iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/)
-   -   Email Proximus/telenet (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f112/proximus/47408-email-proximus-telenet.html)

marcgarre 12-05-09 08:51

Belgie en mail telenet
 
Weet er iemand waar en welke instellingen ik moet doen op mijn 3G om mails te ontvangen en verzenden van telenet aub ? Tot nu toe lukt het me niet

Bomans 12-05-09 09:19

server inkomende post: in.telenet.be
gebruikersnaam: kan je in je telenet infoboekje vinden

SMPT: hiervoor gebruik ik de smtp van gmail (smtp.gmail.com), want verzenden via 3G is niet mogelijk met telenet omdat je moet verbonden zijn met het telenet netwerk. Je moet dan natuurlijk wel een gmail adres aanmaken. Ontvangen gaat probleemloos.

Undertaxxx 12-05-09 09:45

Ik kan gewoon mijn mails van Telenet ontvangen via men iPhone hoor, en zonder 'truukjes' dan. Ook via 3G kan je gewoon je Telenet mails ophalen, je hoeft helemaal niet verbonden te zijn met een Telenet Netwerk ;).

Citaat:

Adres = Je email adres van Telenet

Gebruikersnaam = Je Telenet gebruikersnaam, nummer dat begint met t, v, u, en/of w. Vb. t123456

Wachtwoord = Het wachtwoord dat je ook gebruikt voor Mijn Telenet en je mail account in Outlook.
Instellingen voor Telenet Mail:


http://img13.imageshack.us/img13/736/img0058t.png http://img25.imageshack.us/img25/9447/img0059p.png

PS: Het kan zijn wanneer je de account bevestigd dat het 'cirkeltje' bovenaan gaat blijven draaien, sluit dan gewoon de instellingen en alles is ingesteld en werkend.

Bomans 12-05-09 09:49

Ontvangen gaat inderdaad prima met 3G, maar ik had het over verzenden. (zoals ik in mijn reply ook zeg ...)

Undertaxxx 12-05-09 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 285783)
Ontvangen gaat inderdaad prima met 3G, maar ik had het over verzenden. (zoals ik in mijn reply ook zeg ...)

Verzenden gaat ook gewoon via 3G hoor. Geen idee waarom je denkt dat dit niet zou lukken, Telenet mail is niet meer dan een pop accountje (nummer+pass) dat verbinding maakt met de server, van waar jij die verbinding dan maakt heeft geen belang. :)

elbarre 12-05-09 10:11

euhm,
ik dacht dat je als uitgaande server de uitgaande server moest instellen van de isp waarmee jij verbonden bent
dus ben je verbonden met scarlet: smtp.scarlet.be
telenet: uit.telenet.be
skynet: relay.skynet.be
...

Bomans 12-05-09 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 285787)
Verzenden gaat ook gewoon via 3G hoor. Geen idee waarom je denkt dat dit niet zou lukken, Telenet mail is niet meer dan een pop accountje (nummer+pass) dat verbinding maakt met de server, van waar jij die verbinding dan maakt heeft geen belang. :)

Vreemd,want met de instellingen die jij opgeeft lukt het me helemaal niet om te verzenden met mijn telenet account.

De smtp-server hangt toch af van het netwerk waarop je zit? In het geval van 3G is dat dus niet telenet ...

EDIT
net even een andere instelling getest:
Mijn provider is proximus, dus ik verzend een mail via hun netwerk als ik 3G/GPRS gebruik.
Bij smtp server: relay.proximus.be invullen, SSL uitschakelen en de poort op 25 zetten werkt perfect.

Nu komt de mail bij de geadresseerde aan alsof het met mijn telenet account verzonden is. Wat uiteindelijk ook de bedoeling was (in tegenstelling tot de smtp van gmail)


vosimus 03-11-09 11:22

Email Proximus/telenet
 
Beste,

Ik heb problemen met mijn telenet e-mail. Ik kan mails ontvangen via proximus 3G, maar kan geen mails verzenden met mijn telenet adres (geen Wi-Fi)

kan iemand mij de juiste instellingen bezorgen?

thnx

Bomans 03-11-09 11:24

server uitgaande post:

relay.proximus.be

Werkt bij mij perfect.

vosimus 03-11-09 11:36

heb ik ingevuld, er komt steeds te staan : het adres van de afzender is ongeldig.

Is mijn email adres van mijn werk dus...

vosimus 04-11-09 10:39

probleem opgelost!

server bij SMPT uitgaande post moet op 25 staan

Ghost 09-12-09 21:04

Ik heb als smtp uit.telenet.be ingesteld en dit werkt goed, als ik thuis ben. Nu wil ik als 2e smtp relay.proximus.be instellen (als de 1e dan onbereikbaar is neemt hij de 2e) maar ik krijg steeds een melding dat het certificaat ongeldig is.

Hebben jullie 2 smtp's of 1?

Als ik relay.proximus.be als 1e instel krijg ik ook altijd de melding dat het adres van de afzender niet juist is. Zelfs als ik de serverpoort op 25 instel.

Iemand een idee?

Bomans 10-12-09 08:53

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Discussies samengevoegd

eddy ramboer 01-01-10 14:04

hallo,
ik krijg ook dezelfde melding.bij proximus weet men niet wat ik moet doen??

wat nu??
ik kan met mijn hotmail account versturen en ontvangen
met mijn base account kan ik alleen ontvangen
en met mijn proximus kan ik alleen ontvangen hij neem relay.proximus.be en relay.skynet.be niet altijd krijg ik de melding dat het certificaat ongeldig is.

Undertaxxx 01-01-10 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddy ramboer (Bericht 399781)
hallo,
ik krijg ook dezelfde melding.bij proximus weet men niet wat ik moet doen??

wat nu??
ik kan met mijn hotmail account versturen en ontvangen
met mijn base account kan ik alleen ontvangen
en met mijn proximus kan ik alleen ontvangen hij neem relay.proximus.be en relay.skynet.be niet altijd krijg ik de melding dat het certificaat ongeldig is.

Probeer het even via de instructie pdf van Proximus.

Ghost 01-01-10 18:54

Bij mij werkt het nu perfect. Ik heb als inkomende smtp: in.telenet.be en als uitgaande smtp heb ik er twee ingesteld. uit.telenet.be (voor als ik thuis over Wi-Fi ga) en relay.proximus.be (die wordt gebruikt als de eerste niet bereikbaar is, over gprs dus)
ik heb wel een aantal keren moeten proberen en rebooten.

eddy ramboer 02-01-10 12:44

ik heb dit geprobeerd
maar ik krijg altijd de melding dat het certificaat niet in orde is van die server en daardoor kan ik hem niet bewaren

Ghost 02-01-10 14:19

Er zijn twee manieren. Als je relay.proximus.be wil toevoegen moet je dat over gprs doen maar dat duurt heel lang. Ik heb hetvolgende gedaan: Ik heb als tweede server terug uit.telenet.be ingesteld. Dan even rebooten en nu kan je de tweede server weizigen naar relay.proximus.be en nu krijg je die foutmelding niet (was toch zo bij mij) als je nu je Wi-Fi afzet en verzend over gprs zou het moeten werken. (duurt wel lang als 3G niet aanstaat.)

iPhone3G_Olé 02-01-10 14:31

is het bij telenet niet uit.telenet.be poort 25? (op Wi-Fi)

eddy ramboer 02-01-10 14:57

relay.proximus.be
 
het probleem blijft hetzelfde
maar nu krijg ik de melding als ik probeer te versturen

eddy


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.