//

"sim-lock" vrije iphone + proximus ?!

"sim-lock" vrije iphone + proximus ?! discussie in Overige providers België forum; ( verdwijnt na registratie ) Losse iPhone in Frankrijk: 649 euro » Nieuws » iPhoneclub.nl Staat overal, misschien toch beter eerst eens goed informeren. Je koopt een iPhone in Frankrijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Overige providers België
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 17-12-07, 22:05
FEVER's schermafbeelding
FEVER FEVER is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België
Berichten: 17
Standaard

Losse iPhone in Frankrijk: 649 euro » Nieuws » iPhoneclub.nl

Staat overal, misschien toch beter eerst eens goed informeren.
Je koopt een iPhone in Frankrijk voor 650€ en dan kost het 100€ om hem simlock-vrij te maken. Om dit te doen moet je die 100€ op het prepaid simkaartje laden van Orange die je bij de iPhone krijgt. Daarna bellen naar orange die dan het IMEI-nr doorgeeft aan Apple, die zenden een koerier met instructies en dan kan je de iPhone simlock-vrij maken door aan te sluiten op iTunes en de iPhone te herstellen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 17-12-07, 22:22
Tommy Tommy is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard iworld

volgens mij moet je gewoon Iworld eens gebruiken, en hem instellen naar belgie ..
...
?
  #43  
Oud 17-12-07, 22:22
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

ooit al eens gedaan, nu alles terug opgekuist, maar 't werkte dus niet...
  #44  
Oud 17-12-07, 23:00
Tommy Tommy is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 3
Standaard

noggis doen ..
Moet lukke
  #45  
Oud 17-12-07, 23:17
Snowkieken Snowkieken is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FEVER Bekijk bericht
Hier ben ik dan eindelijk met mijn uitleg (sorry, veel te druk in het werk) :

Ik heb eigenlijk hoofdzakelijk 2 tutorials gevolgd op Hackintoch, namelijk deze :
- Tutorial: Jailbreak & Bypass Activation for UK iPhones - Hackint0sh
- 1.1.2 OOB Downgrade/Activate/Jailbreak MADE EASY (For Newbies) - Hackint0sh

Het beste is die 2 tutorials tot op de letter volgen, maar hier al een korte samenvatting wat misschien kan helpen :

De 1ste stap is dus alle programma's downloaden en ergens klaarzetten dat je ze 1 voor 1 kan gebruiken.
Daarna moet je de iPhone downgraden naar versie 1.1.1 via iTunes (eerst in recorvery mode zetten) met de reeds gedownloade versie (zie tutorial).
Dan via iNdependence zet je de iPhone terug uit recovery-mode.
Daarna moet je die hele uitleg volgen dat je via 'emergency call' belt naar *#307# om dan in de instellingen te raken en ook een fictief contact aan te maken met 2 url's erin om dan zo te surfen naar AppSnapp.
Hier kreeg ik problemen want als ik daarna surfte, staat er dat de iphone automatisch dit download en herstart maar dit gebeurde niet.
Ik heb hem dan maar weer aan iTunes gehangen en geactiveerd, en daarna gewoon zo naar die site gesurfd, waarna alles wel ging.
Dan moet je octoprep installeren (in installer, wat je juist via die site geïnstalleerd hebt), dit zorgt ervoor dat je na de update, jailbreak kan installeren.
Dan update je dus de iPhone, waarna je het jailbreakbestandje installeerd.
Nu heb je een gejailbreakte (pff) iPhone.
Als je dan iWorld (te vinden in de programma's in de installer die nu op de iPhone staat) installeert, en jouw land kiest (België dus) dan kan je alles doen met de iPhone, ook bellen en sms'en, programma's installeren, ...

Succes allemaal, zeker doen, is de moeite, en als er ooit een officiële update komt van apple (die de problemen oplost), dan je via herstel alles weer mooi in orde zetten en weet er niemand dat je deze ooit gekraakt hebt (handig voor de garantie).
Fever, eerst en vooral bedankt voor de uitgebreide uitleg. 1 vraagje: ik zie dat je met MacOS X werkt. Werkt deze tutorial ook voor Windows-gebruikers?
  #46  
Oud 17-12-07, 23:43
Zeveraer Zeveraer is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

@ Tommy

maar ik heb wel (nog) niet die honderd euro betaald he...
  #47  
Oud 17-12-07, 23:59
Snowkieken Snowkieken is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 4
Standaard

@ Zeveraer

Hoeveel heb je je iPhone juist betaald en wat hebben ze gedaan bij de aankoop?

Normaalgezien betaal je 649€ voor je iPhone en moet je dan nog eens 100€ op die Orange prepaid kaart zetten (nu promotie 75€ opladen + 25€ bonus). Deze halen ze er dan af om je iPhone Simlockvrij te maken.
  #48  
Oud 01-01-08, 18:36
PeterXIII PeterXIII is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 1
Standaard

Halo. ben vrij nieuw met dit alles, maar ben van plan om een nieuwe Iphone 8G te laten overkomen uit de US. Kan iemand mij helpen om deze perfect te laten werken met een proximus-kaartje. Wie zou mijn toestel kunnen aanpassen (aangezien ik zelf hiervoor geen hardware heb), natuurlijk mits kleine vergoeding (In Belgie dus...). Weet dus nog niet wat de firmware zal zijn, waarschijnlijk de laatste nieuwe?!?
  #49  
Oud 02-01-08, 00:03
boz boz is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterXIII Bekijk bericht
Halo. ben vrij nieuw met dit alles, maar ben van plan om een nieuwe Iphone 8G te laten overkomen uit de US. Kan iemand mij helpen om deze perfect te laten werken met een proximus-kaartje. Wie zou mijn toestel kunnen aanpassen (aangezien ik zelf hiervoor geen hardware heb), natuurlijk mits kleine vergoeding (In Belgie dus...). Weet dus nog niet wat de firmware zal zijn, waarschijnlijk de laatste nieuwe?!?
Beste, ik doe zo'n dingen regelmatig (heb er nu al zo'n 20 geunlocked)
maar je weet misschien dat dit wil niet goedkoop is tegenwoordig en dat je al snel 50 euro moet neertellen voor de 'hardware'
PM (personal message) me indien je graag zou hebben dat ik dit voor je doe (woon regio antwerpen)
  #50  
Oud 26-02-08, 22:01
blauwleentje blauwleentje is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Thumbs up

probeer eens met dit "ziphonegui3", dit programmatje doet alles, gewoon laten draaien, succes
  #51  
Oud 26-02-08, 22:04
blauwleentje blauwleentje is offline
• iOS 8.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

sorry, hetvolgende programma is het "ziphonegui3"
  #52  
Oud 27-02-08, 18:22
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

gekocht in duitsland je 112 iphone??? deze gaat alleen werken op duitse netwerken, je zult moeten jailbreaken en unlocken, zodat je PROXIMUS kunt ontvangen. wil k deze voor je unlocken gratis en nederlands en al erop zetten, ben van regio limburg heusden. als je van andere provincie bent, vraag rond, er zal ook wel volk zijn uit jouw regio.

BOZZ uit antwerp
ikke uit limburg
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.

Laatst gewijzigd door croiman; 27-02-08 om 18:25.
  #53  
Oud 27-02-08, 19:00
jokfoe's schermafbeelding
jokfoe jokfoe is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Gent
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterXIII Bekijk bericht
Halo. ben vrij nieuw met dit alles, maar ben van plan om een nieuwe Iphone 8G te laten overkomen uit de US. Kan iemand mij helpen om deze perfect te laten werken met een proximus-kaartje. Wie zou mijn toestel kunnen aanpassen (aangezien ik zelf hiervoor geen hardware heb), natuurlijk mits kleine vergoeding (In Belgie dus...). Weet dus nog niet wat de firmware zal zijn, waarschijnlijk de laatste nieuwe?!?
Forum lezen, Ziphone gebruiken en als je het niet aandurft maximum 25 EUR neertellen om het te laten doen
  #54  
Oud 24-02-10, 21:53
niels.dhaeze niels.dhaeze is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Hey Allemaal,

Ik heb een Iphone 3g. Ik heb per ongeluk een update gedaan in itunes, waardoor hij naar een firmware versie van 3.1.3 is gegaan, waardoor ook de baseband naar 05.12.01 is gegaan. Ik heb hier en daar gelezen dat er geen unlock bestaat hiervoor. Is dit echt waar of is er nog een mogelijkheid om hem terug te unlocken. Jailbraiken was geen probleem, het unlocken lukte ook dacht ik, maar hij blijft zoeken naar het proximus-netwerk, maar vindt het niet.
Hopelijk hebben jullie enkele antwoorden.

Alvast bedankt
  #55  
Oud 25-02-10, 08:42
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Thumbs down

Helaas voor jou, je kunt wel jealbreaken maar niet unlocken op 3.1.3
  #56  
Oud 25-02-10, 09:31
niels.dhaeze niels.dhaeze is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

en heeft iemand er een idee van of er een unlock zit aan te komen? Ik heb gelezen dat er mss toch een unlock komt voor de 1.3.1
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over "lock" app in Appstore janoranje iPhone Apps 3 02-11-10 01:35
Vastloper bij installeren "Lock Calendar"? mphoogeveen Archief 3 14-10-09 20:17
iPhone 3GS: Sim lock vrije Iphone cderooij Unlock 2 07-07-09 08:47
iPhone 2G: "GEEN SERVICE" met T-Mobile sim elvisP Odido (T-Mobile) 20 02-01-09 18:19
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.