//

Proximus: beltegoed ineens verdwenen

Proximus: beltegoed ineens verdwenen discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo iedereen, begin mei heb ik mijn freestyle abbo van 15 euro per maand opgezegt, ik had nog een beltegoed van ongeveer een 70 euro ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-06-11, 19:52
harleyke harleyke is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 18
Standaard Proximus: beltegoed ineens verdwenen

hallo iedereen,
begin mei heb ik mijn freestyle abbo van 15 euro per maand opgezegt, ik had nog een beltegoed van ongeveer een 70 euro staan, nu in mei hebben ze nog 15 euro voor de laatste keer van mijn bankrekening gehaald, wat blijkt mijn 70 euro is weg.gebeld met proximus , ze weten me te zeggen dat ik te veel gesurfd heb, nu mijn Wi-Fi staat nooit aan, hoe kan dat ?
vriendelijke groeten harleyke
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-11, 20:48
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Ik heb ook Freestyle bij Proximus en zit momenteel nog aan 30 euro op mijn account. Ik gebruik dit nu nog op en stap dan over naar MV!
  #3  
Oud 01-06-11, 20:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harleyke Bekijk bericht
hallo iedereen,
begin mei heb ik mijn freestyle abbo van 15 euro per maand opgezegt, ik had nog een beltegoed van ongeveer een 70 euro staan, nu in mei hebben ze nog 15 euro voor de laatste keer van mijn bankrekening gehaald, wat blijkt mijn 70 euro is weg.gebeld met proximus , ze weten me te zeggen dat ik te veel gesurfd heb, nu mijn Wi-Fi staat nooit aan, hoe kan dat ?
vriendelijke groeten harleyke
Hug? Wi-Fi is van je thuis netwerk he van bv telenet of belgacom maar toch niet van je proximus? .

Bij een gsm provider verbruik je data als je surft of bepaalde applicaties hebt staan die mss op de achtergrond data verbruiken; dat kan via gprs,edge of 3G.

Wi-Fi staat daar dus echt wel totaal los van en heeft proximus niks mee te maken.
  #4  
Oud 01-06-11, 22:05
harleyke harleyke is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 18
Standaard

heb net nog met de 6000 lijn gebeld van proximus, daar wisten ze me te vertellen dat ik om 17 uur nog vebinding heb gehad met internet terwijl alles uitstaat en ik in mijne hof zat, begrijp er niks van, maar ondertussen ben ik wel mijn geld kwijt, die man aan de lijn wist te vertellen dat het veel voorkomt met een iphone. volgens mij heb ik geen apps openstaan, zou eigenlijk niet weten welke, deze middag ben ik nog naar een apple store geweest, en daar zeggen ze me dat op mijn iphone alles uitstaat.
gr.harleyke.
het is me opgevallen dat er soms naast de provider een E verschijnt

Laatst gewijzigd door harleyke; 01-06-11 om 22:43.
  #5  
Oud 02-06-11, 08:05
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Idem probleem eigenlijk.
Ik heb de indruk dat de terminatie van een verbinding niet werkt.
In nederland even op internet geweest, een uur later automatisch verbinding verbroken terwijl ik minder dan een minuut een app open had en deze ook volledig sloot met het sluiten van de icoontjes via multitasking.
Belwaarde volledig op en 2 dagen later dan online gaan zien op de proximus site wat er in de lijst met verbindingen stond.
Hetzelfde gezien in Belgie, maar met het 10e pakket was de tijd van de verbinding van geen belang voor de belwaarde, maar toch gemerkt dat de verbinding niet afsluit na gebruik.

Ik heb ook nog Mobile Vikings (2 gsms) en hiervoor zat dat kaartje in de iphone, ook hiermee wekelijks in Nederland, zelfde gebruik, altijd perfecte facturatie
  #6  
Oud 02-06-11, 09:47
harleyke harleyke is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 18
Standaard

terug naar 6000 nummer gebeld en internet laten blokkeren, ben benieuwd of er nog van mijn belwaarde afgaat nu.
heb net op de proximus site geweest, daar zie ik waar mijn beltegoed naartoe is , GPRS - data session
ik heb mijn iphone nog niet zolang , en weet nog niet eens wat GPRS is, waar kan ik dat vinden in de iphone, en hoe zet ik het uit?
gr.harleyke.

Laatst gewijzigd door harleyke; 02-06-11 om 10:30.
  #7  
Oud 02-06-11, 21:29
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harleyke Bekijk bericht
heb net nog met de 6000 lijn gebeld van proximus, daar wisten ze me te vertellen dat ik om 17 uur nog vebinding heb gehad met internet terwijl alles uitstaat en ik in mijne hof zat, begrijp er niks van, maar ondertussen ben ik wel mijn geld kwijt, die man aan de lijn wist te vertellen dat het veel voorkomt met een iphone. volgens mij heb ik geen apps openstaan, zou eigenlijk niet weten welke, deze middag ben ik nog naar een apple store geweest, en daar zeggen ze me dat op mijn iphone alles uitstaat.
gr.harleyke.
het is me opgevallen dat er soms naast de provider een E verschijnt
E = EDGE = internet verbinding . Is middelmatig van snelheid.

Een cirkeltje o = gprs= traagste internet die er is, kan je niet zoveel mee aanvangen maar het verbruikt data en/of kost geld.
3G= snellere internet, kan je al heel wat meedoen.
Wi-Fi= beste van allemaal natuurlijk ( kabel internet is nog beter maar dat is hier niet aan de orde).

Dus als je een cirkeltje ziet staan o of een E of 3G dan heb je internet verbinding (toch zeker als de instellingen correct zijn).
Als je safari opent of apps die data verbruiken dan gaat dat van je data af, heb je geen data dan gaat dat van je geld af of komt het er extra bovenop boven je bedrag.

Ik vrees je je geld zal kwijt zijn.
Naar welke provider ben je nu overgeschakelt?

Als je een iphone hebt dan raad ik u echt wel aan om data te nemen, dan ben je toch een stukje veiliger (alleen in den buitenland opletten want dat is extreem duur).

Om zoveel mogelijk bazaar af te zetten als je geen internet wil is bij instellingen de instellingen weg doen ( bij APN) en de mobiele data uitzetten (mag niet blauw opgelicht staan).

Telkens je dus safari hebt geopent heb je het aan je rekker en daardoor ben je al je geld kwijt.
Dat zijn sessies, dure sessies zoals je ziet .

Laatst gewijzigd door apotheosis; 02-06-11 om 21:39.
  #8  
Oud 02-06-11, 21:43
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
E = EDGE = internet verbinding . Is middelmatig van snelheid.

Een cirkeltje o = gprs= traagste internet die er is, kan je niet zoveel mee aanvangen maar het verbruikt data en/of kost geld.
3G= snellere internet, kan je al heel wat meedoen.
Wi-Fi= beste van allemaal natuurlijk ( kabel internet is nog beter maar dat is hier niet aan de orde).

Dus als je een cirkeltje ziet staan o of een E of 3G dan heb je internet verbinding (toch zeker als de instellingen correct zijn).
Als je safari opent of apps die data verbruiken dan gaat dat van je data af, heb je geen data dan gaat dat van je geld af of komt het er extra bovenop boven je bedrag.

Ik vrees je je geld zal kwijt zijn.
Naar welke provider ben je nu overgeschakelt?

Als je een iphone hebt dan raad ik u echt wel aan om data te nemen, dan ben je toch een stukje veiliger (alleen in den buitenland opletten want dat is extreem duur).

Om zoveel mogelijk bazaar af te zetten als je geen internet wil is bij instellingen de instellingen weg doen ( bij APN) en de mobiele data uitzetten (mag niet blauw opgelicht staan).

Telkens je dus safari hebt geopent heb je het aan je rekker en daardoor ben je al je geld kwijt.
Dat zijn sessies, dure sessies zoals je ziet .
Klopt, maar ik heb de indruk dat bij proximus, of Vodafone als je nr NL en die als roaming hebt gaat de terminatie van de datasessie in de soep draait.
Iets wat bij MV (base dus) wel juist werkte en de facturatie als je in NL op internet geweest was, juist is.
  #9  
Oud 04-06-11, 18:49
harleyke harleyke is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 18
Standaard

ik ben bij proximus gebleven, maar heb alles buiten mijn eigen Wi-Fi- telenet laten blokkeren, sindsdien geen E of cirkeltje meer gezien.
gr.harleyke
  #10  
Oud 04-06-11, 22:50
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Als je het in je telefoon afzet maak je toch ook geen connectie?
  #11  
Oud 29-09-12, 17:31
hoheti hoheti is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 1
Standaard

Ik heb het zelvde probleem. 2 dagen geleden stond er nog 60 euro op, en vandaag smorgens kreeg ik heel veel berichtjes achter elkaar van dat mijn saldo heel laag staat. Op 1 euro. Ik heb geen idee hoe dit gebeurd is maar met wat rond te snuffelen heb ik ook de indruk dat het door internet is. Ik vind het wel raar want zit alleen op de internet verbinding van thuis. Ook zet ik elke keer alle openstaande apps af als ik stop met internet. 60 euto in 2 dagen dat zomaar weg gevlogen is, echt wel veel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beltegoed verdwenen!! willy666 iPhone algemeen 12 29-09-10 16:26
Iphone-beltegoed thokiesaq Archief 1 18-05-10 21:01
iPhone 3GS: Unlock ineens verdwenen thomas1 Unlock 5 14-01-10 16:48
Beltegoed Maite iPhone Apps 1 06-07-09 17:22
3G logootje ineens verdwenen martijn77 Odido (T-Mobile) 32 06-08-08 19:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:01.