//

Proximus doen of niet?

Proximus doen of niet? discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello allemaal, Ben net opgestapt bij Mobistar (had daar al sinds de eerste iPhone een My30 For iPhone abbotje), lang verhaal kort, zit nu bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-04-11, 01:54
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Lightbulb Proximus doen of niet?

Hello allemaal,

Ben net opgestapt bij Mobistar (had daar al sinds de eerste iPhone een My30 For iPhone abbotje), lang verhaal kort, zit nu bij Mobile Vikings en ben daar niet 100% tevreden van.

Met Mobistar had ik waar ik woonde (Mechelen) bijna overal 3G. Sinds ik op het BASE netwerk zit (Mobile Vikings) hang ik constant op EDGE, enkel toen ik laatst even in Gent was heb ik hem een paar keer op 3G zien springen maar was maar kortstondig.

Probleem zit em dus in die EDGE, vind het absoluut niet vooruit te branden en wil terug naar 3G, heb op de site van proximus wat rond geneust, zoek mij een MTV Generation 25 abbo'tje te nemen (50Mb+100Mb van online bestellen promo per maand) en daarbovenop nog 250Mb supplement. Komt alles bij elkaar op 30€ per maand, eerste 10 maanden dan ook nog eens 5€ korting (vind ik persoonlijk heel schappelijk).

Zijn er mensen die al ervaring hebben met Proximus vooral met betrekking op de 3G ervaring, is het trouwens mogelijk om de persoonlijke hotspot te gebruiken met Proximus (Op Mobile Vikings werkt dit wel maar laptop surfen op EDGE is nog vanuit de stone ages :-p, Mobistar ondersteunde het gewoon niet).

Proximus lijkt me wel een heel goede 3G dekking te hebben op papier maar wil weten of het effectief ook zo is, MV kost me nu ook 30€ per maand (bel meer dan die 60 somewhat minuten). En die 2Gb krijg ik onmogelijk op via edge dus tjah. Gebruik de iphone sinds de eerste generatie in combinatie met een databundel en zat tot een paar maanden bij mobistar en daar verbruikte ik men 200Mb niet eens per maand. Snap ook niet hoe andere 2Gb verstoken =-). Lees al men mails op men gsm, facebook op de gsm en ik gebruik youtube van tijd tot tijd.

Alle info is welkom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-04-11, 02:20
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ja man, ik heb alle providers vorig jaar gehad, geene zever .
Ik weet het zelf niet zo goed wat ik voor u kan doen in feite, je wilt in feite hetzelfde als mij hebben maar het probleem is geen enkele maar dan ook echt geen enkele provider aan mijn en alsook uw eisen kan voldoen. Effe een zo kort mogelijke uitleg;

Mobistar; ik ben weggegaan bij mobistar omdat ze tethering niet toelaten, sorry, ik heb een ipad met alleen Wi-Fi, ik wil mijn iphone als modem gebruiken om zo dan waar ik ben op de ipad te kunnen surfen.
Zolang ze dit niet doen blijf ik bij proximus.
Nog een nadeel aan mobistar tenzij hun tarieven al wat aanvaardbaarder zijn nu? Je moet bij hen ook veel betalen voor data.

Mobile vikings; ik heb daar nog een kaartje van. Ze zijn heel goedkoop maar ze zitten met het grote probleem ze gebruik maken van het flutnetwerk van base, weinig 3G en bij mv liggen ze heel vaak plat, ik ergerde me er dood aan en ik heb toen veel geduld gehad en ben dan uiteindelijk naar proximus overgeschakeld.
Nog opmerkelijk is ik met mijne maat af en toe vergelijk; allebei een iphone en deze heeft mv en ik dus proximus en het valt wel op ongeacht we nu 3g of gprs of wat dan ook hebben proximus een betere dekking heeft.
Voorbeeldje; we gingen naar blankenberge naar sea-life; ik had vol bereik 3G met proximus terwijl mijne maat niet eens service had,lol, geen service stond er bij deze op, op zo een moment was ik tevreden ik proximus had/heb .
En er zijn nog zo'n plaatsen waar we dit zijn tegen gekomen.

Proximus; in feite ook te duur, moet ik eerlijk in zijn maarja.....
EN nu komt het: langs de ene kant tevreden van en langs de andere kant ook deels niet.
Ja, proximus heeft duidelijk de meeste 3G wat een pluspunt is tegenover die andere providers maar proximus heeft het probleem je bij deze op gprs valt als er geen 3G is en helaas moet ik zeggen dat er op heel wat plaatsen nog steeds geen 3G is of er is soms buiten wel 3G maar als ik dan ergens binnen ga dan valt de 3G opeens weg en dan zit ik er te zitten mee mijne gprs, ik kan niks doen dan, bijzonder vervelend dus.
Waarom ik voorlopig bij proximus blijf is simpel; ik hang nog vast met mijn abo, ik heb al 150 euro gedokt om van mobistar af te zijn en proximus heeft dus de meeste 3G en ik moet zeggen na al die maanden ik ook opmerk dat proximus het minste data problemen heeft, mv spant de kroon, mobistar valt mee maar ook deze hebben toch meer last van dan proximus.

Dusja, in belgie is het heel moeilijk om te kiezen, er is geen enkele die in feite goed genoeg is, je zou denken na al die vele jaren dat geen probleem meer zou zijn maar helaas.

Dusja, jij zit hier nu wel te klagen over dienen EDGE maar als ik op gprs val dan zou ik toch graag edge hebben .
Moeilijke keuze dus.

Mobistar is zo'n tussengeval, mochten deze nog iets meer 3G hebben en tethering toelaten en hun prijs normaler zetten voor data enz... dan zou ik terug mobistar aanschaffen en val je dan zonder 3G, dan zit je alvast beter met EDGE dan met gprs bij proximus.
  #3  
Oud 07-04-11, 02:42
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ja man, ik heb alle providers vorig jaar gehad, geene zever .
Ik weet het zelf niet zo goed wat ik voor u kan doen in feite, je wilt in feite hetzelfde als mij hebben maar het probleem is geen enkele maar dan ook echt geen enkele provider aan mijn en alsook uw eisen kan voldoen. Effe een zo kort mogelijke uitleg;

Mobistar; ik ben weggegaan bij mobistar omdat ze tethering niet toelaten, sorry, ik heb een ipad met alleen Wi-Fi, ik wil mijn iphone als modem gebruiken om zo dan waar ik ben op de ipad te kunnen surfen.
Zolang ze dit niet doen blijf ik bij proximus.
Nog een nadeel aan mobistar tenzij hun tarieven al wat aanvaardbaarder zijn nu? Je moet bij hen ook veel betalen voor data.

Mobile vikings; ik heb daar nog een kaartje van. Ze zijn heel goedkoop maar ze zitten met het grote probleem ze gebruik maken van het flutnetwerk van base, weinig 3G en bij mv liggen ze heel vaak plat, ik ergerde me er dood aan en ik heb toen veel geduld gehad en ben dan uiteindelijk naar proximus overgeschakeld.
Nog opmerkelijk is ik met mijne maat af en toe vergelijk; allebei een iphone en deze heeft mv en ik dus proximus en het valt wel op ongeacht we nu 3g of gprs of wat dan ook hebben proximus een betere dekking heeft.
Voorbeeldje; we gingen naar blankenberge naar sea-life; ik had vol bereik 3G met proximus terwijl mijne maat niet eens service had,lol, geen service stond er bij deze op, op zo een moment was ik tevreden ik proximus had/heb .
En er zijn nog zo'n plaatsen waar we dit zijn tegen gekomen.

Proximus; in feite ook te duur, moet ik eerlijk in zijn maarja.....
EN nu komt het: langs de ene kant tevreden van en langs de andere kant ook deels niet.
Ja, proximus heeft duidelijk de meeste 3G wat een pluspunt is tegenover die andere providers maar proximus heeft het probleem je bij deze op gprs valt als er geen 3G is en helaas moet ik zeggen dat er op heel wat plaatsen nog steeds geen 3G is of er is soms buiten wel 3G maar als ik dan ergens binnen ga dan valt de 3G opeens weg en dan zit ik er te zitten mee mijne gprs, ik kan niks doen dan, bijzonder vervelend dus.
Waarom ik voorlopig bij proximus blijf is simpel; ik hang nog vast met mijn abo, ik heb al 150 euro gedokt om van mobistar af te zijn en proximus heeft dus de meeste 3G en ik moet zeggen na al die maanden ik ook opmerk dat proximus het minste data problemen heeft, mv spant de kroon, mobistar valt mee maar ook deze hebben toch meer last van dan proximus.

Dusja, in belgie is het heel moeilijk om te kiezen, er is geen enkele die in feite goed genoeg is, je zou denken na al die vele jaren dat geen probleem meer zou zijn maar helaas.

Dusja, jij zit hier nu wel te klagen over dienen EDGE maar als ik op gprs val dan zou ik toch graag edge hebben .
Moeilijke keuze dus.

Mobistar is zo'n tussengeval, mochten deze nog iets meer 3G hebben en tethering toelaten en hun prijs normaler zetten voor data enz... dan zou ik terug mobistar aanschaffen en val je dan zonder 3G, dan zit je alvast beter met EDGE dan met gprs bij proximus.
Man man Belgie tis nogal een land voor mobiel dataverkeer zenne . Effe concreet, valt ge zo vaak zonder 3G me Proximus dat het storend word of valt da nog mee?

Zie op Deze Link eigenlijk zowa overal coverage van 3G me proximus, (op een paar plekskes na uiteraard), gebied waar ik in vertoef ziet er zelfs heel mooi uit.
  #4  
Oud 07-04-11, 02:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijndg Bekijk bericht
Man man Belgie tis nogal een land voor mobiel dataverkeer zenne . Effe concreet, valt ge zo vaak zonder 3G me Proximus dat het storend word of valt da nog mee?

Zie op Deze Link eigenlijk zowa overal coverage van 3G me proximus, (op een paar plekskes na uiteraard), gebied waar ik in vertoef ziet er zelfs heel mooi uit.
Dat kaartje klopt alvast niet volledig hoor . Ga er maar niet al teveel op voort.

Als ik bv naar gent ga en ik ga de fnac binnen dan val ik van 3G naar gprs, je zou verwachten je daar toch 3G binnen hebt maar helaas.
Buiten geen enkel probleem.

Als jij zeker weet je veelal op plaatsen komt waar je binnen als buiten je 3G blijft behouden dan moet je niet twijfelen natuurlijk.
Maar ik woon ook meer in een boerengat zoals ze zeggen en daar heb je toch nog af en toe er geen 3G is of dat er dus wel buiten wat 3G is maar je dan in een cafe ofzo binnenstapt en poef, je 3G is foetsie en val je op gprs.
Hangt allemaal van plaats tot plaats af natuurlijk, vele mensen die willen surfen met een ipad of laptop die ze hebben meegenomen naar cafe of elders die willen altijd zo dicht mogelijk int begin van de cafe aan de ruit zitten omdat ze weten de kans groot is ze daar nog 3G bereik hebben, ga je soms verder naar achteren waar ik soms ga dan valt de 3G weg.

Aan welke provider stoor ik mij het meeste; aan MV of zeg maar aan base; ze hebben teveel data panne en hebben de minste 3G.
Mobistar : omdat deze zoals ik eerder heb gezegd ze nog steeds geen tethering hebben en voorzover ik weet geen normaal data tarief hebben.
Dusja, ik kom dan uit bij proximus en de af en toe gprs waar ik op terug val moet ik er dan bijnemen.

Maar ik moet wel bijzeggen dat als ik ergens naartoe ga en ik weet het belangrijk is en ik zeker wil zijn ik kan surfen, op z'n minst op EDGE dan laad ik toch nog eens mijn mv kaartje op en neem dat kaartje dan mee indien het nodig zou zijn mocht ik met proximus geene 3G hebben.
Want met gprs ben je echt niks, surfen kan je zelfs maar nauwelijks doen, dat gaat voor geen meter vooruit terwijl edge dat toch wel nog doet. .

Moest je niet ver van mijn deur worden wil ik u dat allemaal wel eens aantonen .

In de grootsteden zit je natuurlijk het beste met je proximus en je 3G.
  #5  
Oud 07-04-11, 04:19
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Dat kaartje klopt alvast niet volledig hoor . Ga er maar niet al teveel op voort.

Als ik bv naar gent ga en ik ga de fnac binnen dan val ik van 3G naar gprs, je zou verwachten je daar toch 3G binnen hebt maar helaas.
Buiten geen enkel probleem.

Als jij zeker weet je veelal op plaatsen komt waar je binnen als buiten je 3G blijft behouden dan moet je niet twijfelen natuurlijk.
Maar ik woon ook meer in een boerengat zoals ze zeggen en daar heb je toch nog af en toe er geen 3G is of dat er dus wel buiten wat 3G is maar je dan in een cafe ofzo binnenstapt en poef, je 3G is foetsie en val je op gprs.
Hangt allemaal van plaats tot plaats af natuurlijk, vele mensen die willen surfen met een ipad of laptop die ze hebben meegenomen naar cafe of elders die willen altijd zo dicht mogelijk int begin van de cafe aan de ruit zitten omdat ze weten de kans groot is ze daar nog 3G bereik hebben, ga je soms verder naar achteren waar ik soms ga dan valt de 3G weg.

Aan welke provider stoor ik mij het meeste; aan MV of zeg maar aan base; ze hebben teveel data panne en hebben de minste 3G.
Mobistar : omdat deze zoals ik eerder heb gezegd ze nog steeds geen tethering hebben en voorzover ik weet geen normaal data tarief hebben.
Dusja, ik kom dan uit bij proximus en de af en toe gprs waar ik op terug val moet ik er dan bijnemen.

Maar ik moet wel bijzeggen dat als ik ergens naartoe ga en ik weet het belangrijk is en ik zeker wil zijn ik kan surfen, op z'n minst op EDGE dan laad ik toch nog eens mijn mv kaartje op en neem dat kaartje dan mee indien het nodig zou zijn mocht ik met proximus geene 3G hebben.
Want met gprs ben je echt niks, surfen kan je zelfs maar nauwelijks doen, dat gaat voor geen meter vooruit terwijl edge dat toch wel nog doet. .

Moest je niet ver van mijn deur worden wil ik u dat allemaal wel eens aantonen .

In de grootsteden zit je natuurlijk het beste met je proximus en je 3G.
Woon in Mechelen en met mobistar had ik altijd 3G zowel binnen als buiten, dus zal dan ook wel het geval zijn met Proximus denk ik (hoop ik ).

Hier op het werk heeft mijne maat proximus en hier in den atelier heeft hem EDGE (is in duffel). Lukt hem echter wel perfect om een youtube filmke erop te openen. Is mss 2,5G
  #6  
Oud 07-04-11, 15:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijndg Bekijk bericht
Woon in Mechelen en met mobistar had ik altijd 3G zowel binnen als buiten, dus zal dan ook wel het geval zijn met Proximus denk ik (hoop ik ).

Hier op het werk heeft mijne maat proximus en hier in den atelier heeft hem EDGE (is in duffel). Lukt hem echter wel perfect om een youtube filmke erop te openen. Is mss 2,5G
Proximus met edge ben ik nog nooit tegen gekomen .
Meestal heb je 3G of gprs.

Jij zal de knoop moeten doorhakken.
  #7  
Oud 07-04-11, 20:40
Mr.Bluestar Mr.Bluestar is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 150
Standaard

Ge kunt natuurlijk altijd eerst een een prepaid kaartje kopen en het een maandje proberen. Kost je in principe niks want als je de overstap maakt met een abonnement en het bevalt je toch niet dan zit je er wel een jaar, of zelfs langer, aan vast.
  #8  
Oud 08-04-11, 01:05
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Hello,

Ik gebruik nu ( na lang overwegen van verschillende providers), Proximus MTV generation 25 en een databundel van 750mb/maand( 20€). Samen een totaal van 45 € en ik kom er niet over. En met tijdelijke kortingen zit ik nu rond de 35 € per maand.

Ik heb mij wel niet voor 2 jaar laten vastplakken( moest er toch iets beter komen, dan kan ik zonder problemen overstappen). --> ja dit kan zonder problemen, gewoon vragen om geen speciaal voordeel abonnement.

3g coverage is laatste tijd nog uitgebreid. Voorbeeld--> vroeger in Peer(Limburg) alleen maar die gprs, nu 3G.

Regelmatig op plaatsen waar vroeger gprs was(sucky sucky) nu zowieso EDGE.. --> voorbeeld:vroeger en heel lang had ik steeds gprs in Leopoldsburg,Balen,... nu is het al EDGE geworden.

De gprs kom ik eigenlijk nergens meer tegen( waar ik dan kom toch)
Zelfs aan zee in Blankenberge waar ik vroeger gprs had is er nu zalige 3G.

Ervaringen in grote steden--> Antwerpen(waar ik werk), Gent, Brussel, Leuven,... allemaal 3G coverage.

De personal hotspot werkt zalig met proximus.

link naar instellingen: http://support.en.belgacom.be/euf/as...Setings_nl.pdf

volg bovenstaande instellingen en dan mijn aanvullende om alles vlot te laten werken:

extra info voor grotere fotobestanden te mms'en:
bij "maximale mms-grootte" moet je "300000" zetten ( zonder de aanhalingstekens weliswaar.

extra info om hotspot te activeren:
bij "internet-tethering" bij APN: "internet.proximus.be"( zonder de aanhalings...)

Dan moet de functie "Persoonlijke hotspot" verschijnen in het instellingen menu.
  #9  
Oud 11-04-11, 13:42
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike77 Bekijk bericht
Hello,

Ik gebruik nu ( na lang overwegen van verschillende providers), Proximus MTV generation 25 en een databundel van 750mb/maand( 20€). Samen een totaal van 45 € en ik kom er niet over. En met tijdelijke kortingen zit ik nu rond de 35 € per maand.

Ik heb mij wel niet voor 2 jaar laten vastplakken( moest er toch iets beter komen, dan kan ik zonder problemen overstappen). --> ja dit kan zonder problemen, gewoon vragen om geen speciaal voordeel abonnement.

3g coverage is laatste tijd nog uitgebreid. Voorbeeld--> vroeger in Peer(Limburg) alleen maar die gprs, nu 3G.

Regelmatig op plaatsen waar vroeger gprs was(sucky sucky) nu zowieso EDGE.. --> voorbeeld:vroeger en heel lang had ik steeds gprs in Leopoldsburg,Balen,... nu is het al EDGE geworden.

De gprs kom ik eigenlijk nergens meer tegen( waar ik dan kom toch)
Zelfs aan zee in Blankenberge waar ik vroeger gprs had is er nu zalige 3G.

Ervaringen in grote steden--> Antwerpen(waar ik werk), Gent, Brussel, Leuven,... allemaal 3G coverage.

De personal hotspot werkt zalig met proximus.

link naar instellingen: http://support.en.belgacom.be/euf/as...Setings_nl.pdf

volg bovenstaande instellingen en dan mijn aanvullende om alles vlot te laten werken:

extra info voor grotere fotobestanden te mms'en:
bij "maximale mms-grootte" moet je "300000" zetten ( zonder de aanhalingstekens weliswaar.

extra info om hotspot te activeren:
bij "internet-tethering" bij APN: "internet.proximus.be"( zonder de aanhalings...)

Dan moet de functie "Persoonlijke hotspot" verschijnen in het instellingen menu.
Thx voor de info, maakt het toch wat handiger, tzal zoiezo proximus worden denk ik, nummeroverdracht is al aangevraagd. Mobile Vikings heeft wel net 3G in omstreken mechelen sinds donderdag maar ben ervan overtuigd dat proximus zoiezo wel beter zal zijn. Die 2gieg gebruik ik toch nooit op ;-)
  #10  
Oud 11-04-11, 13:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijndg Bekijk bericht
Thx voor de info, maakt het toch wat handiger, tzal zoiezo proximus worden denk ik, nummeroverdracht is al aangevraagd. Mobile Vikings heeft wel net 3G in omstreken mechelen sinds donderdag maar ben ervan overtuigd dat proximus zoiezo wel beter zal zijn. Die 2gieg gebruik ik toch nooit op ;-)
Onthoud wat ik wel gezegd heb; mensen die proximus hebben en beweren ze nooit op gprs vallen die liegen of die komen niet veel op verschillende plaatsen buiten.

Zelfs in getn waar proximus veel 3G aanwezig is kan ik meerdere plaatsen aanduiden waar ik van 3G naar gprs val, vooral als je ergens binnen gaat, buiten is meestal geen probleem.
  #11  
Oud 12-04-11, 11:48
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Onthoud wat ik wel gezegd heb; mensen die proximus hebben en beweren ze nooit op gprs vallen die liegen of die komen niet veel op verschillende plaatsen buiten.

Zelfs in getn waar proximus veel 3G aanwezig is kan ik meerdere plaatsen aanduiden waar ik van 3G naar gprs val, vooral als je ergens binnen gaat, buiten is meestal geen probleem.
Gisteren zat ik toevallig met een vriendin op café die ook proximus heeft en internet gebruikt. In mechelen heeft ze altijd 3G en ze wist wat GPRS was (bolletje op de iphone) ze had dit echter nog nooit zien verschijnen. Edge had ze wel al enkele keren gezien.

We zullen wel zien zeker, momenteel aan het wachten op mijn nummeroverdracht naar Proximus, ik laat zeker nog iets weten over hoe het gegaan is en wat mijn bevindingen zijn Qua 3G, Edge en GPRS en hoe de ontvangst is. Mensen kunnen het dan hier lezen en de volgende die zich erover wil informeren zit dan weer een eind verder.
  #12  
Oud 12-04-11, 19:09
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Ok,

Heb net van SIMkaart moeten wisselen en hier op het werk waar ik met geen enkele ander netwerk zelfs nog maar goede edge krijg. Grote verassing 3G en volle ontvangst. Even Speedtestje 650kb/s down en 220kb/s up!!!

Vergelijking, bij Mobile Vikings had ik met 3G in mechelen 120kb/s down en 58kb/s up!

Echt abnormaal, zit hier op het werk in zowat een kooi van faraday (onzen bureau is omkast met een stalen kooi en met Mobistar en BASE had ik hier vaak gewoon "Geen Service" op men scherm staan!

Aller Aller eerste indruk dus immens positief. Verder opvolgen maar! Als ik hier al 3G heb dan zal ik het hier in de omstreken wss wel vrijwel overal hebben (fingers crossed).
  #13  
Oud 12-04-11, 19:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijndg Bekijk bericht
Gisteren zat ik toevallig met een vriendin op café die ook proximus heeft en internet gebruikt. In mechelen heeft ze altijd 3G en ze wist wat GPRS was (bolletje op de iphone) ze had dit echter nog nooit zien verschijnen. Edge had ze wel al enkele keren gezien.

We zullen wel zien zeker, momenteel aan het wachten op mijn nummeroverdracht naar Proximus, ik laat zeker nog iets weten over hoe het gegaan is en wat mijn bevindingen zijn Qua 3G, Edge en GPRS en hoe de ontvangst is. Mensen kunnen het dan hier lezen en de volgende die zich erover wil informeren zit dan weer een eind verder.
Vandaag ben ik naar melle gegaan naar de kapper ; buiten had ik 3G en ik ging binnen en ik viel terug op gprs .

Ik ging een paar honderd meter verder naar de GB; buiten 3G en dan eens binnen getest en binnen bleef ik goeie 3G ontvangst hebben, ik wil maar aantonen het echt wel van plaats tot plaats afhangt.
Mss zit jij nu net veelal op plaatsen waar je dit maar zelden zal voorhebben maar ik woon niet in een stad, mss dat er wel mee te maken heeft alhoewel zoals ik al heb aangehaalt kan ik ook in gent meerdere plaatsen aanduiden waar ik op gprs terug val.
  #14  
Oud 20-04-11, 17:04
RMK RMK is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: België
Berichten: 2
Standaard

ik zit momenteel met een werk abo van Mobistar.
Ben hier niet echt heel erg tevreden over, maar ja heb weinig keuze.
Nu is mijn werkgever wel van plan om over te schakelen naar Proximus.
Aan welke beperkingen kan ik mij (als absolute iphone leek) verwachten indien ik niet wens te jailbreaken?
Misschien niet de juiste plaats om te posten, maar het sluit ergens toch wel aan bij de operator keuze...
  #15  
Oud 22-04-11, 11:19
Hapchard's schermafbeelding
Hapchard Hapchard is offline
• iOS 4.3.3
• 3.2.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Leuven / Belgie
Berichten: 27
Standaard

Aan alle lezers van deze Proximus doen of niet.
Ik heb ook een vraagje aan de Proximus Abonn.
Ik heb ook Proximus en betreffende de 3G dekking tevreden.
Ik gebruik m'n 4 regelmatig als modem naar de macbook toe
Momenteel draait de iphone nog 4.1
En durf niet te updaten naar 4.2 of 4.3 uit vrees de thetering optie te verliezen.
Heeft iemand ervaring met thetering bij proximus NA update 4.2 of 4.3
m.a.w. bleef de thetering optie gewwon aanwezig ?
Alvast bedankt om de reactie's
  #16  
Oud 22-04-11, 13:49
boykiss2 boykiss2 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Beringen
Berichten: 9
Standaard

Ik heb ook is een vraagje, nu het hier toch over proximus gaat? Ik ben afkomstig van koersel-Beringen, en ik werk in Berkenbosch (is in Heusden-zolder) Ik ben heel vroeger ook bij proximus geweest met mijn iphone 3GS ik viel hier atijd op GPRS, nu is de vraag hoe staat het met de 3G ontvangst vandaag? Hopelijk kan iemand me daar ook een passend antwoord op geven. Want zit nu bij mobistar, en ben het beu, elke maand al fouten facturen enz gehad...
  #17  
Oud 22-04-11, 13:57
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hapchard Bekijk bericht
Aan alle lezers van deze Proximus doen of niet.
Ik heb ook een vraagje aan de Proximus Abonn.
Ik heb ook Proximus en betreffende de 3G dekking tevreden.
Ik gebruik m'n 4 regelmatig als modem naar de macbook toe
Momenteel draait de iphone nog 4.1
En durf niet te updaten naar 4.2 of 4.3 uit vrees de thetering optie te verliezen.
Heeft iemand ervaring met thetering bij proximus NA update 4.2 of 4.3
m.a.w. bleef de thetering optie gewwon aanwezig ?
Alvast bedankt om de reactie's
Werkt met 4.3.2
  #18  
Oud 22-04-11, 19:47
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boykiss2 Bekijk bericht
Ik heb ook is een vraagje, nu het hier toch over proximus gaat? Ik ben afkomstig van koersel-Beringen, en ik werk in Berkenbosch (is in Heusden-zolder) Ik ben heel vroeger ook bij proximus geweest met mijn iphone 3GS ik viel hier atijd op GPRS, nu is de vraag hoe staat het met de 3G ontvangst vandaag? Hopelijk kan iemand me daar ook een passend antwoord op geven. Want zit nu bij mobistar, en ben het beu, elke maand al fouten facturen enz gehad...

Ik ben afkomstig uit Leopoldsburg . En indeed altijd gprs gehad. Tot voor kort. Vollop Edge. En in Beringen hebben ze 3G ... Enkele kameraden wonen in Korspel-Beringen en Koersel. Vandaar de info.

En ik ben ook overgestapt van Mobistar naar Proximus wegens de foute facturen. Over proximus mag ik niet klagen. Zeker nu ze hun gprs upgraden naar Edge of 3G.

Greets

Laatst gewijzigd door mike77; 22-04-11 om 19:49.
  #19  
Oud 22-04-11, 22:09
boykiss2 boykiss2 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Beringen
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike77 Bekijk bericht
Ik ben afkomstig uit Leopoldsburg . En indeed altijd gprs gehad. Tot voor kort. Vollop Edge. En in Beringen hebben ze 3G ... Enkele kameraden wonen in Korspel-Beringen en Koersel. Vandaar de info.

En ik ben ook overgestapt van Mobistar naar Proximus wegens de foute facturen. Over proximus mag ik niet klagen. Zeker nu ze hun gprs upgraden naar Edge of 3G.

Greets
ah hebben ze tegenwoordig ok EDGE, dat is wel een hele vooruitgang dan het trage GPRS..
En dus volgens jou zou het probleem nu wel opgelost moeten zijn, dan hebben ze waarschijnlijk ergens nen mast bijgezet ofzo...

Ik ga da volgende week is gaan bekijken...
  #20  
Oud 25-04-11, 13:42
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

Indeed. Hadden ze de aanpassing niet gedaan dan was ik een mobile viking geworden...
En blijkbaar heb ik een goede keuze gemaakt met Proximus nu ik zie dat er wat problemen zijn met de vikingen ...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Proximus Logo op niet-jailbroken iPhone 3G mzlf92 Overige providers België 44 13-11-10 19:42
België: Proximus internetabonnement werkt niet. Bibipken Overige providers België 7 03-11-10 23:21
Proximus: pdp identiteit niet geacepteerd Vincent82 iPad algemeen 7 31-10-10 13:31
ipphone 1G + proximus => gprs werkt niet matty Proximus 5 08-12-08 15:25
België: sms werkt niet op proximus netwerk Anvar Overige providers België 30 04-02-08 09:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.