//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben nu zelfs een week Mobile Vikings en moet zeggen dat het best meevalt. Ook de klantendienst is echt top want heb die al heel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #121  
Oud 13-07-09, 21:01
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Ben nu zelfs een week Mobile Vikings en moet zeggen dat het best meevalt. Ook de klantendienst is echt top want heb die al heel vaak zitten bellen de afgelopen dagen. Er is bij mij (en 3 anderen) namelijk iets serieus misgelopen bij de nummeroverdracht. Tot deze morgen had ik daardoor nog een nummer van Base maar sindsdien is ook dat niet meer bruikbaar en kan ik ook niks meer doen (No voice, no SMS, no data).

Op dit moment is mijn iPhone dus eerder een veredelde iPod touch. Maar ze zijn de zaak bij Base aan het onderzoeken. Krijg donderdag gelukkig een GSM en nummer van het werk bij Proximus. Maar dat is zonder data dus hou ik toch liefst nog mijn privé-nummer.

Wat ook een voordeel is van Mobile Vikings is dat groepsgesprekken en tweede beller gewoon werken zonder een optie te moeten bijnemen. Bij Base zit dat namelijk standaard inbegrepen. En laat dat nu net iets zijn die zo mooi gedaan is op de iPhone maar niet standaard werkt bij Mobistar en Proximus.
__________________
Mobile Viking die nu eindelijk eens zijn iPhone ten volle kan benutten zonder daar veel te veel voor te betalen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 16-07-09, 13:08
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Mobile vikings is wel degelijk de beste provider.
3G-netwerk van proximus is zoals hierboven gezegd ook helemaal niet stabiel.
Bovendien is de service bij mobile vikings ongekend!
zo was er een paar maand geleden een technische panne in een datacenter van scarlet, hierdoor konden klanten een weekend lang niet surfen op hun smartphone.
Ter compensatie kreeg IEDERE klant 15 euro belwaarde, ook vriendelijke mensen aan de lijn etc...
  #123  
Oud 16-07-09, 19:52
kloon kloon is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 53
Standaard

Ik ben v mobile vikings overgestapt naar proximus omdat ik Edge gewoon te traag vind op de iphone .
Waar ik woon en werk heb ik een zeer goede 3G ontvangst en voorlopig super tevreden
( jaja het is duurder dat week ik ook wel)
  #124  
Oud 16-07-09, 20:13
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloon Bekijk bericht
Ik ben v mobile vikings overgestapt naar proximus omdat ik Edge gewoon te traag vind op de iphone .
Waar ik woon en werk heb ik een zeer goede 3G ontvangst en voorlopig super tevreden
( jaja het is duurder dat week ik ook wel)
Ieder zijn ding.Ik zie als met de iphone te surfen dit meer als een hulpmiddel als ik snel iets wil weten of de voetbaluitslagen of mijnen hattrick bekijken als mijn spelers aflopen als ik niet thuis ben enz....Allemaal zaken die voor mij niet supersnel moeten gebeuren.

Zoals je zelf zegt;jij hebt nu éénmaal het geluk je in 3g zit,ik kom op de meeste plaatsen waar het er allemaal nog na al die jare steeds niet is.

En ik vind proximus veel te duur,dat zijn de grootste gangsters die er zijn.

Base/mv gaat stilletjes aan ook met 3 g beginnen eind 2009 en nadien breiden ze ook beetje bij beetje uit dus ook dat komt nog allemaal goed.

Hoeveel betaal je nu per maand en wat heb je ervoor bij proximus?
Betaal je bv per maand apart 10 euro of meer voor bv 200MB en dit nog zonder smsen en noem maar op?
  #125  
Oud 16-07-09, 20:59
kloon kloon is offline
• iOS 8.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Belgium
Berichten: 53
Standaard

10€ de maand (promo) voor mtv generation (60 min na alle netwerken + 10000 smsjes)
20€ de maand voor optie mobile internet 200 mb
  #126  
Oud 17-07-09, 01:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloon Bekijk bericht
10€ de maand (promo) voor mtv generation (60 min na alle netwerken + 10000 smsjes)
20€ de maand voor optie mobile internet 200 mb
30 euro per maand,dat valt uiteraard goed mee maar ik heb hetzelfde als u gehad en tja,nu ben ik maar 15 euro per maand kwijt,das 15 maal 12maanden die ik mooi in mijne zak steek .
  #127  
Oud 17-07-09, 17:21
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Werkt Visual Voicemail ondertussen al bij Mobile Vikings?
  #128  
Oud 30-07-09, 15:49
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Werkt de Visual Voicemail al bij Mobile Vikings?
Ik dacht dat ik daar iets over gelezen had op hun site..
  #129  
Oud 31-07-09, 13:12
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

ik de facebook pagina van mobilevikings staat dat het bellen en smsen veel wegvalt en dat er veel vertraging zit op smsen ??

ik heb nu mijn kaartje maar ik ben aan het twijfelen of ik het zou activeren ?
  #130  
Oud 31-07-09, 14:36
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appel_001 Bekijk bericht
ik de facebook pagina van mobilevikings staat dat het bellen en smsen veel wegvalt en dat er veel vertraging zit op smsen ??

ik heb nu mijn kaartje maar ik ben aan het twijfelen of ik het zou activeren ?
Ik heb net gekeken op de Facebookpagina maar ik vind dat eerlijk gezegd niet..
Ik heb nergens last van, SMSen komen altijd aan en bellen is nog nooit weggevallen! Enkel voor de uitstekende service zou ik trouwens al bij Mobile Vikings gaan
  #131  
Oud 31-07-09, 14:51
Jamez Jamez is offline
• iOS 7.0
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 144
Standaard

Ik had voordien Proximus en deze vond ik toch stukken beter qua ontvangst, zekers thuis.
De ontvangst fluctueert ook heel sterk vind ik (bij mij thuis), de ene keer volledige ontvangst, enige tijd later 'no service'.
Ik heb ook al afgebroken gesprekken gehad thuis, ga dan nog aan het raam staan ook, met hoofd tegen het raam bijna bij wijze van spreke. Misschien heb ik net de pech in een zone te wonen waar de ontvangst wat minder is, wie zal het zeggen...

Alhoewel men phone nu op het moment zo goed als volledige ontvangst aangeeft durven er wel is woorden weg te vallen tijdens gesprekken. Heb ik bij Proximus nooit last van gehad, moest zelfs niet tegen raam gaan plakken om te bellen.


Maar Base werkt op die 1800 ipv de normale 900Mhz die de andere providers gebruiken dacht ik?
Deze 1800 Mhz band lijkt me veel gevoeliger qua ontvangst en storingen etc..., vooral binnenshuis. Beetje zoals met een GPS, buiten ontvangst ok, binnen zelden ontvangst ...

Maar er zijn ook positieve punten natuurlijk: internet, zeer goede klantendienst, gratis oplaadbeurt bij al de internetproblemen tijdje geleden, etc ...

Laatst gewijzigd door Jamez; 31-07-09 om 15:05.
  #132  
Oud 15-08-09, 16:15
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Na een ruim een maand klant te zijn mag ik u zeggen dat ik zeer tevreden ben. Bespaar zo'n 7 euro per maand tegenover vroeger en verlies mijn belwaarde ook niet langer als ik ze niet volledig heb opgebruikt.

Qua ontvangst bijna geen problemen gehad. Enkel gisteren in de zuiderparking van Gent had ik geen ontvangst via Mobile Vikings maar wel via Proximus. Maar dat kan ook aan de combinatie met de iPhone liggen. Vroeger zat ik bij Mobistar en had ik ook nog ander toestel van het werk op Mobistar. Op de iPhone zat ik op een Frans netwerk en op de Nokia van het werk op het Mobistar-netwerk. Zat toen vlakbij de Franse grens maar wel op Belgisch grondgebied.

Ook de helpdesk is supergoed en voorlopig 1 van de betere voor mij. Eerste week is er wel eentje om snel te vergeten want die liep totaal in de soep door problemen met de nummeroverdracht. Jezelf na een week een SMS kunnen sturen dat ook nog aankomt op je eigen nummer is dan een heel blij moment. Heb zelfs nog een 2de test gedaan want ik kon het eerst niet geloven.

Dat 3G er nog niet is vind ik geen drama want ik gebruikte dat vroeger ook niet bij Mobistar omdat het toch maar lokaal werkt. Ook al beweert hun website van wel.

Ook voordeel is dat de geschiedenis van je oproepen (behalve data, maar dat zijn langere sessies) onmiddellijk wordt bijgewerkt. Vlak nadat je de hoorn hebt dichtgesmeten (oftewel het knoppeke hebt aangeraakt) kun je al zien hoeveel geld je alweer kwijt bent gespeeld. En je kan zelfs het nummer zien van diegene die anoniem wenst te blijven.

Ik ben blij dat ik deze overstap uiteindelijk overwogen heb. En zeggen dat ik voorheen nogal weigerachtig stond tegenover virtuele operators. Maar ondervind nu dat Mobile Vikings er 100 % voor gaat en geen bijproduct is zoals de virtuele operatoren van supermarkten, tv-zenders en dergelijke meer. Al heb ik met deze laatste ook geen ervaring en kan ik er dan ook geen mening over hebben.
  #133  
Oud 15-08-09, 16:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door co0lman Bekijk bericht
Na een ruim een maand klant te zijn mag ik u zeggen dat ik zeer tevreden ben. Bespaar zo'n 7 euro per maand tegenover vroeger en verlies mijn belwaarde ook niet langer als ik ze niet volledig heb opgebruikt.

Qua ontvangst bijna geen problemen gehad. Enkel gisteren in de zuiderparking van Gent had ik geen ontvangst via Mobile Vikings maar wel via Proximus. Maar dat kan ook aan de combinatie met de iPhone liggen. Vroeger zat ik bij Mobistar en had ik ook nog ander toestel van het werk op Mobistar. Op de iPhone zat ik op een Frans netwerk en op de Nokia van het werk op het Mobistar-netwerk. Zat toen vlakbij de Franse grens maar wel op Belgisch grondgebied.

Ook de helpdesk is supergoed en voorlopig 1 van de betere voor mij. Eerste week is er wel eentje om snel te vergeten want die liep totaal in de soep door problemen met de nummeroverdracht. Jezelf na een week een SMS kunnen sturen dat ook nog aankomt op je eigen nummer is dan een heel blij moment. Heb zelfs nog een 2de test gedaan want ik kon het eerst niet geloven.

Dat 3G er nog niet is vind ik geen drama want ik gebruikte dat vroeger ook niet bij Mobistar omdat het toch maar lokaal werkt. Ook al beweert hun website van wel.

Ook voordeel is dat de geschiedenis van je oproepen (behalve data, maar dat zijn langere sessies) onmiddellijk wordt bijgewerkt. Vlak nadat je de hoorn hebt dichtgesmeten (oftewel het knoppeke hebt aangeraakt) kun je al zien hoeveel geld je alweer kwijt bent gespeeld. En je kan zelfs het nummer zien van diegene die anoniem wenst te blijven.

Ik ben blij dat ik deze overstap uiteindelijk overwogen heb. En zeggen dat ik voorheen nogal weigerachtig stond tegenover virtuele operators. Maar ondervind nu dat Mobile Vikings er 100 % voor gaat en geen bijproduct is zoals de virtuele operatoren van supermarkten, tv-zenders en dergelijke meer. Al heb ik met deze laatste ook geen ervaring en kan ik er dan ook geen mening over hebben.
Met de iphone heb je idd af en toe eens het probleem je geen of nauwelijks bereik hebt terwijl je met een andere gsm volle bak bereik hebt terwijl deze dezelfde provider hebben.Dat ligt dus aan de iphone en niet aan MV zenne.

Ik vind het ook zeer goed je het nummer kan zien als ze je bellen want ik heb het al voorgehad iemand mij constant bleef bellen om mij te *****n,welnu,haha,als ik dit nog eens tegen kom gaat die persoon raar opkijken.

Ik ben ook al overgeschakeld tijd geleden al naar MV en idd tevreden van.
Ik bespaar mij zelfs meer,ik bespaar mij nu per maand 10 euro.

Ervoor was ik bij base en betaalde ik 10 euro om te bellen,5 euro voor 120 smsen en 10 euro voor 200mb om te surfen .

Nu voor 10 euro minder per maand heb ik 15 euro om te bellen,1000smsen en 1gb om te surfen,dus minder betalen voor meer te hebben,schitterend toch .

Achja,3g gaat idd een pak sneller maar zoals ik al heb gezegd,ik vind dat niet nodig want je kan via een gsm toch nooit volwaardig internetten.
EDGE is goed genoeg vind ik en 3g zijn er op veel plaatsen nog niet.
Op de plaatsen waar ik het meeste kom is er niet eens 3G.
  #134  
Oud 15-08-09, 16:51
appel_001 appel_001 is offline
• iOS 8.0 beta
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Met de iphone heb je idd af en toe eens het probleem je geen of nauwelijks bereik hebt terwijl je met een andere gsm volle bak bereik hebt terwijl deze dezelfde provider hebben.Dat ligt dus aan de iphone en niet aan MV zenne.

Ik vind het ook zeer goed je het nummer kan zien als ze je bellen want ik heb het al voorgehad iemand mij constant bleef bellen om mij te *****n,welnu,haha,als ik dit nog eens tegen kom gaat die persoon raar opkijken.

Ik ben ook al overgeschakeld tijd geleden al naar MV en idd tevreden van.
Ik bespaar mij zelfs meer,ik bespaar mij nu per maand 10 euro.

Ervoor was ik bij base en betaalde ik 10 euro om te bellen,5 euro voor 120 smsen en 10 euro voor 200mb om te surfen .

Nu voor 10 euro minder per maand heb ik 15 euro om te bellen,1000smsen en 1gb om te surfen,dus minder betalen voor meer te hebben,schitterend toch .

Achja,3g gaat idd een pak sneller maar zoals ik al heb gezegd,ik vind dat niet nodig want je kan via een gsm toch nooit volwaardig internetten.
EDGE is goed genoeg vind ik en 3g zijn er op veel plaatsen nog niet.
Op de plaatsen waar ik het meeste kom is er niet eens 3G.
als je nu bv een youtube filmpje wilt bekijken is edge dan niet te traag ?,
  #135  
Oud 15-08-09, 17:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appel_001 Bekijk bericht
als je nu bv een youtube filmpje wilt bekijken is edge dan niet te traag ?,
Heb het net uitgetest een youtube filmpje bekeken via EDGE en geen probleem mee.
Had wel vol bereik.Op vol bereik speelde perfect af.Soms ligt het aan het clipje zelf als deze onderbreekt of tenzij aan minder signaal.

Maar soms als je wat geluk hebt kan je het via gratis wi-fi doen e,er zijn er soms zeker int stad altijd wel bij waar hun netwerk niet is beveiligd .
  #136  
Oud 20-08-09, 11:21
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Ik heb nog een vraag waar ik het antwoord niet zo snel kan terugvinden:

ik heb net m'n SIM kaart van MV in de bus ontvangen (dinsdagavond aangevraagd, dus nu al tevreden van de snelle service).
Maar ik heb pas nog m'n Pay and Go kaart herladen, betekend dat ik dit geld dan kwijt ben als ik meteen overschakel?

Ik vrees namelijk van wel...
  #137  
Oud 20-08-09, 11:22
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arne_vn Bekijk bericht
Ik heb nog een vraag waar ik het antwoord niet zo snel kan terugvinden:

ik heb net m'n SIM kaart van MV in de bus ontvangen (dinsdagavond aangevraagd, dus nu al tevreden van de snelle service).
Maar ik heb pas nog m'n Pay and Go kaart herladen, betekend dat ik dit geld dan kwijt ben als ik meteen overschakel?

Ik vrees namelijk van wel...
Inderdaad, dat ga je kwijt zijn
  #138  
Oud 20-08-09, 11:40
arne_vn arne_vn is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 53
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Inderdaad, dat ga je kwijt zijn

Daar vreesde ik al voor.
Word de komende dagen nutteloze berichten sturen en veel bellen.

Alvast bedankt voor je snelle reply!
  #139  
Oud 20-08-09, 13:01
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Ben ook de restwaarde kwijt van Proximus, maar enfin Mobile Vikings werkt zeer goed het zal je plezieren.
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #140  
Oud 20-08-09, 20:02
Luna K Luna K is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard

iemand die weet of Pay&Go generations (dus NIET mtv generations) met contract werkt? ik betaal nu 10 euro voor gratis sms na 4 uur.. kheb dat al een 5 jaar denk ik... ik zou willen overschakelen naar MV (ga binnekort een smartphone kopen), maar ben niet zeker of ik een contract heb of niet... kheb namelijk geen zin om annuleringskosten te betalen

of anders iemand die een nummer kent waarnaar je kan bellen om dat na te gaan?

PS: ik woon in belgie...

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 15:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 16:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:51.