iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Proximus discriminerend t.o.v. bepaalde abonnementen ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/19130-proximus-discriminerend-t-o-v-bepaalde-abonnementen.html)

SeppaR 15-08-08 20:05

Proximus discriminerend t.o.v. bepaalde abonnementen ?
 
Hello !

Ik ben al jarenlang klant bij proximus en op dit moment heb ik een "MTV Generation" abonnement.

Blijkbaar is het niet mogelijk om met dit abonnement een mobile internet pakket te bestellen, en kost internetten op het 3G netwerk dus gewoon immens veel geld.

Persoonlijk vind ik dit schandalig en discriminerend, elk abonnement met uitzondering van dit heeft de mogelijkheid om dit pakketten te bestellen, ik weer niet.

Veranderen?
Wel, met mijn momenteel gebruik (Veel sturen - Middelmatig bellen), zou dat mij een rekening van 50 - 60 euro zonder datapakket opleveren.. Dat zie ik nu ook niet echt zitten...

macfreaker 15-08-08 20:24

Mag je dan niet veranderen van abo type ? Meestal staan ze zoiets wel toe.

SeppaR 15-08-08 22:13

Je mag veranderen, maar geen enkel abonnement geeft de voordelen die ik nu heb...
Met het gebruik dat ik nu heb kom ik op een kost van ong. 50 - 60 euro uit...

JnB 21-08-08 20:13

Ik kan nochtans gewoon het mobile internet pak aanvinken bij de instellingen op de website van proximus...

happy meal 22-08-08 16:51

SeppaR,

Het is toch normaal dat er bepaalde combinaties die wel kunnen en andere niet? Je kunt nu eenmaal niet altijd van twee walletjes eten in het leven. Soms moet je kiezen.

Je gaat bij een autofabrikant ook niet eisen dat die op èlk model in het gamma een GPS of airco kan inbouwen. Bepaalde opties passen alleen bij bepaalde producten, dat lijkt me logisch.

misterroma 31-08-08 19:10

promo proximus:

Smile 35: 160 min om te bellen en 200mb gratis
smile 55: 275 min om te bellen en 500mb gratis
smile 75: 415 min om te bellen en 1gb gratis

geldig tot einde van het jaar.. daarna 5€

keeper 31-08-08 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterroma (Bericht 181455)
promo proximus:

Smile 35: 160 min om te bellen en 200mb gratis
smile 55: 275 min om te bellen en 500mb gratis
smile 75: 415 min om te bellen en 1gb gratis

geldig tot einde van het jaar.. daarna 5€

geldt enkel voor nieuwe abonnees, mensen zoals ik met generation mtv zijn voor data dik int zak gezet, 50 mb voor 15 kunnen we pakken, 200 mb voor 20 euro dan weer niet. Voor de smile 35 ist momenteel voor ons 5 euro extra, kan ik nog mee leven maar vanaf 2009 ist dan voor ons ineens 20 euro extra voor die 200 mb, van zodra abo afloopt ben ik weg bij dieje *****provider.

NeoCracer 31-08-08 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keeper (Bericht 181526)
geldt enkel voor nieuwe abonnees, mensen zoals ik met generation mtv zijn voor data dik int zak gezet, 50 mb voor 15 kunnen we pakken, 200 mb voor 20 euro dan weer niet. Voor de smile 35 ist momenteel voor ons 5 euro extra, kan ik nog mee leven maar vanaf 2009 ist dan voor ons ineens 20 euro extra voor die 200 mb, van zodra abo afloopt ben ik weg bij dieje *****provider.

neen...in 2009 betaal je 5EUR voor de 200MB bij Smile 35.

misterroma 01-09-08 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keeper (Bericht 181526)
geldt enkel voor nieuwe abonnees, mensen zoals ik met generation mtv zijn voor data dik int zak gezet, 50 mb voor 15 kunnen we pakken, 200 mb voor 20 euro dan weer niet. Voor de smile 35 ist momenteel voor ons 5 euro extra, kan ik nog mee leven maar vanaf 2009 ist dan voor ons ineens 20 euro extra voor die 200 mb, van zodra abo afloopt ben ik weg bij dieje *****provider.

klopt niet... is ook voor bestaande klanten...

keeper 01-09-08 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterroma (Bericht 181695)
klopt niet... is ook voor bestaande klanten...

allé das daarom dat ze bij de klantendienst en in een verkooppunt van proximus iets heel anders zeggen

SeppaR 01-09-08 17:29

1. Elk abonnement kan bij Proximus Mobile Data activeren BEHALVE MTV Generation, ik vind dit een rare manier van zaken doen.. Daar blijf ik bij.
2. Smile is geen optie, in Smile zitten geen berichten inclu (tenzij je belminuten opgebruikt geloof ik), en kan ik nooit ovor ene voordelig tarief 500 sms'en en 60 minuten bellen (Uitgerekend met een datapakket kwam dat op 50euro + p/m)
3. MTV Generation is een abonnement zoals alle andere, het is belachelijk dat de klantendienst 3 verschillende verklaringen heeft (Gaande van: Marketing , Technisch of "Het komt nog" redenen)

Die 3 bij elkaar opgeteld --> Ik vertrek volgende week naar Mobistar. Daar heb ik voor 30 euro p/m hetgene ik wil.

sezou 02-09-08 19:53

ja; maar een klantendienst van mobistar die op geen ...... trekt, is een extern call center, ik ga nog niet voor niks meer naar mobistar... dan betaal ik liever iets meer voor kwaliteit en dat is proximus!

amkrisis 08-09-08 21:24

Vreemd, ik kan het gewoon ook aanvingen op MyProximus, en ik heb ook MTV Generation?
Doorklikken heb ik nog niet gedaan, iPhone is in bestelling momenteel...

Ik stel voor dat ik het gewoon probeer als ik men iphone heb?
Of zou je intekenen voor een bepaalde periode?
Ik denk dat als dit het geval is, ik hier toch wel een melding van zal krijgen? (algemene voorwaarden of iets dergelijks)

Let wel: ik zou/zal dit online doen, en dus niet naar proximus bellen/mailen. Ik denk dat ze het op de klantendienst/bij de resellers ook niet echt weten, of het allesinds niet eens zijn met elkaar als ik dat hier zo lees?

VdSteen 19-11-08 11:01

Beste,

Ik heb een "Proximus Generation MTV" abonnement + de 200MB Mobile Internet optie. Ik kon dit gewoon selecteren via "My Proximus" en binnen de 5 minuten was het aktief.

Mvg,

keeper 23-11-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VdSteen (Bericht 218443)
Beste,

Ik heb een "Proximus Generation MTV" abonnement + de 200MB Mobile Internet optie. Ik kon dit gewoon selecteren via "My Proximus" en binnen de 5 minuten was het aktief.

Mvg,

Nu is dit idd eindelijk mogelijk, kga ook die 200 mb pakken maar das dan toch alles inbegrepen he want kheb hier overlaatst een factuurke van proximus in de bus gekregen en kviel op men gat. Khad amper 7mb verbruik maar was 7000 minuten online.Dus kwil nu wel zeker weten dat ik indien ik zo'n data abonnement pak ik bij wijze van spreken dag en nacht online mag zitten zolang ik maar onder men 200 mb blijf en dan zowel voor te surfen als voor email,... want kheb nog eens ergens gelezen dat surfen via den browser niet inbegrepen was in die 200 mb maar ik veronderstel dat dat zeker niet waar is??

macfreaker 23-11-08 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keeper (Bericht 221104)
Nu is dit idd eindelijk mogelijk, kga ook die 200 mb pakken maar das dan toch alles inbegrepen he want kheb hier overlaatst een factuurke van proximus in de bus gekregen en kviel op men gat. Khad amper 7mb verbruik maar was 7000 minuten online.Dus kwil nu wel zeker weten dat ik indien ik zo'n data abonnement pak ik bij wijze van spreken dag en nacht online mag zitten zolang ik maar onder men 200 mb blijf en dan zowel voor te surfen als voor email,... want kheb nog eens ergens gelezen dat surfen via den browser niet inbegrepen was in die 200 mb maar ik veronderstel dat dat zeker niet waar is??

Met deze formule kan je dus dag en nacht online blijven. Alleen opletten wanneer je de 200mb overschrijdt.

keeper 23-11-08 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 221110)
Met deze formule kan je dus dag en nacht online blijven. Alleen opletten wanneer je de 200mb overschrijdt.

oke thx want khad factuurke van 600 euro en dat wil ik niet meer meemaken, echt weggesmeten geld.

macfreaker 23-11-08 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keeper (Bericht 221113)
oke thx want khad factuurke van 600 euro en dat wil ik niet meer meemaken, echt weggesmeten geld.

Heb dat ook eens voorgehad en na een telefoontje met de helpdesk was deze gehalveerd door middel van een kredietnota. Heb eerst de factuur betaald en de volgende facturen waren weggevallen tot de helft van het te betalen bedrag. Vond dit een mooie geste.

keeper 23-11-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 221126)
Heb dat ook eens voorgehad en na een telefoontje met de helpdesk was deze gehalveerd door middel van een kredietnota. Heb eerst de factuur betaald en de volgende facturen waren weggevallen tot de helft van het te betalen bedrag. Vond dit een mooie geste.

idd mooie geste, dat geluk heb ik spijtig genoeg niet gehad. Nuja tis betaald en kzal er geen boterham minder voor eten maar kzou het toch niet meer willen voorhebben. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.