//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 is dat geen promo? En zelfs dan..... 200 MB vs 2 Giga... Mijn reply diende om aan te tonen dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #521  
Oud 01-04-11, 08:51
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
is dat geen promo?
En zelfs dan..... 200 MB vs 2 Giga...
Mijn reply diende om aan te tonen dat je ook zonder abbo bij proximus data kan hebben.
Wat de limiet betreft moet je het bekijken naar je eigen behoefte, MV scoort daar als beste.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #522  
Oud 03-04-11, 16:44
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
Mijn reply diende om aan te tonen dat je ook zonder abbo bij proximus data kan hebben.
Wat de limiet betreft moet je het bekijken naar je eigen behoefte, MV scoort daar als beste.
Een promo van proximus vergelijken met een permanent aanbod is een beetje appelen met peren vergelijken niet?

Vergelijk dan met Jimtalk ofzo... Daar kun je dat ook zonder abbo krijgen ....
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #523  
Oud 04-04-11, 10:33
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Een promo van proximus vergelijken met een permanent aanbod is een beetje appelen met peren vergelijken niet?

Vergelijk dan met Jimtalk ofzo... Daar kun je dat ook zonder abbo krijgen ....
Het is geen promo.
druk #151*1# druk verzenden en je hebt 200mb data voor 30 dagen als je een voorafbetaalde kaart hebt.
Lees de website eerst.
  #524  
Oud 04-04-11, 17:26
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
Het is geen promo.
druk #151*1# druk verzenden en je hebt 200mb data voor 30 dagen als je een voorafbetaalde kaart hebt.
Lees de website eerst.
Euhm , ik ben niet degene die er mee afkwam he, ik vroeg het gewoon . Met Proximus zijn rotdekking in mijn streek heb ik het nog nooit bekeken...

Maar nu ik het even bekeken heb... Dan zou ik dus minstens evenveel betalen als bij MV voor een tiende van de data... je moet 10 euro betalen voor 200 MB bovenop je gewone herlading voor te bellen en sms'en.

Het hangt wat af van je data en sms verbruik, maar gezien het verschil in grootte tussen MV en Proximus, heb ik toch de indruk dat Proximus daar een beetje de afzetter is
  #525  
Oud 04-04-11, 18:47
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
Euhm , ik ben niet degene die er mee afkwam he, ik vroeg het gewoon . Met Proximus zijn rotdekking in mijn streek heb ik het nog nooit bekeken...

Maar nu ik het even bekeken heb... Dan zou ik dus minstens evenveel betalen als bij MV voor een tiende van de data... je moet 10 euro betalen voor 200 MB bovenop je gewone herlading voor te bellen en sms'en.

Het hangt wat af van je data en sms verbruik, maar gezien het verschil in grootte tussen MV en Proximus, heb ik toch de indruk dat Proximus daar een beetje de afzetter is
Daarom heb ik MV
Ik haalde het aan toen je schreef dat proximus enkel bij abbo data kan geven, wat niet zo is.
Voor sommigen is 3g belangrijk, en daar scoort proximus als beste, en ik heb het getest. Bij Base (MV dus) zitten ook wel wat gaten in de dekking.
Met MV kun je dus je gras afrijden met de radio op, wat via proximus een aanslag op je databundel geeft.
  #526  
Oud 12-04-11, 11:06
stijndg stijndg is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk bericht
Daarom heb ik MV
Ik haalde het aan toen je schreef dat proximus enkel bij abbo data kan geven, wat niet zo is.
Voor sommigen is 3g belangrijk, en daar scoort proximus als beste, en ik heb het getest. Bij Base (MV dus) zitten ook wel wat gaten in de dekking.
Met MV kun je dus je gras afrijden met de radio op, wat via proximus een aanslag op je databundel geeft.
Ik kies liever kwaliteit over kwantiteit, ik heb atm MV nu bijna een goede maand kunnen testen. Algemeen concluis, Ja je hebt 2Gb maaar... MV zit op het veel minder performante Base netwerk (ze zijn er aan bezig maar bon dat zeggen de mensen die achter de feiten aan lopen steeds ) waardoor mijn 3G vaker weg is dan aanwezig. Klein snelheidstestje je valt dan immers terug op edge, dit is bij mij 11kb/s up en down. Begin maar aan je 2Gb weg te werken dan. radio luisteren is er dan niet bij.

Tkan goed zijn dat je MV neemt en thuis 3G hebt (maar wat heb je eraan daar gebruik je vaak Wi-Fi). On the road waar je de MB's effectief gaat gebruiken denk ik dat je met Proximus veel beter zit, en kleine zijnoot ook, gras afrijden kon ik vroeger ook met muziek met mobistar met een databundel van 200Mb.

Wat steekt iedereen ook uit met zijn databundel? Als je wat normaal surft en mailt op je gsm ga je toch geen GB's verbruiken? heb jaren 200Mb/maand gehad en ik kwam er nooit over. Zelfs als je tethering gebruikt op je laptop en je download geen filmpjes etc maar gewoon wat surfen zou je verbruik moeten meevallen.

Heb momenteel het volgende bij proximus:
Mtv Generation 25 met databundel:
450Mb data per maand
2uur bellen naar alle netwerken
10.000 SMS-en

29 euro/maand

(kan je nog steeds online bestellen op de site)

Vind dit persoonlijk heeeeel schappelijk en die 450Mb volstaat ruimschoots bij mij, en stel dat ik er 100Mb over ga kost me dit aan 0,03euro/mb welgeteld 3 euro. Reken maar is uit als je er bij MV 100 MB overgaat.

Is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik snap dat er mensen er anders over denken, ik kies liever voor een stabiel netwerk met veel 3G dan eentje dat overduidelijk gebreken vertoond en echt wel vaak durft uitvallen. In die maand dat ik het heb is MV al minstens 3 keer uitgevallen (gewoon niets data meer) en heb ik ook vaak op edge gezeten.
  #527  
Oud 13-04-11, 00:37
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

stijndg; jij mag je niet gaan vergelijken met bv mij of andere mensen, iedereen doet andere zaken met zijn iphone.

Ik en mijne maat doen regelmatig nieuwe tests : deze heeft gisteren met de goeie radio app tuneinradio getest via edge en 3G voor meerdere uren en het verbruik per uur livestream radio luisteren op edge en 3G bedroeg 55-58MB per uur. .

Ik wil maar aantonen dat mensen daar weldegelijk naar luisteren en meer dan je denkt en wat is een uur dan? En als je dan 55mb voor dit alleen kwijt bent per uur dan ben je niks met 200MB per maand .

Ik heb bv ook een slingbox en heb daarvoor ook de slingpplayer app voor moeten downloaden; het verbruik per uur ligt meende ik rond de 130MB per uur, het kan zelfs meer zijn, op een ipad ligt het verbruik denk ik zelfs nog hoger .
Slingbox is een bakje die ik aan de HD digicorder heb aangesloten en zo kan ik overal mijn zenders op de ipad en iphone bekijken, werkt via edge, 3G en Wi-Fi.

En dan heb je nog filmpjes bekijken, dat doe ik ook regelmatig eens, dat zuipt ook data en dan heb je nog het gewone surfen en bv apps als viber die ook data verbruiken doordat je gratis naar elkaar kan bellen via 3G of Wi-Fi. enz....
Meer en meer apps werken ook met edge,3G en Wi-Fi.

Ik gebruik nu ook nog eens tethering en gebruik mijn iphone als modem om zo via 3G op de ipad te surfen indien nodig. Ik wil er het max uithalen en ik wil me niet inhouden, wat ben je daar nu mee om je in te houden en bv tegen een maat of weet ik veel dan te zeggen; ik heb hier wel mijn ipad/iphone mee, ik kan u dat filmpjes niet laten tonen nu, dat is een beetje teveel data verbruik, ik zal het u wel thuis laten tonen,ppfffff, neen, dat wil ik echt niet, ik wil alles kunnen doen wat er mee te doen valt op dat moment . Waarom anders zo'n dure smartphones kopen?

Laatst gewijzigd door apotheosis; 13-04-11 om 00:49.
  #528  
Oud 13-04-11, 08:42
bdr bdr is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 125
Standaard

Mobile Vikings is echt de beste provider in Belgie. Kwaliteit van het netwerk zal bij Proximus hoger zijn, maar de prijs en service bij MV zijn superieur.
  #529  
Oud 13-04-11, 12:45
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bdr Bekijk bericht
Mobile Vikings is echt de beste provider in Belgie. Kwaliteit van het netwerk zal bij Proximus hoger zijn, maar de prijs en service bij MV zijn superieur.
De prijs bij mv voor te surfen welteverstaan is idd de beste maar qua bellen en smsen niet hoor en het netwerk van base trekt op niet veel vind ik en helaas ligt mv te vaak plat, ik zit ook op facebook en daar merk je dat wel.

Wat ben je ermee als je weinig betaald maar dan wel regelmatig plat ligt en je niet kan surfen? Dan betaal ik toch liever wat meer en voor iets dat wel goed werkt en dus minder problemen heeft. En proximus heeft ook meer 3G en de dekking is veelal ook beter dan bij base.

Mijne maat heeft ook mv en dan vergelijk ik wel eens met deze en op meerdere plaatsen heeft deze soms niet eens service terwijl ik met gprs of 3G praktisch altijd vol bereik heb .

Ik heb ook nog een mv kaartje maar zolang ze te vaak plat liggen blijft proximus mijne nr 1 nu.

Maar ik ben wel een mv voorstander net zoals u om de reden die je hier hebt gepost, hun klantendienst is veel beter en ze zijn in data heel goedkoop.
  #530  
Oud 20-04-11, 17:51
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Laatste weken toch iets te dikwijls uitval van hun data netwerk...

Als dit niet HEEL snel betert ben ik toch weg naar Proximus, dan betaal ik wel iets meer, grotere stabiliteit mag ook iets meer kosten.
  #531  
Oud 20-04-11, 17:53
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Sorry dubbelpost
  #532  
Oud 20-04-11, 22:10
Kurt V Kurt V is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Tessenderlo Belgie
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijndg Bekijk bericht

Heb momenteel het volgende bij proximus:
Mtv Generation 25 met databundel:
450Mb data per maand
2uur bellen naar alle netwerken
10.000 SMS-en

29 euro/maand
Ik kan dit aanbod niet meteen vinden op de Proximus site... Standaard word de Mtv Generation 25 met databundel een databundel van 50Mb aangeboden voor 25€
  #533  
Oud 21-04-11, 09:03
tradie tradie is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt V Bekijk bericht
Ik kan dit aanbod niet meteen vinden op de Proximus site... Standaard word de Mtv Generation 25 met databundel een databundel van 50Mb aangeboden voor 25€
Ik zie het ook enkel met 150mb, door de 100mb promo.
  #534  
Oud 21-04-11, 14:17
movichris movichris is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard pannes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim_ Bekijk bericht
Laatste weken toch iets te dikwijls uitval van hun data netwerk...

Als dit niet HEEL snel betert ben ik toch weg naar Proximus, dan betaal ik wel iets meer, grotere stabiliteit mag ook iets meer kosten.
Daar heb je gelijk in Wim, het is eigenlijk onaanvaardbaar dat we zo vaak plat liggen. Achter de schermen zijn we bezig met een oplossing, maar die is er nog niet. Het is dus mogelijk dat we opnieuw platliggen.

Maar, we hebben een spoedprocedure afgesproken waardoor eventuele pannes nu sneller opgelost worden.
  #535  
Oud 21-04-11, 15:01
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door movichris Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in Wim, het is eigenlijk onaanvaardbaar dat we zo vaak plat liggen. Achter de schermen zijn we bezig met een oplossing, maar die is er nog niet. Het is dus mogelijk dat we opnieuw platliggen.

Maar, we hebben een spoedprocedure afgesproken waardoor eventuele pannes nu sneller opgelost worden.
Ah, MV ook aanwezig op iPC. Aan service ontbreekt het niet

EDIT
Spotify vanop de iPhone streamen gaat trouwens perfect via MV, ook op EDGE. Nog geen enkel buffer/hapering tegengekomen. Maar proberen jullie maar eens dagelijks muziek te streamen met 150mb per maand ... Daarom blijf ik ook nog bij MV. Het EDGE netwerk doet voldoende zijn werk.

Al moet ik toegeven dat ik meer en meer 3G zie verschijnen op mijn schermpje *hulde*


Laatst gewijzigd door Bomans; 21-04-11 om 15:08.
  #536  
Oud 21-04-11, 15:17
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door movichris Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in Wim, het is eigenlijk onaanvaardbaar dat we zo vaak plat liggen. Achter de schermen zijn we bezig met een oplossing, maar die is er nog niet. Het is dus mogelijk dat we opnieuw platliggen.

Maar, we hebben een spoedprocedure afgesproken waardoor eventuele pannes nu sneller opgelost worden.
Op welke termijn zou die oplossing er kunnen komen ?
  #537  
Oud 22-04-11, 13:14
Wim_ Wim_ is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hageland Vl Brabant, BE
Berichten: 128
Standaard

En momenteel weeral geen data en grote problemen over bijna heel België, en op veel plaatsen ook geen sms/oproepen mogelijk

It's time to say goodbye Vikings.... Pas nog 15 eur herladen, dit opsmossen en dan naar Proximus

PS over hun klantvriendelijkheid, niets dan lof, maar betrouwbaarheid laat de laatste tijd zeer te wensen over....

Laatst gewijzigd door Wim_; 22-04-11 om 13:19.
  #538  
Oud 22-04-11, 14:13
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Londerzeel - Vlaams Brabant geen enkel probleem.
  #539  
Oud 08-05-11, 10:24
bdr bdr is offline
• iOS 4.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 125
Standaard

Nog altijd supertevreden over.
  #540  
Oud 27-05-11, 15:31
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Hieronder vind je een kaart van het 3G netwerk van BASE en dus ook Mobile Vikings. (Situatie op 20 mei 2011)



Wat ik erger vind is dat je blijkbaar in kleine delen van de Ardennen zelf niet eens bereik hebt om te bellen of smssen.
Dat 3G netwerk wordt dus mooi uitgerold en daar zou ik me dus ook geen zorgen meer in maken!

Laatst gewijzigd door iCulture; 31-05-11 om 02:56. Reden: Afbeelding gewijzigd i.v.m. opmaak.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 14:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 15:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 11:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.