iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   EDGE versus 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/39114-edge-versus-3g.html)

Luna K 09-07-09 01:46

EDGE versus 3G
 
Hallo,

even een vraagje ivm EDGE versus 3G: ik zou (als ik een iphone koop) er een abo bijnemen. Hoogstwaarschijnlijk met EDGE (Mobile Vikings dan; ik ben Belg), aangezien 3G-abo's vaak duur uitkomen en ik maar een student ben en 3G dus niet echt nodig heb. Nu is m'n vraag: kan je met EDGE alles zoals met 3G, maar dan enkel trager? Internet zoiezo, maar zaken zoals GPS (Google Maps + kompas, etc), de weather-applicatie, stocks, facebook-app en andere Internet-applicaties.. lukken deze ook met EDGE (aan een tragere snelheid dan wel, bijvoorbeeld de facebook-app zal trager refreshen, ...) ? Dit is misschien een domme vraag, maar veel verstand heb ik er niet van :p

Alvast bedankt !

Groetjes ;)

colliehome 09-07-09 09:25

idd , alles gaat wat trager..

Luna K 10-07-09 02:24

aah, ok, maar elke applicatie blijft wel mogelijk (mits de tragere snelheid..) ?


;)

josh_b 10-07-09 02:52

Volgens mij kan YouTube alleen maar over 3G.

Luna K 10-07-09 03:07

ah, ok, ma bon, das nog mijn minste zorg... dat doe ik dan wel op Wi-Fi ( te veel bandbreedte dat je anders opgebruikt met je abo :p)... belangrijkst voor mij zouden zijn: gps, facebook-app, internet (du-uh) en andere minor internet-applicaties (geen internet-video's of dergelijke)... dat moet dan tog lukken met EDGE, niet?

thanks !

;)

josh_b 10-07-09 03:09

GPS maakt sowieso geen gebruik van internet, en facebook en dat soort dingen werken wel met EDGE.

Luna K 10-07-09 03:12

GPS-apps zoals tomtom ofzo niet wss, maar als ik bv google maps wil gebruiken (met de kompas van de iphone) heb ik tog internet nodig dacht ik... om de kaarten te laden ofzo... of heb ik dit mis?

tx !

;)

josh_b 10-07-09 03:16

Ja gps opzich maakt geen gebruik van internet, maar om die gps positie in google maps weer te geven heb je wel internet nodig. Omdat google die kaarten op je iphone download. Je kan ook bijvoorbeeld Navigon of ida(sygic) erop zetten, dan staan de kaarten in je iphone en kan je ook nog navigeren.

Luna K 10-07-09 03:22

ok ! vreet bedankt voor de toelichting :) wss zal ik dan toch mobile vikings nemen... is het beste als je in belgie woont denk ik (voor een student althans...)

;)

WDS001 10-07-09 10:50

Ik ben Mobile Viking en ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met de snelheid van EDGE..
Enkel Youtube filmpjes bekijken gaat bijna niet omdat het veeeeel te lang moet laden, maar de rest gaat snel genoeg.. :D

RowieZ 11-07-09 13:50

Ook Mobile Vikings en YouTube filmkes gaan idd iets trager eer ze beginnen maar eenmaal je connectie goed ziet gaat dit vlot genoeg, vind ik natuurlijk :D

Driesdk 17-07-09 10:57

Ik vind youtube ook behoorlijk goed gaan via edge, duurt wat langer eer het begint, maar vanaf dan is het geen probleem


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.