iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Overige providers België (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/)
-   -   België: Wanneer connecteer je naar internet? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f116/overige-providers-belgie/19167-wanneer-connecteer-naar-internet.html)

Matthias001 16-08-08 11:52

Wanneer connecteer je naar internet?
 
Hallo

Ik heb net een iPhone gekocht en ik heb al mijn instellingen vlot kunnen invullen om te verbinden via EDGE of 3G naar het internet. Ik vroeg mij nu alleen of wanneer de iPhone echt een verbinding maakt met internet want ik heb enkele applicaties zoals Facebook en Mail die verbinding nodig hebben met internet. Is dat op het moment dat je op de applicatie klikt of gebeuren er heel de tijd updates? Ik wil namelijk geen super hoge rekening krijgen.

slodo 16-08-08 11:55

je hebt onberperkt internet dus je zult voor 3g geen hoge rekening krijgen

EDIT: ik zie dat je bij mobistar zit. hellaas weet ik niet hoe het daar zit

Matthias001 16-08-08 12:02

Ik zit eigenlijk op Proximus maar ik vroeg me gewoon af op welk moment de iPhone echt internet zal gebruiken. Ik zit namelijk met een standaardtarief van 50 cent voor vijf minuten waarbij je dataverbruik niet meetelt. Als ik nu op de applicatie mail klik dan zie ik mails binnenkomen dus dat wil zeggen dat hij verbonden heeft met het internet maar zal hij ook mails checken als die applicatie uitstaat?

slodo 16-08-08 12:04

wel als je dat ingesteld hebt. die instellingen kan je hier vinden:
instellingen-nieuwe gegevens. en als je dan niet wilt dat ie bijvoorbeeld elk kwartier checkt moet je het op handmatig zetten

macfreaker 16-08-08 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias001 (Bericht 170074)
Ik zit eigenlijk op Proximus maar ik vroeg me gewoon af op welk moment de iPhone echt internet zal gebruiken. Ik zit namelijk met een standaardtarief van 50 cent voor vijf minuten waarbij je dataverbruik niet meetelt. Als ik nu op de applicatie mail klik dan zie ik mails binnenkomen dus dat wil zeggen dat hij verbonden heeft met het internet maar zal hij ook mails checken als die applicatie uitstaat?

Daar mee opletten want je zal snel een factuur komen van enkel honderden euros. Beter is het pm een datapaln te nemen. Zijn er al een paar voor een schappelijke prijs. Kijk anders eens op de site van proximus.

// deze ook verplaatst naar andere telecom providers belgie.

Matthias001 16-08-08 12:26

Het stond al op handmatig want dat dacht ik ook aangezien ik alleen een verandering kon zien nadat ik een programma opgestart had. Ik heb bij Proximus al gekeken voor een overzicht en 15 uur downloaden zonder beperking lijkt met de beste prijs. Bedankt

Leatrop 03-12-08 14:55

Inderdaad
 
Daar moet je inderdaad ongelofelijk mee oppassen. Ik heb zelf het smile pakket 20, met daarnaast de standaard mobile internet access time.

Mijn eerste factuur na, 2 weken de gelukkige eigenaar te zijn van een iphone, was bijna 1300 euro !!! Blijkbaar connecteert de iphone zich elk uur op internet, en blijft internet gewoon open staan. Er is geen data traffic maar aangezien ik op tijdseenheden betaal... (push staat aan)

Ik heb regelmatig mijn online factuur bekeken, maar daar was nooit iets terug te vinden. Alles leek normaal, ook het te betalen bedrag. Dus na een telefoontje naar de Proximus klantendienst heb ik het 200MB data pakket genomen en hoop ik dat ze nog iets aan de factuur zullen doen. Dat was althans hun belofte.

Nikky 23-07-09 19:40

Hi,
Heb ik nu net hetzelfde voor!
2 facturen van Proximus (eentje van 1200 euro een tweede van 1500 euro!!)
Nochthans gebruik ik internet zelden of nooit.
Ondertussen is er een onderzoek lopende
Hoe is jouw verhaal afgelopen? Ben enorm benieuwd...
En heb je nog een abo op databundel?
grtz

Scooter 23-07-09 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikky (Bericht 328547)
Hi,
Heb ik nu net hetzelfde voor!
2 facturen van Proximus (eentje van 1200 euro een tweede van 1500 euro!!)
Nochthans gebruik ik internet zelden of nooit.
Ondertussen is er een onderzoek lopende
Hoe is jouw verhaal afgelopen? Ben enorm benieuwd...
En heb je nog een abo op databundel?
grtz

:eek:
zonder data abonnement vermoed ik?

Nikky 23-07-09 22:01

Neen, voordien had ik wel een abo op databundel van 15 euro.
Maar zoals ik al zei, zelden maakte ik hier gebruik van
Mijn instellingen waren ook correct afgesteld, had er eigenlijk voordien geen problemen mee gehad. Tot op een zeker moment mijn toestel blijkbaar automatisch begon in te bellen op internet, zonder dat ik er ook nog maar in de buurt kwam, en dit dag en nacht. Ik viel bijna flauw toen ik die eerste hoge factuur kreeg...
Ondertussen wacht ik bang af wat het onderzoek zal opleveren...
Het frustrerende is dat ik niet anders kan doen dan wachten, tot er een volledig dossier is samengesteld, en dat kan wel nog enkele maanden duren. Ondertussen ben ik nu zelf wat aan t zoeken op verschillende forums. En ik lees toch nogal "wilde" verhalen, maar ben zelf geen techneut en begrijp er dus niet zo veel van... Een sprankeltje hoop heb ik nog dat ik via deze weg iemand tegenkom die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt en die mij wat ondersteuning kan geven, grtz :o

Scooter 23-07-09 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nikky (Bericht 328633)
Neen, voordien had ik wel een abo op databundel van 15 euro.
Maar zoals ik al zei, zelden maakte ik hier gebruik van
Mijn instellingen waren ook correct afgesteld, had er eigenlijk voordien geen problemen mee gehad. Tot op een zeker moment mijn toestel blijkbaar automatisch begon in te bellen op internet, zonder dat ik er ook nog maar in de buurt kwam, en dit dag en nacht. Ik viel bijna flauw toen ik die eerste hoge factuur kreeg...
Ondertussen wacht ik bang af wat het onderzoek zal opleveren...
Het frustrerende is dat ik niet anders kan doen dan wachten, tot er een volledig dossier is samengesteld, en dat kan wel nog enkele maanden duren. Ondertussen ben ik nu zelf wat aan t zoeken op verschillende forums. En ik lees toch nogal "wilde" verhalen, maar ben zelf geen techneut en begrijp er dus niet zo veel van... Een sprankeltje hoop heb ik nog dat ik via deze weg iemand tegenkom die iets gelijkaardigs heeft meegemaakt en die mij wat ondersteuning kan geven, grtz :o

Jailbreaken en sbssettings opzetten kan je alles van internet uitzetten ;)

Leatrop 24-07-09 15:12

Proximus kwam belofte na
 
Nikky,

Na ingeschreven te hebben op de data bundel van 200mb per maand heb ik van proximus een zeer correcte creditnota ontvangen en ze hebben het bedrag teruggestort.

Nu ga ik zeer regelmatige op internet via 3g, gebruik de push mail functie (met een exchange server) en zit per maand aan ongeveer 100mb.

De iPhone connecteert altijd op internet als er een mobiel datanetwerk aanwezig is (APN internet.proximus.be) Als je geen mails leest, of niet op internet gaat is de connectie wel open. Er is geen datatraffic, maar de connectie is er wel. Vandaar dat het standaard abo niet goed is omdat deze kijkt naar dataconnectie en niet naar traffic. Dus wijzigen is de boodschap !

tulip18 27-07-09 08:01

Om hoge rekeningen te voorkomen, kun je een "waarschuwings sms" instellen.
Je ontvangt een bericht als je tijd- of datalimiet bijna bereikt is.

Bij een mobile internet-tariefplan van Proximus is dat standaard inbegrepen, zo blijf je via sms op de hoogte van je verbruik.

Pelle4495 08-08-09 15:58

jailbreaken en sbsettings installeren en edge uitzetten en je iPhone maakt nooit verbinding met het internet.
je kan ook naar ;instellingen;algemeen;netwerk;mobiel datanetwerk gaan en daar bij mobiele data een gedeelte van het wachtwoord gebruikersnaam of apn veranderen (zodat hij dus fout is) een kleine wijzeging is genoeg maar je moet elke keer naar de instellingen gaan om weer internet te krijgen.

Trekhond 22-12-09 08:27

Ik heb het nu ook voor:s
10uur aan 1 stuk online, gelukkig dat ik van proximus berichten kreeg..
Heb vlug alles uitgeschakeld..

Nu krijg ik voortdurend berichten dat ik niet op internet kan..
Wat het beste doen nu?

kal_el 22-12-09 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trekhond (Bericht 396241)
Ik heb het nu ook voor:s
10uur aan 1 stuk online, gelukkig dat ik van proximus berichten kreeg..
Heb vlug alles uitgeschakeld..

Nu krijg ik voortdurend berichten dat ik niet op internet kan..
Wat het beste doen nu?

het beste dat je kan doen om zeker geen verkeer te hebben is een verkeerde apn invullen.

Maar als je niet vasthangt aan een abonnement raad ik je toch aan eens te kijken naar het aanbod van mobile vikings ;)

Trekhond 22-12-09 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 396286)
het beste dat je kan doen om zeker geen verkeer te hebben is een verkeerde apn invullen.

Maar als je niet vasthangt aan een abonnement raad ik je toch aan eens te kijken naar het aanbod van mobile vikings ;)

Gaat dit ook in België?

kal_el 22-12-09 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trekhond (Bericht 396287)
Gaat dit ook in België?

ik ben zelf een belg :-)
en ik kom van proximus, ik vulde daarom altijd een verkeerde apn in.

Maar geloof me vrij, bij mobile vikings kan je tenminste echt van je iPhone genieten. Internet gebruiken wanneer je wil enzo...

Trekhond 22-12-09 12:32

Ziet me er inderdaad nog deftig uit..
Ik ga eens navragen hoelang ik nog vastzit aan proximus..

Heb je een degelijke ontvangst?

kal_el 22-12-09 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trekhond (Bericht 396291)
Ziet me er inderdaad nog deftig uit..
Ik ga eens navragen hoelang ik nog vastzit aan proximus..

Heb je een degelijke ontvangst?

werkt via het base netwerk. Ik zelf heb nooit ontvangst problemen (regio gent - aalter - brugge)

voorlopig is de snelheid om te surfen edge (25 kb/s), maar in januari wordt dat ook 3G.
tevens is het nog eens de operator met de beste/meestbehulpzame/vriendelijkste klantendienst van het land (in mijn ervaring toch :p )


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.