iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Proximus en Gmail account - wie vindt de fout ?!? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/18878-proximus-gmail-account-wie-vindt-de-fout.html)

stijn123 12-08-08 18:33

Proximus en Gmail account - wie vindt de fout ?!?
 
Hallo allemaal,

Sinds mijn upgrade van 1.1.4 naar 2.0 lukt het me niet meer om via Proximus internet mijn Gmail e-mails binnen te halen op de Iphone. Via mijn telenet Wi-Fi-netwerk lukt het overigens wel.
Natuurlijk heb ik al veel op google gezocht en ook door dit forum gebladerd maar toch vind ik het niet... Wie vindt het wel? :confused:

Ik heb deze settings:
APN : internet.proximus.be -> en internet via proximus werkt wél perfect.

E-mail settings:
* Imap Enabled (heb ik gedaan via de Gmail website op de pc)
* Settings in de Iphone volledig volgens iPhone - Help Center
dus in de Iphone (en IMAP in 't blauw gemarkeerd):
* IMAP, Incoming Mail Server :
Host Name : imap.gmail.com
Username : mijnemailadres@gmail.com
Password : mijn gmail paswoord
* Outgoing Mail Server (SMTP) :
Host Name : smtp.gmail.com
Username : mijnemailadres@gmail.com
Password : mijn gmail paswoord

En verder hier, Primary Server -> smtp.gmail.com (on)
Other SMTP servers -> smtp.proximus.be (on) - heb ook al geprobeerd zonder dit, werkt ook niet.

En deze settings heb ik ook geverifieerd in de Iphone :
Incoming Settings
Use SSL: ON
Authentication: password
Server Port: 993
Outgoing Settings
Use SSL: ON
Authentication: Password
Server Port: 587

Foutmeldingen die ik steeds krijg zijn :
*Bij het configureren : Cannot Connect Using SSL - Do you want to try setting up the account without SSL? (zowel Yes als No werken niet)
*Daarna: Gmail account verification failed - The IMAP server "imap.gmail.com" is not responding. Check your network connection and that you entered the correct information in the "Incoming Mail Server" field. -> Zou nochtans juist moeten zijn?
*"The connection to the server "imap.gmail.com" failed.
*Cannot Get Mail - the connection to the server "imap.gmail.com" failed.

Mijn emailadres en paswoord heb ik zeker goed ingegeven. Hier ben ik zeker van, want zoals gezegd werkt het via Wi-Fi wel probleemloos :confused:

Heeft iemand een oplossing voor het probleem? Ben zeer benieuwd wat ik hier nog fout doe. Alvast heel hard bedankt op voorhand voor de eventuele hulp!

Grtz,
Stijn

misterroma 14-08-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stijn123 (Bericht 167846)
Hallo allemaal,

Sinds mijn upgrade van 1.1.4 naar 2.0 lukt het me niet meer om via Proximus internet mijn Gmail e-mails binnen te halen op de Iphone. Via mijn telenet Wi-Fi-netwerk lukt het overigens wel.
Natuurlijk heb ik al veel op google gezocht en ook door dit forum gebladerd maar toch vind ik het niet... Wie vindt het wel? :confused:

Ik heb deze settings:
APN : internet.proximus.be -> en internet via proximus werkt wél perfect.

E-mail settings:
* Imap Enabled (heb ik gedaan via de Gmail website op de pc)
* Settings in de Iphone volledig volgens iPhone - Help Center
dus in de Iphone (en IMAP in 't blauw gemarkeerd):
* IMAP, Incoming Mail Server :
Host Name : imap.gmail.com
Username : mijnemailadres@gmail.com
Password : mijn gmail paswoord
* Outgoing Mail Server (SMTP) :
Host Name : smtp.gmail.com
Username : mijnemailadres@gmail.com
Password : mijn gmail paswoord

En verder hier, Primary Server -> smtp.gmail.com (on)
Other SMTP servers -> smtp.proximus.be (on) - heb ook al geprobeerd zonder dit, werkt ook niet.

En deze settings heb ik ook geverifieerd in de Iphone :
Incoming Settings
Use SSL: ON
Authentication: password
Server Port: 993
Outgoing Settings
Use SSL: ON
Authentication: Password
Server Port: 587

Foutmeldingen die ik steeds krijg zijn :
*Bij het configureren : Cannot Connect Using SSL - Do you want to try setting up the account without SSL? (zowel Yes als No werken niet)
*Daarna: Gmail account verification failed - The IMAP server "imap.gmail.com" is not responding. Check your network connection and that you entered the correct information in the "Incoming Mail Server" field. -> Zou nochtans juist moeten zijn?
*"The connection to the server "imap.gmail.com" failed.
*Cannot Get Mail - the connection to the server "imap.gmail.com" failed.

Mijn emailadres en paswoord heb ik zeker goed ingegeven. Hier ben ik zeker van, want zoals gezegd werkt het via Wi-Fi wel probleemloos :confused:

Heeft iemand een oplossing voor het probleem? Ben zeer benieuwd wat ik hier nog fout doe. Alvast heel hard bedankt op voorhand voor de eventuele hulp!

Grtz,
Stijn

Ik heb uw probleem intern bij PX doorgestuurd..
ik zal u iets laten weten..

stvh 15-08-08 18:35

Bij mij werkt het wel, eveneens Proximus account en Telenet Wi-Fi thuis.
Heb een test gedaan, ben nu niet thuis dus via gprs, en alles ging prima, een testmail verstuurd via mijn gmail account op de iPhone en binnen de minuut was hij in de inbox van mijn telenet account op de iPhone.

Om een mail via gmail te versturen klik ik eerst op mijn gmail account daar Telenet mijn standaard account is.
Als je dan een nieuwe mail aanmaakt zie je ook dat hij het gmail adres gebruikt.

gerlo 15-08-08 19:15

Probeer eens imap.googlemail.com ipv imap.gmail.com . Bij mij in outlook werkt dat ook beter. Ook smtp.googlemail.com ipv smtp.gmail.com . Bij smtp gebruik ik trouwens poort 465.

Gerlo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.