//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat. Oftewel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #181  
Oud 25-09-09, 18:05
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.
Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 25-09-09, 18:10
mutsop mutsop is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Overlaatst stond ik in de mediamarkt en moest dringend wat zien en hopla,aan mijn dingens,tlag alweer een uur plat.
Oftewel koop ik mij een ipod touch en houd ik MV en steek in die ipod touch een mobistar kaartje mee data ook op.

Moet wel zeggen mobistar betere signaal geeft dan base/mv.Ik steek af en toe eens mijn mobi kaartje in en overal waar ik met base minder bereik heb mobistar vollen bak.
Op mijn werk heeft base+mv veel moeite en schakelt dikwijls over naar gprs en mobistar niet,vol bereik mee mobistar en blijft op edge staan.
Base wisselt nogal enorm qua bereik,de ene moment op dezelfde plaats 2 blokjes en dan soms niks en dan opeens soms eens 4-5 blokjes,onvoorstelbaar,is altijd al zo geweest bij base.
Het zal enkel plaatselijk zijn.... Maar laat me even iets quoten uit de Morgen:
Citaat:
Gsm-provider Base heeft landelijk de beste dekking, zo blijkt uit een onderzoek van het bedrijf Net Check. Base bestrijkt 98,18 procent van het grondgebied, Proximus 97,81 en Mobistar 97,10 procent. De onderzoekers legden daarvoor 12.000 kilometer af in een auto die uitgerust was met drie gsm’s. Elk toestel had een simkaart van een andere provider. Vervolgens werd de Call Success Rate van elke operator gemeten. Daarbij werd rekening gehouden met vier factoren. De eerste is het ontbreken van dekking (de naam van de operator verschijnt niet op het scherm). Daarnaast werd ook gekeken naar de onmogelijkheid om verbinding te krijgen door het drukke telefoonverkeer. Ten slotte keek de organisatie ook naar de onderbreking van de communicatie en de geluidskwaliteit van het gesprek.
Dus je zult wel pech hebben dat je toevallig in de 1,82% van de slecht bereikte plekken leeft.
  #183  
Oud 25-09-09, 18:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Ik heb nog nooit Mobistar gehad dus ik kan niet vergelijken, maar ik heb totaal geen problemen. Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de regio waar je woont. Ik woon dicht bij Gent en Brussel dus..
Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem .Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn .
  #184  
Oud 25-09-09, 19:09
lEl's schermafbeelding
lEl lEl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 31
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lEl Stuur een bericht via MSN naar lEl
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik heb naar mijne maat gebeld en deze kon er ook niet op en ik zat op een andere plaats dan hem .Ik had bereik genoeg,het ligt gewoon aan scarlett en in feite niet aan base of mv maarja,zij maken daar gebruik van snap je.
Wees gerust,ik vertel geene zever als ik zeg het al 3 weken lang al is bijna iedere dag eens plat ligt en tis al geweest het 7 uren lang plat heeft gelegen.
Kzal nog zien watk ga doen.Geld speelt voor mij niet zo'n rol om eerlijk te zijn .
Ik hang er al op sinds ze bestaan (ik heb zo een fancy doosje gekregen), das dus wel al behoorlijk lang en ik heb alleen maar bij de aangekondigde onderhouden en de storingen van BASE zelf door het slechte datacentre geen internet gehad, en gebruik het enorm veel (lees: dagelijks een aantal uren).
Overigens ben ik het meeste blij met het BASE netwerk dan de andere 2 netwerken die in België zijn. Ik heb ze allemaal al eens gehad: voor mijn werk zijn we van Proximus naar Mobistar gegaan, privé ben ik Mobile Vikings, het BASE netwerk staat mij het meeste aan.
__________________
hij komt, hij komt...
  #185  
Oud 25-09-09, 19:56
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Tuurlijk,base/mv zijn de goedkoopste.Maar je kan wat meer dekking hebben;het hangt ook van hoe het signaal doorkomt,op heel wat plaatsen mee base nauwelijks ontvangst,ik spreek dan wel over het binnen zitte in een vafe en noem maar op en daar scoort mobisyar beste op,proximus zuigt ook.

Kijk,ik zit nu op mijn werk ,das een dikke muur en leg ik de iphone 5 cm verder kan het zijn ik op gprs val,leg ik deze terug of blijf effe zoeken dan vind deze meestal dan toch terug edge,dat heb ik bij mobistar niet voor het zo afwisseld iedere keer

Net getest mee mobistar kaartje die ik nog had en 3g op m'n werk nu,yesyes.Vorig jaar was dit nog niet of zelfs in het voorjaar dit jaar ook nog niet.Mobilevikings zal als 2de provider dienen als eventueel noodgeval.

Laatst gewijzigd door King1987; 26-09-09 om 10:00. Reden: edit knop gebruiken aub.
  #186  
Oud 29-09-09, 21:47
rudiepudie rudiepudie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.
  #187  
Oud 29-09-09, 22:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie Bekijk bericht
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.
Jij gaat er niks kunnen aandoen.MV staat nog in de kinderschoenen,er zullen af en toe wel eens probleempjes optreden.Ik begrijp zoiets niet leuk is uiteraard maar hun het wat tijd en heb je een probleem bel dan naar de helpdesk.
  #188  
Oud 29-09-09, 23:38
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudiepudie Bekijk bericht
Heren/dames,

Ik ben ook sinds kort MV-klant, evenals mijn vriendin. Ik ben er echter achtergekomen dat lang niet al mijn (gratis) smsjes aankomen, de helft maar ongeveer. MV is er mee bezig zeggen ze, maar is er hier iemand met een soortgelijk probleem? Of iemand met de oplossing? Ik gebruik een Iphone 3G met bewust firmware 3.0.1.
Ik zit al sinds het begin bij MV en heb dat probleem eigenlijk nog nooit gehad.... Heb wel hetzelfde toestel en firmware dus daar ligt al niet aan. Vrees dat het een glitch op het Base netwerk is dan :s
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #189  
Oud 02-10-09, 21:43
Da_Sfennie's schermafbeelding
Da_Sfennie Da_Sfennie is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 52
Standaard

Ik zou supergraag willen overstappen naar Mobile Vikings alleen zit ik nog vast aan mijn proximus abbo tot september 2010, en het koste 150 euro om te cancellen...

Dus dat is behoorlijk pwnd..
  #190  
Oud 05-10-09, 17:56
PsYroN's schermafbeelding
PsYroN PsYroN is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hasselt, België
Berichten: 11
Standaard

Vandaag ook sim kaartje aangevraagd

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/

Citaat:
Beëindig in geen geval je contract zonder meer, want dan wordt jouw nummer afgesloten en kan je het nummer niet laten overdragen naar Mobile Vikings.
  #191  
Oud 05-10-09, 18:36
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PsYroN Bekijk bericht
Vandaag ook sim kaartje aangevraagd

Ma kzit me klein probleemke.
Ik heb vorige maand jammergenoeg een abo met m* getekend maar ik heb binnen het "7-dagen-termijn" een aangetekende zending naar hun gestuurd om te zeggen dat ik van het contract wil af zien.
We zijn een klein maand verder nu en weet ik nog altijd niks over die annulatie. Al 2 keer gebeld maar die zeggen altijd dat dat een procedure is en niet meteen kan geklaart worden -_- Ondertusse houde ze mij aan het lijntje natuurlijk.

Ik heb gelezen op MV site dat als je ze niet verwittigd of zoiets dat ze uw nummer ongedaan kunnen maken :/
Bel eens naar MV maar ik zou eerst eens naar de mobistar shop zelf gaan en het allemaal eens goed uitleggen.Aan de telefoon wimpelen je ze maar al te makkelijk af en zijn het dikwijls dommerikken die er zitten.
  #192  
Oud 11-10-09, 08:27
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

wat je eigenlijk had moeten doen:

bij mobistar je contract afzeggen zoals je nu hebt gedaan maar daarbij zeggn dat je een overzetting wilt naar een praidpay formule met behoud van nummer! (kies er gewoon 1 uit). Wanneer dit in orde is dan pas je kaartje bij mv aanvragen. Zo heb ik het gedaan en dit werkte zonder problemen.

natuurlijk ben jij hier niet zoveel meer mee
wat ik zou doen in je plaats is zo snel mogelijk contact opnemen met mv, zowel telefonisch proberen als via mail (op maandag antwoorden ze zonder problemen) en vragen waar zeal zitten met je overschakeling, indien nog niet te ver zou ik vragen of ze dit even in hold kunnen zetten tot je bij mobistar op praidpay zit. dit zal ook voor hun het minste problemen geven denk ik. indien alles op hold staat bij mobistar dan alles regelen.

mvg,

Nicky
  #193  
Oud 11-10-09, 14:35
PsYroN's schermafbeelding
PsYroN PsYroN is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Hasselt, België
Berichten: 11
Standaard

Zolang ik geen activatie bericht stuur naar MV met men huidige provider hoeft MV nog niets speciaal te doen en hoeft er eigenlijk niets op hold gezet worden.

Ik heb vorige week naar Mobi* gebelt en eindelijk na 12 min iemand aan de lijn gekregen. Zij wist me te vertellen dat de annulatie al in orde was maar dat deze pas in werking treed vanaf het begin van de volgende maandelijkse aanrekening. Bij mij is dat dus op 18 oktober aangezien op 17 september het abo geactiveerd was.

Ik zou dan ook een sms'sje krijgen volgens de telefoniste. Pas vanaf dan kan ik die activatie sms struren naar MV. Nog even wachten dus

Ik denk niet dat ik iets tegen MV moet zeggen...?
Het enigste wat ik gedaan heb is een sim aangevraagd tot nu toe.
  #194  
Oud 04-11-09, 10:38
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

// Discussies samengevoegd.
  #195  
Oud 06-11-09, 17:06
Guest-20180409093718
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Het enige wat ik ooit hoop is dat ze bij base eens aan 3g gaan beginnen ook en goedkopere tarieven kunnen aanbieden dan de andere providers.(mobilevikings moet er dan wel aan meedoen natuurlijk zodat ik niet opnieuw moet gaan overstappen).Ooit gaan ze bij base toch eens moeten overstappen naar 3g want ze gaan als ze daar nog heel lang mee wachten denk ik toch wel veel klanten door verliezen.
Het begint meer en meer op te komen wat internetten betreft via bv netbook en iphone en dat zal nog meer en meer gaan toenemen.
Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.
  #196  
Oud 06-11-09, 17:07
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 Bekijk bericht
Bij BASE zijn ze nog altijd bezig aan de ontwikkeling van 3G. Binnenkort komt deze al in testfase.
En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan!
  #197  
Oud 06-11-09, 17:12
OiP's schermafbeelding
OiP OiP is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 257
Standaard

Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht
  #198  
Oud 06-11-09, 17:15
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OiP Bekijk bericht
Krijg je gratis belminuten bij MV? Want dan ben ik zo verkocht
Nope, zie de website van Mobile Vikings.
  #199  
Oud 06-11-09, 17:27
Guest-20180409093718
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
En wanneer is binnenkort? Eindelijk 3G dan!
Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms
  #200  
Oud 06-11-09, 17:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rabbe_2 Bekijk bericht
Dit hebben ze mij weten te zeggen in april, toen ik BASE werd. De testfase zou 'binnenkort van start gaan'. Het grappige is dat op mijn nieuw BASE simkaartje in 't groot 3G stond afgedrukt... Terwijl deze bijlange nog niet in werking is gesteld... Rare doeningen bij die operators soms
In april? Dan wordt het hoog tijd dat die 3G beschikbaar komt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 14:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 15:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 11:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:14.