//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Zonet m'n nieuwe microsim kaart ontvangen van Mobile Vikings, ter vervanging van mijn oude die ik verknipt had voor in m'n iPhone 4... Nu maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #321  
Oud 07-07-10, 13:49
EvertD EvertD is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 69
Standaard

Zonet m'n nieuwe microsim kaart ontvangen van Mobile Vikings, ter vervanging van mijn oude die ik verknipt had voor in m'n iPhone 4...

Nu maar hopen dat ze snel wordt geactiveerd!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #322  
Oud 07-07-10, 13:56
Mr.Bluestar Mr.Bluestar is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvertD Bekijk bericht
Zonet m'n nieuwe microsim kaart ontvangen van Mobile Vikings, ter vervanging van mijn oude die ik verknipt had voor in m'n iPhone 4...

Nu maar hopen dat ze snel wordt geactiveerd!
Bij mij 's morgens mail ter activatie gestuurd rond een uur of 9 en rond 13u was de activatie klaar.
Sindsdien heb ik wel "Base" als provider bovenaan staan in plek van "Mobile vikings". Volgens de support afdeling is het een schoonheidsfoutje dat niet zo makkelijk op te lossen is.
Heeft hier nog iemand last van? Niet dat het erg is, voor de rest werkt alles.
  #323  
Oud 07-07-10, 14:03
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar Bekijk bericht
Heeft hier nog iemand last van? Niet dat het erg is, voor de rest werkt alles.
Zelfde hier op mijn iPhone 4, hun antwoord:

onderzoek door sim ingenieur heeft uitgewezen dat apple het ONS veld uit 3G sims verkeerd uitleest en naam van netwerkprovider neemt...

Het went wel ...
  #324  
Oud 07-07-10, 14:22
Gödrax Gödrax is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EvertD Bekijk bericht
Zonet m'n nieuwe microsim kaart ontvangen van Mobile Vikings, ter vervanging van mijn oude die ik verknipt had voor in m'n iPhone 4...

Nu maar hopen dat ze snel wordt geactiveerd!
bij mij was dit binnen het uur gebeurd
  #325  
Oud 07-07-10, 14:29
EvertD EvertD is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Zelfde hier op mijn iPhone 4, hun antwoord:

onderzoek door sim ingenieur heeft uitgewezen dat apple het ONS veld uit 3G sims verkeerd uitleest en naam van netwerkprovider neemt...

Het went wel ...
Hopen dat ze snel een nieuwe IIPC file hebben en hun logo er terug zetten...
  #326  
Oud 07-07-10, 14:33
EvertD EvertD is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 69
Standaard

En net een reboot gedaan van m'n iPhone en ik zit zonder service, dus ik kan switchen!

Succesvol kunnen overschakelen, op één uur was de klus geklaard!

Laatst gewijzigd door EvertD; 07-07-10 om 14:38.
  #327  
Oud 07-07-10, 14:43
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Naar wat ik al gelezen heb zal het niet zomaar de .ipcc file aanpassen zijn.

De nieuwe carrier 7.0 lijkt wat anders in elkaar te zitten
  #328  
Oud 07-07-10, 14:44
Cencicodis Cencicodis is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Ik heb mn microsim bijna een week geleden ontvangen maar hij is nog steeds niet geactiveerd... Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar MV. Ben benieuwd...
  #329  
Oud 07-07-10, 15:08
Mr.Bluestar Mr.Bluestar is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cencicodis Bekijk bericht
Ik heb mn microsim bijna een week geleden ontvangen maar hij is nog steeds niet geactiveerd... Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar MV. Ben benieuwd...
Je moest dus wel eerst een mail sturen naar hen met als subject "swap + je username" Dan pas werd de activatie van je nieuwe simkaart opgestart. Dat stond toch in de begeleidende brief?
  #330  
Oud 07-07-10, 15:25
Cencicodis Cencicodis is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: België
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluestar Bekijk bericht
Je moest dus wel eerst een mail sturen naar hen met als subject "swap + je username" Dan pas werd de activatie van je nieuwe simkaart opgestart. Dat stond toch in de begeleidende brief?
Ja weet ik , heb ik meteen verstuurd na ontvangst van de SIM. Maar ik heb net een mail terug, het komt door Base dat het lang duurt.
  #331  
Oud 23-07-10, 13:06
Solid_Snake Solid_Snake is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 33
Standaard

Ben ook momenteel overgeschakeld op MV en ben nu vol ongeduld het wachten op mijn sim-kaartje! Eindelijk zal ik mijn iphone eens ten volle kunnen benutten... .
  #332  
Oud 29-07-10, 15:03
Bibi2205 Bibi2205 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 331
Standaard

Vannacht rond 1u de bevestigings-sms gestuurd om de nummeroverdracht van Proximus (Pay&Go, had daar op voorhand mijn abo laten annuleren) naar MV te starten.. Vanmorgen om 10u, toen ik opstond, geen ontvangst meer op mijn iPhone. MV kaartje erin en alles in orde.

Het blijft verbazend hoe snel het daar (meestal) gaat
  #333  
Oud 29-07-10, 16:39
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

En ze hebben nog een tof wedstrijdje deze maand:

win een mobilevikings ipad op Facebook
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #334  
Oud 29-07-10, 16:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puck84 Bekijk bericht
En ze hebben nog een tof wedstrijdje deze maand:

win een mobilevikings ipad op Facebook
Ik ga zeker meedoen .
Altijd leuk als je zoiets kan winnen .
  #335  
Oud 31-07-10, 00:41
proXify proXify is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Oostende
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia Bekijk bericht
Hallo

Iemand nu al echt ervaring met Mobile Vikings ?
Tevreden over stabiliteit en snelheid ?

Echt "gratis" internet voor 15 euro ?

Wat als je binnen de maand niet bijlaadt en toch wil internetten ? Kan je dan gewoonweg niet internetten of val je dan onder duur tarief ?

lancia

Awel dat vroeg ik mij ook af
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Met Mobile Vikings?
  #336  
Oud 31-07-10, 00:57
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Heeeeeel tevreden van. Super goede helpdesk ook.

Je moet inderdaad elke maand herladen voor minsten €15 euro om gebruik te maken van de maandelijkse 1GB

Maar daarvoor krijg je ook 1000 gratis smsen en die €15 kan je volledig opbellen.
  #337  
Oud 31-07-10, 01:02
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mensen, daar zijn al topics over hoor .

Ik ga heel snel voor ik gaan slapen wat info meegeven nu je toch de topic hebt geopend;

Mobile vikings werkt via het netwerk van base.
De snelheid bij base/MV is voornamelijk EDGE (soms eens gprs maar dat gebeurt weinig) en dan in de grootsteden 3G.
Base is wel nog maar net begonnen met de 3G dus ze hebben op dat vlak wel een grote achterstand op bv proximus.

Maar MV zijn idd wel de goedkoopste naturlijk; voor 15 euro per maand 1GB data hebben en 62belminuten en 1000 smsen, das toch niet niks natuurlijk.
Via EDGE surfen valt via een iphone best mee, voor zwaardere zaken is 3G natuurlijk beter maar voor de meeste mensen is EDGE al voldoende.
Via de laptop mee surfen gaat ook; tehtering, werkt met base/mv en proximus, alleen met mobistar gaat dat niet, het naddeel is via een laptop op EDGE surfen, dat vind ik minder leuk omdat het gewoon te traag naar m'n zin gaat, dan zit je het beste met 3G vind ik. Je sluit je iphone aan op je laptop, zorg dat je instellingen instaan bij je iphone en je dit dan aanzet ook en dan kan je zo surfen op je laptop via je iphone data. Ik zeg het er maar eens bij, al zal je dit wel al kennen?

MV heeft ook de beste en vriendelijkste klantendienst.
Er kan altijd eens een probleempje voorvallen; niet panikeren; rustig blijven, naar de klantendienst bellen en rustig je probleem uitleggen dan en meestal raakt je probleem snel opgelost .

Je hoeft uiteraard niet te herladen iedere maand, het is geen abo maar als je dat niet doet dan dan kan je inderdaad wel verder surfen maar dit gaat van je belwaarde af en dat is dan 2.50 euro per MB en dat is toch echt niet weinig he dus in feite is het beste je iedere maand gewoon herlaad.

Het andere grote voordeel met MV is dat je tenminste altijd meteen up to date je belkriediet ziet en je sms verbruik en je data vebruik enz...MV is hierin de beste ook, ik zit ook bij mobistar en proximus en bij deze 2 is dat niet je datte, zeker bij proximus niet, mobistar is nog doenbaar als je via de iphone nagaat.

Er bestaat ook een mobile vikings app voor op de iphone, er op klikken en het belangrijkste verschijnt dan allemaal, echt top dus.

Als je zelf dan al MV hebt en je kan een maat ofzo of iemand anders ook naar MV brengen dan krijg je 15 euro belwaarde erbij, hoe je dat allemaal moet doen moet je dan maar zelf eens nagaan op hun webstek.
Altijd leuk natuurlijk voor je als je iemand kan overtuigen om naar MV te gaan en dan krijg jij 15 euro belwaarde bij en je kan dat voorozver ik weet gebruiken wanneer je wil.

Over de stabiliteit ben ik iets minder tevreden en daarmee bedoel ik dat ik merk dat als er 1 provider iets sneller durft plat liggen op gebied van de data dan is het base maar het is nu niet zo dat iedere dag of week is he , dat zijn zaken die ook allemaal heel goed meevallen dus niks om je echt zorgen ofzo in te gaan maken .
Maar het kan wel eens voorvallen.

Voor studenten die zowel wat willen bellen en smsen en alsook surfen die zitten heel goed met MV natuurlijk; weinig geld en je krijgt er heel wat mooi's voor ;-).

MV telt nu ong een 13000 tal leden.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 31-07-10 om 01:09.
  #338  
Oud 03-08-10, 13:15
Allround_IT_er Allround_IT_er is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 4
Thumbs up Sim kaart Mobile Vikings

Volgende situatie. Heb Twee iphone's een 3GS en een nieuwe 4. Sim kaart van Base (normaal formaat) geplaatst in de 3GS. Gisteren Micro-Simkaart van MV ontvangen. Ik stuur het berichtje zoals vermeld in het schrijven met de oude 3GS. Ik plaats het micro-simkaartje in de iPhone 4. Onmiddellijke ontvangst. Twee iPhones liggen naast elkaar, beide duiden goede ontvangst aan (met hetzelfde nummer!). Dit gebeurde dus allemaal in een enkele minuten, dus geen dagen voor activatie wachten. Kort daarop (kwartier) valt de 3GS uit. Geen provider meer. Alles werkt perfect op de nieuwe iPhone 4. Wat een service! Waren alle providers maar zo. Als het goed is, mag het ook gezegd worden, niet?
Compliment aan MV, houden zo! (Nu enkel nog overal 3G)
  #339  
Oud 03-08-10, 14:09
theblinkies theblinkies is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 42
Standaard

Ik zit met een klein probleempje...
Ik heb x aantal weken terug geupdate naar 4.0 en sinds toen lukt het precies niet meer zo goed met mn edge.
Ik kan telkes als ik mn phone opzet 1x facebook laden of 1x mijn mails checken of 1x op een website.
Daarna krijg ik altijd error : no internet connection(safari) of internet time out (facebook)
Ik heb al geprobeerd met teupdaten naar 4.0.1 en met clean instellingen tebeginnen maar niets lukt....
Kan iemand me helpen?
  #340  
Oud 03-08-10, 19:04
ABry ABry is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 114
Standaard

Wi-Fi gaat precies sneller als 3g netwerk, kan dit kloppen ?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 14:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 15:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 11:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:07.