iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: mobile internet Proximus (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/11645-mobile-internet-proximus.html)

reneke 21-04-08 10:06

mobile internet Proximus
 
Hey
Op vorige GSM (Sony Ericsson) had ik via Proximus Mobile internet. Nu op de iphone werkt Wi-Fi perfect, ook telenet hotspots voor zover ze bereikbaar zijn. Maar zou ik via edge ook die Proximus Mobile internet kunnen gebruiken? Proximus zal me daar niet bij helpen, want die ondersteunen (helpdesk) enkel telefoons die ze in hun eigen shop verkopen, geen andere....
Heel dikke mercie!
Reneke

Bomans 21-04-08 10:15

bij apn: internet.proximus.be invullen.
gebruikernaam en wachtwoord moet je niets invullen.

Had je ook gewoon op het forum kunnen vinden.

kdhoe 21-04-08 15:58

Weet iemand dit: wanneer je een bundel neemt vant 50mb voor 15€ rekent Proximus dan direct 100kb dataverbruik per connectie ook al verbruik je maar 2kb?

reneke 21-04-08 18:47

Eens proberen seh....

Bedankt alvast!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 101860)
bij apn: internet.proximus.be invullen.
gebruikernaam en wachtwoord moet je niets invullen.

Had je ook gewoon op het forum kunnen vinden.


appeltjeschillen 26-04-08 19:45

waarom krijg ik edge- gprs niet werkend ?alles geprobeerd ,instellingen voor proximuswerken op mijn oude telefoon ,setting staan juist ,heb groen vierkantje voor gprs maar Bossprefs zegt (N/A) ,opnieuw jailbreaken ? maar alles werkt normaal Wi-Fi,BLUETOOTH enz ,dus HELP,HELP!

kdhoe 26-04-08 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door appeltjeschillen (Bericht 104626)
waarom krijg ik edge- gprs niet werkend ?alles geprobeerd ,instellingen voor proximuswerken op mijn oude telefoon ,setting staan juist ,heb groen vierkantje voor gprs maar Bossprefs zegt (N/A) ,opnieuw jailbreaken ? maar alles werkt normaal Wi-Fi,BLUETOOTH enz ,dus HELP,HELP!

Gewoon internet.proximus.be bij apn en het zou moeten werken. Probeer het eens met Wi-Fi uitgeschakeld.

appeltjeschillen 26-04-08 20:37

geen gprs
 
instellingen ,zelfde als mijn oude telefoon,internet.proximus.be,alles geprobeerd,zonder Wi-Fi ,reset van de netwerkinstellingen,met Bossperfs uitzetten en weer aan,alles dus

toontje 26-04-08 20:54

mobile internet proximus
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 102032)
Weet iemand dit: wanneer je een bundel neemt vant 50mb voor 15€ rekent Proximus dan direct 100kb dataverbruik per connectie ook al verbruik je maar 2kb?

Bij een abonnement van 15 euro / 50MB wordt uitsluitend het datagebruik berekend, dus niet het leggen van de connectie. Wi-Fi verbruik valt hier uiteraard ook buiten

gr. T.

snol34 27-04-08 15:34

is dit 15euro per maand dan?kan je dit ook gebruiken in buiteland of niet?

toontje 27-04-08 15:40

Dit is 15 euro/maand en is ook geldig voor gebruik in buitenland MAAR !!!!!
de buitenlandse provider gaat ook kosten rekenen. Deze kosten zijn per land en per provider verschillend!!! Dus beter niet en dus de GPRS uitzetten in buitenland
\
succes
gr. Toontje

snol34 27-04-08 16:10

ok bedankt!

Sphinkx 28-04-08 16:03

Als je Edge inschakkeld bij de iPhone gaat hij die dan altijd gebruiken als je geen bereik hebt op uw Wi-Fi?

Want anders kunnen de kosten wel serieus oplopen...

toontje 28-04-08 17:07

als edge ingeschakeld is zal hij altijd gebruiken als je er gebruik van maakt.
Daarom is het wenselijk mail downloaden op handmatig te zetten. De rest heb je zelf in de hand. Het is alleen internet die geld kost (ook Itunes enz.)

In BELGIE is het zo, dat als je geen abonnement hebt je per keer minimaal 50 eurocent kwijt bent. Dat loopt heel snel op!!! Bij abo 15 euro voor 50 MB kom je wel uit als je daarnaast veel Wi-Fi kunt gebruiken.

gr. T

fico99 08-06-08 09:40

Bedankt voor de tip Bomans. Gewoon de APN invullen is inderdaad voldoende ;)

HyperTech 14-06-08 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toontje (Bericht 104651)
Bij een abonnement van 15 euro / 50MB wordt uitsluitend het datagebruik berekend, dus niet het leggen van de connectie. Wi-Fi verbruik valt hier uiteraard ook buiten

gr. T.

Er wordt bij zo'n abbo inderdaad NIET gerekend per connectie maar Proximus rekent wel 100KB per connectie aan, ongeacht je iets verstuurd !!
Dus als je veel connecties per dag hebt dan kan het zijn dat je ondanks laag verbruik je toch over je maandelijks volume raakt.
(vb 20con/dag = 2MB * 30 = 60 MB, dit zonder effectief iets te verbruiken)

Ikzelf heb het aan de lijve ondervonden. Gelukkig heb ik een bedrijfsabbo maar toch.
Op de Proximus helpdesk weten ze natuurlijk van niks, op de facturatiedienst blijkbaar wel .... oneerlijke praktijken zeg ik.

Bomans 14-06-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HyperTech (Bericht 127007)
Er wordt bij zo'n abbo inderdaad NIET gerekend per connectie maar Proximus rekent wel 100KB per connectie aan, ongeacht je iets verstuurd !!
Dus als je veel connecties per dag hebt dan kan het zijn dat je ondanks laag verbruik je toch over je maandelijks volume raakt.
(vb 20con/dag = 2MB * 30 = 60 MB, dit zonder effectief iets te verbruiken)

Ikzelf heb het aan de lijve ondervonden. Gelukkig heb ik een bedrijfsabbo maar toch.
Op de Proximus helpdesk weten ze natuurlijk van niks, op de facturatiedienst blijkbaar wel .... oneerlijke praktijken zeg ik.

Bij werkt het toch anders. Mijn gprs staat altijd aan. Maar mijn teller van mijn verbruiksmeter gaat alleen omhoog als ik gebruik maak van gprs. Voor de rest blijft hij mooi staan.
Voor sommige maanden heb ik maar een verbruik van 35MB!

HyperTech 14-06-08 12:39

Mijn (slechte) ervaring heb ik wel opgedaan met mijn SE P1i, die verbrak telkens de 3G verbinding.
Ik krijg op geen enkel forum een deftige uitleg of de iPhone dat wel of niet doet. Wat ik wel kan zien is dat ik heel vaak een ander IP-adres heb via GPRS/EDGE, dus lijkt het mij ook dat ie de verbinding na een tijdje inactiviteit dicht gooit.

Vorige maand serieus opgelet en toen ben ik niet over mijn limiet geweest, deze maand de iPhone eens zijn ding laten doen, vanaf de 18e weten we meer. :D

HyperTech 14-06-08 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 127033)
Bij werkt het toch anders. Mijn gprs staat altijd aan. Maar mijn teller van mijn verbruiksmeter gaat alleen omhoog als ik gebruik maak van gprs. Voor de rest blijft hij mooi staan.
Voor sommige maanden heb ik maar een verbruik van 35MB!

35MB op je iPhone, en op je factuur? (bij Proximus ?)

Bomans 14-06-08 13:02

volume in KB: 31.400
niks extra moeten bijbetalen. Gewoon de €15 per maand.

macfreaker 14-06-08 13:44

Ik heb deze formule maar vraag mij af hoe ik dit kan instellen op mijn iphone.
Iemand een idee?Er staat wel op op uw laptp. Maar deze werkte op mijn nokia. Zonder speiciale instellingen te moeten invoeren.

Op uw laptop - Overal mobiel internet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:21.