//

Base / MMS / Edge

Base / MMS / Edge discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeiedag iedereen, Een kleine vraag: Als ik edge laat aanstaan om MMS berichten te ontvangen en stel alles goed in SwirlyMMS, zal hij dan ook ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-05-08, 11:53
Soulplayer Soulplayer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 80
Standaard Base / MMS / Edge

Goeiedag iedereen,

Een kleine vraag: Als ik edge laat aanstaan om MMS berichten te ontvangen en stel alles goed in SwirlyMMS, zal hij dan ook via edge zaken op safari downloaden? Of moet daarvoor alles in "networking" - "edge" goed staan? Want nu staat er bij edge een ip adres... MAAR als ik dan via Safari probeer te gaan naar google, dan lukt dit niet "safar can't open the page ...".

Alvast bedankt!
Sander
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-05-08, 17:48
Lance Law Lance Law is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Leuven
Berichten: 29
Standaard

Volgens mij moet je daarvoor bij Base ook een data-abonnement hebben of nog een extra optie laten activeren. Voor MMS heb je enkel EDGE nodig om ze te kunnen versturen en ontvangen maar een MMS word per stuk aangerekend bij base.
__________________
FW / 2.1
  #3  
Oud 01-06-08, 13:15
Vmachien's schermafbeelding
Vmachien Vmachien is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Brussel - Sint-Truiden
Berichten: 80
Standaard

Mja, toch niet waar denk ik ...
Ik heb base en ik heb een abonement nl Base Platinum... Onbeperkt bellen, smsen en mmsen.
IK heb wel geen datapaket voor EDGE. Ik kan zonder probleem MMS versturen zonder dat er enige instelling is voor EDGE. MMS heeft niks te maken met EDGE. Die werken totaal afzonderlijk. Ik kan overal mms versturen, zonder dat ik verbinding heb met EDGE of Wi-Fi...

Maar ik snap je vraag niet goed, Kan je geen MMS ontvangen ?
  #4  
Oud 01-06-08, 13:19
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik ben ook Base en ik moet toch ook elke keer een EDGE verbinding maken hoor. Moest ze zelfs ingeven in Swirly dus....
  #5  
Oud 01-06-08, 14:55
Vmachien's schermafbeelding
Vmachien Vmachien is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Brussel - Sint-Truiden
Berichten: 80
Standaard

Dan heb je verkeerde instellingen ingegeven denk ik. Je moet ook wel een smsje sturen naar base voor mms te activeren hé...
  #6  
Oud 01-06-08, 15:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

welke instellingen hebt jij dan?

En hoe komt dat edge dan werkt voor de rest...
  #7  
Oud 01-06-08, 17:07
Vmachien's schermafbeelding
Vmachien Vmachien is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Brussel - Sint-Truiden
Berichten: 80
Standaard

Geen idee... Ik heb zelf geen EDGE... dus ja... de instellingen zijn bij mij:

MMSC: mmsc.base.be
PROXY: 217.72.235.1
APN: mms.base.be
Username: base
Password: base

dat is alles en het werkt prima
  #8  
Oud 01-06-08, 17:12
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

deze heb ik ook hoor
  #9  
Oud 01-06-08, 17:14
Vmachien's schermafbeelding
Vmachien Vmachien is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Brussel - Sint-Truiden
Berichten: 80
Standaard

Mja, ik heb geen EDGE dus zal het ook niet nodig zijn voor mms te versturen zeker ... Maar ja uiteindelijk maakt het niet uit ! Als het maat werkt he...
  #10  
Oud 01-06-08, 17:17
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Het ding is dat door dat je een platinum abbo hebt dat je ook een andere sim hebt. Waardoor je waarschijnlijk constant gprs KAN hebben. En zo dus geen enkel probleem hebt met mmsjes



Wat zijn MMS instellingen
MMS staat voor Multi Media Messaging.
Deze instellingen heb je nodig als je meer wilt verzenden dan tekst alleen. Bijvoorbeeld foto’s, geluidsfragmenten of zelfs video! Kort gezegd; MMS lijkt op SMS, alleen met MMS kun je dus meer sturen. Tegelijk! Zelfs tekstberichten tot wel 1000 karakters kunnen in 1 bericht. Ook kan je MMS’en naar een e-mail adres. Let wel: Om een MMS berichtje te kunnen sturen heb je GPRS settings nodig.

Wat zijn GPRS instellingen
GPRS staat voor General Packet Radio Service.
Deze instellingen zijn geschikt als je mobiele telefoon GPRS ondersteund. GPRS is een techniek die een uitbreiding vormt op het bestaande gsm-netwerk. Met GPRS kan met name op een snellere en goedkopere manier mobiele data verzonden en ontvangen worden. Met GPRS ben je altijd online; een continue verbinding en betaal je voor de hoeveelheid data dat je gebruikt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
België: Base mms Timmerken Overige providers België 5 09-05-11 20:47
België: MMS instellingen voor Base? Darth_Stijn Overige providers België 23 26-12-09 17:01
België: (BASE) EDGE problemen? kdhoe Overige providers België 1 21-07-09 21:10
België: BASE EDGE ligt eruit StevenVW Overige providers België 1 11-03-08 13:51
België: Geen EDGE meer [BASE] StevenVW Overige providers België 2 19-02-08 22:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.