iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Base (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f114/base/)
-   -   Echo tijdens gesprek (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f114/base/138893-echo-tijdens-gesprek.html)

Zorro123 03-05-13 00:31

Echo tijdens gesprek
 
Wij hebben een Iphone 4S en Iphone 5.
Bij beide toestellen hebben wij een echo tijdens de gesprekken. De personen aan de andere kant van de lijn hebben geen last van de echo.

Reeds gedaan:
Cover verwijderd
Speaker minder luidt gezet
Wi-Fi en 3G uitgezet op aanraden van Base zelf

Kortom, de echo is er nog steeds

Wie heeft tips of weet raad ...

ArneMaes 14-06-13 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zorro123 (Bericht 893383)
Wij hebben een Iphone 4S en Iphone 5.
Bij beide toestellen hebben wij een echo tijdens de gesprekken. De personen aan de andere kant van de lijn hebben geen last van de echo.

Reeds gedaan:
Cover verwijderd
Speaker minder luidt gezet
Wi-Fi en 3G uitgezet op aanraden van Base zelf

Kortom, de echo is er nog steeds

Wie heeft tips of weet raad ...

Ik heb exact hetzelfde! Als je praat, hoor je het laatste van wat je hebt gezegd nog net. Zeer irritant! Zo ben ik amper geconcentreerd tijdens een telefoongesprek.
Als ik buiten ga (heb ik dit toch ook nog soms), of even ergens anders heen ga, is dit (soms) weg.
Volgens mij is het een zwakke verbinding of zo?
Ik dacht eerst dat het aan mijn iPhone 5 lag, maar wegens omstandigheden heb ik een nieuwe die dit ook doet.

Zorro123 16-06-13 22:40

Volgens mij ligt het wel degelijk aan de iphone.
Mijn situatie:
Ik stap over van een 3GS naar een 5, de echo is er sinds de overstap naar de vijf.
Mijn vrouw:
Overstap van een Samsung Star 5230 naar een 4S, de echo is er sinds de overstap. Als controle de simkaart in de Samsung terug gestoken en een glashelder gesprek.

Telkens uitgetest met beide telefoon op dezelfde locatie en tijdstip.

vuurvreter 16-06-13 23:11

Volgens mij ligt het probleem aan de telefoon van de ontvanger.
Vraag de volgende keer bij een echo, of hij/zij de telefoon volume eens zachter zet.

Vaak is dan het probleem over, heb ik uit eigen ervaring mee gemaakt.

ArneMaes 17-06-13 02:56

Ja. Het is waarschijnlijk mogelijk dat het aan de andere kant ligt.
Misschien vangt de microfoon net wat geluid van jouw stem op.
Als 3G uitzetten geen nut heeft, weet ik het ook niet goed.
Slaapwel!

ballegooier 17-06-13 08:02

Ik denk ook aan laatstgenoemde oorzaken. Ik bel veel voor mijn werk met mijn Nokia werktelefoon. Bij bellen met dezelfde collega's heb ik ook vaak last van echo. Hun mobieltje staat dan gewoon keihard. Dan gaat de boel rondzingen.

ArneMaes 17-06-13 09:47

Als je een simkaart van een andere operator hebt (niet MV of AldiTalk ofzo), maar een van Proximus of Mobistar kan je deze eens in je toestel stoppen (of vraag is de simkaart van een vriend). Je doet een gesprek en als je het nog hoort, kan je MISSCHIEN concluderen dat er iets mis is met jouw toestel (of dat de andere persoon nog steeds potdoof is).
Hoor je het niet meer, dan ligt het bij BASE. Misschienconnecteren die oudere toestellen via een andere mast?

Probeer (na deze test) ook eens op verschillende locaties te bellen. (een keer in het centrum van je dorp/stad, 2 km verderop (ofzoiets) nog eens, nog een km verder nog eens ...
Als je dan op sommige locaties de echo er niet meer is, weet je dat die echo niet van je toestel komt.

Hopelijk werkt dit.

Verl succes.
Mvg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.