//

Mobilevikings.com

Mobilevikings.com discussie in Mobile Vikings forum; ( verdwijnt na registratie ) Stel: je herlaad 15 euro krediet op je simkaart --> 1 maand gratis sms/internet aan het einde van je maand, herlaadt je je simkaart opnieuw ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Mobile Vikings
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #541  
Oud 31-05-11, 21:21
Bananensoep Bananensoep is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Stel:

je herlaad 15 euro krediet op je simkaart --> 1 maand gratis sms/internet

aan het einde van je maand, herlaadt je je simkaart opnieuw met de 15 euro die nog op je sim staan. (je kan via sms betalen lees ik net op de site)

Is het zo niet mogelijk om gratis Mobile Viking te zijn? of mis ik hier iets?

Laatst gewijzigd door Bananensoep; 31-05-11 om 21:25.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 31-05-11, 22:37
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bananensoep Bekijk bericht
Stel:

je herlaad 15 euro krediet op je simkaart --> 1 maand gratis sms/internet

aan het einde van je maand, herlaadt je je simkaart opnieuw met de 15 euro die nog op je sim staan. (je kan via sms betalen lees ik net op de site)

Is het zo niet mogelijk om gratis Mobile Viking te zijn? of mis ik hier iets?
Hoe bedoel je?

Dat is het toch het principe van een herlaadkaart
Je koopt gewoon voor 15 euro belwaarde, ben je het beu kun je direct weg.


Als je wil zeggen de volledige 15 euro laten afschrijven en terugboeken op je sim?
Nee, dat werkt niet. Je account is gekoppeld aan je rekeningnummer, je geld wordt van je rekeningnummer gehaald.
  #543  
Oud 31-05-11, 22:51
Bananensoep Bananensoep is offline
• iOS 4.3.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 22
Standaard

Ah had ik dan verkeerd begrepen, dacht dat je zomaar even je 15 euro belkrediet kon gebruiken om een herlaadbeurt te betalen, zou ook wel iets te makkelijk zijn geweest
  #544  
Oud 01-06-11, 14:50
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bananensoep Bekijk bericht
Ah had ik dan verkeerd begrepen, dacht dat je zomaar even je 15 euro belkrediet kon gebruiken om een herlaadbeurt te betalen, zou ook wel iets te makkelijk zijn geweest
Dat kun je bij geen enkele provider hoor.


Een pakket van 10 euro met bv. 250 gratis smsjes en 500mb mobiel internet zou ik bv. wel zien zitten! (Bellen aan 0,20 euro/min)

Zonder twijfel haal je dan gigantisch wat klanten van Proximus, Mobistar en Base binnen die nu met die goedkope formule van 10 euro zitten.
Als dat zou kunnen gebeuren wordt Mobile Vikings echt groot en kan ze eindelijk eens de hoge tarieven van die providers aan banden leggen!
  #545  
Oud 01-06-11, 15:08
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik gebruik proximus als nr 1 maar als ik naar den buitenland ga zoals ik binnen een dikke 2weken zal doen dan steek ik mijn MV kaartje erin omdat ik af en toe eens tussendoor iets kleins wil bekijken op de iphone en iedereen weet hoe reteduur surfen is op je mobiel in den buitenland.

Mv is echt wel de goedkoopste die er bestaat in belgie om te surfen in den buitenland, alleen hopen ze dan niet te vaak plat liggen.

Mobile Vikings | Data roaming is nu nog goedkoper geworden
  #546  
Oud 01-06-11, 16:30
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Mv is echt wel de goedkoopste die er bestaat in belgie om te surfen in den buitenland, alleen hopen ze dan niet te vaak plat liggen.
Dan zit je op andermans netwerk, dus daar kunnen zij dan niets meer aan doen. Jammer trouwens dat je Mobile Vikings telkens op hetzelfde afkraakt.
  #547  
Oud 01-06-11, 19:33
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Waarom bij MV en Proximus?
Trouwens Base is echt wel bezig met zijn 3G aan het uitrollen, tegen eind 2011 wil men een pak verder staan.
  #548  
Oud 01-06-11, 20:57
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Dan zit je op andermans netwerk, dus daar kunnen zij dan niets meer aan doen. Jammer trouwens dat je Mobile Vikings telkens op hetzelfde afkraakt.
Ja,das juist, viel me te laat in en ik kraak mv niet af, leuk om zien kritiek geven al niet meer mag, helaas, ik zit ook op facebook, iedere week opnieuw zie ik de ene na de andere klagen ze soms meermaals per week geen data hebben of zeg maar gewoon geen internet, das abnormaal, ik ben bij proximus en heb dit in al die tijd mss 1keertje tegen gekomen en dat was heel kort.

Ik ben mv fan vanwege hun goedkoopheid enz...maar helaas, ik betaal toch liever wat meer zodat ik niet alleen een beter netwerk heb met meer 3G en sneller 3G maar die ook zelden plat ligt.

Anderzijds;ik raad iedereen MV aan, door mij zijn mijn broer en maten al overgestapt en mijn broer z'n maten ook .
  #549  
Oud 01-06-11, 20:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Waarom bij MV en Proximus?
Trouwens Base is echt wel bezig met zijn 3G aan het uitrollen, tegen eind 2011 wil men een pak verder staan.
Ik ben een enorm grote surfer op de iphone/ipad; MV ligt te vaak plat, daarom heb ik proximus.
In den buitenland is de keuze snel gemaakt, in spanje binnenkort steek ik mv kaartje in de iphone, in m"n 2de gsm waarvoor ik 20 euro heb betaald (nieuw) steek ik proximus kaartje.
  #550  
Oud 07-06-11, 11:47
PowerNRJ PowerNRJ is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Antwerpen
Berichten: 13
Standaard

ik ben tevreden over Mobile Vikings. Vooral hun internet diensten vind ik superhandig omdat het meestal gratis is. Alleen jammer dat nog niet in alle regio's 3G is zoals in mijn gemeente. Gewoon wachten is de boodschap
  #551  
Oud 14-06-11, 02:48
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Wat een doorslag voor MV zou kunnen zijn is dat ze instapprijzen zouden invoeren.

Ik zeg maar iets 5 euro/maandelijks

Daarvoor krijg je 150 gratis smsjes en 500MB mobiel internet.
Die 5 euro is uiteraard ook wel belwaarde.



Je geeft meteen een slag in het gezicht van Mobistar, Proximus, Base en zelfs Aldi Talk! Het is vooral die 5 euro.
Om eerlijk te zijn zou ik ook meteen overstappen, 1000 smsjes is voor mij persoonlijk teveel en 2GB krijg je ook nauwelijks op.
  #552  
Oud 14-06-11, 13:03
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Dat zou hen dan de doorslag geven in serieuse duik van inkomsten volgens mij... Gewoon omdat zoiets leuk klinkt wil niet zeggen dat voor hen als bedrijf op lange termijn kosten-rendabel is.

Ongeacht je gebruik hebben ze nog steeds een vaste kost aan je. Denk dat ze op die 12 voor een data only sim er al niet te ver meer boven zitten... 5 euro is zo goed als zeker een verlieslatende klant volgens mij....
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #553  
Oud 14-06-11, 22:00
Guest-20161104111522
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Naar mijn mening vind ik MV de beste
  #554  
Oud 15-06-11, 11:24
Kevin Kevin is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Brugge
Berichten: 435
Standaard

Een sms sturen kost in realiteit geloof ik 0,004 euro (server+connectie, alles inbegrepen dus). Vandaar ook dat providers zoveel gratis smssen kunnen weggeven.
Want bij anderen vragen ze gewoon 0,12 euro. Die tarieven worden kunstmatig hoog gehouden omdat er prijsafspraken zijn gemaakt.


Ik denk niet dat 5 euro verlieslatend is, het zal er inderdaad niet veel boven zijn. Maar dan moet je een minimum aan diensten verlenen.
Bv. 5 euro belwaarde maar je krijgt dan die 150 smsjes of evt. slechts 150MB in dat pakket.


Mensen gaan nu eenmaal meer via het net communiceren, belwaarde van 75 euro (wat veel is) zal dus sowieso afnemen in de toekomst.
  #555  
Oud 15-06-11, 13:44
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Bekijk bericht
Een sms sturen kost in realiteit geloof ik 0,004 euro (server+connectie, alles inbegrepen dus). Vandaar ook dat providers zoveel gratis smssen kunnen weggeven.
*zucht* sorry, voor een econoom is het toch pijnlijk om zo'n het gebrek aan economische inzicht te moeten zien...

Dat is de variabele kost van een smsje specifiek. Mobile Vikings moet ook zijn gebouw, personeel, verzekeringen, de samenwerkingsoverkomst met Base.... nog verrekenen in die kosten. Der zijn ook iets als investerings en werkingskosten die terugbetaald moeten worden. MV moet dat allemaal krijgen uit de inkomsten van hun 30 à 40 000 klanten... Als daar een deel van ineens nog eens 66% minder gaan moeten betalen hoe gaat dat overkomen op hun resultaten.

Zij hebben niet de schaalvoordelen van de Base, Mobistar en Proximus en het feit dat zij nauwelijks reclamebudgetten hebben compenseert dit echt niet.

MV doet écht wel zijn best om laagst mogelijk tarieven te hanteren die je kan nemen zonder je lange termijn bestaan in gevaar te brengen....
  #556  
Oud 15-06-11, 18:19
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20161104111522 Bekijk bericht
Naar mijn mening vind ik MV de beste
Op sommige vlakken zeer zeker, op andere dan weer niet, er bestaat hier geen perfecte provider.
  #557  
Oud 24-06-11, 13:41
glennvho glennvho is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 82
Standaard sms problemen

Ik heb echt een heel raar probleem. Als ik naar mijn vriendin stuur dan
komen mijn berichtje niet aan. Maar als ik naar iemand anders stuur dan
komt het bericht wel aan en krijg ik ontvangstbevestiging, dit probleem duurt nu al 2 dagen en is echt wel niet wijs. Het is al de 2de
maal op iets meer als een week dat ik dit voorheb. Heb een iphone 4 en
mijn vriendin zit bij mobistar en heeft een samsung.
Als ik naar andere mobistar klanten stuur dan is dit ook geen probleem.

Heb dit probleem dus ook al aan de helpdesk voorgelegd, en toen kreeg ik mail terug dat er een sms dossier moest opgemaakt worden met alle nodige info. Dus heb ik hun die info verstrekt. Dan hebben ze het netwerk getest, en volgens hun en mobistar zouden er geen problemen zijn op het netwerk.
Ze stelden dus voor om mijn sim in een andere telefoon te doen en te testen, maar ook dan heb ik hetzelfde probleem. Ook mijn vriendin heeft haar gsm al meerdere malen opnieuw opgestart maar mijn berichtjes komen nog altijd niet aan.

Als ik met mijn broer zijn gsm (proximus) stuur naar haar dan komt mijn berichtje wel toe.

Ik vind het echt niet leuk meer om viking te zijn, enkel en alleen door dit probleem. En het rare is dat ik het nog eens heb gehad op een avond, maar toen was het de volgende dag terug in orde. Maar nu blijft het probleem dus, hoeveel berichtjes ik ook probeer te versturen.
  #558  
Oud 24-06-11, 19:45
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glennvho Bekijk bericht
Ik heb echt een heel raar probleem. Als ik naar mijn vriendin stuur dan
komen mijn berichtje niet aan. Maar als ik naar iemand anders stuur dan
komt het bericht wel aan en krijg ik ontvangstbevestiging, dit probleem duurt nu al 2 dagen en is echt wel niet wijs.
Tijd om een nieuwe vriendin te zoeken
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #559  
Oud 05-08-11, 18:06
Wook's schermafbeelding
Wook Wook is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 114
Standaard

Ben ik de enige die ondervind dat het MV netwerk heel dikwijls tekenen van overbelasting vertoont? Soms duurt het echt eeuwen tot een pagina geladen is of je mails gecheckt zijn... Ik veronderstel dat wanneer pakweg 50 mensen op dezelfde antenne aan het surfen zijn de snelheid dan drastisch naar beneden gaat.
  #560  
Oud 05-08-11, 18:18
beketom beketom is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 27
Standaard

Eerlijk gezegd nog nooit last van gehad. Ook als je op 3G zit?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Mobilevikings: naar het buitenland Tolarian Overige providers België 2 12-08-10 15:21
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 16:08
Belstatus app voor Mobilevikings ? Iphone_belgium Archief 3 10-06-09 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.