te gaan, maar dat doen ze nog niet.. Als zelfs Base al een betere dekking garandeert.. 2 jaar geleden was dat nooit waar geweest!

Techfreak 23-12-13 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 940882)
Offtopic: Ze zouden beter een inhaalmanoevre kunnen doen door met Telenet in zee te gaan, maar dat doen ze nog niet.. Als zelfs Base al een betere dekking garandeert.. 2 jaar geleden was dat nooit waar geweest!

Wie zou beter met Telenet in zee gaan?

senna22 23-12-13 11:36

Ik heb zelf een 5 uit canada maar het model dat ik heb kan niet de 4g band krijgen die tmobile gebruikt in nederland.
het is het model 1428 en in nederland wordt de 1429 verkocht.

apotheosis 23-12-13 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 940882)
Ik heb overlaatst een ferme discussie gehad op twitter met mobistarklantendienst. Ze waren zeker dat het aan apple lag en dat andere operatoren een aanvraag moeten indienen, maar op de vraag waarom ze uiteindelijk overal op hun website reclame maken dat ze 'de enige met 4G op een iPhone' zijn klapten ze dicht. In ieder geval de 4G van Mobistar is bedrog. Ik heb voor een 5tal dagen zo'n kaart genomen om het te testen, maar in Antwerpen had ik in de binnenstad af en toe 4G en dan sloeg het over naar EDGE..

Ik ging terug naar de winkel en vertelde het allemaal waarop die man het niet geloofde. Ik nam als voorbeeld de Keyserlei. En toen we naar buiten gingen stond er op zijn iPhone, jawel, een E! En dit op de achtergrond van een mooie affiche over 4G overal in Antw. In ieder geval: Mobistar dat zijn gewoon bedriegers. Eerst konden ze geen goede tv garanderen en nu niet eens een deftig netwerk?

Offtopic: Ze zouden beter een inhaalmanoevre kunnen doen door met Telenet in zee te gaan, maar dat doen ze nog niet.. Als zelfs Base al een betere dekking garandeert.. 2 jaar geleden was dat nooit waar geweest!


Mensen die voor die providers werken e, die weten er vaak minder van dan ons :-).

Kubbie92 24-12-13 01:05

Als ze nu eens gewoon al wisten wat ze verkopen...

Techfreak 24-12-13 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 941611)
Als ze nu eens gewoon al wisten wat ze verkopen...

Maar ik heb nog geen antwoord op men vraag. ;)

Cokeman 28-12-13 17:18

Iemand een idee als hier opnieuw een fix voor komt zoals er vroeger was? Met de bestanden van de ipad. Maar dan voor iOS7, eventueel via jailbreak?

Senneke 28-12-13 18:38

Het is ook zo dat je moet bijbetalen bij je abbo he om 4G beschikbaar te hebben.
Anders surf je gewoon op 3G.

Freeltd 28-12-13 20:11

Ik lig er ni wakker van. 3G werkt goed voor mij. En ik heb geduld.

Kubbie92 28-12-13 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 941631)
Maar ik heb nog geen antwoord op men vraag. ;)

Mobistar + Telenet

wollie1979 28-12-13 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Senneke (Bericht 942545)
Het is ook zo dat je moet bijbetalen bij je abbo he om 4G beschikbaar te hebben.
Anders surf je gewoon op 3G.

Niet bij T-Mobile ;-)

Freeltd 28-12-13 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 941322)
Wie zou beter met Telenet in zee gaan?

Hij bedoeld Apple.

Maar iedereen lult maar over telenet, maar die zijn toch geen standalone provider? Volgens mij is dat enkel mobistar, proximus en base. Al de anderen gebruiken de netwerken van die 3.

apotheosis 01-01-14 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 941322)
Wie zou beter met Telenet in zee gaan?

Proximus gaat dit niet doen en base zit al met andere in zee.
Niemand niet dus. ;)

Telenet heeft 2 keuzes; of zelf een eigen netwerk beginnen of gewoon bij mobistar blijven.

Techfreak 01-01-14 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 942581)
Mobistar + Telenet

Euhm, Mobistar en telenet werken al samen. :confused:

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 januari 2014 om 21:12 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 942583)
Hij bedoeld Apple.

Maar iedereen lult maar over telenet, maar die zijn toch geen standalone provider? Volgens mij is dat enkel mobistar, proximus en base. Al de anderen gebruiken de netwerken van die 3.

Nee idd. Telenet maakt gebruik van het Mobistar netwerk. Net zoals mobile vikings van het base netwerk.

gstoelen 10-04-14 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door loicin (Bericht 940166)
ik heb een tijdje geleden een iphone 5S simlock vrij gekocht in amerika, nu zit ik bij proximus als provider en kan ik geen 4g ontvangen. :(

In vorige topics lees ik dat apple wacht tot dat mobistar zijn 4g netwerk lanceert, klopt dit?

of moet ik gewoon aan mijn instellingen sleutelen? :confused:

alvast bedankt

loic

Heel waarschijnlijk is dit model van iPhone niet ondersteund op Belgische 4G netwerken .. Check het modelnummer (op de achterkant van het toestel) - als daar A1533 staat, is dit model niet ondersteund voor 4G in Belgie...

Ik heb hetzelfde probleem :) iPhone 5s laten meebrengen door een vriend vanuit de USA, en geen 4G mogelijkheid. Dit is locatie-gebonden... Check de website van Apple over 4G/LTE :

https://www.apple.com/iphone/LTE/

In Belgie is alleen het iPhone model A1457 (5s) en A1507 (5c) ondersteund...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.