//

kwaliteit Tethering Mobile Vikings

kwaliteit Tethering Mobile Vikings discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kocht net een tweedehands Ipad met 3g voor een kennis. Dit in functie van beter internetten tijdens het nachtvissen. Momenteel gebeurt dit op z'n ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-04-13, 17:41
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard kwaliteit Tethering Mobile Vikings

Ik kocht net een tweedehands Ipad met 3g voor een kennis.

Dit in functie van beter internetten tijdens het nachtvissen.
Momenteel gebeurt dit op z'n Iphone 4s maar een klein scherm is toch niet ideaal.

Na deze Ipad te komen kijk ik even of ik met mobile vikings 2 simkaarten kan aanschaffen op dezelfde nummer, wat niet mogelijk is.
Nu kom ik tijdens deze zoektocht tethering tegen...
Even testen en jup m'n macbook kan plots op mijn Mobile vikings netwerk prachtig.

Gaat dit ook zo goed met de Ipad?
Daarvoor heb ik de 3g functie niet perse nodig veronderstel ik omdat ik eigenlijk een Wi-Fi-netwerk creëer ?
Dus dan kan ik mijn Ipad 1 zonder 3g ook geven en dan kan hij aan het afgelegen water perfect internetten of zie ik dat fout?

Heeft er iemand ervaringen?
Dan kan ik de 3g Ipad eventueel verkopen, vandaar.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-04-13, 17:53
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Als op de iPhone 4S van je kennis Personal Hotspot is geactiveerd kan het zonder problemen. Er wordt gewoon een Wi-Fi netwerk gemaakt dus elk apparaat dat Wi-Fi ondersteund kan het internet op.

Ik zou het gewoon even proberen met je eigen iPad en je telefoon. Want het scheelt weer een simkaart.
  #3  
Oud 18-04-13, 18:06
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean Bekijk bericht
Als op de iPhone 4S van je kennis Personal Hotspot is geactiveerd kan het zonder problemen. Er wordt gewoon een Wi-Fi netwerk gemaakt dus elk apparaat dat Wi-Fi ondersteund kan het internet op.

Ik zou het gewoon even proberen met je eigen iPad en je telefoon. Want het scheelt weer een simkaart.
bedankt voor de spoedige respons!

Ik heb mijn vraag niet zo goed verduidelijkt denk ik.
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een soort van zekerheid van de kwaliteit die die tethering meebrengt, zodat ik de ipad met 3g weer kan verkopen mogelijk. Anders kan hij nog steeds z'n simkaart versteken indien nodig.

Maar ik denk bijvoorbeeld aan batterijduur van de iphone die de tethering verzorgt, de bleutooth verbinding die nodig is zal volgens mij toch wel wat verbruiken.

Is er een groter dataverbruik omdat de data toch van Ipad naar Iphone moet of zie ik dat fout?

Zulke dingen, werken zal het wel maar is het gelijkwaardig om tethering te gebruiken (afgezien van de extra sim-kaart uiteraard).
  #4  
Oud 18-04-13, 19:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geyzes Bekijk bericht
Maar ik denk bijvoorbeeld aan batterijduur van de iphone die de tethering verzorgt, de bleutooth verbinding die nodig is zal volgens mij toch wel wat verbruiken.
Bluetooth gebruikt 10mW. Dat is niets in vergelijking met 3G dat tot 2.000 mW zendvermogen kan gebruiken (afhankelijk van de afstand tot de UMTS/HSPDA base cell).
  #5  
Oud 18-04-13, 20:28
Geyzes Geyzes is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 56
Standaard

Dus een daadwerkelijk veel groter verbruik van de Iphone batterij bij gebruik als modem dunkt me.
Dus de Ipad met 3g zal gewoon langer meegaan dan of Wi-Fi?

Dus het heeft nog wel z'n voordeel.

Vriendelijk bedankt!
Reageren

Labels
cellular, ipad, mobile vikings, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mobile vikings frerodes Mobile Vikings 2 27-08-12 23:32
België: mobile vikings iphone 4 lwie Overige providers België 13 03-08-10 17:44
Mobile Vikings: mobile internet probleem Beejay Mobile Vikings 1 02-07-10 20:35
België: Mobile Vikings & Tethering wvy Overige providers België 5 19-01-10 02:20
Mobile Vikings op laptop Lancia Archief 3 27-10-09 22:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.