iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Signaalsterkte Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/163110-signaalsterkte-proximus.html)

belgiumiphone 13-03-15 13:36

Signaalsterkte Proximus
 
Ik woon centraal in Gent, in vogelvlucht op 800 meter van het historische centrum.

Ik ben ongeveer 15 jaren klant geweest bij Base, waarvan de voorbije 4 jaren bij Mobile Vikings (Base netwerk). Bij Base en M.V. had ik quasi overal (in Gent en in Brussel) volle ontvangst op mijn gsm/smartphone (5 streepjes/bolletjes). Ook thuis, binnenshuis, had ik volle ontvangst. Ik heb het hier over het "telefoon"-signaal, niet over 3G of 4G (thuis staat de data uit omdat ik via Wi-Fi surf).

Nu ben ik sinds 4 weken via het werk overgestapt naar Proximus. Ik heb nog nooit 5 bolletjes gezien op mijn iphone! En een kleine ramp: bij mij thuis heb ik nu met Proximus maar 1 tot 2 bolletjes ontvangst! Met Base was dit 5 bolletjes op dezelfde plaatsen!

Mijn conclusie is dat het netwerk van Base voor het telefoonsignaal veel beter is dan Proximus.

Nu heb ik de volgende vraag: verbruikt de slechtere ontvangst op mijn iphone nu ook meer batterij-energie?

apotheosis 21-03-15 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 993975)
Ik woon centraal in Gent, in vogelvlucht op 800 meter van het historische centrum.

Ik ben ongeveer 15 jaren klant geweest bij Base, waarvan de voorbije 4 jaren bij Mobile Vikings (Base netwerk). Bij Base en M.V. had ik quasi overal (in Gent en in Brussel) volle ontvangst op mijn gsm/smartphone (5 streepjes/bolletjes). Ook thuis, binnenshuis, had ik volle ontvangst. Ik heb het hier over het "telefoon"-signaal, niet over 3G of 4G (thuis staat de data uit omdat ik via Wi-Fi surf).

Nu ben ik sinds 4 weken via het werk overgestapt naar Proximus. Ik heb nog nooit 5 bolletjes gezien op mijn iphone! En een kleine ramp: bij mij thuis heb ik nu met Proximus maar 1 tot 2 bolletjes ontvangst! Met Base was dit 5 bolletjes op dezelfde plaatsen!

Mijn conclusie is dat het netwerk van Base voor het telefoonsignaal veel beter is dan Proximus.

Nu heb ik de volgende vraag: verbruikt de slechtere ontvangst op mijn iphone nu ook meer batterij-energie?

Goede vraag, wil ik ook wel eens weten haha ;-).

Bij data verkeer weet ik dat dat extra batterij zuipt als het signaal niet optimaal is omdat de phone vaak meer moet sleuren om een pagina te openen enz...Daardoor ook meer verbuik.

Maar bij gewoon bellen daar heb ik zelf geen idee van.

Scooter 28-03-15 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 993975)
Ik woon centraal in Gent, in vogelvlucht op 800 meter van het historische centrum.

Ik ben ongeveer 15 jaren klant geweest bij Base, waarvan de voorbije 4 jaren bij Mobile Vikings (Base netwerk). Bij Base en M.V. had ik quasi overal (in Gent en in Brussel) volle ontvangst op mijn gsm/smartphone (5 streepjes/bolletjes). Ook thuis, binnenshuis, had ik volle ontvangst. Ik heb het hier over het "telefoon"-signaal, niet over 3G of 4G (thuis staat de data uit omdat ik via Wi-Fi surf).

Nu ben ik sinds 4 weken via het werk overgestapt naar Proximus. Ik heb nog nooit 5 bolletjes gezien op mijn iphone! En een kleine ramp: bij mij thuis heb ik nu met Proximus maar 1 tot 2 bolletjes ontvangst! Met Base was dit 5 bolletjes op dezelfde plaatsen!

Mijn conclusie is dat het netwerk van Base voor het telefoonsignaal veel beter is dan Proximus.

Nu heb ik de volgende vraag: verbruikt de slechtere ontvangst op mijn iphone nu ook meer batterij-energie?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 994418)
Goede vraag, wil ik ook wel eens weten haha ;-).

Bij data verkeer weet ik dat dat extra batterij zuipt als het signaal niet optimaal is omdat de phone vaak meer moet sleuren om een pagina te openen enz...Daardoor ook meer verbuik.

Maar bij gewoon bellen daar heb ik zelf geen idee van.

Ik zelf woon in Kruishoutem in centrum en heb eigenlijk nog nooit vijf bolletjes gehad .. Nu qua internet mag ik niet klagen tegenwoordig lang gesukkeld met goedwerkend 3G maar laatste weken komt ook 4G in opmars hier wat ik super waardeer..

Daarvoor eventjes bij Base gezeten ook maar had er al direct spijt van zeker als je niet in stad woont

belgiumiphone 10-04-15 16:28

Ik begin mij echt wel te ergeren aan de ontvangst van Proximus. Dat is bij mij ronduit slecht. Ik begin echt te twijfelen of het niet aan mijn iphone of aan de simkaart ligt. Ik ga dat toch eens uittesten.

apotheosis 13-04-15 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 995876)
Ik begin mij echt wel te ergeren aan de ontvangst van Proximus. Dat is bij mij ronduit slecht. Ik begin echt te twijfelen of het niet aan mijn iphone of aan de simkaart ligt. Ik ga dat toch eens uittesten.

Je kan toch altijd testen?

Ken je bv geen 2 tal maten met proximus en een smartphone?
Vergelijk dan eens opdezelfde plaats natuurlijk.

Kmoet zegge waar ik woon daar staan slechts enkele huizen en het bereik is er ok geen vetten, maarja, kheb er Wi-Fi dus da kan zo geene kwaad.

Is het alleen bij u thuis of overal?

belgiumiphone 13-04-15 13:20

Ik heb al wat staan vergelijken. Ik heb de indruk dat het bij iedereen zo is. 100% exact vergelijken lukte niet omdat de 2 maten met wie ik vergeleek een Samsung hebben. Samsung heeft maar 4 streepjes als maximum, de iphone 5 streepjes.

Dus het lijkt niet aan mijn iphone of aan de simkaart te liggen.

Dat betekent tegelijkertijd dat ik dus enorm teleurgesteld ben in het netwerk van Proximus...

Overal merk ik dat de ontvangst bij Proximus minder is dan bij Base. Het is niet zo dat ik bij Proximus overal maar 1 of 2 streepjes ontvangst heb. Maar ik zie wel zelden de volle 5 streepjes ontvangst, terwijl ik bij Base heel vaak 5 streepjes ontvangst heb. Ik heb het dan over Gent en Brussel (ook buitenshuis). Als ik nu 5 streepjes ontvangst heb bij Proximus (dat gebeurt heel af en toe), dan kijk ik op. Het valt dan onmiddellijk op.

Scooter 09-07-15 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 996035)
Je kan toch altijd testen?

Ken je bv geen 2 tal maten met proximus en een smartphone?
Vergelijk dan eens opdezelfde plaats natuurlijk.

Kmoet zegge waar ik woon daar staan slechts enkele huizen en het bereik is er ok geen vetten, maarja, kheb er Wi-Fi dus da kan zo geene kwaad.

Is het alleen bij u thuis of overal?

Ik woon op een appertement en vroeg mij af of er soms bepaalde oorzaken kunnen zijn waarom ik soms zo weinig bereik heb? Gelukkig bel ik niet veel maar soms gebeurd het eens dat ik zonder netwerk zit.. Zijn er soms zaken waar ik bv moet op letten om storing te vermijden?

Affinity 07-10-15 10:18

Ik was super tevreden van Proximus, voor mij was dit het beste netwerk...

Nu ik in Gent werk merk ik op dat ik altijd max 3 bolletjes van de 5 haal... Onderweg van Eeklo naar Gent (door Waarschoot/Zomergem onder andere) merk ik dat ik maar 1 bolletje had (verbinding viel weg toen ik belde via VOIP)...

Ik heb de kans om binnen enkele maanden een Base abbo te krijgen van het werk, ik vraag mij af of dit de moeite is om over te schakelen... Hopelijk ga ik er geen spijt van hebben :/

Ik heb al alles geprobeerd en was totaal niet tevreden van telenet/mobistar, nooit meer daarheen...

belgiumiphone 07-10-15 18:04

Ik was heel tevreden over Base (regio Gent en Brussel). Proximus heeft een slechter netwerk. Dus wat mij betreft zul je geen spijt krijgen van de overstap naar Base.

Ik erger mij aan de huidige reclamecampagne van Proximus, waarbij ze beweren een performant netwerk te hebben :mad::mad::mad:

IYZY 03-12-15 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1008788)
Ik heb al alles geprobeerd en was totaal niet tevreden van telenet/mobistar, nooit meer daarheen...

Heb vroeger ook bij Telenet (Mobistar) gezeten, en dat was echt gene vette...
Later ben ik uiteindelijk toch teruggekeerd naar Telenet omdat ik dan een fameuze korting kreeg op een nieuwe iPhone, omdat ik Whoppa heb, en ik was net van plan om een nieuwe iPhone te kopen, dus kwam het goed uit.

Ik moet zeggen, als je een iPhone 5C, 5S, 6 (Plus) of 6S (Plus) hebt, is het Mobistarnetwerk waarschijnlijk het beste netwerk nu.
Ik had een 5 en had vaak 4G (ook al kan je enkel 4G1800 ontvangen op een 5). Sinds ik een 6 heb, verlaat mijn iPhone zo goed als nooit meer het 4G-netwerk.
Ook hun 3G-netwerk is aanzienlijk verbetert. Gisteren een speedtestje gedaan op mijn verouderde iPad 3, met slechts 28 ms ping, bijna 20 Mbps down en 3 Mbps up (3G!). Buiten haal je op hun 4G makkelijk 50 Mbps down, heb zelf al eens bijna 100 Mbps down gehaald...
http://s10.postimg.org/bvc7gczl5/Full_Size_Render.jpg

Mobistar is echt goed bezig! En ik heb de indruk dat Mobistar zelf vaak nog sneller is dan Telenet. Moederlief had Telenet en had vaak 5 Mbps down op plaatsen waar ik 20 Mbps haal.

Ze zijn echt goed bezig! Zowat overal 20MHz 4G1800, en zelf op plaatsen waar ze 15MHz 4G1800 hebben, zijn ze nog sneller dan 20MHz 4G1800 van Proximus. Bij Proximus kom ik meestal zelf nog steeds 15MHz 4G1800 tegen...

Voor 3G zijn ze niet de allerbeste, maar voor 4G zeker wel. En toch gaan ze ook met 3G vooruit. Als je belt via VoIP ben je vast een grote dataverbruiker, dan is Mobistar Internet On Mobile iets voor jou. Je krijgt bizar weinig belminuten, maar je belt toch via VoIP. Voor 15 euro krijg je 4 GB, als je twee keer herlaadt, krijg je dus 8 GB. Voordeel: je niet-gebruikte sms'en en data worden overgedragen naar de volgende maand.

Give it a try, bestel een testsim en je krijgt 250 MB om in 2 dagen uit te testen. Als het je bevalt, kan je op diezelfde simkaart nog je nummer laten overzetten.

Scooter 15-12-15 09:35

Hallo iedereen,
Bij Proximus kan je nu zo een bakje kopen die je signaal versterkt je moet dit aansluiten op je B Box modem en de signaalsterkte zou hoger liggen in je huis iemand ervaring mee of dit effectief werkt? zou eigenlijk iemand zijn ervaring ermee eerst willen horen voor ik er weer 5 euro tegen aan gooi

apotheosis 21-12-15 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1014108)
Hallo iedereen,
Bij Proximus kan je nu zo een bakje kopen die je signaal versterkt je moet dit aansluiten op je B Box modem en de signaalsterkte zou hoger liggen in je huis iemand ervaring mee of dit effectief werkt? zou eigenlijk iemand zijn ervaring ermee eerst willen horen voor ik er weer 5 euro tegen aan gooi

Ik vind dit erlijk gezegd puur geldklopperij, schandalig is het ja, dat ze der een mast bijzetten of versterken, we betalen der genoeg voor.

Je hebt thuis toch Wi-Fi?

Scooter 22-12-15 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 1014357)
Ik vind dit erlijk gezegd puur geldklopperij, schandalig is het ja, dat ze der een mast bijzetten of versterken, we betalen der genoeg voor.

Je hebt thuis toch Wi-Fi?

thuis heb ik inderdaad Wi-Fi enige reden waarover ik klaag in mijn appartement als ik bel met iemand dat mijn gesprekken regelmatig wegvallen wegens geen bereik van netwerk .. En ben niet de enige blijkbaar is er een probleem met mensen die bij proximus zitten.. Vroeger nochtans dat probleem niet gehad zou het aan de masten liggen ik weet het niet want normaal staan er diverse masten van proximus in mijn buurt

Kubbie92 23-12-15 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1014403)
thuis heb ik inderdaad Wi-Fi enige reden waarover ik klaag in mijn appartement als ik bel met iemand dat mijn gesprekken regelmatig wegvallen wegens geen bereik van netwerk .. En ben niet de enige blijkbaar is er een probleem met mensen die bij proximus zitten.. Vroeger nochtans dat probleem niet gehad zou het aan de masten liggen ik weet het niet want normaal staan er diverse masten van proximus in mijn buurt

Als eens geprobeerd om terug te schakelen naar 2G (E) als je thuis bent?

Scooter 23-12-15 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 1014432)
Als eens geprobeerd om terug te schakelen naar 2G (E) als je thuis bent?

Bedankt voor de tip nog niet geprobeerd !

apotheosis 26-12-15 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1014441)
Bedankt voor de tip nog niet geprobeerd !

Goeie tip, heeft die geholpen? ;).

Ik zou daar toch geen 5 euro maandelijks voor willen geven.

Doe dan zoals mij; koopt u een gsmpke extra van 25 euro en met een ander kaartje in van een provider die wel beter bereik heeft.

Ik houd mijne prive en werk/of andere zeikerij gescheiden.
Uiteraard de hoofdnr met de smartphone heb ik overal mee maar de gewone gsm laat ik altijd thuis liggen, altijd.

Ik moet ook zeggen dat ik bitter weinig bel, wij doen alles via whatsapp/imessage/telegram of messenger ;).

Scooter 26-12-15 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 1014522)
Goeie tip, heeft die geholpen? ;).

Ik zou daar toch geen 5 euro maandelijks voor willen geven.

Doe dan zoals mij; koopt u een gsmpke extra van 25 euro en met een ander kaartje in van een provider die wel beter bereik heeft.

Ik houd mijne prive en werk/of andere zeikerij gescheiden.
Uiteraard de hoofdnr met de smartphone heb ik overal mee maar de gewone gsm laat ik altijd thuis liggen, altijd.

Ik moet ook zeggen dat ik bitter weinig bel, wij doen alles via whatsapp/imessage/telegram of messenger ;).

De eerste indruk is inderdaad dat het helpt !!
Normaal heb ik geen klagen over Proximus maar sinds aantal maanden is het vooral binnen in appartementgebouw de bereikbaarheid veel minder geworden ..
Maar bon net zoals jij maak ik hier wel meer een meer gebruik van whatshapp en dergelijke zaken ;) maar sommige mensen bellen nog liever!

Kubbie92 27-12-15 11:22

Die tip heeft iemand me eens gegeven en het werkte, dus waarom niet delen dacht ik ;). Je telefoon zoekt dan niet nutteloos naar een stabiele 3G belverbinding die er gewoon niet is...

Scooter 27-12-15 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 1014567)
Die tip heeft iemand me eens gegeven en het werkte, dus waarom niet delen dacht ik ;). Je telefoon zoekt dan niet nutteloos naar een stabiele 3G belverbinding die er gewoon niet is...

Een kleine maar goede tip echt ik merk wel verschil dat mijn gesprekken niet onderbroken worden door het uitvallen van de lijn

macfreaker 27-12-15 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 1014108)
Hallo iedereen,
Bij Proximus kan je nu zo een bakje kopen die je signaal versterkt je moet dit aansluiten op je B Box modem en de signaalsterkte zou hoger liggen in je huis iemand ervaring mee of dit effectief werkt? zou eigenlijk iemand zijn ervaring ermee eerst willen horen voor ik er weer 5 euro tegen aan gooi

Heb gelezen op een ander forum dat dit zeer goed werkt. Alleen spijtig dat je nog eens extra moet betalen maandelijks.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.